X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כל ימי שלטונו שיעבד נתניהו את מפעל הבנייה היהודי ביהודה ושומרון לצרכי התוכנית הפלשתינית שלו: מדינה פלשתינית מינוס צרכי הביטחון של ישראל ומינוס היישובים היהודים הקיימים, שלא יורשו ולא יוכלו עוד להתפשט גאוגרפית
▪  ▪  ▪
נתניהו. מבטיח [צילום: גלי תיבון]

הכל יודעים על 5 התנאים של ליברמן להצטרפות 'ישראל ביתנו' לממשלת נתניהו, אך כמעט ולא שומעים על 4 הדרישות של 'איחוד מפלגות הימין', ואלו הן: התחייבות להימנע מנסיגות נוספות ביהודה ושומרון; הסדרת מעמד המאחזים ("ההתיישבות הצעירה"), נושא שהובטח להלכה והוכשל בפועל על-ידי נתניהו; אבטחת אזור C מפני כרסום שיטתי, ערבי-אירופי; ביטול חוק-הגירוש ("ההינתקות") בצפון השומרון.
הדרישות האלה הן אלמנטריות להבטחת העתיד היהודי בארץ ישראל, וזו תעודת עניות לליכוד המתיימר להוביל את 'המחנה הלאומי', שהדברים האלה אינם חקוקים בלאו הכי באג'נדה שלו, ללא צורך להעמידם כ'דרישות'. דחיית הדרישות האלה על-ידי נתניהו, כפי שמדווחת התקשורת, מדברת בשפה ברורה וחד-משמעית, שכנראה לטובת תוכנית טראמפ.
נתניהו כן מתכנן נסיגות נוספות ביהודה ושומרון, הוא "לא יתאבד" למען עתידם של כ-100 מאחזים, שמזמן הפכו ליישובים לכל דבר, הוא כבר ויתר על השטחים הפתוחים של אזור C, לבד מן היישובים שבתוך הגדרות, והוא 'זורם' עם התוכניות להתחיל את קיפול ההתיישבות היהודית בצפון השומרון, המשך ישיר למדיניות שרון שעקר את 4 היישובים שם כ'מפרעה' על חשבון הסתלקותנו מכל האזור.
מי שעיניו בראשו מבין מעצמו, שלא סתם נתניהו מפר שוב ושוב הבטחות כגון פינוי חאן-אל-אחמר, ולא סתם מונע באופן שיטתי בנייה חיונית בירושלים כגון בגבעת המטוס, מקיים באדיקות את חוק-ההינתקות האוסר כל דריסת רגל יהודית בצפון השומרון, לא סתם נותן אור ירוק לאיחוד האירופי 'להתנחל' בכל רחבי אזור C (הרזרבה האחרונה שנותרה ליהודים ביו'ש) ומקיים באדיקות את גזירת טראמפ שכל בנייה יהודית ביהודה ושומרון תהיה אך ורק "צמודת דופן", כלומר תצטופף מאחורי קו הבנייה האחרון כדי לשמר את השטחים הפנויים לטובת המדינה הפלשתינית העתידה.
כל ימי שלטונו שיעבד נתניהו את מפעל הבנייה היהודי ביהודה ושומרון לצרכי התוכנית הפלשתינית שלו: מדינה פלשתינית מינוס צרכי הביטחון של ישראל ומינוס היישובים היהודים הקיימים, שלא יורשו ולא יוכלו עוד להתפשט גאוגרפית.
בני נדב סיפר במאמר בעיתון 'מעריב', שבשנת 2009, במו"מ קואליציוני שניהל מטעם מפלגת 'האיחוד הלאומי', הוא העלה דרישה שנראתה לו מובנת מאליה - התחייבות שלא להקים מדינה פלשתינית. התשובה הייתה שלילה נמרצת והסירוב הזה אכן היה 'לא סתם'. בסופו של דבר, נתניהו העדיף את אהוד ברק על פני האיחוד הלאומי ואחרי שהורכבה הממשלה, באוניברסיטת בר-אילן, פתח את סגור ליבו ונאם את "נאום בר-אילן", שעתיד היה לרדוף אותו כל ימי חייו, בו הביע תמיכה נלהבת בזכות הקמת מדינה פלשתינית. כדאי אולי לברר, האם עניין המדינה הפלשתינית הועלה במו"מ על-ידי 'איחוד מפלגות הימין'.
שיק ללא כיסוי
את הצמצום הטריטוריאלי של הבנייה היהודית ביו"ש מציג נתניהו כהיענות לדרישה של טראמפ 'שאי-אפשר לסרב לה'. אולם אני עצמי שמעתי מפיו את הרעיון הזה גופו לפני שנים רבות, בפגישה עם מועצת יש"ע מיד אחרי היבחרו בפעם הראשונה לראש הממשלה. כבר אז הפציר בנו שלא להתפשט יותר מדי בבניה ולבנות יותר בצמידות, ואם זכרוני אינו מטעני, הוא הביא כדוגמה בלתי רצויה את אפרת המתפרסת על כמה וכמה גבעות. מסתבר, שלטראמפ היה מורה. אותה שעה - עדיין לא חלמנו על גזירה אחרת שעתידה הייתה להירשם על שמו של נתניהו - 'ההקפאה'...
קושי נוסף העומד בפני סמוטריץ' ושות' הוא היותם מודעים לכך, שנתניהו אינו עומד במילתו. אפשר היה לחשוב, שמי שכל כך מקפיד שלא להבטיח, לפחות את אשר הוא מבטיח - יקיים. אולם אצל נתניהו, למרבה הצער, ההיגיון הזה אינו פועל: הבטחותיו 'כתובות על הקרח', וכל מה שיחתום לאנשי 'איחוד מפלגות הימין' עלול להיות כחתימה על שיק ללא כיסוי.
דוגמה טיפוסית ל'מודוס אופרנדי' של נתניהו היא בניית שכונת הר חומה בירושלים. האמריקנים התנגדו לבנייה הזאת בגלל היותה תוחמת את בית לחם, ובעקבות זאת - נתניהו "הקפיא". אלא שבאותם הימים היו לליכוד בכנסת מספר ח"כים בעלי אופי, והללו גיבו את דרישתם מנתניהו לקיים את הבטחותיו לבניית הר חומה - במעשים. באופן שיטתי הם נהגו להיעדר מן הכנסת כל אימת שנתניהו היה זקוק להצבעותיהם, ואז התברר שאת שפת הלחצים ראש הממשלה כן מבין, והוא אכן קידם את הבנייה שלב אחד נוסף. את האמריקנים הרגיע עם הבטחה שאת השלב הבא הוא יכשיל באמתלה ביורוקרטית זו או אחרת. אלא, הח"כים עמדו על שלהם ולאצבעותיהם נתניהו נזקק כל שבוע ולכן הוא נאלץ הפעם, לשם שינוי, להפר הבטחה לאמריקנים. כך קמה שכונת הר-חומה לתפארת. לסיפור הזה יש סוף קומי: היום, נתניהו מתפאר בכל הזדמנות אפשרית, שהוא האיש שבנה את הר-חומה'!
מוסר השכל: פרץ וסמוטריץ' חייבים להיות חזקים ואיתנים בסירובם להסתפק בעוד שיק אחד מסדרת השיקים שחזרו 'בלתי מכובדים' (תרתי משמע) ועליהם להבהיר לנתניהו הבהר היטב, שאחרי ההפרה הראשונה לא תהיה לו ממשלה, כפי שהם חייבים לשכנעו כאן ועכשיו, שללא קבלת הדרישות היסודיות לקיום וקידום ההתיישבות היהודית ביו"ש ובירושלים הוא לא יוכל להרכיב ממשלה. וגם אין להם צורך להיבהל מן האיום של האשמתם באי הקמתה של 'ממשלה לאומית': ראשית, משום שממשלה אשר תפקיר את מפעל ההתיישבות לא תהיה עוד 'לאומית', ושנית מפני שהימין אשר איבד 7 מנדטים בבחירות האלה, ובתוכם מפלגה שלמה שנמחקה, הימין הזה כבר אין לו לאן לרדת והוא יוכל רק לעלות. אותו - בחירות חדשות אינן מפחידות.
לרגע אסור על המשלחת לשכוח, שכל נסיגה אידיאולוגית במו"מ תגרור אחריה אוטומטית נסיגה מקבילה מול תוכנית המדינה הפלשתינית של טראמפ-נתניהו. וכי הקו שאותו יסמנו יהיה קצה ההישגים של ישראל, וחלילה הראשון לוויתורים.

