X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לי ספק שאם היה מדובר בפתרון לבעיה של הגנת החיים או הרכוש של אדם פרטי - כולל של המפתחים והמחליטים על "כיפת ברזל" - הם היו הללו בודקים שוב ושוב גם את הפן המבצעי וגם את הפן הכלכלי של החלופות המוצעות
▪  ▪  ▪
כיפת ברזל [צילום: פלאש 90]

"לעולם לא יהיו חייבים אנשים רבים כ"כ לאנשים מעטים כ"כ!!
מכתב גלוי לכל חוגגי "פסטיבל כיפת הברזל" המשמיצים באותה הזדמנות את אנשי "מגן לעורף" הפועלים לשילוב מערכות לייזר בהגנת המדינה.
חברים יקרים!
אני מאמין שכמעט שאין אזרח בארץ, שאינו מעריך את אנשי רפאל, שפיתחו ויצרו את מערכת "כיפת ברזל", שמונעת, במיוחד בימים אלה, פגיעות בנפש וברכוש על-ידי יירוט מטר הרקטות שמשלח החמאס אל ערינו, עיירותינו וכפרינו. להם ולחיילים המפעילים את ה"כיפות" מגיעות כל התודות והברכות.
למרות האמור לעיל, אין סיבה ולו הקטנה ביותר להוקיע ולהשמיץ את אותם מעטים שנאבקים כבר שנים לבדיקת שילוב חלופה חדשנית, שפותחה ונוסתה בהצלחה ע"י מדעני מדינת ישראל וארה"ב והיא מערכת הלייזר. אין לי ספק שאם היה מדובר בפתרון לבעיה של הגנת החיים או הרכוש של אדם פרטי - כולל של המפתחים והמחליטים על "כיפת ברזל" - הם היו הללו בודקים שוב ושוב גם את הפן המבצעי וגם את הפן הכלכלי של החלופות המוצעות ולא "זורקים לפח" את מערכת הלייזר על הטכנולוגיה שלה של יירוט במהירות האור, לאחר שפותחה ונוסתה;
כל זאת בשעה שעלות יירוט רקטה, טיל, פגז תותח או פצמ"ר בלייזר היא כ-2,000 דולר לעומת כ-100,000 דולר - טיל טמיר של "כיפת ברזל" (שליירוט בטוח יזדקקו לשניים!). שיקול נוסף שהיה נלקח בחשבון הוא שכ-8 מערכות לייזר בעוטף עזה היו מונעות או חוסמות מראש (בגלל מבנה רצועת עזה) המראה של רקטות לכל חלקי הארץ עם סיכון של פגיעה ושיתוק הפעילות באותם אזורים מותקפים. למותר לציין, שיכלו ליירט גם רקטות המשוגרות לשדרות וישובים נוספים הקרובים לגבול ופצמר"ים, ש"כיפת הברזל" אינה בנויה מעצם אופייה ליירטן.
כמובן, שמי שלוקח בחשבון את האפשרות שמדינת ישראל תהפוך למובילה בעולם בתחום העתידני של יירוט באמצעות מערכות לייזר ואולי גם תקיפה (בעתיד) לא היה מזלזל באפשרות הזאת.
כזכור, אולי, למי שיודע, מדינת ישראל הפכה לגורם מרכזי בעולם בתחום המזלט"ים בזכות קומץ אנשים, ש"הכניסו את הרגל בדלת "לפני שנסגר הפרויקט..."
כאן אני מגיע לחבורת אנשים איכותיים, איכפתיים הפועלים, במסגרת עמותת "מגן לעורף", לשילוב מערכות הלייזר בהגנת המדינה ללא שום אינטרס אישי פרט לדאגה לבטחון המדינה ורווחתה. הם עושים זאת מתוך אמונה עמוקה וידיעה, למרות האופוריה בה מצויים רב האזרחים וההנהגה בתקופה האחרונה בכלל ובימים אלה בפרט, שמערכות הלייזר ישולבו מתי שהוא בעתיד בהגנת המדינה ויפה שעה אחת קודם.
מערכות שפריסתן ברחבי הארץ בעלות נמוכה יחסית עשויה להגן על מרכזי האוכלוסייה, שדות התעופה והנמלים, אזורי המסחר והתעשיה. בקיצור על כל המדינה, נגד מתקפה של טילים ורקטות שעלולות להיירות בכמויות גדולות ומכמה מדינות שכנות בעת ובעונה אחת.
האלהת אמיר פרץ, ד"ר דני גולד ואחרים שהחליטו לפתח את "כיפת ברזל" - מבוססת טילים - במקום מערכת הלייזר "נאוטילוס" שפותחה ונוסתה ומערכת "סקייגרד" שתוכננה על בסיסה, לא תוריד כהוא זה מכבודם של ד"ר עודד עמיחי - פיזיקאי, מומחה למערכות לייזר ויועץ לפיתוח עסקי בתחומי הלייזר והאלקטרו-אופטיקה, אל"ם במיל' יוסי ארזי - טייס קרב וראש מח' מערכות אלקטרוניות בחיל האויר לשעבר, תא"ל צביקה שור - יועץ כספי לשעבר של הרמטכ"ל ושר הביטחון, ד"ר נתן פרבר - מרצה בפקולטה לאווירונאוטיקה בטכניון ומדען ראשי של חטיבת הטילים של תעש לשעבר, תא"ל במיל' עופר לביא - ראש מח' התכנון באגף המחקר של מערכת הביטחון, אל"ם במיל' יוסי לנגוצקי, ד"ר ראובן פדהצור ז"ל ואחרים, שהלכו נגד הזרם, התריעו ונאבקו ללא לאות בהסתמכות הבלעדית של מערכת הביטחון על מערכות יירוט טיליות.
כפי שהוכח במלחמת יום הכיפורים, כשאותם מעטים שהתריעו על המחדל המתקרב צדקו, כן אני מאמין שהעתיד יוכיח את צדקתם של המעטים הללו. תקוותי האמיתית היא שזה לא יהיה מאוחר ושתרומתם להגנת המדינה תוכר מבלי שנצטרך לשלם על כך מחיר כבד מידי.

