X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המריבה התקשורתית בין מבקר המדינה המכהן יוסף שפירא לבין קודמו מיכה לינדנשטראוס לא מוסיפה כבוד גדול לשניהם ובמיוחד פוגעת במוסד המבקר נכון, לינדנשטראוס אהב, בלשון המעטה ,את אור הזרקורים. אבל לשיטתו, הוא הבין שבמאה ה-21 מוסד הביקורת לא יכול שלא להשתמש בכלי התקשורת, במדיה , ככלי לביצוע עבודתו
▪  ▪  ▪
יוסף שפירא, ראובן ריבלין, שמעון פרס, מיכה לינדנשטראוס. לנצור את האש [צילום: דוברות הכנסת]
חובת ההוכחה עליו
אחרי ששפירא הוציא את מר ליבו על קודמו והשיב לו אש, חובת ההוכחה היא עדיין עליו. הביקורות שיכתוב, הליקויים שיחשוף, מידת היראה שהוא יטיל על כל מי שיעז להכניס ידו לקופה הציבורית או להתרשל בתפקידו, הם אלו שיקבעו אם הצליח או כשל

הריאיון שהעניק מבקר המדינה יוסף שפירא לידיעות אחרונות, בערב החג, שבו השתלח בקודמו מיכה לינדנשטראוס, לא מוסיף כבוד לשניהם ובוודאי לא למוסד המבקר. גם אם יש קמצוץ של אמת בטענותיו של שפירא, וגם אם הראיון האו תגובה לטענות קשות שהשמיע קודמו, עדיין יש הבדל קטו: לינדנשטראוס כבר אינו בתפקיד ואילו שפירא, הוא מבקר מכהן.
מרבית הטענות נגד לינדנשטראוס הן על דרך וסגנוןן וגם נושאי הביקורת. אפשר להתווכח עליהן, אבל אי-אפשר לבוא בטענות ללינדנשטראוס כי במסגרת תפקידו הצליח להפוך את מוסד הביקורת למוסד עם מעט יותר שיניים, מוסד שהצליח להעלות לשיח הציבוריי את נושא השחייתות, צדק חברתי, ואם תרצו יתכן ותרם גם לתוצאות הבחירות האחרונות. נכוון, הוא אהב את הזרקורים בלשון המעטה, אבל לשיטתו הוא יגיד שכבר ללפני שבע שנים הביו שהעולם משתנה לתקשורת יש תפקיד חשוב במוסד הביקורת, היא מהווה את הזרוע שבעזרתו המצליח המבקר להרתיע לא מעט אנשים וגם להוכיח שהצדק הוא אחד לכולם.
העובדה שעסק רבות בשחיתות של אנשי ציבור התערב בפרשיות ציבוריות כמו פרשת הרפז לא צריכה להיות מופנית אליו כביקורת. אפשר להתווכח על הדרך, על הסגנון אבל אסור להתעלם מכך שבתקופת לינדנשטראוס הביקורת הפכה להיות חלק מהשיח הציבורי ואם היא תרמה במעט לנקיון כפיים בגופים ציבוריים, הרי שיצאנו נשכרים.
לינדנשטראוס, יש לציין, התאפיין בקשרים עם התקשורת מאחורי הקלעים ולא הירבה יותר מדי בהופעות פומבייות. הוא גם נעזר לא מעט בחומרים שפורסמו בתקשורת, ויש לא מעט עיתונאים שראו עצמם שליחי ציבור ושיצפו עמו פעולה ועל כך ש לברך אותו.
בשורה התחתונה ניתן לומר שבדרך כלל אומרים שקנאת סופרים מרבה חוכמה. במקרה שלנו קנאת מבקרים, שני אישים מכובדים, מורמים מעם, לא מוסיפה חוכמה ובעיקר כבוד למוסד שהם מייצגים. ועתה אחרי ששפירא הוציא את מר ליבו על קודמו והשיב לו אש, חובת ההוכחה היא עדיין עליו. הביקורות שיכתוב, הליקויים שיחשוף, מידת היראה שהוא יטיל על כל מי שיעז להכניס ידו לקופה הציבורית או להתרשל בתפקידו, הם אלו שיקבעו אם הצליח או כשל. לטובת כל מי שחי במדינה הזו וחרד לדמוקרטיה ולניקיון הכפיים שלה, כולנו צריכים להתפלל שיצליח ולבקש ממנו ומקודמו לנצור את האש ולשים את הפרשה המצערת הזו מאחור.

תאריך:  28/03/2013   |   עודכן:  28/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנאת מבקרים לא תרבה חוכמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מצדיע לשני הג'נטלמנים האלו
יהודה קונפורטס  |  29/03/13 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
אפרים הלפרין
שני תיקים נפתחו בימים אלו, תיק אחד של המבקר היוצא, ותיק שני של המבקר הנכנס, שני תיקים של שני אזרחים ותיקים שאולי ראוי היה ששניהם יהיו בפנסיה, כי אצלם הבושה נעלמה
איתמר לוין
המבקר הקודם מגיב לדברי מחליפו: אחרי שנה, ההישג היחיד שלו הוא הדחת עוזר המבקר למלחמה בשחיתות הציבורית    "מוטב שלא תהיה ביקורת בכלל מאשר שהיא תהיה אנמית"
איתמר לוין
טוען: לינדנשטראוס עסק בתחומים שאינם מעניינו וניסה להדיח את שטייניץ וישי    מצהיר שימקד את הביקורת לא בנושאים פליליים אלא באלו המשליכים על האזרח    מגלה: ממתינים לחיקור דין בחו"ל בפרשת ביביטורס    מבקש לקבוע שהמבקר יהיה גם "נציב זכויות האדם"
אלעזר לוין
משרדי האוצר והשיכון התעלמו מדרישות המבקר, ולא התחייבו לייעד את עודפי הכספים של "פרזות" לזכאי הדיור הציבורי
עידן יוסף
המבקר יוסף שפירא ערך ביקור עבודה בחיפה והחליט לפתוח בבדיקת פעילות משרדי הממשלה בצפון הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il