X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לי יומרות להבנה ביטחונית מיוחדת, אבל עובדה היא שלאחר כמעט חודש לא הצלחנו לשתק את ירי הרקטות של ארגון שהיו לו בסך-הכל 9,000 רקטות די פרימיטיביות על-פי פרסומי צה"ל. במשך שבועיים וחצי דשדש הצבא במקום מוגבל רק כדי לשתק מנהרות שאמרו לנו שחיסולן יימשך יומיים שלושה
▪  ▪  ▪
מנהרת תקיפה של החמאס. הפסיקו להתייהר [צילום: פלאש 90]
סיפורי מעשיות
מספרים לנו ניסים ונפלאות על יכולתו של צה"ל נגד החיזבאללה. נסו לרגע לדמיין מה יקרה בעימות רציני עם הארגון שיש לו כוח אש גדול פי עשר לפחות וטילים כבדים בהרבה ומדויקים הרבה יותר ויכולת לחימה די טובה כפי שלמדנו וכפי שהוכח בסוריה. אתם יכולים להאמין לסיפורי המעשיות של צה"ל, או לחפש מקלט בטוח יותר - כל אחד לפי הבנתו.

על-מנת שלא להרגיז יותר מדי אני מכנה את תוצאת הסיבוב האחרון נכון לעכשיו (אלא אם יחול שינוי מכריע) כתיקו ובכך אני עושה חסד מסוים עם צה"ל. לאור הפערים העצומים בסדרי הגודל באמצעים ובעוצמת האש החמאס שנותר עם 90% מאנשיו כשליט בלתי מעורער של הרצועה יכול לטעון בהחלט לסוג של ניצחון. העימות נכנס להארכה רק שבעימותים מסוג זה אין הכרעה בבעיטות עונשין, אלא, אולי, בוועדות חקירה.
לאחר החלטת הקבינט לסגת מהרצועה ללא הכרעת החמאס וללא הסדרה של הפסקת אש התראיין השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ וכדרכו בקודש הגן בעוז על פטרונו, ראש הממשלה, ועל החלטותיו. מאידך השר טרח לחזור ולהדגיש את מה שהוא מספר לנו כבר למעלה משש שנים - לא יהיה מנוס בעתיד מכיבוש הרצועה מהפלת שלטון החמאס.
דבריו של השר שטייניץ הזכירו לי את הסיפור הידוע על נהג הטרי שנתקע ברמזור בעוד שהאור חזר והתחלף לירוק מספר פעמים. כל הנהגים מאחוריו התעצבנו וצפרו לו ואחד שאיבד לגמרי את סבלנותו ניגש אליו ואמר לו תראה חביבי יותר ירוק מזה זה כבר לא יהיה - סע!
כבוד השר, אם אתם סבורים שחובה לכבוש את הרצועה ולמוטט את שלטון החמאס הזדמנות טובה יותר לא תהיה אז אנא חדלו לדבר על עתיד רחוק שאיש אינו יכול לחזות ופעלו. אם החלטתם שהרע במיעוטו הוא לשמר את שלטון החמאס - עם ישראל זכאי לשמוע את הדברים באופן מפורש וכן לשמוע את הנימוקים לכך.
אם זה לא מוגזם לבקש, ויש לכם דקה להסביר, היינו מבקשים להכיר בקווים כלליים את התוכנית החלופית של הקבינט. נמאס לנו לשמוע שכל האופציות פתוחות, כשהן אינן בנמצא. נמאס לנו לחוש שהדרך היחידה לקבל תשובות היא הקמת וועדת חקירה.
לפני למעלה מחמש שנים כתבתי לאחר מבצע "עופרת יצוקה" כי נחלנו תבוסה נוספת לחמאס . הרגשתי כיום די דומה. אז צפיתי שבנוסף לתבוסה ממשלת אולמרט -ברק תסכים לתנאים קשים על-מנת להחזיר את גלעד שליט ובכך טעיתי - הכבוד המפוקפק להיכנע לחמאס ללא תנאי בפרשת שליט היה של נתניהו ושלו לבדו. עובדה זו כשלעצמה הייתה צריכה ללמד אותנו משהו על מי שטען שהוא "חזק מול החמאס".
אין לי יומרות להבנה ביטחונית מיוחדת, אבל עובדה היא שלאחר כמעט חודש לא הצלחנו לשתק את ירי הרקטות של ארגון שהיו לו בסך-הכל 9,000 רקטות די פרימיטיביות על-פי פרסומי צה"ל. במשך שבועיים וחצי דשדש הצבא במקום מוגבל רק כדי לשתק מנהרות שאמרו לנו שחיסולן יימשך יומיים שלושה.
מספרים לנו ניסים ונפלאות על יכולתו של צה"ל נגד החיזבאללה. נסו לרגע לדמיין מה יקרה בעימות רציני עם הארגון שיש לו כוח אש גדול פי עשרה לפחות וטילים כבדים בהרבה ומדויקים הרבה יותר ויכולת לחימה די טובה כפי שלמדנו וכפי שהוכח בסוריה. אתם יכולים להאמין לסיפורי המעשיות של צה"ל, או לחפש מקלט בטוח יותר - כל אחד לפי הבנתו.
אני מניח שבכל פעם שהאירנים שומעים את נתניהו מאיים שישראל תפעל באירן תוקף אותם גל צחוק היסטרי. אולי כדאי לומר לראש הממשלה ולשר הביטחון ולשר החוץ שיפסיקו לאיים ויפסיק להתייהר -ראינו אותם בשעת מבחן. אין לי תלונות מיוחדות (טוב אני לא חי בעוטף עזה) אבל בכנות אני מעדיף שלא לשחזר תחת הנהגתם את החוויה בתנאים קשים בהרבה.
אנא שרים נכבדים, נסו נא להגיע להסדר כניעה סביר כי מתגנב החשד שמלחמה רצינית אתם לא יודעים לנהל. אל תיקחו את האמירה הזאת כעלבון אישי - אני מעריך שגם גדעון סער, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן ויצחק הרצוג לא יודעים לנהל מלחמות טוב יותר. חוץ מזה הכניעה נדרשת לכם לצורך המלחמות הפנימיות. לא רצוי לנהל מלחמה בשתי חזיתות.

