X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סוד גלוי הוא שצבא הגנה לישראל הוא צבא מהחזקים בעולם, יש אומרים הצבא האיכותי והמוסרי ביותר אבל, הייתכן שזו חולשתו והאויב מנצל זאת? האם זה לא ברור שעודף מוסריות גורם לטרוריסטים פשוט לא לפחד ולהגביר את הטרור?
▪  ▪  ▪
"להכיל" את האויב [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
לא הגיוני
האם חלילה משהו קורה לפיקוד הבכיר, משהו שמניע מפקדים להתנהג בצורה מוזרה ובלתי הגיונית? מפחדים? אם כן ממה מפחדים? או שאולי זו מדיניות פוליטית מכוונת, עלומה ובלתי ברורה...

הוותיקים שבאזרחי ישראל זוכרים לדראון עולם את אלה שניסו לשכנע אותנו בכל מיני מילים ומשפטים הזויים שספק אם האמינו בהם. דברי הבל שעפו באוויר בחוסר אחריות והיו רבים מספור, אבל יש כמה שעדיין חרוטים בזיכרוני. כמו למשל, היה מי שאמר שהטילים ששולחים לנו מעזה הם בסך-הכל "חפצים מעופפים". אמרו לנו שגברים נשים וטף שמתפוצצים באוטובוסים במרכזי ערים הם "קורבנות השלום", הצהירו חגיגית שהסכם אוסלו הוא "שחר של עידן חדש", סיפרו לנו שבעתיד הקרוב יהיה כאן "מזרח תיכון חדש"...
ובעזות מצח בל תתואר העז ראש ממשלה לכנות תומכי מפלגה יריבה כ"פחדני השלום". המדהים שבעניין, שלמרות שרובם הבינו שאלה דברי הבל ורעות רוח, מעולם הוא או תומכיו לא הביעו בושה או חרטה. נהפוך הוא, הוסיפו חטא על פשע ותפרו לו "מורשת"... סבתא שלי ז"ל הייתה אומרת באידיש: "אוטר גזוכט" או בעברית: "אז אמרו...". אבל בכל זאת, זה מחלחל למי שמסרב להתעמק ולהכיר באמת.
מאז ומתמיד השלטון בישראל לדורותיו רצה להגן על אזרחי ישראל ובצדק. לכן בנו מקלטים ציבוריים, אחר כך אילצו אותנו לבנות ממ"דים, עם גבור הטרור פיזרו (עד היום) במרחבים ציבוריים מיגוניות,וכשזה לא הספיק אז המציאו את כיפת ברזל. כל זאת על-מנת להגן ולשמור על חיי אזרחים חפים מפשע מפני הטרור הערבי. רק על דבר אחד ככל הנראה לא חשבו מספיק לעומק, לספק לאזרחי ישראל המתוסכלים הרתעה! להרתיע את האויב ובכל העוצמה!
בארץ ובעולם מקובל לחשוב שלמדינת ישראל יש את הצבא מהחזקים והאיכותיים בעולם, אז מדוע כל האויבים והאוהדים שלנו בעולם מתבוננים בהשתאות ובבוז גובר כיצד צבא חזק כזה אינו מסוגל, או אינו רוצה, להגן באמת על האזרחים, ואינו ממגר בעוצמה ובנחישות את אירגוני הטרור הערבים המטילים אימה ופחד על רוב אזרחי ישראל.
התבוננות בערוצי תקשורת מסוימים ו"מקובלים" גורמת לחלקנו לצחוק ולהזדעזע כאחד. מדהים לראות כיצד עיתונאים חסרי אחריות ופרשנים שרוב הפרשנויות שלהן שואפות לאפס ולביזיון במקרה הטוב, או לשקרים במקרה הפחות טוב, בגלוי וללא בושה, מסייעים לכאורה לפרופגנדה של כנופיות הטרור. לאחרונה בחוצפה יוצאת דופן הדביקו לארגוני הטרור את הכינוי ההזוי "פלגים". בעיניי רוחי אני רואה פלגי נחל שבהם מתרוצצים במשובה ילדים והורים בהנאה ובשלווה, אבל לכנות רסיסי ארגוני טרור רצחניים "פלגים"?? לא הגזמתם?!
מאות טילים
בהשתוממות ובוז מופגן מתבוננים אויבנו ואוהדנו כיצד צבא הגנה לישראל במקום להרתיע ולחסל את האויב, הוא, לכאורה, משתף פעולה ומגן על טרוריסטים במקום על אזרחי המדינה. באורח תמוה תגובות על טרור ושליחת מאות טילים ביום על אזרחי ישראל מסתכמות בכל מיני פטנטים כמו "הקש בגג", "הַכַלַה", הפצצת דיונות ובקתות ריקות, או בקיצור בזבוז כספי המיסים של אזרחי ישראל. האם קיימת בעולם הנהגת מדינה הזויה ככל שתהייה, שתפקוד על טייסי קרב שלא להגן על לוחמיה בזמן לחימה מחשש לפגיעה ב"בלתי מעורבים" של האויב?
