X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חנויות בניו יורק, 8.6.20 [צילום: קתי ויליאמס, AP]
לרצ'מונט, מדינת ניו-יורק, 9.6.20 [צילום: מארק לניהאן, AP]
ניו-יורק, 8.6.20 / Today
100 ימים אחרי מקרה הקורונה הראשון בעיר

ניו-יורק מתחילה להיפתח מחדש

חנויות מספקות סחורה שהוזמנה מראש, ענף הבנייה חזר לעבודה ומספר הנוסעים בתחבורה הציבורית גדל השלבים הבאים תלויים באבני דרך, והפתיחה המלאה תהיה לכל המוקדם במחצית השנייה של יולי
▪  ▪  ▪

100 ימים אחרי מקרה הקורונה הראשון בניו-יורק, העיר שהייתה מוקד המגיפה בארה"ב החלה להיפתח (יום ב', 8.6.20). ראש העירייה, ביל דה-בלאסיו, העריך, כי הסרתן החלקית של המגבלות תשיב לעבודה 400,000-200,000 מתושבי העיר.
זהו השלב הראשון בתוכנית הקלות בת ארבעה שלבים. חנויות ומפעלים הורשו לחדש את פעילותם, וענף הבנייה חזר גם הוא. חנויות פרחים, חנויות בגדים וסוחרים אחרים קידמו את הלקוחות שהגיעו לאסוף מוצרים שהוזמנו מראש – כולם במסיכות ותוך שמירת הריחוק החברתי, מדווח וושינגטון פוסט.
הממונה על הבריאות בעיר, אוסיריס ברבו, מדגישה, כי העיר אינה חוזרת למצב בו הייתה לפני הקורונה. היא קוראת לבעלי מערכת חיסון חלשה, לזקנים ולאחרים המצויים בסיכון גבוה להישאר בבתיהם ככל האפשר, ולכל האחרים – לעטות מסיכות, לשטוף היטב את ידיהם ולהשתמש בחומרי חיטוי. ברבו הזכירה, כי בעיר עדיין מתגלים מדי יום מאות חולי קורונה. עד כה אובחנו בניו-יורק 207,000 חולים ולמעלה מ-25,000 מתו – רבע מכלל המתים בארה"ב כולה.
עסקים רבים עודם סגורים, מדווח הפוסט, כמו למשל המזנונים ליד בית העירייה שבמנהטן. לעומת זאת, גדל מספר הנוסעים ברכבת התחתית ובאוטובוסים. בשבועות האחרונים הלך וגדל מדי יום מספר הנוסעים ב-25,000-20,000. ב-9 באפריל הוא היה בשפל של 500,000 – שליש ממספרם ערב הקורונה. דה-בלאסיו הודיע, כי עד חודש אוקטובר יוקצו עוד 30 ק"מ של נתיבי אוטובוסים בקווים המשרתים 750,000 איש ביום – כדי להפחית את הצפיפות וסכנה ההידבקות.
בסוף השבוע שעבר הדביקו עובדי רשות התחבורה העירונית סימונים ברצפת קרונות הרכבת התחתית, כדי לכוון את הנוסעים לשמירת המרחק של שני המטרים. העירייה מפעילה 800 פקחי בטיחות בתחנות התחתית, המחלקים מסיכות ומחטאי ידיים בבקבוקונים; רשות התחבורה מתכננת לחלק 2 מיליון מסיכות. בשלב זה תימשך השבתת הרכבת בשעות 5-1 לפנות בוקר, כדי לאפשר לחטא ולנקות את הקרונות.
העיר ניו-יורק היא האחרונה להיפתח במדינת ניו-יורק, ועליה לעמוד בכמה אמות מידה כדי להמשיך את תוכנית הפתיחה – כגון שיעור אשפוז של פחות משני תושבים ל-100,000. ביצוע בדיקות – לפחות ל-3% מהתושבים – ואיתור החולים הם צעדי מפתח להמשך הדרך. העיר הגיעה לשיא של 33,000 בדיקות ביום ושכרה למעלה מ-3,000 איש כדי לאתר את החולים ואת האנשים שאיתם באו במגע. תוכנית האיתור הושקה גם היא שלשום, לאחר הרצה של אלפי שיחות בשבוע שהובילו לדברי העירייה לאיתור של 100% מהמגעים.
פקידי העירייה קוראים למשתתפים בהפגנות, בעקבות מותו של ג'יימס פלויד, להיבדק שמא חלו בקורונה, ואומרים שבשל האירועים ההמוניים הללו – יעקבו בתשומת לב אחרי שיעור ההידבקות בשבועיים הקרובים. בעיר קיימים למעלה מ-150 מקומות בהם ניתן לבצע חינם בדיקות קורונה.
בשלב הבא ניתן יהיה לחדש את העבודה הרגילה בחנויות ובמשרדים; בשלב השלישי ניתן יהיה להתיישב במסעדות; ובשלב הרביעי יחזרו בתי הספר, המוזאונים, הבידור והפנאי. העיר חייבת להישאר בכל שלב לפחות שבועיים לפני המעבר לשלב הבא, כך שהפתיחה המלאה תהיה לכל המוקדם במחצית השנייה של חודש יולי.

