X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טוענת כי מי שהיו שר החוץ וראש הסגל בבית הלבן אמרו שהדבר נחוץ כדי להציל את ארה"ב וושינגטון פוסט מצטט קטעים מתוך הספר החדש של היילי, כולל תיאור של עימות סוער סביב המדיניות כלפי הפלשתינים
▪  ▪  ▪
מתחמקת משאלות על 2024 [צילום: קווין קיגן, AP]

ריק טילרסון וג'ון קלי, שהיו שר החוץ וראש הסגל בממשל טראמפ, חתרו תחתיו והתעלמו ממנו בנימוק שהדבר נחוץ כדי להציל את ארה"ב. כך טוענת השגרירה לשעבר באו"ם, ניקי היילי, בספר חדש שקטעים ממנו צוטטו (יום א', 10.11.19) בוושינגטון פוסט. לדבריה, טילרסון וקלי ניסו לשכנע אותה לפעול באותה צורה, אך היא סירבה.
לדברי היילי, טילרסון וקלי טענו שלטראמפ אין מושג מה הוא עושה, וטילרסון אף הזהיר שמעשיו עלולים לסכן חיי אדם. טילרסון סירב להגיב, בעוד קלי אמר, כי סיפק לנשיא את העצה הטובה ביותר גם אם זו עמדה בניגוד לדעתו של טראמפ. היילי מותחת רק ביקורת מרומזת על טראמפ, באומרה שהחובה שלה ושל כל מי שעבד עבורו היה למלא את רצונו משום שהוא זה שנבחר.
היילי בת ה-47 היא מושלת דרום קרוליינה לשעבר, ורפובליקנים רבים רואים בה מועמדת אפשרית לנשיאות ב-2024. היא מקפידה להקטין למינימום את תיאורי חילוקי הדעות שלה עם טראמפ, ואומרת שתמכה ברוב מהלכיו במדיניות החוץ, כולל אלו שעוררו התנגדות: הפרישה מהסכם הגרעין עם אירן ומהסכם פריז בנושא האקלים והעברת שגרירות ארה"ב לירושלים. היא אמרה לפוסט, כי אומנם התנגדה לנסיונותיו של טראמפ לקבל מאוקראינה סיוע פוליטי, אך לדעתה לא מדובר בעבירה המצדיקה את הדחתו.
עם זאת, בספר מתארת היילי כמה מחלוקות עם טראמפ. היא פנתה אליו בארבע עיניים והביעה את החשש שעשה ויתורים גדולים מדי לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בפגישתם אשתקד בהלסינקי. היא גם מתחה ביקורת על תגובתו של טראמפ לצעדת "העליונות הלבנה" בעיר שרלוטסוויל לפני שנתיים, כאשר טען ש"שני הצדדים" אשמים באלימות שהובילה למותו של מפגין נגד הגזענות. בשני המקרים, לא הביעה היילי בפומבי את הסתייגותה.
היילי מתארת עימות בינה לבין טילרסון וקלי, לאחר פגישה בחדר הסגלגל בה נדונה ההצעה שארה"ב תקצץ את הסיוע לגופים של האו"ם התומכים בפלשתינים. קלי וטילרסון טענו, כי צעד כזה יגביר את האלימות ויסכן את ישראל, יפחית את השפעתה של ארה"ב במזרח התיכון ויפגע בבעלות בריתה הערביות. היילי תמכה בהצעה, ולדבריה גם חתנו של הנשיא, ג'ארד קושניר, היה באותה דעה, אך הוא לא נכח בפגישה. טראמפ נראה כמי שמתרחק מעמדתה של היילי, אך אמר לשלושה לפתור בעצמם את חילוקי הדעות ביניהם.
השלושה פנו למשרדו של קלי, אך חילוקי הדעות נמשכו. היילי סברה, כי טילרסון וקלי מחויבים למלא את רצונו של טראמפ, ואם אינם מסכימים איתו – עליהם להתפטר. היא אמרה לפוסט: "הייתי כל כך המומה, שלא דיברתי מילה כאשר חזרתי הביתה. לא הייתי מסוגלת לקלוט ששני אישי מפתח בממשל חותרים תחת הנשיא". לדבריה, היא תמיד הייתה גלויית לב עם טראמפ, אשר מצידו העריך את כנותה.
