X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

עבירות התנועה, מוסדרות בפקודת התעבורה ותקנותיה וקיים מדרג בין העבירות, כאשר ישנם עבירות אותם ראה המחוקק כקשות יותר ולכן נקבע בחוק, כי אדם שעובר אותם - יוזמן לדין. במאמר זה יסקור עורך דין תעבורה ונוטריון ערן עקראוי, כמה מהעבירות, השכיחות אשר בגינם נוזמן להתייצב בבית המשפט לתעבורה.
עבירת הנהיגה בשכרות
עבירת הנהיגה בשכרות היא עבירת תנועה חמורה ביותר, אשר המחוקק קבע לה עונש מינימום של שנתיים פסיקת רישיון נהיגה לנהג אשר יורשע בעבירה זו. אולם, במרבית המקרים, נהגים לא מקבלים את העונש המינימלי וזאת מהטעם שהם בוחרים להגיע להסדר טיעון, עם רשויות התביעה בו משונה הסעיף של הנהיגה בשכרות לסעיף קל יותר, של נהיגה בהשפעת משקאות משכרים.
ההבדל בין הסעיפים מתבטא בעונשי המינימום בין הסעיפים, בעוד על נהיגה בשכרות העונש הוא שנתיים וזאת לעומת נהיגה בהשפעת משקאות משכרים פה העונש המינימלי, הוא שלושה חודשים בהתאם למה שייסגר בין עורך-הדין לתביעה במסגרת הסדר טיעון.
עבירות הנהיגה במהירות מופרזת
בעבירות של נהיגה במהירות מופרזת ישנו מדרג ענישה, בין העבירות. ישנם עבירות מהירות ללא ניקוד או עם ניקוד וקנס וישנם את עבירות המהירות מסוג הזמנה לדין. בדרך עירונית נוזמן לדין, ממהירות של 41 קמ"ש מעל המותר ובדרך בין עירונית, נוזמן לדין ממהירות של 51 קמ"ש מעל המותר. יש לקחת בחשבון שכמה שהמהירות גבוהה יותר, כך התביעה תבקש עונש גבוה יותר.
ברור לנו, כי דין נהג שנהג במהירות 143 קמ"ש לא יהיה כדין נהג שנתפס נוהג במהירות של 193 קמ"ש. כמובן שבדרך עירונית הענישה תהיה מחמירה אפילו יותר. היות שמדובר בדרך שהיא בטוח העיר. כמו-כן, יש גם לקחת את עברו של הנהג בחשבון. אולם גם במקרה זה, אם הנאשם באמצעות סנגורו יגיע להסדר טיעון, בו יתוקן האישום על-ידי הורדת מספר קמ"ש, אז הוא ימנה מפסילה בפועל. לאחרונה יצא לנו לתקן מהירות של 170 קמ"ש, ללא פסילה וללא ניקוד.
עבירות של תאונות דרכים
ישנם תאונות בהן המשטרה לא מגישה כתבי אישום. אולם במקרים של פגיעה בגוף וברכוש יחד עם נהיגה רשלנית / נהיגה בקלות ראש מצד הנהג, יוגש כתב אישום. גם פה קיים מדרג, בין תאונות בהן לא נגרם חבלה של ממש, לבין תאונות קשות וקטלניות. כמובן שכל תיק נבחן לגופו, ובמקרה בו הנהג כופר ברשלנות מצידו, יתנהל משפט הוכחות במטרה להביא לזיכויו. כאשר אנחנו מדברים על הסדרי טיעון, המטרה תהיה לשנות את הסעיפים של נהיגה רשלנית / נהיגה בקלות ראש לסעיף קל יותר של נהיגה בחוסר זהירות בו אין חובת פסילה.
עבירת אי-ציות להוראת שוטר
מדובר בעבירה די שכיחה, בה שוטר קורא לרכב ברמקול לעצור או מסמן לנהג לעצור בצד הדרך ואילו הנהג לא מציית להוראותיו של השוטר. במקרה זה יוגש כנגד הנהג כתב אישום על אי-ציות להוראת שוטר. העונש המינימלי בעבירה זו, הוא שלושה חודשי פסילה וכן עונשים נוספים כגון קנס, פסילה על תנאי ועוד.
עבירת נהיגה ללא רישיון נהיגה
מדובר בעבירה על-פי סעיף 10 א לפקודת התעבורה. הסיטואציה פה, היא שהנהג נתפס נוהג כאשר הוא לא הוציא רישיון מעולם. בפרקטיקה המשפטית, נהוג לתקן את הפגם על-ידי הוצאת רישיון נהיגה עד למועד הדיון ואז לבקש להקל בעונש.
נהיגה בפסילה
מדובר בעבירה חמורה ביותר ובית המשפט מתייחס אליה בחומרה רבה והדבר בא לידי ביטוי בענישה שמגיעה אפילו למאסר אחרי סורג ובריח. מדוע? בעצם בפסיקה דנו בכך שמה הטעם להעניש אדם מלנהוג והוא מזלזל בפסיקה של בית המשפט ולכן הענישה תהיה חמורה ביותר. כמובן, שישנם דרכים משפטיות להתמודד עם האשמות וכל מקרה צריך להיבדק לגופו.
לסיכום
במאמר זה, הבאנו מספר דוגמאות של סוגי, עבירות חמורות אשר בגינם נוזמן להתייצב בבית המשפט לתעבורה. כמובן שאין להקל ראש במקרה של הזמנה לדין, ויש להתייעץ מיידית עם עורך-דין העוסק בתחום התעבורה.
למשרד עורכי דין ערן עקראוי ושות' ניסיון עשיר ורב, בייצוג נהגים חשודים ונאשמים בעבירות תנועה. אם הוזמנתם לדין, אתם מוזמנים לפנות למשרדנו לשם קבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות בטלפון - 072-3933999 ואנו נשמח לסייע לכם.

תאריך:  12/05/2022   |   עודכן:  12/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
רוצים ש-120 מיליון משפיענים ברחבי העולם ישפיעו על המותג שלכם? יגיעו לקהילות רחבות ברחבי העולם ויאפשרו את המכירות וההכנסות שאתם חולמים עליהן? חולמים על עסק בינלאומי שאתם יכולים לנהל מכל מקום? נינג'ה אינפלואנס מייצרת לכם פתרון רחב וטכנולוגי    גאווה ישראלית מבית TCM
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il