תאריך:  10/06/20   |   עודכן:  10/06/20
+טדי שגיא: קיבלתי מגרוטו אישור להימנע מבידוד
21:38 10/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המיליארדר טדי שגיא הגיע לישראל מקפריסין במטוסו הפרטי ולא שהה בבידוד אלא הגיע למסיבה בבית אביה של בת הזוג של עומר אדם  ▪  טען שקיבל אישור מהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות שלא לשהות בבידוד  ▪  השר אדלשטיין: מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת, לא אנהג בסלחנות

גרוטו. המנכ"ל יברר [צילום: איתמר גרוטו]
טדי שגיא. במטוס פרטי מקפריסין [צילום: יח"צ]
+ועדת הכלכלה תקיים דיון בתחקיר News1
21:16 10/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לבקשת חברת הכנסת סונדוס סאלח תקיים הוועדה דיון במחדלי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בתקופת הקורונה, ובהם חוסר עידכון המידע במערכת הרישוי והעדר מידע לנוסעים  ▪  סגן שרת התחבורה: הביקוש לתחבורה הציבורית לא עלה על 60% מאשר הנוסעים בשגרה

ח"כ סונדוס סאלח. חשש למינהל לא תקין ברשות לתח"ץ [צילום: מן הטלוויזיה]
+23,696 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד
19:14 10/06/20  |  איציק וולף

433 תלמידים ואנשי צוות אובחנו עד עתה כנשאי קורונה ו-144 בתי ספר ומוסדות חינוך נסגרו. 23,969 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי. כך עולה מנתונים שפרסם (יום ד', 10.6.20) משרד החינוך.
במערכת החינוך כולה לומדים כ-2.3 מיליון תלמידים ומועסקים כ-200 אלף עובדי הוראה בכ-5,200 בתי ספר וכ-20 אלף גני ילדים.

+נתניהו שוחח עם ראש ממשלת הודו: המדינות יגבירו השת"פ
18:52 10/06/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי והביע הזדהות של העם בישראל עם העם בהודו בהתמודדותו עם נגיף הקורונה.
שני המנהיגים סיכמו על דרכים להגביר את שיתוף הפעולה ועל הרחבת שיתוף הפעולה בתחומים נוספים. ראש ממשלת הודו הזמין את ראש הממשלה לבקר בהודו כשהנסיבות יאפשרו זאת.

+השימוש באיכוני השב"כ למאבק בקורונה יופסק היום
15:37 10/06/20  |  עידן יוסף

עם סיום דיון מליאת הכנסת היום (ד'), נכנסה לתוקפה החלטת ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, שהיום היום האחרון לשימוש ב'כלי' של השב"כ למאבק בנגיף הקורונה.
כפי שקבעה הוועדה, אי-הנחת הצעת החוק על שולחן הכנסת משמעותה פקיעת הסמכתו של השב"כ לסייע בנושא, אף שזו ניתנה עד ליום 16.6.20, וזאת לאור עמדתה, והחלטת בג"ץ, כי יש לפעול להסדרתו של הנושא בחקיקה ראשית, ולא בהחלטות מתמשכות הנובעות מתקנות שעת חירום.
יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר: "אני מבהיר כי החל מהיום בחצות ישנה מניעה חוקית לעשות שימוש בכלי שירות הביטחון הכללי לצורך איכון מכשירי טלפון במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. המאבק בנגיף הוא ארוך וחריג אך גם הסתייעות ביכולות שירות הביטחון הכללי הן חריגות ביותר".

