X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האגודה גם מציינת בדוח את פעילותה בתחומים אזרחיים שונים כגון: הפרטה, דיור ובריאות. כמו-כן היא מלינה על "אלימות" המשטרה במזרח ירושלים במיוחד כלפי קטינים. מעניין שנעצמו עיניה מלראות שחלק גדול מאוד ממעשי האלימות מבוצע ע"י קטינים מוסתים. איפה ואיפה תמיד היה מאבני היסוד של האגודה
▪  ▪  ▪
האגודה לזכויות האזרח. איפה ואיפה?

מאזן האגודה לזכויות האזרח בסוף שנת 2011 הסתכם בסך כ-11 מיליון שקלים. באחד הביאורים נרשם כי התרומות ודמי החבר שנתקבלו מתושבי הארץ הוא כמעט 500 אלף שקלים. במילים אחרות, תושבי המדינה תרמו לאגודה שכה דואגת לזכויות האזרח שלהם פחות מחמישה אחוזים.
מי תרם את יתר 95%?
לפי הדוחות אילו הם מדינות וארגונים בינלאומיים שחרדים למצב זכויות האדם בישראל והתארגנו להגן עליהם באומץ בפני הרשויות. ומי הן המדינות? - נורווגיה (מקום ראשון באירופה בשנאת ישראל), שוודיה וספרד (מתחרות עימה על המקום הראשון), אנגליה, האיחוד האירופי וכל מיני עמותות שמאחוריהן מסתתרים עוד "אוהבי ישראל" מובהקים וידועים.
מעניין לדעת אם הן גם תומכות באגודה לזכויות האזרח במצרים?, בממלכה האשמית? בטורקיה? בסוריה אני יודע בוודאות שלא!. עתה פרסמה האגודה כמנהגה מדי שנה דוח על זכויות האדם בישראל וביו"ש. עקב נסיבות שאינן תלויות בה נמנע ממנה להתייחס גם לרצועת עזה, חבל, אולי בשנה הבאה.
הדוח מתחלק לפרקי משנה. למשל, חופש הביטוי. אז מסתבר שיש הגבלות חמורות על חופש הביטוי בישראל. אזרח רצה להקים אוהל מחאה בכיכר רבין בתל אביב, מרכז העיר, והעירייה לא התירה לו. אומנם הוצעו לו חלופות אך הוא כבעל מודעות גדולה לחופש הביטוי שלו רוצה להקים את אוהל כראות עיניו ופקידים קטנוניים בעירייה לא יקבעו לו איפה להפגין.
הזכות להפגין - לפי הבנתה של האגודה כל אחד בין אם זה מאה איש או עשרת אלפים יכול כרצונו לחסום כבישים, דרכים, מדרכות, לגרום להפרעות בחיי התושבים, הכול למען הזכות להפגין כרצונם, בזמנם החופשי מבלי לקחת בחשבון את ההפרעה הנגרמת לציבור שאינו מעורב. לטעמי זו אנרכיה ותו-לא.
כמובן, אליבא דהאגודה למשטרה אסור בכלל להפריע או להתחקות אחר המארגנים, או לדרוש את פיזור ההפגנה שלא לדבר על מאסר אנשים. כן, נזכרתי, הם צריכים להגן על המפגינים מפני אנשים המוחים נגדם.
הגנה על המסתננים - אליבא דהאגודה כל המסתננים מאפריקה הם פליטים ומבקשי מקלט. לכן צריך לתת להם חופש מוחלט לנהוג כרצונם בארצנו כי הרי אנו חייבים להיות רחמנים בני רחמנים כפי שבני ארצות אחרות נהגו ביהודים באלפיים השנים האחרונות.
מעניין שזכויות האזרח של תושבי שכונות מסוימות בתל אביב (שלפי הידוע פעילי האגודה אינם מתגוררים שם), תושבי אילת ועוד ערים אחרות שאיכות חייהם השתנתה לחלוטין בעקבות "פלישתם", הבלתי חוקית כמובן של המסתננים, אינם כלל מעניינם של פעילי אגודה זו.
האגודה גם מציינת פעילות שלה בתחומים אזרחיים שונים כגון: הפרטה, דיור ובריאות. כמו-כן היא מלינה על "אלימות" המשטרה במזרח ירושלים במיוחד כלפי קטינים. מעניין שאינה מלינה על האלימות האזרחית כלפי סמלי השלטון הישראלי ואזרחים ישראלים שם. כמו- כן מעניין שנעצמו עיניה מלראות שחלק גדול מאוד ממעשי האלימות מבוצע על-ידי קטינים מוסתים. איפה ואיפה תמיד היה מאבני היסוד של אגודה זו.
שני דברים טובים
אך בכל זאת קרו שני דברים טובים, לפי דוח האגודה. ראשית השתפרו זכויות האדם ביו"ש. מודה האגודה כי הרגיעה הביטחונית הטיבה עם התושבים הערבים ביהודה ושומרון. בכך מודה, בעצם, האגודה כי מי שמשתמש באלימות כלפי אחרים זכויותיו האזרחיות קטנות. לעומת זאת הימנעות מאלימות מאפשר לשלטון להסיר מגבלות ביורוקרטיות. קצת מהתבונה חזרה לראשיהם של ראשי האגודה.
