X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הנציגות החרדית בפרלמנט הישראלי מרעישה עולמות ומנסה לכפות את קיום השבת על חילוניים גמורים ברמת גן, בתל אביב ובנגב השומם אבל כשמדובר בהגנה על שומרי שבת מפני הכרחתם לחלל את השבת בירושלים, עיר הקודש, הרי שלשונה של הנציגות הצבועה הזו נאלמת לסיבה לכך קוראים "שרה נתניהו" והיא גם בדרך אגב רעיית ראש הממשלה...
▪  ▪  ▪
נתניהו. התעמרות [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

עד כמה הנציגות החרדית בפרלמנט הישראלי צבועה ורחוקה מנאמנות לתורה בכלל, ולשבת בפרט, נוכחנו בשבוע האחרון. קריאות הקרב של גפני, ליצמן ואפילו דרעי נגד שר התחבורה לשעבר, ישראל כ"ץ, נשמעו ברמה כאשר דובר בעבודת עובדי הרכבת התחתית בתל אביב החילונית. אותם קולות נשמעו גם כשדובר בסגירת מפעל בנגב השומם ואותם קולות מחאה חזרו שוב ושוב כאשר הם מכוונות כיום נגד ראש עיריית רמת גן החילונית, שאמה-הכהן, בהפעלת תחבורה עירונית בעירו.
הרבה שאלות אני יכול לשאול את תגרני המפלגות ה"חרדיות" על המושג "צביון יהודי" בערים חילוניות, ששם חיה גם אוכלוסייה נכרית-סלאבית, ואף אוכלוסייה ערבית. "צביון יהודי" פירושו ציביון דתי. מגורי חילוניים ממוצא יהודי לצד נכרים איננה בת-תוקף לכנות את העיר תחת הגג הרעוע של "ציביון יהודי". ערים בעלות "צביון יהודי" ניתן למצוא באלעד-מזור, במודיעין עילית, בביתר, ברכסים ובבית שמש. מלחמה על צביון יהודי יכולה להתנהל גם בערים שעד בוא הציונות היו בעלות "צביון יהודי" - באשר לאוכלוסייה היהודית שם, והשלטון החילוני החדש שינה את הדמוגרפיה והתרבות בכוח עזותו השלטונית.
בין היתר ניתן לראות ערים וישובים כאלה כצפת, ירושלים, טבריה, פתח תקוה, מזכרת בתיה, כפר סבא, ראש העין ועוד. אבל ערים שהוקמו כחילוניות לגמרי אינן טעונות במושג "צביון יהודי", משום שמעולם לא הייתה כוונתם לחיות באורח חיים יהודי וכאלה הן גבעתיים, רמת גן, חולון, בת ים, תל אביב (לא כולל יפו...), הרצליה ועוד. אבל על דבר אחד אין מחלוקת: נציגות חרדית ותורתית אמיתית ואותנטית חייבת להילחם על זכותו של כל יהודי, גם בארצות הניכר, לא לעבוד בשבתות ובחגי ישראל, ולהילחם נגד אלה המנסים לשעבד יהודים עובדים לחילולי השבת ומונעים מהם את זכותם למנוחה.
כלומר, לפני שכופים על החילוני לחיות "חיים יהודיים" ב"כאילו" וב"נדמה לי" הרי שיש לעגן את זכותם של שומרי השבת לא לסבול התעמרות באמונתם ולא לעבוד בשבתות ובחגים יהודים. אבל מסתבר שאצל הנציגות החרדית בפרלמנט הישראל הכל מתנהל "הפוך על הפוך". פרשת שרה נתניהו מוכיחה עד כמה בוגדים המה, נציגי המפלגות החרדיות, בשבת ובתורת ישראל, כאשר מדובר במעמדם הפוליטי ובתשורת השלטון.
ומה עם גב' נתניהו?
בשבועיים האחרונים שוב עלו הטענות נגד התעללותה של גב' נתניהו בעובדי ביתה, תוך אילוצם של שומרי השבת ביניהם לעבוד בשבת לנגד רצונם. בצמוד עלתה שוב פרשת עוזרת הבית החרדית של גב' נתניהו, שהייתה קורבן להשפלות גב' נתניהו ובני ביתה תוך הכרחתה לעבוד בשבת. הפרשיות הללו שוב ושוב עולות. התקשורת דנה בהם בקול רם ואדיר וגם בית המשפט נדרש להם.
אבל דווקא "סנגורי" השבת המדומים שותקים, ועימם כל התקשורת החרדית, מבית היוצר הצפון קוריאני. איש מהם איננו מגיב ואיש מהם איננו קורא ל"משבר ממשלתי". העובדים החרדים והדתיים, הכורעים תחת עול חילול השבת שניכפה עליהם בעיר הקודש ששמה ירושלים, פחות מעניינים את חבורת ליצמן - גפני - דרעי מאשר תושבייה החילוניים של רמת גן, שלפני דעת הכנופיה החרדית מהפרלמנט מחויבים לשמור שבת. אם זו איננה צביעות, אזי, מהי צביעות?!
הצביעות במיטבה
אין ספק שהפחד והכניעה לנתניהו - זה המעניק לנציגי החרדים את "ליטרת הבשר", היא זו המשתקת אותם ל"כיסא החשמלי" של הממשלה. התקשורת החרדית, זו הכפופה לפוליטיקים החרדים, איננה משמיעה מילה בנדון לעומת התקשורת החילונית הלוחמת לזכויות אותם עובדים אומללים. גם "ערוץ 20", שמתכנה משום מה "מסורתי", איננו פוצה פה ומצפצף. המלחמה בעבר נגד ישראל כ"ץ - וכיום נגד שאמה-הכהן, היא כנראה החשובה וגם הקלה יותר למלחכי הפינכא החרדים מאשר מלחמה אמיתית נגד גב' נתניהו, שבשתיקת רה"מ בעלה, כפתה והתעללה בשומרי השבת תוך ביזוי היהדות.
הייתי מצפה לפחות מגורמים אופוזיציוניים לעלות ולחשוף את הפרדוקס הזה, כאשר "מגיני השבת" הצבועים מרחיקים עד הנגב עבור השבת וכפייתה על חילוניים אבל אינם נלחמים למענה עבור יהודים אומללים וקשי יום שגב' נתניהו נוגסת ופוגעת להם בקדושת השבת תוך איום מכוער ושרלטני בפרנסתם הדחוקה.

