X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הפילו תיק - נבחרי העם או מובחריו? דיור יקר? דרוּש טיפול שורש צל"ש לחללי צה"ל המוסלמים על סינדרום דנקנר שמעתם? ולקינוח הגאווה הישראלית של הזַמר יהודה סעדו
▪  ▪  ▪
לפיד. דואג רק למעמד הביניים [צילום: פלאש 90]

די לסחטנות!
מנהיגינו הדגולים נוהגים לצטט לאזרחי ישראל את האימרה הידועה: "אל תשאל מה המדינה עשתה למענך, אלא מה עשית למען המדינה". אולם היכן הדוגמה האישית של מנהיגינו - ח"כינו ושרינו? כנבחרי העם מדוע הם אינם משננים בראש ובראשונה משפט זה באוזניהם, לפני שהם מנפנפים בו מול הציבור?
עם כל הכבוד לצמצום מספר השרים, ריבוי המשרדים וסגני השרים יוכיח. לא סוד הוא כי מדובר באותה גברת בשינוי אדרת. בעידן הקיצוצים, במקום להתייעל ולצמצם את מספר המשרדים למינימום ההכרחי, כידוע מספר המשרדים נתפר כסידור עבודה לח"כים, הלוטשים עיניהם לכסאות ולכספומט של המדינה, למרות עלותם הבזבזנית הנמדדת במיליוני שקלים.
מדוע, למשל, יש צורך במשרד לענייני גימלאים, הנכלל במשרד הרווחה (האם בנוסף לג'וב לאורי אורבך, כדי לספק נתח נוסף, של אזרחים ותיקים, לבוחרי הבית היהודי?), או במשרד לענייני ירושלים, הנכלל במשרד הפנים? והוא הדין למשרד האנרגיה והמים, הנכלל במשרד התשתיות? ושורת הדוגמאות עוד ארוכה. די לסחטנות!
מתיחת פנים
ביטול מע"מ על דירות לזוגות צעירים, כפי שהתבשרנו, אומר דרשני. האם צעד זה בא על חשבון הייקור הצפוי של מע"מ במשק, אשר יפגע בשכבות החלשות, והכל כדי לפצות את מעמד הביניים? בדיוק כך נעשה הדבר לגבי חינוך חינם לגיל הרך - בניגוד ליכולת התקציבית של המדינה, אשר אמוּר לגרום להכבדת נטל הגזירות הכלכליות על החלשים. השיטה היא, המדינה לוקחת ממגזר אחד, בדרך כלל החלש יותר, כדי לתת למגזר אחר, החזק יותר.
והרי ביטול המע"מ הוא רק סוג של 'אקמול', ואינו פותר את בעיית ייקור הדירות מן היסוד. מדובר במתיחת פנים בלבד. כבר נֶאמר שהדרך להוזלת הדירות היא בראש ובראשונה על-ידי שחרור קרקעות מדינה לשוק הדיור במחיר מוזל, אשר יביא להגדלת ההיצע שלהן, ובכך להוזלתן ולהוזלת הדירות. אז כדאי ששר האוצר, יאיר לפיד, יפסיק לרקוד 'מה יפית' לפני מעמד הביניים, ויתמודד עם היוקר על-ידי טיפול שורש.
אנדרטה לגבורתם
אין ספק כי לאור ההקצנה הלאומנית והדתית ברחוב הערבי ובקרב ההנהגה הערבית (עיין ערך ראש מועצת סכנין שקרא לאחרונה לשיתוף פעולה בין הרשות הפלשתינית לחמאס. ועוד לא אמרנו מילה על הח"כים זועבי, זאלכה ועוד), ראוי לברך על 22 הערבים המוסלמים ששירתו בצה"ל והקריבו את עצמם למען המדינה, כפי שפורסם לקראת יום העצמאות.
לא סוד הוא, שֶעל-רקע ההקצנה הדתית, האיסלאמית הפנאטית, שהצמיחה למרבה הצער שהידים וטרוריסטים בארץ ובעולם, והדביקה גם את ערביי ישראל, מדובר במשב רוח מרענן. נעים לדעת שישנם מוסלמים, ההולכים נגד הזרם, ונאמנים למדינה ולצבא. כל הכבוד!
הכתבה העיתונאית, המעלה על נס את פועלם, ומביאה זאת לידיעת הציבור הרחב, מהווה מעין אנדרטה לגבורתם והדלקת משואה לזיכרם.
