X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
16,000 עסקות במחצית הראשונה של 2021, לאחר עלייה בהכנסות וברווחים ב-2020 - מדווח אקונומיסט חלק מן המשרדים נערכים לגידול בפשיטות רגל וברגולציה
▪  ▪  ▪
וול סטריט. מבנים סבוכים [צילום: מרי אלטפר, AP]

עורך דין בתחילת שנות ה-30 לחייו עצר ליד חנות בגדים יוקרתית באזור טריבקה בניו-יורק. הייתה זו הפעם הראשונה מזה חודש שהוא יצא לרחוב – ולא בגלל הקורונה, אלא בגלל עומס עבודה אדיר. והוא לא לבד. למשרדי עורכי הדין המובילים בארה"ב יש שנה עמוסה ביותר, משום שהקורונה דחפה המוני חברות לגייס הון, להתמזג, לרכוש או להירכש – מדווח אקונומיסט.
במחצית הראשונה של השנה בוצעו 16,000 עסקות בהן הייתה מעורבת לפחות חברה אמריקנית אחת. ברבות מהן היו מעורבים מבנים משפטיים מסובכים של חברות המנפיקות בבורסה כדי לבצע מיזוג הפוך עם חברות הזנק. המגיפה מצידה יצרה בעיות משפטיות חדשות. עורך דין ותיק אומר, שחלק מן המשרדים מסרבים לקבל משימות חדשות – הפרה של הכלל הלא-כתוב שלא לעשות זאת בענף המשרת את החוקה.
כתב העת American Lawyer מדווח, כי הכנסות 100 המשרדים הגדולים עלו אשתקד ב-7% ל-111 מיליארד דולר – ובמקביל צנחו וכמעט נעלמו הוצאות כמו נסיעות ואירוח לקוחות. כתוצאה מכך, עלו שולי הרווח מ-40% ל-43%. הרווח לשותף עלה ב-13% לשיא של 2.2 מיליון דולר; במשרדים היוקרתיים ביותר הרווח היה מעל 5 מיליון דולר לשותף. במשרד העשיר ביותר – וואצ'ל-ליפטון-רוזן-כץ – הרווח לשותף זינק ב-19% ל-7.5 מיליון דולר.
העלייה בהכנסות העניקה למשרדים יותר כסף לגייס עובדים חדשים, וגם זו לטובה. היצע עורכי הדין מוגבל לנוכח סירובן של אוניברסיטאות היוקרה לקבל יותר תלמידים, והמשרדים מנהלים מלחמה עזה על הטובים שבהם. משרד מילבנק העלה בחודש שעבר את שכר הבסיס מ-190,000 הדולרים לשנה המקובלים בענף ל-200,000 דולר. למחרת הודיע משרד דייוויס-פולק שהוא מציע 202,500 דולר. בתוך יממה השוו משרדים אחרים את ההצעה, כדי שלא להיחשב לדרג ב'. משרדים רבים מעניקים בונוסים לעורכי דין שחייבו 60 שעות ומעלה לשבוע – מה שרבים עשו – כדי למנוע עזיבות.
התחרות משתוללת בכל הרמות. מק'דרמוט-וויל-אמרי, משרד בשיקגו הצומח במהירות, שכר שישה שותפים חדשים בחודש מאי לבדו. אפילו משרדים הידועים בנאמנות עובדיהם, כמו קרוואת'-סוויין-מור או וואצ'ל, איבדו עורכי דין לטובת מתחריהם. שותף בכיר במשרד גדול אומר כי הוא מתחיל את היום בפתיחת דוא"ל מחברות גיוס המבררות האם הוא פתוח להצעות. לראשונה מזה 20 שנה, חברת הגיוס מייג'ור-לינדזי-אפריקה מחפשת באוסטרליה ובקנדה מועמדים בעלי ניסיון בתחום העסקות המוכנים לעבור לניו-יורק.
לא כל משרדי העילית שגשגו בקורונה, מדגיש אקונומיסט. המצב הנוכחי מיטיב עם אלו המתמחים בעסקות סבוכות, כמו וואצ'ל או דייוויס-פולק. הוא פחות טוב למשרדים אחרים. משרד הענק בייקר-מקינזי, שמרכזו בשיקגו, ספג ירידה של 10% בהכנסות ב-2020. המשרדים הנהנים מגל העסקות יספגו מכה אם וכאשר הוא ידעך, כפי שכבר קורה לחלקים ממנו. וכאשר המשק האמריקני נפתח מחדש, ההוצאות ישובו לעלות ושולי הרווח יצטמצמו.
לפיכך, מנהלי המשרדים חושבים קדימה. משרד מאייר-בראון מרחיב את פעילותו בתחום הארגון מחדש וחדלות הפרעון, מתוך הנחה שסיום הסיוע הפדרלי יוביל לקריסתם של עסקים שהחזיקו מעמד רק בזכותו. רבים אחרים מרחיבים את ענפי ההגבלים והרגולציה, כאשר הנשיא ג'ו ביידן והדמוקרטים בקונגרס מתכננים להגביר את הפיקוח על החברות הגדולות, מעמק הסיליקון ועד וול סטריט. לכל אלו לא יחסרו לקוחות בעתיד הנראה לעין.

תאריך:  15/07/21   |   עודכן:  15/07/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הטליבאן שולט במחצית המדינה, הממשלה מושחתת ובנסיגה מתמדת, המשק בקיפאון, זכויות הנשים בסכנה מוחשית, ארה"ב מפגינה חולשה וחוסר אמינות
איתמר לוין
הדמוקרטים יוכלו לאשר את התקציב ברוב רגיל - בתנאי שכל הסנאטורים בסיעה יתמכו בו    יכלול השקעות ניכרות בתשתיות והרחבה של "מדיקאייד"
איתמר לוין
טיים מנתח את המתקפה של ממשלת סין על חברות ההיי-טק המקומיות, אשר הגיעה לשיאה בחקירה נגד ענקית שיתוף הנסיעות דידי    מצד אחד, הממשלה רוצה לפקח על המידע שהן אוספות ולקבל גישה אליו    מצד שני, הדבר מתחיל להרחיק משקיעים זרים, להם סין זקוקה כדי לעמוד ביעדיה הכלכליים
איתמר לוין
מגישי תוכניות הדגל בערוץ השמרני, טאקר קרלסון ולורה אינגרהם, תוקפים את חיסוני הקורונה ועלולים להגביר את הספקנות כלפיהם - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
שופטת בית המשפט המחוזי במישיגן עשתה חיים קשים במיוחד לעורכי דינו של טראמפ בתביעה נוספת נגד תוצאות הבחירות לנשיאות - מדווח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il