בהזדמנות אחרת אמר קלי, כי החלטתו של טראמפ לתת להיילי מעמד של שר ולצרף אותה לדיוני המועצה לביטחון לאומי הייתה "איומה", וכי הוא ידאג לכך שמי שיבוא בעקבותיה לא יהיה באותו מעמד. ואכן, השגרירה הנוכחית, קלי קראפט, אינה נהנית ממעמד שכזה. טראמפ נפרד מהיילי בחמימות רבה בסתיו שעבר, בעוד ההודעה על פרישתו של קלי, כמה שבועות לאחר מכן, הייתה קרירה בהרבה; הוא פיטר את טילרסון בציוץ טוויטר במארס 2018. היילי סירבה לכנות את התנהגותו של קלי כלפיה "סקסיסטית", והדגישה שמדובר בפטריוט שנקודת מבטו על תפקידו הייתה שונה מזו שלה.
המגע הראשון בין טראמפ להיילי היה דווקא עוין, כאשר בבחירות המקדימות של הרפובליקנים ב-2016 היא תמכה בסנאטור מריו רוביו וקראה לטראמפ לפרסם את דוחות המס שלו. טראמפ צייץ בתגובה: "ניקי היילי מביכה את תושבי דרום קרוליינה!". היילי השיבה בציוץ משלה: "שתהיה בריא".
שם ספרה של היילי הוא "בכל הכבוד הראוי" – מילים בהן הגיבה אשתקד לביקורת מצד היועץ הכלכלי של טראמפ, לארי קודלוב. היילי מתארת בהרחבה אירוע זה. היא התראיינה באפריל 2018 בנוגע לתגובתו של טראמפ על שימוש בנשק כימי מצד משטר אסד בסוריה, ועל-פי המידע שבידה אמרה, כי טראמפ אישר עיצומים שיוכרזו בקרוב. היילי לא ידעה שטראמפ שינה את דעתו, והבית הלבן התנער מדבריה.
לאחר שלא פורסמה הודעת הבהרה כפי שהובטח לה, היא הציבה לקלי אולטימטום: פרסום של ההודעה למחרת או שהיא תתבטא בפומבי. במקום זאת, אמר קודלוב שהיא כנראה "סבלה מאובדן זיכרון זמני". אמירה זו הייתה בעיניה הוכחה לכך שאין בכוונתו של קלי ליישב את ההדורים. כאשר התבקשה בידי עיתונאים להגיב, אמרה היילי: "בכל הכבוד הראוי, אני לא מתבלבלת". קודלוב התקשר אליה לאחר רבע שעה והתנצל, ואף פרסם הודעה מתקנת.
לדברי הפוסט, הספר מותיר את הדלת פתוחה לחזרתה של היילי לפוליטיקה, אך היא אינה כותבת האם הבית הלבן הוא מטרה אפשרית. בראיון לעיתון התחמקה היילי מתשובה באומרה, כי תבחן את צעדיה שנה אחרי שנה. "אני אפילו לא חושבת על זה. אני חושבת על כך שעלינו לעשות הכל כדי שהנשיא ייבחר מחדש. רק אחר כך אחליט כיצד לנצל את הכוח של הקול שלי. אני יודעת שאני צעירה מכדי להפסיק להיאבק ואני יודעת שאני צריכה להיות מעורבת בדרך שתביא תועלת", הוסיפה.

תאריך:  10/11/19   |   עודכן:  10/11/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
סיבות פוליטיות, ביטחוניות וכלכליות ידחפו את שני הצדדים ליחסים קרובים מכפי שנדמה כעת; ובעצם, הן גם מצדיקות הימנעות מן הברקזיט מלכתחילה
איתמר לוין
פסיקותיו של בית המשפט העליון בנוגע לזכויותיהם של ניקסון וקלינטון אינן מבשרות טובות לטראמפ - אבל עורכי דינו טוענים שיש הבדלים, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
מנוע החיפוש מקבל עשרות מיליוני ליש"ט תמורת קידום מודעות המציעות תשואות מפתות - בעוד שבפועל מדובר בהונאות    גוגל מבטיחה להסיר "תכנים חשודים"
איתמר לוין
נקודת המעבר המפורסמת ביותר בין שני חלקי ברלין הייתה גם אחת הזירות המרכזיות בלילה בו נפלה החומה - משחזר איאן מק'גרגור, שקטע מספרו מצוטט בדיילי טלגרף
איתמר לוין
עמנואל מקרון קורא לעמיתיו לפעול מעשית ליצירת גוש שיחליף את נאט"ו ויאפשר לאירופה לפעול ללא ארה"ב    הוא דורש למעשה שינוי אדיר ממדים, שרבים יתנגדו לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il