X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רוסיה מול ארה"ב במזרח התיכון, מוסקבה מגבה את דמשק, נשק מזרחי מול נשק מערבי. לא, זה לא תיאור של שנות ה-60 וה-70 אלא של המציאות הנוכחית. עסקת הטילים הרוסית-סורית עוד יותר משמעותית מכפי שהיא נראית
▪  ▪  ▪
אס-300. מאיימים על כל מי שיפעל בשמי סוריה

כמו בשנות ה-60

שר הביטחון, משה יעלון, אומר (יום ג', 28.5.13), כי עסקת הטילים מרוסיה לסוריה עדיין לא יצאה לפועל, וכי ישראל תדע לפעול אם הטילים יועברו לסוריה. לאחר מכן, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכל השרים לשתוק ולא לדבר על הנושא. זה באמת מה שיעלון היה צריך לעשות, כי לא בטוח שהוא מבין שמתרחש כאן משהו הרבה יותר גדול.
אם נסתכל על החדשות העולמיות בזמן האחרון, אפשר לראות סימנים כי המלחמה הקרה שוב התחילה. בקושי אפשר לשים לב לזה, אבל הדוגמה הבולטת ביותר היא באיזורנו. ברוב המאה הקודמת בצד אחד עמדה בריה"מ לצד מדינות ערב והגנה עליהן מפני תוקפנות המערב. בצד השני עמדה ארה"ב, סמל המערב, והגנה על ישראל מפני כל פגיעה בה.
היחס הנוכחי של רוסיה לסוריה והטלת וטו על כל ניסיון לפעול נגד הטבח המתבצע בה מראה, שחזרנו לשנות ה-60, שיא המלחמה הקרה. בנוסף לכך, סוריה היא בעלת הברית האזורית הוותיקה ביותר של רוסיה. ברגע שאסד יפול, רוסיה תאבד מכוחה ומהשפעתה באיזור. לכן היא רואה את ההגנה על משטר אסד ככורח חיוני.
נכונותה של רוסיה להמשיך ולעזור לסוריה אחרי כל-כך הרבה זמן, ובמיוחד להכניס נשק כה משמעותי לאזור שיכול לאיים לא רק על ישראל, אלא גם על כל מדינה מערבית שתרצה לתקוף בסוריה, רק מראה שאנחנו שוב בעיצומה של מלחמה קרה.

לא טילי נפל

באותו עניין, אמר השבוע לוואלה! חדשות יפתח שפיר מהמכון למחקר ביטחון לאומי, כי אפילו אם רוסיה תעביר את הטילים לסוריה, לא יהיה מי שיתפעל אותם. לדברי שפיר, המערכת מחייבת השקעה משמעותית וממושכת בלימודה, בהקמת מתקנים לתפעול ולתחזוקה וגם יחידות לאימונים – לא בדיוק התנאים השוררים כיום בסוריה. כמו-כן, יש ספק אם צבא סוריה יוכל לאבטח את המחנות שבהם יימצאו הטילים.
הדבר הזה הזכיר לי סיפור קטן. בתקופה של המירוץ לחלל גילתה ארה"ב, כי עטי הדיו הרגילים לא יכולים לפעול בלי כוח משיכה. לאחר מחקרים והשקעה רבה, המציאו האמריקנים עט מאוד יקר ומשוכלל שיכול לכתוב גם ללא כוח משיכה. כשבריה"מ נתקלה בבעיה זו, היא פשוט נתנה לקוסמונאוטים שלה עיפרון.
אותו דבר כאן: לסוריה יש את הידע לטפל בטילים? אין בעיה, נשלח חבר'ה מרוסיה שיטפלו בנושא ויידעו איך לבצע את הירי. צריך לאבטח את המחנות שבהם יהיו הטילים? גם לא בעיה: סוריה מדינה ענקית (יותר מ-185 אלף קמ"ר, ישראל נכנסת קצת יותר משמונה פעמים בסוריה). יש עדיין מקומות בשליטת אסד ובמידת הצורך חיזבאללה/אירן/רוסיה יכולים לשלוח "מאבטחים". אפשר ללמוד דבר אחד: כשאנשים רוצים משהו, במיוחד אם זה להילחם, הם יצליחו. לא משנה מה המגבלות שמולם.

