X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היהודים העולים אינם "בורחים" ארצה, אלא מגשימים את הציונות באופן הכי טהור. עתידו של העם היהודי הוא בארצו!
▪  ▪  ▪
מקומם של יהודי צרפת - בארץ ישראל [צילום: פלאש 90]

"אז מה, אתה חושב שעלייה של יהודים מצרפת תחזק את הימין?", יעל דן בשידור בגל"צ מפריז שואלת את שרלי, איש עסקים המתכנן לסגור הכל ולעלות ארצה. ועוד שאלה, האם הוא ירצה לגור "בהתנחלות", אגב אמירתו של שר השיכון, אורי אריאל (תשובתו הייתה, כן, למה לא?).
כך, מבלי משים, הושמה על השולחן אחת הסיבות (אחת מבין כמה) שאינן נאמרות בגלוי, לביקורת של השמאל על הקריאה של ראש הממשלה ליהודי צרפת לעלות ארצה. דן גם תהתה מספר פעמים באוזני בני שיחה, האם העלייה (או הקריאה לעלייה) אינה "פרס לטרור", שהרי היהודים "בורחים" ארצה. גם את ההבלים האלה נדרשנו לשמוע השבוע מכיוונים ידועים בציבוריות הישראלית.
"בהחשת העלייה אנו רואים עניין של פיקוח נפש האומה, וכל האטת העלייה היא מעשה של קיפוח נפש" (ראש ממשלת ישראל, דוד בן-גוריון, בהודעתו בכנסת בתאריך 7.11.1949). עשר שנים מאוחר יותר, בספטמבר 1959, אמר בלונדון: "אם תחדור בקרב החוגים הרחבים של הציבור היהודי ההכרה כי העלייה לישראל הנה ההגשמה האמיתית של הציונות - נזכה בימינו לעלייה גדלה והולכת מארצות המערב אשר תתרום את חלקה לבניין מדינת ישראל".
ערב מלחמת ששת הימים, זמנים של ייאוש פה בארץ, לא היסס ר' שלמה זלמן שרגאי, ראש מחלקת העלייה של הסוכנות היהודית, לשלוח קריאה להמוני ישראל: "בואו ומלאו את הארץ! קריאה ליהודים בכל מקום שהם: שובו למדינת ישראל שבארץ ישראל... רק על-ידי עליית המונים לארץ ישראל, ימשיך עם ישראל את קיומו כעם עומד ברשות עצמו, בן-חורין הבונה בניין עדי-עד על יסודות מורשת ישראל".
וראש ממשלת ישראל, מנחם בגין, בדיון בכנסת (2.11.1977) אמר: "העלייה היא נשמת אפה של מדינת ישראל. שיבת ציון היא תכלית הקמתה טעם קיומה של מדינת היהודים - מדינת ישראל שייכת לא רק ליהודים החיים בארץ ישראל אלא לעם היהודי כולו - אני מבקש לקרוא לכל בני עמנו באשר הם שם - מזרח ובמערב, במדינות טוטליטריות ובמדינות דמוקרטיות: עשו כולכם מאמץ, קומו ועלו, קומו ושוב ציונה, שובו הביתה".
ועוד אמר בגין באותו דיון: "אני קורא לאחינו, אל ימתינו, אל ידחו את עלייתם, יקומו וישובו הביתה, הם ובניהם, וטוב יהיה להם פה, במקום שתהיה צפונה סכנה חלילה, לא רק לחרותם, אלא אפילו לחייהם בארצות מושבם. וזה דין כל ארצות תבל, גם העשירות, שיבואו היהודים אלינו. אולי לא יהיו להם חיים עשירים בארצנו, אבל חיים טובים מבחינה לאומית דתית - יהיו. יחיו חיים לאומיים, חיים של יהודי גאה שאיש לא ישפיל אותו. בני חורין יהיו כל אלה שיבואו אלינו".
"לְהָבִיא בָנַיִךְ מֵרָחוֹק"
איש המאה השמינית לפנה"ס, הנביא הירושלמי ישעיהו בן אמוץ אמר (פרק ס): "שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי, כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ; בָּנַיִךְ מֵרָחוֹק יָבֹאוּ וּבְנֹתַיִךְ עַל צַד תֵּאָמַנָה. אָז תִּרְאִי וְנָהַרְתְּ, וּפָחַד וְרָחַב לְבָבֵךְ... מִי אֵלֶּה כָּעָב תְּעוּפֶינָה וְכַיּוֹנִים אֶל אֲרֻבֹּתֵיהֶם... לְהָבִיא בָנַיִךְ מֵרָחוֹק".
הרב אי"ה קוק אמר שיש יהודים המגיעים ארצה מתוך רצון חופשי, למשל מתוך ציונות, כיונים היודעות את דרכן את שובכיהן ("ארובותיהן"); ויש, הרבה יותר לצערנו, יהודים המגיעים ארצה משום שהם נדחפים בידי רוח ההיסטוריה לשוב הביתה, בשל מאורעות קשים, מצוקות שונות וכדומה.
הקריאה ליהודי צרפת לעלות ארצה אינה "פרס לטרור", וגם לא נועדה לחזק מחנה פוליטי כלשהו. זאת מסקנה הגיונית ופשוטה. עתידו של העם היהודי הוא בארצו. הקריאה אליהם היא חובתו של כל מנהיג יהודי באשר הוא.
אחינו ואחיותינו בתפוצות הגולה: בואו ארצה, לא מפני המצוקה, אלא מפני שזאת הקריאה הקבועה מאז ומקדם לכל יהודי לשוב הביתה, על אחת כמה וכמה בתקופתנו, שזכינו למדינה יהודית עצמאית. אנחנו זקוקים לכם ואתם לנו. כאן מקומכם. "ועת אחלום שיבת שבותך - אני כינור לשירייך" (ריה"ל).

