X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הקהילה הבינלאומית מסרבת להעביר כספים לשיקומה של רצועת עזה בגלל המשך המחלוקת בין חמאס לרש"פ והפסקת המשא-ומתן על יישום הסכם הפסקת האש לאחר מבצע "צוק איתן". הלכי הרוח ברצועה הם כי מדובר בפצצת זמן העלולה להתפוצץ בכל רגע
▪  ▪  ▪
חורבות בעזה. השיקום מתעכב [צילום: AP]

אישים בכירים פלשתינים ומצרים הודו בימים האחרונים בהצהרות פומביות כי שיקומה של רצועת עזה בעקבות מבצע "צוק איתן" תקוע. התוצאה הישירה של המבוי הסתום בפעולות השיקום היא שיותר ממאה אלף עזתיים שבתיהם נהרסו במהלך המלחמה האחרונה יישארו ללא קורת גג במהלך החורף הנוכחי.
הרשות הפלשתינית מקווה להאיץ את תהליך השיקום רק באביב 2015.
ד"ר מחמד מצטפא, סגן ראש הממשלה ושר הכלכלה בממשלת ההסכמה הלאומית בראשותו של ראמי חמדאללה הסביר כי הבעיה העיקרית המעכבת את שיקום הרצועה היא העברת הכספים הדלילה של המדינות התורמות אשר התחייבו בוועידת קהיר האחרונה להעביר סכום של 5.4 מיליארד דולר לשיקומה של רצועת עזה.
בראיון לעיתון "אלאיאם" הסביר ד"ר מצטפא כי "ברור שהמדינות התורמות חוששות מהמצב בכל מה שקשור למצב המדיני ולפיוס, מדובר בנושאים שאינם חדשים ועלו בוועידת המדינות התורמות בקהיר". הוא דחה את האשמות תנועת חמאס כי ממשלת ההסכמה הלאומית איננה רצינית בנושא שיקום הרצועה ואמר" "הכול מוכן אך הכסף לא מגיע".
שר החוץ המצרי סאמח שוכרי הודיע שלשום על מאמץ מצרי-נורבגי להביא ליישום החלטות ועידת המדינות התורמות בקהיר בכל הקשור לשיקום רצועת עזה.
הוא הסביר כי "הקהילה הבינלאומית לא עמדה בהתחייבויותיה הכספיות מכיוון שאיננה מאמינה כי הרשות הפלשתינית תחזור לשלוט בעניינים ברצועת עזה בגלל המשך הפיצול הפלשתיני והעובדה שהמשא-ומתן על יישום הסכם הפסקת האש בין ישראל לפלשתינים תקוע".
מקורות מצרים הסבירו כי כמה מדינות חוששות מאפשרות חידוש הירי מרצועת עזה לכיוון ישראל ולכן נמנעות מלהעביר כספים לשיקום הרצועה מכיוון ש"אין טעם לבנות בתים חדשים שעלולים שוב להיהרס בקרוב".
ברשות הפלשתינית לא מרימים ידיים נוכח הביקורת המופנית לעבר הרשות מצד תושבים ברצועה ומתנועת חמאס אשר מנהלת משא הסתה נגד הרשות הפלשתינית ומאשימה אותה בטרפוד שיקום הרצועה.
ד"ר ראמי חמדאללה, ראש ממשלת ההסכמה הלאומית יצא אתמול לסעודיה ומשם לסיור במדינות המפרץ כדי לדון בהעברת כספי הסיוע לשיקומה של הרצועה.
חמדאללה ינסה להאיץ את העברת הכספים על-פי התחייבות המדינות התורמות בוועידת קהיר, סעודיה עצמה התחייבה בוועידה להעביר סכום של 500 מיליון דולר לשיקום הרצועה.
בחודש שעבר ביקר חמדאללה במאע"מ ובקטר כדי להאיץ את העברת כספי התרומות, שתי המדינות האלה התחייבו להעביר סכום של 200 מיליון דולר.
בעיות נוספות המעכבות את תהליך השיקום ברצועה הן מעבר רפיח הסגור על-פי החלטת מצרים דבר שמעכב הכנסת חומרי בנייה ממצרים לרצועה וההסדר שעשה רוברט סרי שליח האו"ם למזרח התיכון עם ישראל והרשות הפלשתינית בדבר הכנסת חומרי בניה לרצועה.
תנועת חמאס מתנגדת בתוקף להסכם זה שיש בו אלמנטים של פיקוח על חומרי הבנייה הנכנסים מישראל לרצועה כדי שלא יגיעו לידי חמאס לבניית מנהרות וביצורים.
אחד מתומכי שלטון חמאס ברצועה, הד"ר עסאם יוסף, ראש "הארגון העממי לתמיכה בעזה" קרא אתמול למזכ"ל האו"ם באן קי מון לעיין מחדש בתוכניתו של רוברט סרי שליח האו"ם למזרח התיכון בנושא שיקום הרצועה ולעשות הכול כדי להאיץ את תהליך השיקום.
הלכי הרוח בקרב התושבים ברצועה הם של זעם ותסכול גובר מכך שתהליך השיקום תקוע, תנועת חמאס מנסה לתעל את הלכי הרוח האלה נגד ישראל והרשות הפלשתינית ומאיימת כי לא תאפשר למצב הזה להימשך כולל האפשרות של חידוש הלחימה נגד ישראל ברגע המתאים מבחינתה.
מדובר בפצצת זמן העלולה להתפוצץ בכל רגע.

תאריך:  31/12/2014   |   עודכן:  31/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיקומה של רצועת עזה תקוע
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שתתפוצץ
שמ  |  31/12/14 09:48
2
ואם לא היה תקוע?
אהרון שחר  |  31/12/14 10:43
3
אז מה?????? ל"ת
אדם הגון  |  1/01/15 06:35
4
יש להרוס את עזה ובנותיה-לא
מנחם גורמן  |  1/01/15 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
נוזף בעורכת דין המייצגת פלשתינים הטוענים שהם מאוימים בשל היותם משתפי פעולה עם ישראל: הבסיס העובדתי דל ואינו תואם את הדחיפות לה נטען
איציק וולף
למרות שהעריכו כי ישיגו רוב במועצת הביטחון לאישור ההצעה לסיום הכיבוש הישראלי ולהקמת מדינה פלשתינית לא הצליחו הפלשתינים להעביר את ההחלטה    האמריקנים לא נזקקו להפעיל את זכות הווטו שלהם
עידן יוסף
הוצאת הכוחות תיעשה רק מיישובים בגזרת עוטף עזה שאינם נושקים לגדר המערכת
גבי סיבוני
חוסר הרצון, המשותף לכל הקבוצות המעורבות בסימולציה, להיגרר להסלמה, היה מאפיין מרכזי של סימולציה זו. כל הצדדים ניסו להכיל את האירוע ולהגבילו לסבב מהלומות קצר. בין הגורמים המרסנים בלטו במיוחד האתגר שמציבה 'המדינה האיסלאמית' והיחלשות הציר השיעי באזור, מעורבות חיזבאללה בלחימה בסוריה, והדיאלוג בין טהרן לוושינגטון
דרור אידר
הוויכוח בסוגיה המדינית מתמצה בשאלה אם להאמין לפלשתינים    מאה השנים האחרונות לימדו שמה שמאחד אותם אינו הרצון להיטיב את חייהם, אלא השאיפה להחריב את חיינו    מה עוד צריך לקרות כדי שנתפכח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il