X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ועדת הכספים אישרה כי החל ב-17 בינואר ימוסו תחליפי דלקים. מייסד Get Fuel: "דרושה יותר רגולציה בענף, יהיה שיפור במערך הדלקים התקינים".
ועדת הכספים אישרה לאחרונה מיסוי על תחליפי דלקים. המשמעות: החל ב-17 בינואר יוטל מס של 3,978 שקלים לטון על תחליפי דלק וחומרים ממיסים ו-2,983 שקלים ל-1,000 ליטר שמן סיכה. המטרה: מניעת התופעה הרווחת של מהילת דלקים, הגורמת נזק רב לכלי רכב, מסכנת חיי אדם וגורמת למדינה אובדן הכנסות של מאות מיליוני שקלים.
בכ-100 תחנות דלק, בעיקר בצפון ובדרום הארץ, מוכרים דלק מהול במקום סולר. מלבד הנזקים שהוזכרו, נגרם גם נזק סביבתי אקוטי רב בשל פליטות מהאגזוזים הרכבים. המטרה של אותן תחנות דלק היא להגדיל את הכנסותיהם, כל זאת על חשבון המתדלקים שלא יודעים שהם מכניסים לרכביהם דלקים מהולים.
בוועדת הכספים, בראשותו של ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), בחנו התנעת מהלכים נוספים בנוסף למיסוי, כמו הגברת האכיפה והטלת סנקציות על תחנות דלק המוכרות דלקים מהולים, אך לבינתיים יבחנו בחודשים הקרובים את השפעת המיסוי על תעשיית הדלקים המהולים.
על-מנת להבין בצורה טובה יותר את הנושא, מעניין לשמוע את דבריו של שלמה אלון יעקובסון-מייסד חברת Get Fuel, העוסקת בשיווק ובאספקת דלקים ושמנים לכל סוגי הרכבים 24 שעות ביממה באמצעות אפליקציה ייעודית.
"מדובר במהלך נכון. זה מהלך שיכול להועיל. דרושה יותר רגולציה בענף. תחליפי הדלקים לקחו נתח גדול מהשוק", מסביר שלמה אלון יעקובסון. "עולם הדלקים הוא עולם דינמי. התנודות במשק לא מושפעות יותר מדי מגורמים חיצוניים כמו נגיף הקורונה, משום שדלק הוא תמיד מצרך מבוקש".
מה דעתך על המיסוי שיחל במהלך החודש?
"המס החדש צפוי לשפר את מערך הדלקים התקינים מבתי הזיקוק. גט פיול רוכשת מלאי דלקים מבתי הזיקוק ועובדת בשיטת השיווק הישיר, כך שהלקוחות לא חשופים למהילת דלקים".
"המשמעות של הזמן - קריטית"
שלמה אלון-יעקובסון ו-Get Fuel, עוסקים באספקת דלקים לתחומי התעשיה, החקלאות והתחבורה ובין הלקוחות ניתן למנות תחנות דלק, ציי רכבים, חברות העוסקות בתשתיות, קבלנים וחברות ציבוריות.
אתה יכול לספר מה מיוחד במיזם?
"יש בגט פיול שתי מיכליות שהן הראשונות בארץ שמתדלקות בנזין. 6,500 ליטר התכולה של כל מיכלית. בדרך-כלל מ-12 או 13 אלף ליטר מתחילים עם הבנזין. זה מיועד לתת מענה לציי רכבים פרטיים. הרעיון הוא להגיע לבית הלקוח ולתדלק לו את הרכבים במערכת סגורה אשר לא מאפשרת מעילות, גניבות או קומבינות בתדלוקים. יש מענה גם למגזר העסקי. המיכלית מגיעה למתחם של אותה חברה ומתדלקת רכב-רכב".
זה יכול לעזור לי אם יש לי צי של משאיות או אוטובוסים?
"בוודאי. אנחנו מגיעים לחנייה, בדרך-כלל בשעות הלילה ומתדלקים את כל הכלים. בבוקר הנהג בא ויש לו מיכל מלא. המערכת סגורה, ולכן כל הדוחות מגיעים באופן אוטומטי לבקרה של אותה חברה ואז אפשר לדעת מהי הצריכה של אותה משאית ולבצע בקרה על הצריכה בצורה ממוחשבת ובאופן ברור".
מניסיונך בתחום, אילו בעיות אפשר לפתור?
"המשמעות של הזמן ביום עבודה של צי משאיות הוא קריטי. לעצור בתחנת דלק ולתדלק 300 או 400 ליטר, זה שורף זמן. יש קו שעלול להיקטע בגלל העיכוב הזה. כל זה בגלל שהמיכל של המשאית לא היה מלא. ניקח דוגמה של חברה לאספקת עופות. מגיעים ב-4:30 לפנות בוקר, מעמיסים את העופות על המשאיות ויוצאים לדרך. יש תור ענק והזמן משחק תפקיד קריטי. יש קו חלוקה, ולכל נקודה צריך להגיע בזמן שלה. צריך לדעת את זה. אם המיכלית עומדת בכניסה ומתדלקת כל רכב, זה הדבר האופטימלי שיכול להיות מבחינת זמנים, מבחינת בקרה בשביל אותה חברה".

תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  11/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
האם כדאי לקנות חברת תעופה בתקופה של מגפה עולמית? כמה כסף העבירו אזרחי ישראל לאל על? ואיך מנסה ארקיע להתמודד עם המשבר? מצב חברות התעופה הישראליות בימי הקורונה - סקירה מקיפה
כתיבת המומחים
כתבה שיווקית
תוצרת ישראל    באישור משרד הבריאות לאחר בדיקות תיקוף    מומלץ למי שמבין ומעדיף איכות    בדיקה מהירה פשוטה ויעילה    יותר מ-90% דיוק    מזהה גם מוטציות של נגיף אומיקרון    מכירה מרוכזת לחברות, משרדים וגופים גדולים
כתיבת המומחים
מתעניינים בעולם ההשקעות? משקיעים במניות, מט"ח ואג"ח? כדאי לכם להכיר את עולם קרנות הגידור    הזמנו לשיחה את המנכ"ל והמייסד גיא שנצר, מומחה בשוק הפיננסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il