X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

על-פי ההגדרה של המוסד לביטוח לאומי, שמירת הריון הוא תהליך המוענק עבור אישה עובדה אשר הייתה מחויבת בהיעדרות מעבודתה במהלך תקופת ההריון לאור סיכון רפואי עבורה או עבור העובר, סיכון אשר נובע ממעמד הרפואי אליו היא נתונה, או לחלופין בעקבות סוג העבודה וכיוצא בכך, ללא מציאת עבודה חלופית מתאימה במקום העבודה. במקרה כזה תוכל הגמלה לפצות את אותה אישה בעקבות אובדן שכרה במהלך ההריון.
מהם התנאים לשמירת הריון?
תחילה, חשוב לציין כי עלייך להיות תושבת מדינה ישראל במטרה לקבל שמירת הריון וכמו-כן, עובדת שקיבלה דמי ביטוח לאומי בתקופה של עד שישה חודשים לפחות מתוך סך 14 החודשים שקדמו ליום בו אותה אישה נאלצה לעזוב את מקום העבודה עבור ביצוע שמירת הריון. כמו-כן, התהליך מושפע באופן ישיר מהוועדה אותה תבצע ביטוח לאומי, וועדה שתבחן את המסמכים הרפואיים ויתר הגורמים הרלוונטים לעומק, במטרה להחליט על תשובה סופית.
באיזה מצבים מחייבים שמירת הריון?
ההמלצה המרכזית לביצוע שמירת הריון עשויה להוות תוצאה של מספר סיבות שונות ומגוונות, סיבות אשר עלולות להוות סיכון משמעותי עבור האם או העובר על-פי הרופא המטפל. בין הסיבות השונות תוכלו לפגוש במצבים של דימומים חריגים, לחץ דם גבוהה, כאבי גב וכיוצא בכך. מקרים של הפלות חוזרות כאשר מדובר על מקרים שכאלה, ההמלצה תהיה לנוח ממאמץ כמה שאפשר. עם זאת, חשוב לציין כי הריון מרובה עוברים מהווה גם סיבה נפוצה לא פחות לביצוע שמירת הריון שכן, ברוב המוחלט של המקרים - אימהות לתאומים נתונות תחת סיכון גבוהה יותר בפני מספר תופעות הריון בלתי רצויות.
מי זכאית לשמירת הריון?
כאמור, על-מנת להיות זכאית לקבלת גמלת שמירת הריון, על האישה לעמוד במספר תנאים מסוימים בעת בה הראשון יהיה העובדה כי הגמלה ניתנת אך ורק עבור תושבות ישראל. עם זאת, חשוב לציין כי את הגמלה ניתן לקבל רק במקרים בהם ישנו סיכון לאם או לחלופין לעובר, סיכון כזה המחייב היעדרות ממקום העבודה לפרק זמן של 30 ימים לפחות. כמו-כן, יש לציין כי זכאות לשמירת הריון מחייבת שהות במדינת ישראל ולכן, אם תחליטו לצאת לחו"ל בתקופה הזו - תישלל לכן הגמלה.
מה התהליך שעלייך לבצע לקבל שמירת הריון?
תחילה, עליך להגיש טופס גמלה לשמירת הריון בליווי טופס אישור לשמירת הריון שתצטרכי למלא יחד עם רופא נשים מומחה בתחום או רופא נשים המומחה להפלות חוזרות . לאחר מכן, עלייך לפנות אל המעסיק במטרה לקבל את האישורים הרלוונטיים שמאשרים נתונים כדוגמת חודשי העבודה והשכר שקיבלת. על כן, אם אתם עצמאית, עליך לרשום בטופס התביעה את הסניף הרלוונטי לו את משלמת את דמי הביטוח החודשיים. השלב האחרון יהיה הגשת התביעה בצירוף כל המסמכים הדרושים.

תאריך:  31/07/2022   |   עודכן:  31/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il