חברת התקשורת האמריקנית ווריזון הודיעה (יום ב', 3.5.21) על מכירת מנוע החיפוש יאהו וחברת התקשורת האינטרנטית AOL לקרן ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט תמורת 5 מיליארד דולר. העסקה כוללת את עסקי טכנולוגיית הפרסום של ווריזון, בו היא תמשיך להחזיק בנתח של 10%.
עסקה זו היא פרק נוסף בקורותיהן של שתי חברות שהיו מחלוצות האינטרנט וירדו מגדולתן לטובת מתחריהן. יאהו היה דף הבית של רבים ממשתמשי הרשת ומנוע החיפוש הבלעדי שלה בשנות ה-90, ואילו AOL (ראשי תיבות של America Online) העניקה את השירות דרכו התחברו רוב המשתמשים לרשת. השתיים איבדו את כוחן למתחרים צעירים ושאפתניים ובראשם גוגל ופייסבוק, למרות שהן ממשיכות להפעיל שירותים פופולריים כמו יאהו ספורט ו-TechCrunch.
המכירה היא סיומה העגום של אסטרטגיה עליה הכריזה ווריזון בשנת 2014, כאשר רכשה את AOL ב-4.4 מיליארד דולר. מטרת הרכישה הייתה להעניק לווריזון דרך גישה נוחה לשירותי סלולר, תוך שימוש בטכנולוגיית הפרסום של AOL כדי למכור מודעות דיגיטליות. בשנת 2017 רכשה ווריזון את יאהו תמות 4.48 מיליארד דולר ואיחדה אותן תחת חברת Oath. אולם, עד מהרה נאלצה ווריזון להכיר בכך שגוגל ופייסבוק גוברות עליה, וכבר ב-2018 רשמה בדוחותיה מחיקה של 4.6 מיליארד דולר משוויה של Oath. משמעות המכירה כעת היא הפסד של 3.48 מיליארד דולר לווריזון; היא תוכל לרשום בחזרה קרוב למיליארד דולר מתוך המחיקה.