תאריך:  14/07/2014   |   עודכן:  14/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לחוגגי כיפת ברזל
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים מאד
צודק בהחלט  |  14/07/14 11:42
 
- בקרוב>ליזר מוצק=לא כימי מסורבל
ע_הראל  |  18/07/14 13:10
2
אורי גנני צודק
דוד איש Shalom  |  14/07/14 15:43
 
- שניכםהוזים=מה טווח יעיל לייזר?
ע_הראל  |  18/07/14 20:33
3
חובה להביא את נשק הלייזר
יאן בלוך בנקאי  |  14/07/14 16:49
 
- ומה יקרה אם נותקף ביום מעונן  ל"ת
מאד  |  14/07/14 19:19
 
- שאלה קצרה, תשובה ארוכה
עמיקם  |  14/07/14 21:44
 
- וכיפת ברזל טובה בכל מזג אוויר!
ע_הראל  |  18/07/14 13:29
 
- פיתוח הלייזר המוטס?=נזנח סופית
ע_הראל  |  22/07/14 14:33
4
ירוט ליזר
אודיש  |  14/07/14 17:23
 
- טעות בידך
עמיקם  |  14/07/14 17:45
 
- יש זמןטעינת לייזר+זמןחיבור דלק
ע_הראל  |  18/07/14 20:53
5
מדינת ישראל טובעת בשחיתות
אהרון שחר  |  14/07/14 19:02
 
- שאלה של בשלות הטכנולוגיה
ירון זכאי 1  |  15/07/14 01:07
 
- המצב היה בדיוק הפוך
עמיקם  |  15/07/14 10:33
 
- ביסודם של הדברים - צודק
רפי לאופרט  |  16/07/14 07:34
 
- לא=רק ייצור המוני יוזיל המחיר!
ע_הראל  |  18/07/14 16:43
 
- סמולןאמר<איןספק>מה אזובי הקיר?
ע_הראל  |  18/07/14 16:19
6
הצעה למי שבאמת רוצה לדעת!
אורי גנני  |  14/07/14 22:56
 
- אךטווח לייזר לא מופיע בשוםמקום
ע_הראל  |  18/07/14 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אפרים כהנא
"הפסקת אש" תבוא מעצמה ככל שיכולותיו של החמאס והארגונים תשחק ואם היא תשחק עד הוק, הפסקת האש תהיה ארוכה יותר. לפיכך, הדיבורים על הפסקת אש מיותרים
חגי הוברמן
ההיסטוריה הצבאית של מדינת ישראל מלמדת, שבכל פעם שהושגה הפסקת אש ללא צריבה תודעתית של הצד הערבי, היא שימשה בסיס לקראת הסיבוב הבא
איתן קלינסקי
אני מתקומם נגד כל מי שנטל על עצמו זכות להיות דוברו של אלוהים, וכשכזה הוא פונה אל חייליו    אותה דרישה ובאותה חומרה נאמרת בשם אללה אל אכבר בדרישה ליישמה על פני כל מרחבי מדינת ישראל
יורם אטינגר
לוחמה יעילה בטרור חייבת להיות התקפית וצבאית יותר מהגנתית ודיפלומטית; מניעתית ולא תגובתית; כוללת, בלתי-פרופורציונלית ומתמשכת ככל הנדרש ולא נקודתית, מרוסנת ומוגבלת בזמן. לכן, הפסקת אש אינה עוד אופציה!
ד"ר אפרים כהנא
"הפסקת אש" תבוא מעצמה ככל שיכולותיו של החמאס והארגונים תשחק ואם היא תשחק עד הוק, הפסקת האש תהיה ארוכה יותר. לפיכך, הדיבורים על הפסקת אש מיותרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il