X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בית המשפט לצדק של הרפובליקה - המטפל בתביעות נגד שרים - חוקר את התנהלותה של אגנס בוזי, שהייתה השרה בשלבים הראשונים של הקורונה והפחיתה בסכנותיה בוזי: עשינו הרבה מאוד להכין את המדינה
▪  ▪  ▪
בוזי. טוענת שהזהירה [צילום: AP]

חוקרים בבית המשפט לצדק של הרפובליקה בצרפת הודיעו (10.9.21), כי פתחו בחקירה נגד שרת הבריאות לשעבר, אגנס בוזי, בנוגע להתנהלותה במשבר הקורונה. בוזי הייתה שרת הבריאות בין מאי 2017 לבין פברואר 2020 ופרשה שבועות אחדים לאחר פרוץ המגיפה בצרפת, כדי להתמודד (ללא הצלחה) על ראשות עיריית פריז.
בוזי בת ה-58 ספגה ביקורת על הצהרותיה בתחילת המגיפה. בינואר 2020 היא טענה, כי למעשה אין כל סכנה של ייבוא נגיף הקורונה מהעיר ווהאן, שם הוא התגלה לראשונה. חודש לאחר מכן אמרה כי הצונאמי עודנו בדרך. הפרקליטות חושדת, כי הצהרות אלו היוו סיכון חייהם של אחרים. ההתמקדות בבוזי היא חלק מחקירה נרחבת יותר של מידת מוכנותה של ממשלת צרפת למגיפה, שהגל הראשון שלה במדינה היה מן הקשים בעולם. מדיניותה בחודשים הראשונים התאפיינה בסתירות רבות, כולל בנושא עטיית המסיכות.
בוזי אמרה בסוף השבוע, כי לא תשלים עם ביקורת בלתי מוצדקת על פעולות הממשלה בכלל ועל פעולותיה בפרט. "עשינו הרבה מאוד להכין את המדינה למשבר בריאות עולמי שעודנו בעיצומו", הוסיפה. בוזי משמשת כיום כממונה על עניינים רב-לאומיים בארגון הבריאות העולמי. בעת חקירה פרלמנטרית אמרה בוזי, כי היא הזהירה כבר בינואר 2020 את הנשיא עמנואל מקרון ואת ראש הממשלה דאז, אדוארד פיליפ, מפני סכנות הקורונה.
פתיחת החקירה היא מכה משמעותית למקרון, אשר יתמודד בחודש מאי הבא על כהונה נוספת כנשיא ואשר תפקודו במשבר הקורונה צפוי להיות נושא מרכזי בקמפיין. מפלגתו של מקרון ספגה מפלה בבחירות המוניציפליות בחודשים האחרונים, על-רקע ביקורת ציבורית נרחבת בנוגע למדיניות הסגרים של הנשיא ולעיכוב המשמעותי בהתחסנות. הנהגת התו הירוק הובילה להפגנות של רבבות בני אדם במשך שמונה שבועות רצופים.
בית המשפט לצדק של הרפובליקה הוקם בשנת 1993 ומאפשר לציבור להגיש תביעות נגד שרים, אם לדעתם הללו ביצעו עבירות פליליות. עד כה הוגשו 14,500 תביעות בנוגע לטיפולה של ממשלת צרפת בקורונה. יש הטוענים, כי בית משפט זה פועל לאט מדי - בעוד אחרים טוענים שהחקירות הנוכחיות מלמדות על התרחבות היתר שלו. דעה נוספת היא, שיש להותיר את ההכרעה למשפטו של הבוחר בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. בית המשפט מנהל בעצמו את החקירות, ולאחר מכן על השופטים להחליט האם יש די ראיות לכאורה כדי לנהל הליך שיפוטי.

