X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
חג ההודיה ותהליך המעבר, 25.11.20 / סקיי ניוז
מומחית במכון וילסון מציעה ב-Foreign Affairs:

כך יש להיאבק בדיסאינפורמציה

ממשל ביידן חייב למנות אדם שירכז את הטיפול בדיסאינפורמציה, להעביר את החקיקה המתאימה, ללמוד מתוכניות חינוך אירופיות ולחזק את השידור הציבורי
▪  ▪  ▪
יותר אמינה מרוב המתחרים [צילום: פטר יושק, AP]

בבחירות 2016 נדהמו האמריקנים לגלות כיצד השתמשה רוסיה ברשתות החברתיות כדי להציף אותם בדיסאינפורמציה כדי להשפיע על הצבעתם. בבחירות 2020 מנעה ארה"ב פעילות דומה, אך דיסאינפורמציה ממשיכה להיות מופצת בקנה מידה נרחב בידי דונלד טראמפ ותומכיו, מה שמוכיח שמדובר במחלה פנימית – כותבת נינה ינקוביץ, מומחית לדיסאינפורמציה במכון וילסון, גוף מחקר לאומי מן החשובים ביותר בארה"ב, ב-Foreign Affairs.
דיסאינפורמציה תוצרת בית גאתה בשנה האחרונה, כולל האשמות כאילו "אנטיפה" השמאלני חולל את דליקות הענק בחוף המערבי וכאילו ממשל טראמפ מציל את המדינה מכנופיית פדופילים מסוכנת. תיאוריות קונספירציה פרועות כאלו פרחו באווירה הפילוג הקיצוני שיצר טראמפ, ואשר הוחרפה עוד יותר בשל הקורונה ובצל מדיה חברתית המעודדת זעם וקיצוניות. הבית הלבן נלחם בדיסאינפורמציה רק כאשר לא הייתה לו ברירה, והוא מפעיל לחצים על הרשתות החברתיות רק כאשר הדבר נוח לו מבחינה פוליטית.
ג'ו ביידן ויועציו מבינים את גודל הבעיה. כמי שיודע לבנות גשרים בין קצוות, ביידן עשוי להימצא בעמדה ייחודית שתאפשר לו להוביל את המאמץ לגרום לציבור האמריקני לזהות דיסאינפורמציה תוצרת בית ותוצרת חוץ. ביידן היה הפוליטיקאי האמריקני היחיד שחתם בשנה שעברה על התחייבות שיזמו פוליטיקאים אירופיים, שלא לפברק ולהפיץ מידע כוזב. עליו להמשיך ולהוות דוגמה, ולשכנע את שתי המפלגות – בכל הרמות – להתחייב לפעול על-פי עקרונות אלו.
אבל אחרי ארבע שנים של פוליטיזציה ופלגנות, טוענת ינקוביץ, יש צורך ביותר מאשר התחייבות רשמית כדי להתמודד עם הבעיה. הממשל הבא יעשה זאת בהצלחה רק אם יקדם מבנים וחקיקה ממשלתיים חדשים, במטרה להגן על הדמוקרטיה האמריקנית מפני הרעלים של הדיסאינפורמציה. תחילה עליו להבטיח שכל דרגי הממשל הפדרלי לוקחים ברצינות איום זה, בניגוד להשתקה שלו בימי טראמפ. מדובר בנושא הנוגע לכל חלקי הממשל, וארה"ב צריכה ללכת בעקבותיה של בריטניה ולרכז את הטיפול בו. יש למנות מתאם לענייני דיסאינפורמציה במועצה לביטחון לאומי, ולהצמיד אליו צוות שיתאם את המעקב אחרי האיומים ואת המענה להם. גוף זה לא יעסוק בבדיקת תכנים וכך לא יואשם בצנזורה. יהיה עליו להביא רעיונות מחוץ למסלולי הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ המקובלים, כולל מגופים העוסקים בציבור האמריקני כמו משרד החינוך והמועצה למדעי הרוח. עליו גם לעודד שיתוף פעולה בין הממשל לבין המגזר הפרטי והמגזר השלישי.
כאשר מבנה זה יופעל, על ממשל ביידן להפנות את תשומת ליבו לקונגרס. השימועים שנערכו בו בארבע השנים האחרונות בנושא הדיסאינפורמציה ברשת היו בעיקר קרקס פוליטי, בו התמקדו חברי הקונגרס במנהלי החברות במקום בשאלות היסוד. ביידן יכול להסתמך על נסיונו הדו-מפלגתי ולעודד את הקונגרס להקים נציבות פדרלית לפיקוח ושקיפות באינטרנט. נציבות כזו תבטיח שהרשתות החברתיות יפעילו מנגנוני הגנה נגד הפצת חומר תוצרת חוץ ושלא יפעלו משיקולים מפלגתיים. המחוקקים יכולים לחייב את החברות לדווח על החלטותיהם בנוגע לאלגוריתמים ובודקי המידע, במטרה ליצור רשת דמוקרטית יותר ושקופה יותר.
ארה"ב מפגרת בהרבה אחרי מדינות אחרות בחקיקה שמטרתה להיאבק בדיסאינפורמציה. Honest Ads Act, הצעת חוק דו-מפלגתית הגיונית, אשר חייבה יתר שקיפות במידע על המימון והיעדים של מודעות באינטרנט, נבלמה בידי מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל – למרות שבין החותמים עליה היה חברו לסיעה ויו"ר ועדת המשפטים, לינדזי גראהם. הצעת חוק שאושרה בבית הנבחרים, לחקור את הדיסאינפורמציה סביב הקורונה, לא זכתה לתמיכה רפובליקנית ונתקעה בוועדת הבריאות של הסנאט. הקונגרס חייב להבין שמדובר בנושא שאינו מפלגתי, או שימשיך להזניח את חובתו להגן על הנורמות הדמוקרטיות – מזהירה ינקוביץ.
מאמצים של ממש להיאבק בדיסאינפורמציה יצריכו תקציב ממשי. ממשל ביידן צריך ללמוד מנסיונן של בעלות בריתו, המתמודדות מזה עשרות שנים עם הבעיה. כמה מדינות אירופיות בנו תוכניות חינוכיות ארוכות טווח, הן לתלמידים והן לבוגרים, לגבי השימוש הנכון ברשת. בנוסף למימון תוכניות כאלו בבתי הספר ובאוניברסיטאות, על ממשל ביידן לשקול לקיים אותן גם בספריות ציבוריות, ש-78% מן האמריקנים רואים כמקור מידע מהימן.
על הממשל לתמוך בתקשורת הציבורית כדי לספק יותר חלופות ללהבות שמציתות רשתות הכבלים. רשתות טלוויזיה ותחנות רדיו מפלגתיות נטלו חלק בהקצנה המפלגתית וביצירת חוסר האמון כלפי התקשורת. ארה"ב משקיעה רק 1.35 דולר לאדם מדי שנה ברשת הציבורית PBS, למרות שסקרים מלמדים שהיא זוכה ליותר אמון מאשר הרשתות המסחריות, ולעיתים היא והרדיו הלאומי הם מקורות המידע היחידים באיזורים מרוחקים. עליה ללמוד ממדינות שלקוחות ברצינות את איום הדיסאינפורמציה, כמו בריטניה וגרמניה, ומשקיעות בהתאם בשידור הציבורי.
לדעת ינקוביץ, מדובר בצעדים ששתי המפלגות יכולות לתמוך בהם – אבל הם רק יתחילו את ההתמודדות עם תופעת הדיסאינפורמציה המקוונת. האמון הציבורי בארה"ב נפגע בצורה כה קשה, עד שהדיסאינפורמציה תמשיך לשגשג גם אל מול מאמץ ממשלתי ניכר להתמודד איתה. ביידן חייב להתמודד עם השינויים הפוליטיים והחברתיים שיצרו את הקרקע הפורייה לדיסאינפורמציה. אין פתרון קסם, אבל חייבים להתחיל לפעול ומעורבות ממשלתית היא צעד ראשוני שאין בלתו. בלא פעולה מהירה ונחושה, התוהו ובוהו של ממשל טראמפ יהיה הנורמה החדשה ולא היוצא מן הכלל.

