X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשל טראמפ ביטל את הזמנת נציגי ישראל לועידה הכלכלית בבחריין כדי לאפשר את השתתפותן של מדינות ערב המתונות בוועידה. ברש"פ מרוצים מהתקפלות הממשל ורואים בכך סימן כי הלחץ שהפעילו על מדינות ערב יעיל, מחמוד עבאס מתכוון להגביר את הלחץ וליצור מתיחות באזור שתעיב על כינוס הוועידה
▪  ▪  ▪
[צילום: איוואן טראמפ ובן סלמן ווצ'י/AP]

בצמרת הרש"פ יש קורת רוח מההודעה האמריקנית כי לועידה הכלכלית בבחריין בשבוע הבא לא יוזמנו נציגים של ממשלת ישראל למרות שבה יוצג החזון הכלכלי של הממשל לפתרון הבעיה הפלשתינית. גורמים בפתח אומרים כי הממשל מתחיל להתקפל נוכח החרם הפלשתיני והלחץ על מדינות ערב ובחריין המארחת את הוועידה.
מחמוד עבאס מעודד מכך שהלחץ על הממשל עובד ובשבוע הבא הוא מארגן, באמצעות תנועת פתח, 3 ימים של הפגנות ועימותים עם חיילי צה"ל בשטחי הגדה, הוא בטוח שזה הזמן להגביר את הלחץ כדי להבהיר לממשל שהוא מסתכן בערעור היציבות באזור אם ימשיך במאמציו לכפות על הפלשתינים את "עסקת המאה".
המטרה שלו היא ליצור מתיחות באזור שתעיב על שני ימי הוועידה בבחריין ב-25 וב-26 בחודש. הבית הלבן החליט לשנות כיוון ולא להזמין את נציגי ממשלת ישראל לועידה הכלכלית בבחריין במאמץ לנסות ולהציל את הכינוס בבחריין ובעצם את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, הממשל מנסה להרוויח זמן מדיני יקר, הוא דחה את פרסום החלק המדיני של "עסקת המאה" עד לאחר הקמת הממשלה החדשה בישראל, דבר שמעניק לו עוד זמן לנסות ולרכך את הפלשתינים ואת מדינות ערב המתונות ביחס לתוכנית השלום שלו.
הממשל הפגין נכונות להתגמש ולבטל את הזמנת נציגי ישראל לועידה בבחריין בעקבות הלחץ הערבי, מדינות כמו מצרים, ירדן ומרוקו שהודיעו לממשל כי יבואו לועידה סירבו להודיע על כך רשמית מחשש כי הן יואשמו בנורמליזציה עם ישראל ובגידה בבעיה הפלשתינית.
שליטי ערב חוששים מגל של הפגנות נגדם ביום שישי הקרוב, ערב הוועידה בבחריין, של הגופים האיסלאמיים הקיצונים כמו תנועת "האחים המוסלמים", במצרים המצב מתוח מאוד בעקבות מותו בכלא של הנשיא המודח מוחמד מורסי מראשי תנועת "האחים המוסלמים".
שליטי ערב דואגים לכסאותיהם וחוששים מערעור היציבות השלטונית שלהם.
ממשל טראמפ משנמך למעשה את דרג הוועידה בבחריין,האיחוד האירופי הודיע כי ישלח נציג בדרג עבודה זוטר בלבד לועידה, על-פי ההערכות בדרג המדיני בירושלים גם מצרים, ירדן ומרוקו ישגרו נציגים זוטרים בלבד תוך הדגשה פומבית כי מטרתם היא ללמוד על השקעות במדינותיהם לשיפור המצב הכלכלי ללא שום הקשר מדיני לבעיה הפלשתינית.