שיעור לחיים

בימיה האחרונים של מלחמת העולם השנייה, נדהמו חיילי בעלות הברית לגלות מהצד השני לא חיילים בגילאי 18 ומעלה, אלא ילדים בני 15-14 ואפילו פחות. וזה לא היה רק מתוך גיוס כפוי. שטיפת המוח שעברו ילדים אלו מעליית המשטר הנאצי בינואר 1933 ועד נפילתו במאי 1945 הביאה לדחף עיוור ולאמונה אמיתית, כי עדיין אפשר לנצח במלחמה, למרות שכוחות ברית המועצות כבר היו בברלין. שטיפת מוח כזו מתבצעת כיום בחצר האחורית שלנו.
לאחרונה ראיתי סרטון המראה לוחם חיזבאללה המגיש את נשקו לילדה בת 7 ומלמד אותה לירות. אפשר לראות כבר כאן את החינוך שמקנים אויבינו לילדיהם: תתאמנו, תגדלו ותהפכו לשאהידים. כל זמן שדוחפים לילדים האלו כל הזמן את צדקת המלחמה ומטרת הארגון, הילדים יאמינו בזה בכל ליבם, וכשיגדלו יהפכו בעצמם ללוחמים ויחנכו את ילדיהם בהתאם.
חיזבאללה הוא לא היחיד שפועל כך. גם חמאס ואל-קאעידה פועלים בהתאם. הדרך היחידה שחינוך זה ייפסק היא להפיל את ארגוני הטרור. ברגע שארגונים אלו לא יהיו קיימים יותר, יוכלו כל הילדים האלו להיחשף לעולם החופשי ולדעת שהם יכולים להחליט בעצמם על חייהם.

איבוד שליטה

לאחר הרעש התקשורתי בנושא הוראות הפתיחה באש באיו"ש, אמר הרמטכ"ל בני גנץ לוועדת החוץ והביטחון, כי ההוראות לא ישונו. לדבריו, אם יתירו את הרסן, תהיה הסלמה באזור וצה"ל יאבד שליטה. מה שכן צריך לעשות, לפי גנץ, זה לשפר את האופן בו מתדרכים את החיילים לפעול בהתאם להוראות הקיימות.
אני מקווה שהסיבה האמיתית לכך שלא הולכים לשנות את הוראות הפתיחה באש בגזרה היא שצה"ל מתכנן משהו גדול והוא רוצה לשמור על רגיעה כרגע. כמה מוטיבציה אמירה כמו של גנץ תכניס לחיילים ולמילואימניקים שנמצאים באיזור? דבריו מחלישים את צה"ל ומהווים זריקת מוטיבציה וברכת "המשך כך" לכל אותם מחבלים בגזרה.
המשך התנהלות זו של צה"ל מצביע על חוסר יכולת למגר את התופעה, במיוחד לנוכח העובדה שהחיילים בשטח לא מקבלים את התמיכה הנדרשת מהדרג הפיקודי. צה"ל כבר מתחיל לאבד שליטה באיו"ש. התושבים שם צריכים לדעת מי בעל הבית. הם צריכים לדעת שצה"ל מפקח עליהם ולא כדאי להתעסק איתו. הם צריכים לדעת שצה"ל יתן להם לעבוד ולהתנהל כרגיל, אבל שלא יעשו פעולות שיגרמו לצה"ל לפעול נגדם בעוצמה.