תאריך:  26/05/2019   |   עודכן:  26/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית טראמפ וקווי היסוד של הממשלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אסון אוסלו
tembel  |  26/05/19 14:35
 
- הוא לא טמבל, הסוס הטרויאני
תאמין לי  |  26/05/19 23:39
2
קושנר, פרידמן וגרינבלאט מבינים
נאמני טראמפ  |  26/05/19 18:23
 
- סומך על קושנר יותר מעל העצני ל"ת
מילה שלי  |  27/05/19 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ממשל טראמפ מנסה להתניע את התהליך המדיני באמצעות כינוס כלכלי בבחריין ולמרות החרם שהטילה עליו הרש"פ. מדינות ערב המתונות נרתמו לסייע לממשל כדי לקבל את עזרתו נגד הסכנה האירנית, אין לצפות לפריצת דרך מכיוון שיו"ר הרש"פ מעוניין בהמשך העימות החזיתי עם הממשל
יוסף קנדלרקר
יש לי הרגשה שאם זו הייתה הנכבה שלנו, היא הייתה רק בכיוון אחד - לכיוון הים . והנכד שלנו לא היה זוכה לשבת בקבוצת מנהיגות חינוכית פלשתינית, כשסביבו קבוצת אנשי חינוך ערביים דומעים, מקשיבים לסיפורו על אותה משפחתו היהודית שגורשה מביתה
מוטי פלד
סוד גלוי הוא שצבא הגנה לישראל הוא צבא מהחזקים בעולם, יש אומרים הצבא האיכותי והמוסרי ביותר    אבל, הייתכן שזו חולשתו והאויב מנצל זאת? האם זה לא ברור שעודף מוסריות גורם לטרוריסטים פשוט לא לפחד ולהגביר את הטרור?
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס חידש את טרור בלוני התבערה והנפץ לעבר ישובי עוטף עזה כדי להפעיל לחץ על ישראל לישום הבנות הרגיעה    בארגון הג'יהאד האיסלאמי מדברים על מלחמה בקיץ בגבול הדרום גם נוכח המשך המתיחות בין ארה"ב לאירן
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ וצמרת פתח אינם מגנים את פעילות הטרור של זכריה זביידי חבר המועצה המהפכנית של התנועה    גורמים בפתח בג'נין אומרים כי זביידי חזר לפעילות הטרור כדי לפלס דרכו לצמרת התנועה, וכי במוסדות התנועה גוברת התמיכה במאבק המזויין למרות הסכם אוסלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il