תאריך:  20/06/2019   |   עודכן:  20/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השבת לדורותם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כבר הרשעת את שרה?
עמוס שנער  |  20/06/19 09:53
 
- ומה עם מני נפתלי?
קפולסקי  |  21/06/19 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חלפון ציפורה
הרב הראשי דוד לאו "אני שומע את המצוקה בגיוס משפחות מלוות לגיור ואני והרבנות נכנס לעובי הקורה ונעזור היכן שנוכל"    עוד הוסיף הרב "הדבר שמאוד משך אותי כאן בנתיב הוא לימוד האמונה, הרבה יותר קשה ללמד את הלב מאשר ללמד את הראש, לכן מבחינתי הוראת האמונה היא הדבר המשמעותי ביותר והוא הבסיס לכל"
מנחם רהט
גיבורו המיתולוגי של אפרים קישון, שהחליף שילוט-של-כבוד כל אימת שהגיע לשכונה נדבן חדש, חזר לחיים במעמד קריאת ישוב נטוש בגולן, על שמו של הנשיא טראמפ    וחאן אל אחמר, שנתניהו הבטיח כבר לפני 8 חודשים להרוס "תוך שבועות", תפונה רק בבוא המשיח
עמית דובקין
תחבורה טובה איננה מבדילה בין ישראל כ"ץ לבין בצלאל סמוטריץ, בין ימין לבין שמאל, בין חרדים ודתיים לאומיים לבין חילוניים. היא איננה רק כלי עזר על-מנת להגיע בנקודה X לנקודה Y, אלא גם, ובעיקר, להיות האינפוזיה ועורק הכלכלה והמשק הישראלי, הן ברמה הלאומית, הן העירונית, הן השכונתית, הקהילתית והאישית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תמיכה בטרור, בריק ירחיב, היסטוריה מגמתית ועוד החלטה
איתן קלינסקי
פניה לרפי פרץ שר החינוך החדשמן הראוי, ששר החינוך החדש, רפי פרץ, יהיה הפעם איש בשורה לרבבות הסטודנטים בישראל    אני מאחל לרפי פרץ, שבחודש ספטמבר הוא יוכל לרשום את הבשורה הזו על שמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il