X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מר ריבלין, אם תמתח ביקורת על תופעות מגונות בחברה הישראלית ועל תופעות שיש לעקור אותן מן השורש - בסופו של דבר תצלח מלאכתך בידך והציבור יצא נשכר מכך
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה ראובן ריבלין. עממי ולבבי [צילום: AP]
נתניהו: נוביל רפורמה יסודית בשירות הציבורי
עופר וולפסון
ראש הממשלה בכנס הורביץ לכלכלה: "הרפורמה צריכה לכלול פרמטרים רבים ביניהם קידום עובדים והוצאת עובדים שאינם יעילים ואינם משרתים את הציבור" * אומר כי ישראל סובלת מעודף רגולציה: "נקבע סדר ונומרות לרגולציה ציבורית"
לרשימה המלאה

בוקר טוב, כבוד הנשיא. קראתי, זה עתה, בד-בבד עם לגימת קפה הבוקר, כי אמרת - בכנס אלי הורביץ - כי כבר שלוש שנים משמיע הציבור הישראלי קול חזק וברור, שמשדר חוסר שביעות רצון מהמערכת הכלכלית והחברתית הקיימת. הוספת עוד ואמרת בכנס זה, "כי אזרחים מכל המעמדות ומכל המגזרים, מדווחים על חוויה של חוסר ביטחון. הם מרגישים שהם לא מצליחים לגדל את הילדים שלהם כפי שהיו רוצים. לא מצליחים להתפנות לפיתוח היכולות שלהם".
דברים כדורבנות כבוד הנשיא. אני מוסיף חתימתי לכל מילה. ומה - מה עושים הלאה?
מודע אני, היטב - לצערי - למגבלות החוקיות המונעות מנשיא המדינה מלהתערב באופן ישיר בעשייה הציבורית בכלל ובעשייה הפוליטית בפרט. עם זאת, בל נשכח כי בחוק יסוד: נשיא המדינה, נכתב כי בראש המדינה עומד נשיא. אין מדובר באמירה ובקביעה משפטית ריקה מתוכן, הגם שחוק יסוד: נשיא המדינה, אינו מעניק סמכויות ביצוע ועשייה מרובות לנשיאה של מדינת ישראל.
נשיא המדינה אמור לשקף את פניה המוסריות והנאורות של מדינת ישראל ועל-רקע זה מובן לנו - מובן לנו היטב ולאשורם של דברים - מדוע נזעקת כבוד הנשיא ואמרת את אשר רבץ כמשא על ליבך תוך ששיתפת אותנו בתחושותיך אלה. עם זאת, השאלה הניצבת אל פתח, אינה מה אומרים במצב דברים עגום ומסוכן זה, אלא מה עושים כדי לשנות מצב דברים מסוכן זה, הגורם להתנכרותם המוחלטת של מרבית אזרחי המדינה למכורתם, להיותם מי החיים בה על כורחם, ולמי שמרביתם אינם מעוניינים לתרום לה דבר מעבר לנדרש מהם, חוקית.
מתפקידי נשיא המדינה
למי שאינו יודע מה הם תפקידיו של נשיא המדינה על-פי הוראות החוק, נזכיר כי נשיא המדינה אמור לחתום על כל חוק חוץ מחוקים הנוגעים לסמכויותיו; למלא את התפקידים שיוחדו לו בחוק-יסוד: הממשלה; לקבל מן הממשלה דין וחשבון על ישיבותיה; להאמין את הנציגים הדיפלומטיים של המדינה, לקבל האמנתם של נציגים דיפלומטיים שמדינות-חוץ שיגרו לישראל, להסמיך קונסולאריים שמדינות-חוץ שיגרו לישראל; לחתום על אמנות עם מדינות-חוץ שאושרו על-ידי הכנסת; למלא כל תפקיד שיוחד לו בחוק בקשר למינוי שופטים ונושאי משרות אחרים ולהעברתם מכהונתם; לחון עבריינים ולהקל בעונשים על-ידי הפחתתם או המרתם, וכן למלא כל תפקיד אחר, וקיימות ועומדות לו כל הסמכויות האחרות שיוחדו לו בחוק.
