X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הודו היא תת-יבשת ענקית ומרתקת עם היסטוריה עשירה, הווה חי ובועט ועתיד מזהיר. בהודו חיים יותר ממיליארד בני אדם, ומטיילים בה כל שנה קרוב ל-20 מיליון תיירים. כל התיירים האלה מקבלים אישור מרשויות החוק בהודו לשהות במדינה, אישור שנקרא 'ויזה'.
הודו היא יעד תיירותי מוכר מאוד לישראלים, בעיקר מהטיול שאחרי הצבא. זו בדיוק הסיבה שכדאי מאוד לוודא מראש את כל הצד הביורוקרטי והטכני, שהוא הצד הפחות מדובר של הטיול הגדול - אבל לא פחות חשוב.
הכלא ההודי ידוע לשמצה בתנאים הנוראיים שבו, וכדי להימנע מביקור לא רצוי בכלא האיום הזה - כדאי לוודא שאין לרשויות החוק בהודו כל סיבה לעצור אתכם.
מה זה ויזה
לפני שנתחיל בסקירה של ויזה להודו, אולי כדאי שנסביר קודם לכן בקצרה מה היא למעשה ויזה. ויזה, במילים פשוטות, היא אישור ממדינה מסוימת לאדם מסוים לשהות בשטח המדינה למטרות שהוגדרו באישור.
כך למשל, ישראלי שרוצה לטוס לאנגליה כדי לעבוד צריך לקבל אישור על-מנת לבצע זאת. לעומת זאת, ישראלי שרוצה לטייל באנגליה לפרק זמן קצר יחסית - לא צריך להוציא ויזה.
ההבדלים בין מטרות השהייה בארץ הזרה, אורך זמן השהייה והסכמים בין מדינות שמייתרים את הצורך בויזה - הם מה שקובע האם אתם זקוקים לויזה או לא. לפני כל יציאה לפרק זמן ארוך למדינה שאין לכם דרכון שלה, כדאי לכם לבדוק האם אתם צריכים ויזה מסוימת שתאפשר לכם לשהות בנחת ובאופן חוקי באותה מדינה.
מי צריך ויזה להודו
את הויזה אנחנו מכירים בעיקר ממדינות מערביות כמו ארצות הברית וקנדה. במדינות הללו יש כללים המחריגים אזרחים של מדינות מסוימות מצורך בויזה על-מנת לשהות במדינה. כך למשל אזרחי קוריאה הדרומית יכולים לשהות בארצות הברית גם ללא ויזה, ואותו הדבר לגבי אזרחים בעלי דרכון גרמני או ספרדי.
להודו אין הסכם כזה עם אף מדינה, גם לא עם ישראל. לכן כל אדם שאין לו דרכון הודי חייב לקבל ויזה מרשויות החוק בהודו. כדאי לציין שיש סוגים שונים של ויזות להודו, כשכל סוג גם עולה סכום שונה ותקף לפרק זמן אחר. לכן כולם צריכים ויזה להודו, אבל לא כולם צריכים את אותה הויזה.
ישראלים שצריכים ויזה להודו
כמו שאמרנו, ישראלים שאין להם דרכון הודי צריכים ויזה כדי להיכנס להודו. ישראלים רבים מגיעים להודו כחלק מהטיול שאחרי הצבא, בין אם לטיול אך ורק בהודו (מפני שמדובר בארץ עצומה עם נופים מגוונים) ובין אם כתחנה אחת כחלק מטיול גדול בכל דרום מזרח אסיה. גם אותם תרמילאים צריכים ויזה כדי להיכנס להודו, ואם אתם מכירים מישהו או מישהי שמתכננים לטוס - וודאו שהם מודעים לכך.
בנוסף, כמו שכבר ציינו הודו היא מדינה שמתפתחת בקצב מסחרר. העובדה הזו מושכת אליה יזמים ישראלים מכל תחומי התעשיה - החל מיצוא של היי-טק ויבוא של תרופות, ועד סחר בבדים ואפילו חבילות נופש. גם אנשי המסחר והתעשיה יזדקקו לויזה על-מנת להיכנס להודו, ואף סביר להניח שחוקיות השהות שלהם בהודו תיבדק על-ידי הרשויות ההודיות במהלך החתימה על הסכמי סחר כאלה ואחרים.
כמה עולה ויזה להודו
המטבע הלאומי והרשמי של הודו הוא הרופי. הרופי הוא מטבע חלש יחסית, מה שהופך את השהות בהודו לזולה למדי. זו עוד אחת מהסיבות לכך שמגיעים להודו כל-כך הרבה תיירים ואנשי עסקים - ניתן לקבל תמורה יחסית גדולה עבור סכום קטן יחסית של כסף.