תאריך:  13/09/21   |   עודכן:  13/09/21
+אלפי ילדים עם תסמינים ארוכי טווח
21:14 13/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סקר שערך משרד הבריאות בקרב 13,834 הורים לילדים בגילאי 3 עד 18 שהיו חולים בקורונה מעיד על קשר בין גילו של הילד שחלה בקורונה לבין הסיכוי שלו לחוות תסמינים ארוכי טווח - ככל שהילד גדול יותר, כך עולה הסיכוי שיסבול מהתסמינים  ▪  נמצא קשר בין מחלה תסמינית לבין הסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח  ▪  "משמעות השיעור של התחלואה ארוכת הטווח המדווח - ישנם בישראל אלפי ילדים עם תסמינים ארוכי טווח"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עליה בתחלואה קשה של מחוסנים ללא מנת דחף
14:44 13/09/21  |  עידן יוסף

חוקרי האוניברסיטה העברית מחדדים: נצפית התייצבות בתחלואה קשה. בחינה של המגמה מראה שעיקרה כתוצאה מירידה בקצב שחרור חולים קשה. בנוסף למרות שנמשכת הירידה בתחלואה קשה אצל חולים עם בוסטר יש עלHיה בתחלואה קשה של חולים שחוסנו פעמיים אולם לא קיבלו מנת דחף.

+מתנגד החיסונים חי שאוליאן מת מקורונה
11:29 13/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לאחר כשבוע וחצי שבו אושפז במצב קשה והתנגד עד יומו האחרון להגבלות הקורונה  ▪  טען: "הורעלתי בידי שוטרים"

חי שאוליאן ז"ל [צילום: פייסבוק]
+מקדם ההדבקה עלה שוב מעל ל-1
10:35 13/09/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

7,686 מאומתים חדשים אובחנו אתמול  ▪  נמשכת התקלה במערך הדיגום והחקירות האפידימיולוגיות במפקדת אלון  ▪  בעקבות הקריסה - זמני ההמתנה לתוצאות בדיקה במתחמיפיקוד העורף מגיעים לעד 38 שעות  ▪  משרד הבריאות: אזרחים בעיקר בגילאי הביניים בוחרים שלא להתחסן במנת החיסון השלישית

מתחם בדיקות במודיעין. התוצאות יקחו זמן [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירה נגד שרת הבריאות לשעבר בצרפת על הקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם ננסי פלוסי אמרה אותו הדבר
הגלשנית  |  13/09/21 18:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מזכ"ל הסתדרות המורים דורשת ממנהלי בתי הספר להימנע מלחייב מורים לצלם את השיעורים שהם מעבירים בכיתות עבור תלמידים הנמצאים בבידוד בטענה לפגיעה בפרטיות    "הנכם נדרשים לפעול במסגרת החוק והדין ולהימנע מלחייב מורים לצלם שיעורים"
מירב ארד
שר הבריאות הודיע בישיבת הממשלה: "נערכים לבידוד של מאומתים בלבד"    בנט: "נאמץ את המודל. יש רצון עז שהכיתה כולה לא תצא לבידוד אלא תעשה בדיקות"    השרים אישרו את הארכת תוקף הגבלת היציאה מישראל
איציק וולף
פרויקטור הקורונה הודיע כי משרד הבריאות שוקל להורות על חובת זימון תור גם למתחמי הדרייב אין של פיקוד העורף    בדיקות האנטיגן שייערכו בערב יום כיפור לילדים שאינם יכולים להתחסן ממני נגיף הקורונה לא יוגבלו ל-24 שעות אלא יהיו תקפות ל-36 שעות, עד ליציאת הצום
משה לשם
אתה קורא מאמר או ידיעה באתרי חדשות מובילים ומיד מזהה את חברי הכת ואת תוקפנותם ב"טוק-בק"    תגובות שנעות בין התייחסות מילולית מתחכמת לקללות גסות כנגד אלה ש"מעזים" לחשוב ולכתוב בשונה מהם
איציק וולף
כל באי משכן הכנסת, למעט חברי הכנסת, יידרשו להציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית בכניסה לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il