תאריך:  05/08/2014   |   עודכן:  05/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיקו והארכה במשחק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מיואש מהצבא - לא מההנהגה.
אהוד פרלסמן  |  5/08/14 13:01
 
- ההפרדה בין הצבא להנהגה
גולדבלט משה  |  5/08/14 14:10
2
הממשלה כבלה ידי צה״ל
אברהם שלום  |  5/08/14 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יצחק מאיר
באתי להיות. להרכין שוב ראש בפני הגיבורות הגדולות של מלחמות ישראל הנושאות את חיינו באימהותן, לגעת בשולי השבועה שנשבעת אישה לתת הרבה יותר חיים לעולם, משייסורי צירי הלידה מאיימים ליטול ממנה, ושבועה זאת מתחדשת כל יום
זאב בן-יוסף
במותו ציווה לנו הדר גולדין את תורת ההדר של ז'בוטינסקי כדי שנאמץ התנהגות אצילית שתאציל מהודה ואורה על העולם כולו
מתי דוד
אתם מאשימים תמיד כל פעילות הגנתית של צה"ל נגד הטרור הפלשתיני של רוצחים, מתאבדים ורקטות של החמאס מעזה ושל החיזבאללה מהלבנון, כפרובוקציות לא מידתיות ולא מאוזנות
עמוס אריכא
חזונו של אב עברי    מימיה הראשונים של שיבת ציון לארץ האבות, היינו אנחנו המותקפים. אם לפנינו שעת מבחן נוספת – אין להירתע מפניה. ישראל קמה בכדי להעניק מקלט ליהודי העולם. זו מטרתה זה סוד קיומה
מירב ארד
דקות לפני כניסת הפסקת האש לתוקף הבוקר בשעה 08:00 נשמעו אזעקות בעוטף עזה, גוש עציון, השפלה ויהודה    צה"ל השלים את נסיגתו מעזה ונערך סביב הרצועה    לא דווח על נפגעים או על נזקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il