X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמצעי התקשורת של טורקיה ושל "האחים המוסלמים" מאשימים את מוחמד דחלאן בניסיון להקים רשת ריגול בטורקיה ולבחוש במצב בסודן. מקורבי דחלאן מכחישים את הפרסומים ומאשימים את טורקיה ותנועת "האחים המוסלמים" כי הן מנסות להתסיס את האזור לקראת פרסום "עסקת המאה"
▪  ▪  ▪
מוחמד דחלאן [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]

בכיר פתח מוחמד דחלאן, שהינו אחד המועמדים לרשת את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, שוב מככב בימים האחרונים באמצעי התקשורת של טורקיה ושל "האחים המוסלמים" שמציגים אותו כבוחש בעניינים הפנימיים של טורקיה ושל סודן. דחלאן משמש כבר כמה שנים כיועצו של מוחמד בן זאיד, שליט אבו דאבי, ומזוהה במזרח התיכון כאחד האויבים הגדולים של תנועת "האחים המוסלמים" ושל שליט טורקיה רג'ב טייפ ארדואן שהינו אחד ממנהיגיה הבכירים של תנועת "האחים המסלמים" העולמית.
דחלאן, הנתמך על-ידי מצרים וסעודיה, קנה לו אויבים רבים בטורקיה ובקטר המרכיבות את הציר התומך בתנועת "האחים המוסלמים" ושמעניקות מקלט מדיני לראשי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לאחר עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון ולהנהגת תנועת חמאס שהינה תנועת בת של "האחים המוסלמים".
ערוץ הטלוויזיה הטורקי TRT חשף ב-20 באפריל כי גורמי הביטחון של טורקיה עצרו 2 פלשתינים שניסו להקים רשת ריגול בטורקיה וכי הם הועמדו לדין והורשעו בריגול לטובת איחוד האמירויות.
השניים, סאמר שעבאן וזכי חסן התגוררו באיחוד האמירויות ועל-פי כתב האישום היה להם קשר למוחמד דחלאן. זכי חסן היה בכיר בשב"כ הפלשתיני לפני שפרש ועבר להתגורר עם משפחתו בבולגריה ומשם יצא לאיסטנבול, סאמר שעבאן עבר ב-2008 מרצועת עזה לאיסנבול והשניים החלו לפעול למען הקמת רשת ריגול שתעביר מידע מדיני וצבאי למודיעין של איחוד האמירויות.
על-פי הדיווח,ברשותם נתפס מחשב מוצפן והם הודו בפעולות ריגול, המשימות שלהם כללו ריגול אחרי אישים ממדינות ערב ואחרי פעילים של פתח וחמאס המתגוררים בטורקיה, כמו-כן הם אספו מידע על-אודות המערכת הארגונית של תנועת "האחים המוסלמים".
שלטונות טורקיה בודקים כעת אם אחד מהם היה קשור לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י במבנה הקונסוליה הסעודית באיסטנבול. כמה אמצעי תקשורת בטורקיה דיווחו כי לשלטונות טורקיה יש הוכחות כי מוחמד דחלאן היה קשור לניסיון ההפיכה נגד ארדואן ביולי 2016, בעבר הם האשימו את דחלאן כי היה מעורב בניסיונות לזעזע את המטבע הטורקי.
במקביל, דיווח ב-18 באפריל אתר "אלח'ליג' און ליין", אחד מהשופרות הרשמיים של קטר, כי משלחת של איחוד האמירויות בראשותו של מוחמד דחלאן ביקרה באחרונה בח'רטום כמה ימים לאחר מעצרו של הרודן עומר אלבאשיר על-ידי הצבא הסודאני.
על-פי הדיווח, איחוד האמירויות איננו מרוצה ממה שהתרחש בסודן ומטרת הביקור הייתה להשתלט על גורמי הביטחון ולהשפיע עליהם באופן כזה שהאינטרסים של איחוד האמירויות לא יפגעו. המשלחת בראשותו של דחלאן נפגשה עם בכירים בצבא סודן ובהם פילדמרשל מוחמד חמדאן דקלו, סגן ראש המועצה הצבאית, כדי להבטיח את האינטרסים של איחוד האמירויות.
