X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מלאניה טראמפ, 14.6.20 / CBS Sunday Morning
ביוגרפיה חדשה של הגברת הראשונה

שמורה, מכוונת, ממושמעת, ממוקדת

USA Today מפרסם כמה מן הגילויים של העיתונאית מרי ג'ורדן: מלאניה טראמפ איננה אישה חסרת אונים, הנשיא מאזין לה ברצינות ויחסיה עם איוונקה טראמפ מתוחים
▪  ▪  ▪
שליטה עצמית קרה כקרח [צילום: קרולין קסטר, AP]

מלאניה טראמפ היא הגברת הראשונה החידתית ביותר שהייתה לארה"ב. מרי ג'ורדן, עיתונאית בוושינגטון פוסט וזוכת פרס פוליצר, מנסה לפענח את החידה בביוגרפיה "The Art of Her Deal" המתפרסמת היום (יום ג', 16.6.20). מלאניה טראמפ היא אישה שמורה, מכוונת, ממושמעת, ממוקדת. היא משחקת לטווח ארוך, המפגינה בפומבי שליטה עצמית קרה כקרח. היא חסרת סנטימנטים כלפי דמויות מעברה, להוציא הוריה ואחותה, ואינה רוצה לדבר על כך.
"מציאת האמת על מלאניה – העבר שלה, המוטיבציות שלה, חיי היום-יום שלה – היה משימה חסרת תקדים", אומרת ג'ורדן ל-USA Today. תמונות מתקופתה כדוגמנית נעלמו מהארכיונים, ואלו שקיימות נושאות תשלום גבוה מאוד העובר אליה. מכריה אינם מדברים או שאינם נכנסים לפרטים. אפילו מי שמדבר, לא תמיד יכול לתת מענה. "יש בה משהו שלא ניתן להבין", אמר סוכן הדוגמנות דג'אן מרקוביץ. ובכל זאת, הנה כמה מן הגילויים בספר.
הנשיא דונלד טראמפ מאזין לה. השפעתה של מלאניה בבית הלבן גדולה מכפי שנהוג לחשוב, וייתכן שהיא היועץ החשוב ביותר של בעלה – האדם היחיד שהוא מאזין לו ומכבד את דעתו. מלאניה המליצה לבחור את מייק פנס כסגן הנשיא, משום שסברה שהוא יהיה נאמן – התכונה החשובה ביותר בעיני טראמפ; היא צדקה.
היא איננה חסרת אונים. מלאניה דחקה בטראמפ לרוץ לנשיאות כבר כאשר נפגשו בשנות ה-90. יש לה אינסטינקטים מדויקים ביחס לאנשים אחרים; טראמפ אומר שהיא "הסוקרת הטובה ביותר". כל-כולה נתונה לקמפיין הנוכחי, כולל נכונות להשתלב בו בצורה הרבה יותר רחבה מאשר ב-2016.
היא איננה מתנגדת חשאית. ג'ורדן דוחה את הטענה ולפיה מלאניה איננה תומכת בבעלה. הטון והסגנון שלה שונים, אבל היא שותפה לכמה מן הדעות המרכזיות שלו ובהן הבוז לתקשורת וטענת הכזב כאילו ברק אובמה לא נולד בארה"ב. נקודת מחלוקת נדירה הייתה התנגדותה למדיניות שהובילה להפרדת ילדי מסתננים מהוריהם; היא יצאה נגדה בפומבי, ואחרי כמה ימים טראמפ ביטל אותה. לצד זאת, יש למלאניה מסרים ברורים הנוגדים את אלו של הנשיא: היא מתנגדת לאלימות מילולית ברשת, קוראת לעטות מסיכות נגד הקורונה ומאמצת את ארה"ב כמדינה של מהגרים כמותה.
יש לה דעות ויכולת תמרון. לאחר חשיפת קלטת ההטרדות המיניות ב-2016, טראמפ היה מבועת מפני ההתמודדות עם אשתו; שניהם ידעו שהיא יכולה לחסל את הקמפיין שלו. אבל היא נפגעה מכך שאנשים ראו אותה כ"מלאניה המסכנה"; היא החליטה לפרסם הצהרה, בה קראה לאמריקנים לסלוח לו כשם שהיא סלחה. במקביל, מלאניה ניצלה את ההזדמנות כדי להבטיח שבנה בארון ייכלל בצוואה כמו ארבעת אחיו-למחצה.
בני הזוג טראמפ מנהלים חיים נפרדים ומקבילים. זהו חלק מן העסקה ביניהם. חדרי שינה נפרדים אין משמעותם שהנישואין שלהם נותרו על הנייר בלבד. הם פשוט מעדיפים מסלולים ומרחבים נפרדים.
מתחים עם איוונקה טראמפ. זה לא מפתיע: אם חורגת ובת חורגת, הבת המועדפת על אביה שהיא גם יועצת בבית הלבן. מלאניה כינתה את איוונקה "הנסיכה" במובן הלא-מחמיא של המילה; הכינוי מן העבר השני הוא "פורטרט" בנימוק שהיא מדברת כמו תמונה שעל הקיר. היחסים ביניהם הגיעו למצב בו הן התחרו בשאלה הבית של מי, באחוזת המשפחה בניו-ג'רזי, ינוקה קודם.
האם היא דוברת חמש שפות? הטראמפים טוענים שהתשובה חיובית ושבכך היא דומה לגברת הראשונה הנערצת עליהם – ז'קלין קנדי. ג'ורדן אומרת, שמלאניה דוברת סלובקית ואנגלית בצורה שוטפת. היא נזקקה לתרגום כדי להבין את האפיפיור פרנציקוס שדיבר איתה באיטלקית ואת נאומו של עמנואל מקרון בצרפתית.

