X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הדמוקרטים יוכלו לאשר את התקציב ברוב רגיל - בתנאי שכל הסנאטורים בסיעה יתמכו בו יכלול השקעות ניכרות בתשתיות והרחבה של "מדיקאייד"
▪  ▪  ▪
ביידן וסנדרס. קולג' חינם [צילום: מאט רורק, AP]

ראשי הדמוקרטים בסנאט הגיעו להסכמה (יום ג', 13.7.21) על טיוטת הצעת תקציב בסך 3.5 טריליון דולר לשנת הכספים 2021/22, המתחילה ב-1 באוקטובר. ההצעה כוללת סכומים ניכרים למאבק בשינויי האקלים, להרחבת ביטוח הבריאות הממלכתי "מדיקייר" ולנושאים נוספים שבראש סדר היום הדמוקרטי. מאחר שמדובר בתקציב, יש צורך ברוב רגיל בסנאט כדי לאשרו והרפובליקנים לא יוכלו להפעיל מולו את הפיליבסטר המחייב רוב של 60 סנאטורים.
סנאטורים משתי המפלגות והנשיא ג'ו ביידן כבר הגיעו להסכמה על תוכנית להזרמת 600 מיליארד דולר לתשתיות – פחות משליש מתוכניתו המקורית של ביידן. החבילה כולה היא 1.2 טריליון דולר, מחציתה בהארכת תוכניות קיימות. גם להסכמה זו טרם הובטח הרוב הדרוש של 60 סנאטורים, התלוי בכך שכל 50 הדמוקרטים יתמכו בה ואליהם יצטרפו עשרה רפובליקנים. התקציב כולל העלאה של ההוצאות והכבדת נטל המס על השכבות העליונות ועל החברות – צעדים להם הרפובליקנים מתנגדים בתוקף. אולם, אם כל הדמוקרטים יתמכו בו, סגנית הנשיא קאמלה האריס תהיה בעלת הקול המכריע לאישורו.
ניו-יורק טיימס מציין, כי בשלב זה לא ברור האם הסנאטורים המתונים בסיעה הדמוקרטית, ובהם ג'ו מנחין וקריסטן סינמה, יתמכו בתקציב. ביידן יכנס את חברי הסיעה (יום ד', 14.7.21) לארוחת צהריים משותפת – הראשונה מאז נכנס לתפקידו – בניסיון לאחד אותם מאחורי הצעת התקציב. בבית הנבחרים יש לדמוקרטים רוב זעום של 220 מול 211, ולכן גם בו הם יזדקקו למעשה למשמעת סיעתית מלאה כדי להבטיח את אישור התקציב.
ההסכם אתמול הוא בין מנהיג הרוב, צ'אק שומר, לבין 11 נציגי הדמוקרטים בוועדת התקציב של הסנאט. בפגישה השתתפו מצידו של ביידן לואיזה טרל, הממונה על החקיקה בבית הלבן, ובריאן דיז, מנהל המועצה הכלכלית הלאומית. יו"ר ועדת התקציב, הסנאטור ברני סנדרס מן האגף השמאלי של המפלגה, והסנאטור מארק וורנר, המנהל את המו"מ עם הרפובליקנים על תוכנית התשתיות, הודיעו על תמיכתם בטיוטה.
רבים מפרטי התקציב יאושרו לאחר שמסגרתו תאושר בקריאה ראשונה. וורנר אמר כי התקציב יהיה מאוזן – אם כי לא פירט כיצד תמומן הגדלת ההוצאות. השיחות בנוגע לצד ההכנסות של התקציב יימשכו בימים הקרובים. ההצעה צפויה לכלול איסור מפורש על הכבדת נטל המס על המשתכרים פחות מ-400,000 דולר בשנה, אומר הטיימס. לדברי שומר, התקציב ירחיב את "מדיקייר" כך שיכסה גם טיפולי שיניים, עיניים ואוזניים – יעד חשוב מבחינתם של ליברלים כמו סנדרס. הוא גם צפוי להאריך את הרחבת הסובסידיות לרוכשי ביטוח בריאות במסגרת "אובמהקר", אשר הוענקה זמנית בשל הקורונה.
הדמוקרטים צריכים כעת לאשר את תנאי החלטת התקציב ולהגיע להסכמות סופיות עם הרפובליקנים על ההשקעות בתשתיות, אותן מקווה שומר לאשר לפני פגרת הקיץ המתחילה בחודש הבא. לאחר האישור העקרוני של שני הצעדים, יהיה על הסנאט לעבד את הפרטים לקראת האישור הסופי. כמה מוועדות הסנאט כבר החלו בדיונים מקדימים על התקציב, כדי להבטיח שההצעה תעמוד במסגרת המאפשרת לאשר אותה ברוב רגיל. ועדת הכספים עוסקת בחוקי המס החדשים, כולל מס החברות הגלובלי המינימלי עליו הסכימו עקרונית המדינות הגדולות, העברת הטבות מס מחברות נפט וגז לחברות אנרגיה מתחדשת והעלאת המס על השכבות הגבוהות.
בצד ההוצאות מבקשים ביידן וסנדרס להעניק חינוך חובה בגני ילדים ושנתיים של לימודים חינם בקולג'ים קהילתיים לכל האמריקנים. כאמור, התקציב יכלול סכומים משמעותיים למאבק בשינויי האקלים – תנאי של הליברלים בקרב הדמוקרטים לתמיכה בחבילת התשתיות, שאינה כוללת כספים למטרה זו. הדמוקרטים מעוניינים גם להאריך בשנים רבות חלק מהקלות המס שניתנו בשל הקורונה, כולל 300 דולר לכל ילד במשפחות בשכבות החלשות ובמעמד הביניים.

תאריך:  14/07/21   |   עודכן:  14/07/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טיים מנתח את המתקפה של ממשלת סין על חברות ההיי-טק המקומיות, אשר הגיעה לשיאה בחקירה נגד ענקית שיתוף הנסיעות דידי    מצד אחד, הממשלה רוצה לפקח על המידע שהן אוספות ולקבל גישה אליו    מצד שני, הדבר מתחיל להרחיק משקיעים זרים, להם סין זקוקה כדי לעמוד ביעדיה הכלכליים
איתמר לוין
מגישי תוכניות הדגל בערוץ השמרני, טאקר קרלסון ולורה אינגרהם, תוקפים את חיסוני הקורונה ועלולים להגביר את הספקנות כלפיהם - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
שופטת בית המשפט המחוזי במישיגן עשתה חיים קשים במיוחד לעורכי דינו של טראמפ בתביעה נוספת נגד תוצאות הבחירות לנשיאות - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
מנהל הכספים של קבוצת טראמפ הועבר מתפקידיו כמנהל ב-40 חברות-בנות של הקבוצה בפלורידה ובסקוטלנד, אך נותר מנהל בכיר ביותר בצמרת הקבוצה עצמה - המנהלת ממילא בפועל את כל הפעילות
איתמר לוין
מאמר בוושינגטון פוסט טוען, כי הסיבה האמיתית איננה שאפשר לייצר בארבעה ימים מה שמייצרים בחמישה, אלא שיום חופשי נוסף יהפוך אותנו לבני אדם שלמים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il