מכשיר את הקרקע

על-רקע המתיחות בגבול הצפון אמר מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, כי חיזבאללה מעביר את אמצעי הלחימה שלו לתוך שטחים מאוכלסים, דבר שצה"ל צריך לקחת בחשבון. אשל הוסיף, כי ישראל נערכת לנפילתו של אסד ולהמשך סיכול אמצעי לחימה מתקדמים מסוריה לארגוני טרור, כשבראשם חיזבאללה.
ניתן לראות שאמירה זו באה להקל על ישראל. אם וכאשר תפרוץ מלחמה נוספת מול חיזבאללה, לצה"ל לא תהיה ברירה אלא לפגוע בשטחים מאוכלסים כדי למנוע את השימוש באמל"ח. אם כבר עכשיו אומרת ישראל שהנשק נמצא באיזורים בעייתיים, אי-אפשר לטעון נגדה בנושא של פגיעה באזרחים, שהרי חיזבאללה שם את הנשק שלו באזור כזה מתוך מחשבה שהוא יהיה בטוח.
למרות זאת, כל מה שדרוש כדי להוציא את צה"ל רע זאת תמונה אחת של בניין הרוס כשלידו ילדה בוכה. לא משנה כמה פעמים ישראל תצביע על כך שארגוני הטרור שמים בכוונה את האמל"ח שלהם בריכוזי אוכלוסין ושהם משתמשים בתושבים בתור מגן אנושי. ברגע שדבר כזה יקרה, העולם יקרא מיד להפסקת אש. הרי ידוע שמוסלמי בוכה שווה יותר מיהודי הרוג.

תאריך:  30/05/2013   |   עודכן:  30/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזרה למלחמה הקרה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
S 300 ? מטרה מסומנת להשמדה!
עיט  |  30/05/13 11:33
2
אכן החלה המלחמה הקרה,אך..=====
יוד יוד  |  30/05/13 13:02
 
- מתאים לך לאהוב את פוטין
לטומטום  |  30/05/13 14:30
3
מוסלמי בוכה שווה יותר מיהודי
זקן  |  2/06/13 13:46
4
החיזבלה מתבצר באזורים אזרחיים
אריק בר  |  2/06/13 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם הר-לב
לפני שמדברים על פתרונות, חשוב להגדיר את הבעיה האמיתית העומדת בבסיס הסכסוך ולהכיר במציאות הקיימת. אחרת הפתרון שאנו מציעים יפתור את הבעיה הלא נכונה וישאיר את הבעיה האמתית בלתי פתורה
נורית גרינגר
כיצד עונים לשלאות קשות כגון הכחשת השואה, טענות ליום זיכרון שטחי בישראל והאשמות כי ישראל עלולה לבצע שואה בפלשתינים
יהודה קונפורטס
בעולם הטכנולוגי קל מאוד לייצר ג'ובים ולהעסיק מתכנתים, אולם קשה מאוד לייצר טאלנטים - כך אמר חמי פרס, יו"ר מרכז פרס, במפגש מנהלי טכנולוגיות מישראל ומהרשות הפלשתינית    לישראל חסרים הרבה מאוד טאלנטים, בין היתר בגלל מגבלת גודל האוכלוסיה, אולם ברשות הפלשתינית קיים פוטנציאל בלתי מנוצל לייצר את הטאלנט הבא
נורית גרינגר
הנאציזם רצו לפטור את העולם מהיהודים, הקומוניזם רצו לפטור את עולמו מאלוהים, האיסלאמיזם רוצה לפטור את העולם מכופרים, והגיטואיזם רוצה לסגור, שוב את היהודים ברובעים כדי שיוכל לנטרל ולשלוט בהם
עידן יוסף
שרים בימין אומרים כי לנשיא המדינה אין מנדט לנהל מו"מ בשם הממשלה    פרס מצידו מקדם הקמת מדינה פלשתינית ומגיב: "המנדט שלי הוא של המדינה"
רשימות נוספות
אדל ביטון שוחררה מבית החולים   /  עידן יוסף
נתניהו: "השלום בתוכנו קודם לכול"  /  עידן יוסף
"המערב נמצא תחת מתקפה"  /  דוריס סטראב אפשטיין
המודלים הכושלים של פרס  /  עידן יוסף
כשל אסטרטגי של השר שטייניץ  /  אברהם שלום
רביב דרוקר, זה בשבילך  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il