איזו מדינה בעולם תהייה מוכנה "להכיל" (המושג הזה מעורר בי צמרמורת) מאות טילים ביום על אזרחיה? איזה צבא בעולם לא היה משמיד את האויב שמנסה לפגוע באזרחי המדינה שלו? לאיזה צבא בעולם יש פצצות מדויקות שלא מצליחות להשמיד אויב? כיצד ייתכן שפצצות חכמות, מדויקות ויקרות לא גורמות להרג טרוריסטים שרוצים להשמיד אזרחים שלווים? כיצד יעלה על הדעת שמדינה ריבונית שכמהה לשלום מספקת לאויב בזמן לחימה ואירועי טרור: חשמל, מים, מזון ודלק. האם לא הגיע הזמן לשנות חשיבה ובמקום לבחור בהשפלה ולקבל גם השפלה וגם מלחמה, להתחיל להרתיע ובמלוא העוצמה?
סוד גלוי הוא שצבא הגנה לישראל הוא צבא מהחזקים בעולם, יש אומרים הצבא האיכותי והמוסרי ביותר. אבל, הייתכן שזו חולשתו והאויב מנצל זאת? האם זה לא ברור שעודף מוסריות גורם לטרוריסטים פשוט לא לפחד ולהגביר את הטרור? אולי חלילה משהו קורה לפיקוד הבכיר? משהו שמניע מפקדים להתנהג בצורה מוזרה ובלתי הגיונית? מפחדים? אם כן ממה מפחדים? או שאולי זו מדיניות פוליטית מכוונת, עלומה ובלתי ברורה...
האם זה הגיוני שהמפקד הבכיר ביותר בדרג הצבאי מעדיף לסכן את הלוחמים שלו על פני "בלתי מעורבים" ואפילו מתגאה על כך בפומבי? יכול להיות שרמטכ"ל לא ימנע, לא יחסל ולא חושב שמנהרות טרור החודרות לישובים אזרחיים מהוות סיכון? זה לדעתי תהליך מאוד מסוכן, ולא פחות מסוכן שאותו רמטכ"ל שואף להיות ראש ממשלה ומקבל אמון של כמיליון אזרחים. מפקד אחר, סגן המפקד הבכיר ביותר, מצהיר ללא שמץ של בושה: "אני מזהה בקרבנו תהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני שבעים שנה..."! לימים אותו קצין, לא זאת בלבד שלא חזר בו מאמירה אומללה זאת, הוא חזר והצהיר שהוא אינו מתחרט על כך... רבים מאזרחי ישראל שואלים את עצמם: האם יכול להיות שיש בכירים הנשלטים על-ידי גורמים עוינים? האם רמטכ"ל צריך לערוך יום עיון למפקדים וקצינים בכירים שהנושא יהיה: "כיצד מנצחים אויב"?!
ולסיום, הדובדבן המר שבקצפת הרעילה, עוד שאלה אחת עומדת ותלויה, אומנם לא קשורה להתמגנות אבל אולי בעצם הכי קשורה: באיזו מדינה בעולם שופט יצהיר בפני ועידה שלא ממש אוהדת את מדינתו, בעיר גרמנית שממנה יצאו חוקי נירנברג הנאצים, שהוא/היא מזהה במדינה שלו, שהיא אחת הדמוקרטיות היציבות והמוסריות בעולם: "תהליכים כמו שקרו לפני עליית שלטון הנאצים..."
מדהים! אני תוהה לאיזה כיוון גורמים עלומים ועוינים רוצים להוביל את מדינת ישראל, האם זה ניסיון נוסף להשמדה העם היהודי ישראלי והפעם באמצעות האויב שבפנים?

תאריך:  23/05/2019   |   עודכן:  23/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחיר הכבד של התמגנות יתר על חשבון הרתעה בסיסית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד צבא
ארי כספי  |  23/05/19 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס חידש את טרור בלוני התבערה והנפץ לעבר ישובי עוטף עזה כדי להפעיל לחץ על ישראל לישום הבנות הרגיעה    בארגון הג'יהאד האיסלאמי מדברים על מלחמה בקיץ בגבול הדרום גם נוכח המשך המתיחות בין ארה"ב לאירן
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ וצמרת פתח אינם מגנים את פעילות הטרור של זכריה זביידי חבר המועצה המהפכנית של התנועה    גורמים בפתח בג'נין אומרים כי זביידי חזר לפעילות הטרור כדי לפלס דרכו לצמרת התנועה, וכי במוסדות התנועה גוברת התמיכה במאבק המזויין למרות הסכם אוסלו
גרשון הכהן
הימנעות ישראל מכיבוש ארץ ישראל המערבית במלחמת השחרור שיקפה את חששו של דוד בן-גוריון כי הדבר יביא להטלת מלוא סמכות האו"ם למימוש החלטת החלוקה בגבולותיה המקוריים, ובכלל זה שליטה בינלאומית בירושלים
יוני בן-מנחם
הרש"פ פתחה במערכה מדינית נגד "עסקת המאה" והיא תחרים את הכינוס הכלכלי בבחריין    בשטחים החלו לגבש תוכנית פעולה מעשית נגד "עסקת המאה" שתובא לאישור מוסדות אש"פ, לראשונה מוצע לחוקק חוק הקובע כי כל מגע עם ההתנחלויות יחשב ל"פשע"
דן מרגלית
ההחלטה החד-צדדית של ישראל למנוע מהרשות הפלשתינית כספים שהם שלה בשל המעשה הנואל הגובל בנבלה של אבו מאזן זוהי טעות מהותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il