X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת ישראל חייבת להתחיל למשול כממשלה ריבונית ואם "הדרג המשפטי" ישים לה מקלות בגלגלים – אין ברירה: חייבים ללכת לבחירות לכנסת על הנושא הכי חשוב לקיומנו כעת: עשיית סדר במערכת המשפט במדינה
▪  ▪  ▪
יהודה וינשטיין. מקלות בגלגלים [צילום: אוהד צויגנברג, פלאש 90]

זה היה יכול להסתיים תוך יומיים-שלושה, זה היה יכול להסתיים תוך שבוע – לו ממשלתנו היקרה הייתה עושה בימים הראשונים של מאורעות החגים 2015 בלי היסוס אפילו את המהלכים המעטים שהיא עושה כעת. מה, לא היו התראות, לא היה מודיעין? הכל היה, הכתובת מזמן הייתה על הקיר רק "הפרשנים" שוב ושוב ניסו למרוח את תמונת המצב כדי להסתיר שהם נרדמו בשמירה. וכאשר הכל נעשה ברור והיו ממש חייבים להחליט סוף-סוף מה לעשות – בא העיכוב: קודם כל פנו ל"יועץ המשפטי" – שיועיל לאשר מהלך כלשהו, הרי ממשלה ריבונית של מדינת ישראל בלי אישורו לא מסוגלת לקבל שום החלטה!.
לכן המרד הערבי נמשך כבר יותר מחודש וכל יום הביא קורבנות נוספים בעוד ממשלתנו נראתה מהצד כאוסף חסרי אונים המנסים לשחק את תפקיד המדינאים (היו שרים שתפקדו היטב אך לא הם נתנו את הטון בממשלה). אפילו ההחלטה על גיוס 1,300 אנשי המילואים לא יכלה לשנות שום דבר בשדה הקרב, לו לא היו משנים את הכלים העומדים לרשותם – ובראשם נתינת חופש פעולה לאנשי הביטחון שנמצאים בחזית נגד אויב אכזרי שאין כמוהו, לאלה שעד הימים האחרונים היו צריכים להילחם נגדו בידיים קשורות. שינוי נוהלי פתיחה באש שיפר מאוד את המצב. כבר כעת (כמה ימים אחרי שינוי הנהלים) רואים את השיפור המהותי במצב. אך כאשר קיים כבר סיכוי לשיפור - ארגונים שלמים כמו צה"ל או שרותי הביטחון האחרים נתקפו חרדה: "אולי אנו עושים את זה חזק מדי?" אחרת איך אפשר לפרש ציוצים של "בכירים" על "הכשלים" במלחמה נגד טרור:
"תחקיר צה"ל: כשלים מקצועיים בפעולת הצלפים באירוע הפריצה שבו נהרגו 9 עזתים". ע"פ כתב ערוץ 1, הכשלים הם בכך שלמרות ההנחיה לצלפים לפגוע בפלג גוף תחתון נהרגו 9 אנשים. עוד מסר הכתב כי באירוע נעשה שימוש ברימונים ומטענים מצד הפורצים...". ומה תעשו אם במקום מאות יגיעו לגדר אלפים? חיילינו עשו בדיוק מה שצריך – זה יוצר הרתעה.
בדומה לצה"ל גם שירותי הביטחון האחרים יצאו בהצהרות מוזרות, כאילו אבו מאזן לא תומך בטרור, כאשר הוא לא רק תומך בטרור (ראו את נאומו האחרון) אלא גם יוצר אותו במכוון.
אנו מוקפים בטורפים
אסור לשכוח עוד נקודה חשובה: אנו מוקפים בטורפים שבינתיים בשקט מתבוננים מה אנו עושים מול חבורות ה-"צעירים" ולמה אנו מסוגלים. אם ממשלתנו תתנהג במשבר הנוכחי כמו שהיא התנהגה עד היום – תוך זמן קצר נקבל התקפה משולבת בכל החזיתות, כולל מרד מתוך החלק הקיצוני של ערביי ישראל.
כעת, עם שינוי בהתנהגות של ממשלתנו והתוצאות החיוביות שהוא כבר הביא, יש פסק זמן קצר מאוד להוצאת מסקנות משלב הפתיחה:
  • קודם כל לימוד זריז של הכשלים שהיו בתחילת המאורעות וקביעת מדיניות ביטחונית לטווח סביר.
  • והכי חשוב: ארץ ישראל כולה היא ארץ של אלוהים וירושלים היא עיר של שלום – ובעיר של שלום אין מקום למחרחרי מלחמה ורצח – וכל אחד מהם חייב להיות מורחק ממנה במהירות המרבית, כולל העלמת רכושם. הראשונות צריכות להיות משפחות המפגעים וכל אלה המשתתפים בפעולות הטרור, גם אבו מאזן לאחר נאומו האחרון ומנהיגי הטרור האחרים צריכים לעוף החוצה כמה שמהר והאווירה באזור בלעדיהם תהיה נקיה הרבה יותר.
  • חשוב לזכור שרוב האוכלוסייה הערבית בירושלים רוצה לחיות בכבוד ורוצה שלום – לא כולם אויבינו. ללא פעילי הטרור המצב יהיה שקט הרבה יותר – אם שירותי הביטחון שלנו יגנו עליהם מהקיצוניים – דבר שלא נעשה עד היום.
ממשלת ישראל חייבת להתחיל למשול כממשלה ריבונית ואם "הדרג המשפטי" ישים לה מקלות בגלגלים – אין ברירה: חייבים ללכת לבחירות לכנסת על נושא הכי חשוב לקיומנו כעת: עשיית סדר במערכת המשפט במדינה שהיא – הסיבה העיקרית לכשלים בתפקוד כל המערכות במדינה, עד לסכנת קיומנו כמדינה יהודית.
מקור: מיומנו של זקן השבט.

תאריך:  18/10/2015   |   עודכן:  18/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה נגד הטרור: סיכום ביניים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שיואיל לאשר
אהרון שחר  |  18/10/15 14:21
2
אין סכנה לקיומנו כמדינה יהודית
אהוד פרלסמן  |  18/10/15 14:22
3
מאמר חשוב.
יוסי אבידור  |  21/10/15 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
השפוטים הכרוניים המגבים ללא שאלות וללא תהיות כמעט כל מה שיוצא מפיו - של חלק מהמגיבים כאן, אינם שום דבר יותר מסיסמאות
אהרון שחר
הערבי השוחט את היהודי רואה לנגד עיניו חזיר לשחיטה    הוא יודע שאם לא יהרג הוא יזכה לטיפול מעולה על-ידי אחות רחמניה    הרהור וערעור על הערכים שלנו
יעקב שטרכר
במקום לסגור את קק"ל ולהשאיר רק את פעילות הייעור. ימשיך הגוף לטחון מים ולפרנס את פרנסיו. קשה לקבל המשך שיטה נואלת זו כאשר אנו שומעים על ויכוחים הנוגעים במימון תרופות מצילות חיים
אביתר בן-צדף
מאמר ראשון בסדרה על הלוחמה בטרור הסכינאים    אנחנו צריכים לעסוק הרבה יותר בטיפוח החוסן הלאומי, ולהכין את הציבור לקראת שנים ארוכות של מאבק
צ'לו רוזנברג
גל הטרור והאלימות הנוכחי מהווה קדימון למדינה הדו-לאומית שעתידה לקום בעזרתם האדיבה של השרים והח"כים מן הימין הקיצוני    הפתרון הוא היפרדות - אנחנו כאן והם שם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il