הדיווח באתר האשים את מוחמד דחלאן כי הוא פועל לייבש את פעילות "האחים המוסלמים" וחמאס בשטח סודן כדי לרצות את הנשיא טראמפ ואת ישראל. מוחמד דחלאן הפך לגורם אזורי חשוב ואין זו הפעם הראשונה שאמצעי התקשורת בטורקיה משרבבים את שמו לעניינים הפנימיים בטורקיה.
דחלאן זוכה לפופולריות גדולה ברצועת עזה וגורמים בתנועת פתח בעזה אומרים כי נוכח "עסקת המאה" המתקרבת חוששים בטורקיה ובקטר כי למוחמד דחלאן יהיה חלק בעסקה הזו בכל הקשור לרצועה ולכן הם ממהרים להכפישו. מקורביו של מוחמד דחלאן מכחישים את הפרסומים ואומרים כי מדובר בשקרים נוספים של המודיעין הטורקי והמודיעין הקטרי.
למוחמד דחלאן יש ניסיון מודיעיני רב, הוא שימש בעבר כראש המודיעין המסכל ברצועת עזה ועבר הכשרה ב-CIA בתקופתו של יאסר ערפאת ויש לו קשרים הדוקים עם מספר גופי מודיעין במזרח התיכון ובראשם גופי המודיעין של מצרים וסעודיה.
דחלאן תיווך בעבר בין מצרים לאתיופיה בנושא הקמת סכר אלנהדה והסכסוך על מי הנילוס ויש לו עסקים גדולים במפרץ והוא גם עוסק בסחר נשק. נראה כי לקראת פרסום "עסקת המאה" מנסות טורקיה ותנועת "האחים המוסלמים" להתסיס את האזור ולפגוע בכל מי שקשור לארה"ב וישראל.
איחוד האמירויות מזוהה כחבר בברית הסונית המתונה בראשות סעודיה שאותה מנסה ארה"ב לרתום לטובת קידום "עסקת המאה", מוחמד דחלאן הינו יועצו של שליט אבו דאבי ושמו תמיד מעורר מחלוקות ותשומת לב, לכן בהחלט ייתכן שזו היא הסיבה שמנסים כעת לקשור אותו לניסיונות לבחוש במצב בטורקיה ובסודן.

תאריך:  21/04/2019   |   עודכן:  21/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם דחלאן בוחש בנעשה בטורקיה ובסודן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
האמריקנים ייטיבו לעשות אם יציגו תוכנית שלא תהיה לרוח הצדדים במלואה    כל צד עם עצמו, אבל שבשום אופן לא תיראה כזאת, שלפלשתינים או לישראל לא יהיה עניין לדון בה
איתן קלינסקי
בבקעת הירדן וכפר סוסיא על גב הר חברון    בשם תוכניות סיפוח, המבקשות לבתר לחלוטין את גב ההר ברצף של התנחלויות, פועלת מדינת ישראל להרס מוחלט של חיי מאות משפחות
איציק וולף
גורמים בתנועת הפתח מביעים מורת רוח מדברי השליח האמריקני למזרח התיכון שלפיהם יש להימנע משימוש במונח "פתרון שתי המדינות"    גרינבלט: הצדדים מבינים את המונח באופן שונה זה מזה
יוני בן-מנחם
בארגון חמאס מעוניינים בישום הבנות הרגיעה עם ישראל לשם קבלת הכסף מקטר וחשמל, דלק וסחורות מישראל אך אין מדברים על רגיעה ארוכת טווח. גורמים בחמאס אומרים כי דווקא פרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ עלול להפר את הרגיעה מכיוון שהארגון נחוש לטרפד את התוכנית האמריקנית בכל האמצעים
יוני בן-מנחם
הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים, גורמים מדיניים אומרים כי מדובר ב"הסכם טוב" ובחמאס מציגים את ההסכם כניצחון על ישראל. ישראל קנתה שקט זמני אך בפועל נוצר תקדים מסוכן שבאמצעותו יוכל חמאס לסחוט את ישראל, המבחן הראשון הוא ישום בפועל של ההסכם המורכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il