+"רק הכנסת הירדנים, תאפשר לעמוד בביקושים לאילת"
15:08 10/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נציג משרד התיירות: "הכנסת הירדנים נמצא במו"מ מול האוצר". הוסיף: "משרד התיירות מרוצה מנתוני ההזמנות לקיץ"  ▪  יו"ר הוועדה: "לאשר את תוכנית "עיר ירוקה" שתאפשר להחזיר את אילת לשגרה"

חייק. סיוע למלונות [צילום: ישראל סאן]
+חיוני למנוע גל קורונה שני
13:57 10/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הארגון צופה שאם יתחולל השנה גל שני - התוצר בכלכלות המפותחות יצנח ב-7.6%, לעומת 6% עם גל אחד  ▪  גל שני גם יצמצם משמעותית את ההתאוששות ב-2021  ▪  התחזיות לישראל: ירידה של 6.2% בגל אחד ושל 8.3% בשני גלים

המצב בישראל פחות גרוע מבעולם
+"בישראל אין יד מכוונת לענף התעופה"
13:12 10/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בדיון שעסק בעתיד התעופה הישראלית דרשו מנכ"לי החברות הישראליות סיוע ומענקים מהמדינה - לצד ודאות באשר לחידוש הפעילות  ▪  מנכ"ל אל על: כל חברות התעופה בעולם נסמכות על תמיכה מדינית  ▪  משרד האוצר: הלאמת אל-על לא על הפרק

הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]
+השרה רגב: "הוחלט להקפיא את כל ההקלות כולל הרכבת עד לתחילת שבוע הבא"
12:18 10/06/20  |  מירב ארד

השרה מירי רגב: "הוחלט להקפיא בשלב זה את כל ההקלות כולל הרכבת עד לתחילת שבוע הבא אז משרד הבריאות יציג את הנתונים והמלל את מסקנותיו ואני מקווה שנוכל לפתוח את הרכבת"

+שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ייכנס לבידוד
11:34 10/06/20  |  מירב ארד

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ייכנס לבידוד לאחר שאחד מאנשי צוותו אומת כחולה קורונה. המפגש האחרון בין השר לאיש הצוות המאובחן התרחש ביום חמישי האחרון. ביום ראשון, במהלך ישיבת הממשלה, ביצע השר שי בדיקת קורונה שתוצאתה הראתה כי השר איננו נושא את הנגיף בעת ההיא. כרגע נמצא השר בדרכו לביצוע בדיקה נוספת.

+עימותים אלימים בין המפגינים למשטרה
09:20 10/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מאות מפגינים ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה בזעם  ▪  המשטרה עיכבה ככל הנראה מספר מפגינים  ▪  מוקדם יותר חסמו עשרות משאיות א הכניסה ירושלים  ▪  הפסדי הכנסות הענף נאמדים בכ-400 מיליון שקלים

מפגינים ממטה המאבק להצלת עולם התרבות [צילום: גידי אבינרי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
לדרישת יו"ר הוועדה גפני וחבריה, הוכנסו שורת תיקונים למיטוב החקיקה: עסקים יוכלו לבחור את מועד החלת המענק לשם העצמתו    גופי חינוך וגופי השכלה גבוה, הזוכים למימון מהמדינה של עד 40%, יהיו זכאים לקבלת המענק    חברי אגודה שיתופית המתקיימים לגביהם יחסי עובד מעביד יהיו מוכרים    בעל עסק יהיה זכאי למענק גם בגין בני משפחה המועסקים אצלו    תשלום המענק יבוצע בתוך 21 יום מאישור הזכאות
איציק וולף
חברי הכנסת רם בן ברק וקטי שטרית פנו אל שרי האוצר והחקלאות בבקשה לאישור מענק ייחודי לחקלאי ענף התבלינים הטריים    "מנגנון הפיצוי של משרד האוצר אשר ניתן לעסקים אינו רלוונטי במקרה הזה"
מירב ארד
הוסיף: "מתקרבים לקצב של למעלה מ-200 חולים ביממה"    ציין כי היעד הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום    מתנהלים מגעים עם האוצר להוספת תקנים למעבדות
איתמר לוין
שיעור האבטלה ירד בחודש מאי, אם כי הוא עודנו גבוה מאוד    וושינגטון פוסט מצביע על תופעה מתרחבת של תעסוקה חלקית בלבד - שלצידה פחות תשלום ולעיתים יותר אחריות וגם סיכון לקורונה
מירב ארד
קרוב ל-80% מהתלמידים בישראל נגישות טובה לתשתית למידה מרחוק    רק בשליש מבתי הספר בישראל היו תוכניות לשילוב כלים דיגיטליים בהוראה בתקופה שקדמה לקורונה    בישראל מעמד מקצוע ההוראה נמוך בהשוואה בינלאומית, דבר המקשה על משיכת אנשים בעלי כישורים גבוהים למערכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il