גורם בכיר בפתח אומר כי הרש"פ איננה יכולה לכפות על ארה"ב וישראל להסכים ולקבל את "הקווים האדומים" שלה בנושא הסכסוך אך היא יכולה להכשיל, ביחד עם ירדן, את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. לדבריו, בלי מחמוד עבאס אין לממשל טראמפ פרטנר פלשתיני ואי-אפשר לדלג על הרש"פ במיוחד כשיש לה קונסנזוס עם ארגון חמאס נגד תוכנית השלום האמריקנית החדשה.
לרש"פ ולירדן יש הסכמה בנושא מעמדה של ירושלים ופתרון בעיית הפליטים, ירדן מארחת בשטחה את המספר הגדול ביותר של פליטים פלשתינים והיא דוחה את ההצעה האמריקנית להפוך אותם לתושבי קבע בעלי זכויות שוות תמורת עשרות מילארדי דולרים.
ממשלת ישראל עסוקה בבחירות ויתכן שדחיית פרסום "עסקת המאה" משרת גם אותה, הסטטוס-קוו בשטחי הגדה נמשך והממשל לא מתערב בהמשך הבנייה במזרח ירושלים ובשטחי הגדה, ישראל מהדקת את אחיזתה בשטח וקובעת עובדות חדשות.
ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד למזה"ת, נתן גיבוי לדברי השגריר האמקיני דיוויד פרידמן לעיתון "ניו-יורק טיימס" כי לישראל יש את הזכות לספח, בתנאים מסוימים, שטחים מן הגדה.
המשימה של ממשל טראמפ היא לעבור כעת בשלום את הוועידה הכלכלית בבחריין, עד ליום שלישי הבא שבו תפתח הוועידה יכולות להתרחש עוד התפתחויות שליליות והממשל מקווה שהמהלך שנקט באי הזמנת ישראל לועידה יאפשר למדינות ערב המתונות לשלוח אליה את נציגיהן, הלחץ הפלשתיני הכבד על מדינות ערב להחרים את הוועידה נמשך ובהחלט עלולות להיות התפתחויות של הרגע האחרון.

תאריך:  19/06/2019   |   עודכן:  19/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמץ אמריקני להציל את "עסקת המאה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נגה מרון
בשנים האחרונות אני חשה שתחת שלטון בנימין נתניהו המדינה האהובה שלי הולכת לאבדון    וזאת לא רק בגלל התנהגותו המתנשאת והבלתי מוסרית, כתבי האישום שהוגשו כנגדו, והשחיתות הנחשפת בהנהגתו
איציק וולף
אסור להשתהות בדיווח למשטרה, אפילו כאשר מדובר בסיוט האיום ביותר של כל הורה וכל ילד    שיהוי שכזה עלול להביא לבעיות משפטיות בהוכחת העבירה    יש מי שכבר הרשיעו את החשוד ואף קבעו - ללא ראיות - שמדובר בפשע לאומני ולעזאזל העובדות, מחדל החקירה, התמיהות הכבדות וחזקת החפות
אורי שרגיל
אני לא מאמין שרק לפני רגע חזרתי שוב, באופן אישי, ללופ של איינשטיין בהמתנה נכספת לתוצאות שונות... החמאס בעזה מעוניין מאוד שנכה ברצועה    יש מין 'סאדו-מאזו' עם חגורות עור ומסמרים    לשם כך הוא מחמם אותנו לאורך כל הדרך – כי זו דרכו
עמוס שנער
אם הימין לא יוכל להרכיב ממשלה בכוחות עצמו בלבד, יגיע לליברמן מדליה מהמסתננים, מהרשימה הערבית ומאירגוני השמאל הקיצוניים הפועלים נגד המדינה
איתן קלינסקי
כבשה אותי נקודת מוצא של ד"ר דב חנין, כפי שנוסחה במאמר "קיימות וסוציאליזם: היכן טעינו ומה למדנו"    דב מסב את תשומת לבנו, שביהדות קיימות תפיסות ערכיות שונות לחלוטין מאלה של עולם קידוש הרווח הכספי הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il