X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הדליקות בקליפורניה הן ביטוי הרסני נוסף לשינויי האקלים, שנגרמו בשל דורות של הזנחה ותאוות בצע. ואילו טראמפ הוכיח שאכזריותו מופנית כלפי העולם כולו
▪  ▪  ▪
דליקה ליד ספריית רייגן [צילום: כריסטיאן מונטרוסה, AP]

  • פטי דייוויס היא בתו של הנשיא רונלד רייגן, שהספרייה הנשיאותית על שמו מצויה בסימי ואלי שבקליפורניה. מאמרה בוושינגטון פוסט נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
כאשר אני כותבת שורות אלו, אלפי בני אדם במרחק של כמה קילומטרים עדיין מפונים מבתיהם בשל דליקת גטי בקליפורניה. דליקה חדשה מאיימת על ספריית רייגן. בצפון קליפורניה כילתה דליקת קינקייד 280,000 דונם. אנשים איבדו את בתיהם, חיים מסוכנים בסכנה ואובדן הטבע קורע לב.
גדלתי כאן והדליקות אינן זרות לי. כשהייתי ילדה, להורי הייתה חווה ליד מליבו והיו שנים בהן דליקות ליחכו חלקים ממנה. אבי לקח אותי לאחד השדות השרופים והראה לי כיצד נבטים ירוקים מבצבצים מתוך האפר והאבק. "החיים תמיד מוצאים את דרכם בחזרה", אמר.
בשנת 1961 פונה בית הספר שלי ברגע האחרון, לפני שעלה בלהבות. אני זוכרת את הנסיעה באוטובוס התלמידים ואת המבט אחורה לעבר קיר האש ההולך ומתקרב. כמעט היינו צריכים לפנות את ביתנו באותו לילה; הורי נשארו ערים כאשר המכוניות עמוסות בחפצינו, פוקחים עין על הדיווחים בטלוויזיה ועל עמודי העשן מעבר לגבעה. כעת אני מתבוננת בדיווחים בטלוויזיה, בעוד הלהבות מתקרבות לעבר הספרייה המספרת את סיפור חייו של אביו והמקום בו קבורים הורי.
אבל ההרס השנתי הזה בקליפורניה לא תמיד היה הנורמה. החיים כאן השתנו – למשל האקלים – ואני מתגעגעת למדינה של פעם. אני תוהה האם קליפורניה של ילדותי אבדה לבלי שוב. היו לנו חורפים עם ימים רצופים של גשם וסערות רעמים ליליות שנמשכו שעה תמימה. אחי ואני נכנסנו למיטה של הורינו, יחד עם הכלב, והתכרבלנו מתחת לשמיכות. לאחר הגשמים היו מורדות הגבעות כה ירוקים, עד שהן נראו כמו ציור. כעת, כאשר יש סופה כזו, זוהי ידיעה חדשותית.
הייתה לנו גם גרסה של סתיו, אומנם לא מרהיבה כמו בחוף המזרחי, אבל היו לנו רוחות עזות ולילות מקפיאים. מדי פעם ירד גשם בקיץ, ובחודש יוני היו לעיתים שבועות של ערפילים. כל אלו שוב אינם קיימים. ומאידך-גיסא, מעולם לא היה מצב בו נדמה היה שחצי מן המדינה בוערת. מובן שקליפורניה אינה המקום היחיד שהושפע משינויי מזג האוויר, אבל אני חושבת עליה משום שהיא ביתי והיא עולה בלהבות.
כאשר הנשיא דונלד טראמפ נכנס לתפקידו, כבר הלך ואזל הזמן להציל את כדור-הארץ. הוא עצר פעולות רבות, הוא הסב לאחור את ההתקדמות שהושגה, ובכך הוכיח שאכזריותו אינה מכוונת רק כלפי בני אדם אלא כלפי כדור-הארץ כולו. הוא קרא לשינוי האקלים "מזימה"; הוא השמיע הערות אוויליות על כריתת עצים כדי למנוע דליקות; והפך להרגל להחרים כל פגישה בינלאומית בנושא. הוא מסוכן בהמון חזיתות, וחשוב שנשים לב לסכנה שהוא מציב בפני הכדור הכחול השביר שלנו.
טראמפ איננו כל הסיפור. דורות של הזנחה ותאוות בצע הפרו את האיזון בכוכב שלנו והעלו אותנו על מסלול לעתיד מפחיד. אני אחת ממיליונים המבכים את הנוף של ארצם. שטפונות, הוריקנים או דליקות – אנחנו נותרים בוהים בנזק שנגרם כתוצאה מחוסר ההתחשבות שלנו בעבר בהגנת כדור-הארץ. נכון לעכשיו, הבניין המתעד את מורשתו של אבי לא נפגע. אבל לכולנו יש מורשת. להעלות את ארה"ב על המסלול להצלת כדור-הארץ, תהיה מורשת שכולנו צריכים לשאוף לה. בחירתו של מנהיג שיעשה זאת חשובה כעת יותר מאשר אי-פעם.

תאריך:  03/11/19   |   עודכן:  03/11/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קליפורניה של ילדותי אבדה?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
200 מטוסי ג'מבו בהיכון!
עזרי  |  3/11/19 23:39
2
CA בשליטת הדמוקרטים
דן ד  |  3/11/19 23:52
3
השריפות בגלל מעשי אדם
אין לי ארץ אחרת  |  4/11/19 00:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איתמר לוין
בדליקה ביוני 2017 נספו 72 בני אדם    הדוח מצביע על כשלים מבניים של מכבי האש בלונדון, טעויות טרגיות בניהול האירוע וחוסר רגישות משווע של המפקדת
איתמר לוין
מי שהיו ראש המכינה "בני ציון" ומנהל התוכנית החינוכית שלה, יובל כאהן ואביב ברדיצ'ב, מואשמים בהמתה בקלות דעת - עבירה שהעונש המירבי עליה הוא 12 שנות מאסר: התעלמו ביודעין מההתראות על סכנת שיטפון קטלני
איתמר לוין
אשר חזות בן ה-14 נפצע בצורה אנושה מפגיעת ברק בחוף זיקים    שיפור ניכר במצבם של ארבעת אחיו וגיסתו, שנפגעו אף הם מן הברק
מירב ארד
חובשים של מד"א ביצעו החייאה בפצוע כבן 17, פצועה נוספת כבת 30 במצב קשה, שני פצועים במצב בינוני ופצוע נוסף במצב קל    הפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון    על-פי תחזית מזג האוויר הטמפרטורות צפויות לרדת וקיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח
איתמר לוין
עמית ביטל את פסק הדין, אשר חייב את רשות הכבאות לפצות ב-8.4 מיליון שקל את חברת דנבר על שריפה שכילתה את מפעלה באופקים ב-2009: הכבאים הראשונים בזירה לא התרשלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il