שנית, בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ החל להטיל תשלום הוצאות על עתירות חסרות בסיס ושחר. סוף-סוף הבין מישהו בבית המשפט העליון כי הוא כלי בידי עמותות, כגון האגודה, הממומנות על-ידי "ידידי ישראל בעולם", כולל הרשות הפלשתינית. גם לשם חזרה חלק מהתבונה.

זכויות האדם בישראל - תמונת מצב 2012
כמדי שנה, לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי ב- 10/12, מפרסמת האגודה לזכויות האזרח את הדוח השנתי על מצב זכויות האדם בישראל ובשטחים הנתונים לשליטתה. בדוח לשנת 2012 יש ממצאים עגומים בכל הנוגע לזכות לדיור שעמדה בלב המחאה החברתית: השנה, לא חל שיפור, ואולי אף הרעה; הממשלה התנגדה לקידום דיור בר השגה, לא טיפלה בקושי של משפחות רבות לרכוש דירה והמשיכה בחיסול השיטתי של הדיור הציבורי. ביישובים ערביים, נמשכו מחדלי התכנון המגבילים בנייה למגורים ומונעים פיתוח. הזכות למים, מצרך יסוד שבלעדיו אין חיים, נרמסה גם היא כשהתעריפים קפצו, מבלי לקבוע כל מנגנון להקלות בתשלומים על מעוטי יכולת. חופש הביטוי הוגבל השנה כאשר שתי הערים הגדולות בישראל, ירושלים ותל אביב, קבעו נהלים חדשים המקשים מאד על ייזום מחאה ציבורית והקמת אוהלים. אף שהמשטרה מצהירה על כוונה להגן על חופש הביטוי והמחאה, התנהלות השוטרים בחלק מההפגנות העידה על ההיפך. לאחר כמה פסיקות בשנה האחרונה, עמותות ציבוריות שיבקשו לעתור לבג"ץ בעניין עקרוני, עלולות להימנע מכך מחשש לחיוב בהוצאות משפט כבדות. השנה הגיעו לשיא הגזענות וההסתה נגד מבקשי המקלט, בשורה של התבטאויות, יוזמות חקיקה וצעדי מדיניות הפוגעים קשות בזכויותיהם ומנוגדים למחויבויותיה של ישראל על פי האמנה בדבר מעמדם של פליטים. כמו כן נמשיכות מגמות מטרידות של העברת סמכויות שיטור ושפיטה לגורמים פרטיים באופן המסכן את זכויות האדם, ופיתוח מנגנונים למעקב ולאגירת מידע פרטי על אזרחים הפוגעים בזכות לפרטיות של כולנו. אלימות שוטרים קשה ובלתי מוצדקת אינה מטופלת כראוי על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). הממשלה מקדמת בנגב את "מתווה פראוור" בצורה כוחנית, ובשטחים הכבושים מתבסס משטר האפליה וההפרדה בין תושבים פלסטינים לאזרחים ישראלים. בדוח ישנן כמה בשורות חיוביות: בין השאר, מפורטים בו צעדים ממשלתיים שונים לשיפור זכויות האדם של אנשים עם מוגבלות ויוזמות שונות של משרד הבריאות, חלקן בעקבות מאבקים של ארגונים ושל אנשים פרטיים, לקידום הזכות לבריאות ולצמצום הפערים בבריאות שבין אוכלוסיות שונות.
תאריך:  17/12/2012   |   עודכן:  17/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיחה ושמה דוח האגודה לזכויות האזרח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מאיר עיניים.
אהוד פרלסמן  |  18/09/13 04:39
2
האגודה לזכויות האזרח - שם שאינ
ד"ר רון בריימן  |  19/09/13 10:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
יפעת גדות
9 עצירים מתו בתקופת מעצרם בגואנטנמו, האחרון ביניהם בספטמבר 2012    לפי הרשויות, שש משמונה המיתות הקודמות היו תוצאה של התאבדות, שתיים ממוות טבעי
איתמר לוין
המחוזי דחה את ערעור המדינה על זיכוים של שישה מפגינים מאשמת התקהלות אסורה לאחר שחסמו לזמן קצר כבישים בתל אביב
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון סבור שיש מקום לחוק יסוד שיגדיר את אחריות האדם וישלים את חוק היסוד העוסק בזכויותיו    קורא לקבוע סדרי עדיפויות במימוש זכויות היסוד
מחלקה ראשונה
כך טוען ארגון אמנסטי אינטרנשיונל עם פרסום שני דוחות העוסקים בהפרות זכויות אדם שנעשו בידי הצבא והמשטרה במהלך ההפיכה במצרים
עופר וולפסון
בנאום שהוקדש רובו ככולו לאלימות בעולם המוסלמי ולתשובות לה, אמר נשיא ארה"ב כי הוא מאמין שיש עוד זמן לדיפלומטיה כדי לאפשר לאירן לסגת מתוכנית הגרעין    התייחס בעיקר להפצת הדמוקרטיה בעולם: "הדמוקרטיה לא מתחילה עם שלשולו של פתק לתיבת הצבעה... העולם המוסלמי התקדם בשנתיים האחרונות דרך קול המתונים יותר משהצליח בעשור של אלימות. הקיצונים יודעים זאת"    עקץ את רומני: "העתיד לא שייך לאלה שאינם מאמינים בסיכוי לשלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il