פורסם במקור: ישראל היום (ה', 15.1.15)
תאריך:  18/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלייה היא ממש לא "פרס לטרור"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אם שרלי יהגר לישראל,
קיפוח נפש  |  18/01/15 11:50
 
- נכון שאשכנזים דפקו אותך?
דוד צימרמן  |  18/01/15 16:39
 
- ומסכים עם מגיב/ה מס׳1.
אני אשכנזי  |  19/01/15 09:11
2
עליה לא"י - יעד ראשון במעלה! ל"ת
וינטר הניה  |  18/01/15 18:15
3
למה? למה תחנת השידור
לימון לימונרו  |  19/01/15 13:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקריקטורות של מוחמד
הרב אליהו קאופמן
יהודי צרפת צריכים לעזוב את הסינר ה"ממלכתי" של ישראל ולצאת להידברות ישירה עם הערבים והמוסלמים בצרפת, בדיוק כפי שעשו ועושים יהודיה החרדים של בריטניה וכמו שעשו ועושים זאת יהודי אנטוורפן הבלגית, ובדיוק כמו שחלק חילוני וחרדי כאחד עושה זאת בארה"ב, ואפילו בדרום אמריקה
עידן יוסף
השבועון הצרפתי הסאטירי יופץ בעוד עותקים מעבר למתוכנן תחילה ומשך מכירתו יוארך    מבצע הפיגוע נקבר בחשאי
עידן יוסף
דר שפיגל: בגל הפיגועים באירופה מעורבים עד 20 תאים רדומים    בלגיה מציבה מאות חיילים ברחובות בריסל ואנטוורפן    כתבי אישום בבלגיה בעקבות הפשיטה על מוקדי טרור    בריטניה לשוטריה: להגביר ערנות מחשש למתקפות טרור
אברהם פכטר
הניסיון לפגוע ולכרסם במעמדו של נתניהו, בשל המצעד בפריז בו פילס לעצמו דרך לשורה הראשונה - הוא גועלי. הטלוויזיה הצרפתית דיווחה בראש המהדורות את העובדה שנתניהו עמד בראש המנהיגים שהגיעו לעצרת, כי ישראל עומדת בראש המאבק בטרור האיסלאמי הקיצוני, להבדיל מהתקשורת בארץ
יובל ברנדשטטר
מספיק כבר עם השנאה העצמית! ניתן כבוד לראש ממשלת-ישראל, ולא משנה מי יהיה אחרי סבב הבחירות הבא עלינו. נקבל את אחינו בני ישראל במאור פנים, ונזכור כי האויב האמיתי אינו אנחנו, אלא הג'יהאד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il