העלויות הזולות של הקיום בהודו לא פסחו על הביורוקרטיה, וגם ויזה זול יחסית להוציא בהודו לעומת מדינות אחרות שדורשות ויזה. הוצאה של ויזה להודו צפויה לעלות בין 200 ל-400 שקלים, כשהשוני במחיר תלוי באופי הויזה המבוקשת ובאורך השהות הצפוי בהודו.
רק לשם השוואה - ויזה לארצות הברית יכולה להגיע לעלויות של יותר מ-500 שקלים, בעוד שויזה למצרים עולה כ-150 שקלים פחות או יותר. ניתן לראות שויזה להודו היא אומנם יקרה יחסית, אבל לא הויזה הכי יקרה בעולם. הויזה הרוסית נחשבת היקרה בעולם, בעוד שהויזה לבהוטן נחשבת הזולה ביותר.
האם ויזה להודו מאפשרת לטייל בכל הודו
הודו היא מדינה כל-כך גדולה - שהיא מוגדרת כתת יבשת. ואכן, החלק הצפוני שונה לגמרי מהחלק הדרומי, שבו מדברים שפה קצת שונה מהחלק המזרחי של הודו, שבתורו מייצג ערכים שונים לגמרי מהצפון - וחוזר חלילה. טיול בכל הודו יכול להימשך חודשים ואפילו שנים.
נשאלת השאלה האם הויזה תקפה לכל חלקי הודו, מאחר שהם כל-כך שונים ורחוקים אחד מהשני. התשובה היא שהויזה שמוציאים בביקור הראשון בהודו אכן רלוונטית לכל נקודה בתוך הגבולות של מדינת הודו, אולם ישנה כוכבית שכדאי לשים לב אליה.
ישנן ויזות בעלות תוקף קצר באופן יחסי לטיול בהודו. ניתן להאריך את הויזות הללו, אולם הדבר צריך להעשות בזמן שהויזות עדיין בתוקף! כלומר, לא ניתן להאריך ויזה פגת תוקף, ולכן חשוב מאוד לשים לב לתוקף הויזה ותאריך התפוגה שלה.
אילו טפסים צריך לשלוח כדי לקבל ויזה להודו
התשובה לשאלה אילו טפסים צריך לשלוח כדי לקבל ויזה להודו היא מורכבת. התשובה היא מורכבת מפני שיש סוגים שונים של ויזות, וכל סוג דורש טפסים שונים. עם זאת, כל הטפסים הרלוונטיים נמצאים באינטרנט באופן נגיש וקל, כך שברגע שתבינו איזה סוג של ויזה אתם צריכים - תוכלו להוריד את כל הטפסים מייד ולמלא אותם בזמן שמתאים לכם.
את הטפסים יש למלא כמובן באנגלית, ואין ציפייה שתפנו למתורגמן שיכתוב את הנתונים שלכם בהינדו (השפה הרשמית בהודו).
האם יש חברות שמסדרות ויזות להודו
טפסים פירושם, מן הסתם, הוא ביורוקרטיה. וישנם האנשים שרק המילה ביורוקרטיה מייד מעלה להם עור ברווז בכל הגוף, וישנם אנשים שפשוט אין להם זמן או סבלנות (או שניהם) להתעסק בכל הטפסים הללו. בדיוק בשביל שני הסוגים הללו הוקמו חברות שכל מהותן היא עיסוק מול המערכת הביורוקרטית ההודית עבורכם.
אדם שישכור את שירותן של החברות הללו לפני הטיסה שלו להודו - לא יצטרך לדאוג כלל לטפסים או לויזה. החברה הייעודית והמקצועית ששכר תדאג שהוא יקבל בדיוק את הויזה שהוא צריך, במהירות, ביעילות והכי חשוב - ללא כל מאמץ מצידו.
עם זאת, כל אדם יכול להוציא ויזה להודו באופן עצמאי, ושימוש בשירות של חברות הללו הוא לא הכרחי (בניגוד, למשל, להגשת תביעה בבית המשפט בישראל - אז חייב התובע לעשות שימוש בשירותיו של עורך-דין מוסמך).
סיכום
לסיכום, הודו היא עוד המדינות אליהן אזרחי ישראל נדרשים להנפיק ויזה. ישנן ויזות שונות עבור סיטואציות שונות וצרכים שונים של האזרח שהגיש את הבקשה, וכדאי לוודא מראש מה סוג הויזה שהכי רלוונטי עבורכם. הליך הנפקת ויזה באופן עצמאי נע בין מאתיים לארבע מאות ש"ח, כששימוש בשירותיה של חברה להסדרת ויזות יכול לייקר את התהליך, אך גם לפשט אותו. ויזה להודו רלוונטית גם לתרמילאים שמטיילים בהודו או עוברים דרכה במהלך הטיול שלהם, וגם לאנשי עסקים המחפשים הזדמנויות הבאה בתת היבשת.

תאריך:  12/01/2022   |   עודכן:  12/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il