סינדרום ידידיה
בואו נכיר טובה לעיתונאי ידידיה מאיר (גילוי נאות: מדורו המעניין בעיתון 'בשבע', הספוּג בניחוח יהודי אקטואלי, נקרא אצלי ראשון), שאלמלא הוא מי היה מאיר את הנקודה היהודית של אמנון דנקנר, הסופר החילוני הנהנתן מרמת השרון, ועורך 'מעריב לשעבר', ומביא אותה לידיעת הציבור הרחב? אבל הודות לידידיה התוודענו לאהבתו של דנקנר למוזיקה החסידית, לירושלים הקדושה ולעיר דוד, ואפילו על כך שאמר קדיש על חברו הטוב, טומי לפיד (ואולי בזכות זה זכה שאריה דרעי יאמר עליו קדיש בשנת האבל?).
יתר על כן, הגדיל לעשות הכותב שהפך תיסכול אישי, וכעס על אי מימוש הבטחה לעבודה עיתונאית, ללימוד זכות על הנפטר, שהיקנה לו את הלקח החשוב לניצול זמן, במקום ציפיות שווא, והתובנה מבית מדרשו בדמות 'סינדרום דנקנר'. דומה כי מעֵבר לתובנה זו, שבָּה מעשיר ידידיה באדיבותו את הציבור, הוא מלמד את הקוראים שיעור פסיכולוגי בתיעול אנרגיה שלילית של כעס להפקת תועלת אישית, ולא פחות בלימוד זכות על הזולת. כל הכבוד!
גאווה ישראלית
דומה כי זמרים חוזרים בתשובה כבר אינם נטע זר בנוף המוזיקה הישראלית. אולם הזמר יהודה סעדו הגדיל לעשות כאשר בשיא הרייטינג של הופעתו המוצלחת בתוכנית "כוכב נולד" הציג את כרטיס הביקור היהודי שלו, בעצם הכרזתו הנודעת "שמע ישראל", שקידשה שם שמיים ברבים.
ברגע דרמטי זה אמונתו של הזַמר, הקמע הפרטית שלו וסוד הצלחתו המקצועית, הופקעה מרשות הפרט והפכה כמיטב המסורת לנחלת הכלל. בניגוד להפרדה הרווחת בציבור בין ישראליות ליהדות, סעדו הצביע על סמל האמונה היהודית לדורותיה כעל גאווה ישראלית אמיתית לתפארת המדינה. כל הכבוד!

הבהרה: המאמר בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המאמר מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי. ציפי לידר
תאריך:  18/04/2013   |   עודכן:  18/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
היא כתבה מכתב התרפסות לרוצח בנה, המחבל הכלוא. התשובה שקיבלה הייתה יריקה בפרצוף: "אני לא יכול לקיים דיאלוג עם מי שמתעקשת להשוות בין הפושע (הבן הנרצח), לבין הקורבן (המחבל הכלוא)". הרופסים היהודים הם מקור האופטימיות של מבקשי אדמתנו. הלכתי לארכיון...
חננאל ובר
מכיוון שכך קבע הקב"ה ברור מדוע צוונו לא לאכול את הדם - כי הדם הוא נפש כל בשר. אי-אפשר גם לאוכלו וגם להשתמש בו לכפר על חטאינו, פשעינו ועוונותנו. ולכן "דַּם כָּל-בָּשָׂר לֹא תֹאכֵלוּ כִּי נֶפֶשׁ כָּל-בָּשָׂר דָמוֹ הִוא כָּל אֹכְלָיו יִכָּרֵת" (שם, יד)
אלי אלון
המזנון המיתולוגי בסמוך לצומת ארלוזורוב בת"א שהפך לחלק מהנוף המקומי ושירת אלפי חיילים ולובשי מדים נסגר לפני קרוב ל-3 שנים. הדבר מאלץ חיילים רבים לשלם מחירים יקרים במזנונים שבתחנת הרכבת מרכז-סבידור. האם מישהו בולם את פתיחת המזנון לחיילים במתחם ארלוזורוב?
יורם שוייצר, גל תורן
הצהרות ארגוני הג'יהאד העולמי בימים האחרונים מבטאות בברור את המתח הקיים בין שתי מגמות    מצד אחד, רצונו של מנהיג ג'בהת אל-נוצרה, הפעיל בסוריה, להיות דבק באידיאה הנשאפת של שותפיו האידיאולוגיים ואילו מצד שני, רצונו לשמור על עצמאות הפעולה שלו ושל ארגונו ועל ההכרח לשמור על ערוצי שיתוף פעולה עם גורמי הכוח האחרים
יעקב קורי
לעם ישראל אין מונופול בנושא אם כי היינו הראשונים שהתבטאנו בו ואולי גם הראשונים לשכוח אותו. אני מביא להלן ציטטות בשמונה עשרה שפות, דתות ותרבויות הממחישות את האוניברסליות של צדק בר קיימא על כל גווניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il