מקריאת מכלול סמכויות אלה עולה, כי החוק לא העניק לנשיא כל סמכויות ביצוע שהן. היה זה נשיא המדינה הראשון, עזר ויצמן, שנשמע מלין על מיעוט סמכויותיו ואמר, כי הרשות היחידה הנתונה לו לפעול כנשיא, הינה הרשות לתחוב חוטמו אל עמקי מטפחת האף שלו. חרף אמירה צינית זו, דומה עלינו כי לנשיא המדינה קיימת ועומדת סמכות מוסרית עצומה. וחשוב מכך; נשיא המדינה נהנה מאמונו של כמעט כל העם - אם לא מאמונו של כל העם - אמון שאיבד ציבור הפוליטיקאים בקרב תושבי ואזרחי מדינת ישראל זה מכבר.
דווקא כמי שמכיר, אישית, את רובי ריבלין, עוד מהימים שטרם נבחר הוא לנשיאות, יודע אני להעריך את מידת העממיות והלבביות הבלתי מוגבלת שבה חונן אדם זה. מן הראוי הוא שנשיא מדינת ישראל, בעל האישיות העממית והנלבבת, יפעיל אישיותו זו בשירות הציבורי וייתכן - אם לא ודאי - שבכוח מעשיו ועשיותיו אלה של נשיא המדינה, שכולם חייבים בכבודו ובכבוד המוסד שעומד הוא בראשו, ישתנו דברים במדינתנו.
אין לי כל ספק ספקא שהוא, אם ימתח נשיא המדינה ביקורת - פעם אחר פעם - על תופעות מגונות בחברה הישראלית, על תופעות שיש לעקור אותן מן השורש, הרי סופו של דבר, תצלח מלאכתו בידו והציבור יצא נשכר מכך. איש אינו מעוניין לבוא בריב עם מוסד נשיא המדינה ואם ימצא הוא עצמו "על הכוונת" המוסרית של בית הנשיא, יחדל הוא מעשיותיו האגוצנטריות, הפוגעות בציבור הרחב.
רובי ריבלין, אולי הגיע הרגע שתצא למסע בישראל, תדפוק על דלתות וחלונות ותביא לכך שנגידים ושועים יבינו, שאין הם חיים במגדל שן ואין הם יכולים למשוך משכורות עתק, בגובה של שש ספרות בשקלים, שעה ששליש מהילדים בישראל מצויים במצב המוגדר כרעב וכמי שמגיעים עד כדי חסרון פת לחם להשביע בה נפשם. דומה כי כל מילה נוספת - מיותרת.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  04/11/2014   |   עודכן:  04/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלי הורביץ  עזר ויצמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוקר טוב, כבוד הנשיא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה ומילה - פגזים ל"ת
איציק ולנר  |  4/11/14 22:20
2
אל תשכח אדוני הנשיא
צייר  |  25/11/14 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל קראה לממשלה להגביר את המעורבות בשוק העבודה ולהקים מסגרות הכשרה מקצועית וחינוכית עבור העובדים הרבים והכישורים המקצועיים    על שיעור הריבית: "הכלי כמעט ומוצה. בוחנים שימוש בכלים שונים כדי להשיג את מטרות המדיניות"
אלעזר לוין
שר השיכון מציע לשר האוצר תוכנית לגייס 4 מיליארד שקל, כדי לכסות חלק מהוצאות מבצע צוק איתן: 32 אלף משפחות שלוו מהמדינה משכנתאות, יפרעו את היתרה בפרעון מוקדם, ויחסכו עמלה וריבית
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל אמרה כי גירעון של יותר מ-3% עלול להביא להעלאת מס חדה בעתיד ולחשוף את האזרחים לסיכון רב    התייחסה להורדת הריבית ולשוק הנדל"ן: "הירידה בהתחלות הבנייה שראינו בחודשים האחרונים מטרידה במיוחד"
שירי דובר
רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק בוועידת MAD: "אם תפתחו בסוף השנה את הארון בחדר המדרגות, יהיה סיב אופטי מגולגל. זה עומד להיות פרויקט הסיבים הגדול ביותר בישראל. דנמרק הגיעה ל-40% כיסוי בערים המרכזיות; אנחנו נגיע לשם בסוף השנה"
איתמר לוין
יו"ר רשות ני"ע, המפקח על הבנקים והמפקחת על הביטוח מסכימים: יש לפעול לפי המודל האמריקני    לשכת רואי חשבון: המצב בישראל אינו דומה למצב בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il