תאריך:  16/06/20   |   עודכן:  16/06/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמורה, מכוונת, ממושמעת, ממוקדת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
GOYA PRUTZA TIPUSIT+ GOI NO'EF
Haim Mevin, NYC  |  16/06/20 18:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
חלק ניכר מעסקי הקבוצה הוא במלונאות ונופש - הענפים שספגו מכה קשה במיוחד מן המגיפה    מפגינים נאספים מול נכסיו של טראמפ ברחבי ארה"ב ומקשים על הפתיחה מחדש    במצב זה עלול הנשיא להימצא בניגוד עניינים, שכן כל יום נוסף של מגבלות והפגנות - גורם נזקים לכיסו הפרטי
איתמר לוין
שר ההגנה הראשון של טראמפ ושני רמטכ"לים לשעבר מזהירים מפני השימוש הפוליטי שעלול הנשיא לעשות בחיילים    ניו-יורק טיימס: טראמפ מזכיר את התנהגות המלך ג'ורג' נגדה יצאה הכרזת העצמאות
איתמר לוין
יוסף, בנו של ר' יהושע, עבר מוות מוחי וחזר לחיים - מספרת הגמרא במסכת בבא בתרא. כאשר שאל אותו אביו מה ראה במרום, השיב לו יוסף: "עולם הפוך ראיתי" - העשירים חסרי חשיבות ואילו העניים זוכים לכבוד ניכר. תיקן אותו ר' יהושע: "עולם ברור ראית" - זהו הסדר הנכון    האם מה שאנחנו רואים מסביבנו הוא הפוך או ברור? כמה דוגמאות המותירות אותנו תמהים
איתמר לוין
הנשיא דיבר על יריות שיבואו בעקבות הביזה ועל שילוח "כלבים אכזריים" במפגינים    הוא מייחס את ההפגנות לארגון השמאל הקיצוני "אנטיפה", למרות שאין ראיות לכך    אמבר פיליפס, בעלת טור בכירה בוושינגטון פוסט. מסבירה מה עומד מאחורי דבריו של טראמפ ואת הסכנות הנובעות מהם
איתמר לוין
ארה"ב כורעת תחת רבבות המתים בקורונה, עשרות מיליוני המובטלים והערים הבוערות - ובמקום מנהיגות מאחדת ומעוררת השראה, היא מקבלת את הציוצים של דונלד טראמפ, מאשים וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il