תאריך:  26/11/20   |   עודכן:  26/11/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך יש להיאבק בדיסאינפורמציה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד בדיחה מהסמול
עוד בדיחה  |  26/11/20 15:18
2
חחחח בדיחה מזעזעת
נב  |  26/11/20 15:46
3
1984 בשיא תפארתה
אמת היא שקר  |  26/11/20 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
סין טענה שהיחסים עם טראמפ היו כמו אגרוף נטול חוקים; ביידן ימשיך את המאבק, אך בצורה מסודרת יותר וגם ינסה לשתף פעולה עם סין בכמה נושאים
יורם אטינגר
לינקן מאמין שהקמת מדינה פלשתינית ביו"ש, עזה ומזרח ירושלים היא כורח המציאות ופתרון הוגן    הוא רואה בנושא הפלשתיני סוגיה של זכויות אדם
איתמר לוין
מוסיף להימנע מלהודות בנצחונו של ביידן ומבטיח להמשיך את המאבק המשפטי    מנהלת הרשות לשירותים כלליים הודיעה שביידן הוא הנשיא הנבחר ובכך סללה את הדרך לביצוע המעבר    כעת יוכלו ביידן ואנשיו לקבל תדרוכים מודיעיניים ומידע על המאבק בקורונה, ולהתחיל את החפיפה בגופים הפדרליים העיקריים
איתמר לוין
תופקד על חילוץ המשק האמריקני ממשבר רב-חזיתי מן החמורים ביותר בתולדותיו - ותצטרך לפעול במהירות, בניגוד למדיניות הסובלנית שאימצה כנגידת הבנק המרכזי    הביעה תמיכה חד-משמעית בהמשך הסיוע למשקי הבית ולעסקים לשם התמודדות עם הקורונה
איתמר לוין
שר החוץ לשעבר, שושבין ההסכם עם אירן, יופקד על אחד הנושאים המרכזיים במדיניות החוץ של ביידן    אלחנדרו מיורקס יהיה השר הלטיני הראשון במשרד לביטחון פנים    אווריל היינס תהיה האישה הראשונה בתפקיד מנהל הביטחון הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il