X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ג'ון בולטון על ההתערבות באוקראינה:

"רודי ג'וליאני הוא רימון יד"

ניו-יורק טיימס חושף את עדותה בכירה לשעבר במועצה לביטחון לאומי: אנשיו של טראמפ יצרו זיקה בין החקירה נגד ביידן לבין הזמנתו של זלנסקי לבית הלבן
▪  ▪  ▪
בולטון. דיווח ליועץ המשפטי [צילום: פבלו מונסיביאס, AP]

ג'ון בולטון, שהיה היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ עד פיטוריו בחודש שעבר, הגדיר במילים "רימון יד" את פעילותו באוקראינה של רודי ג'וליאני – פרקליטו של הנשיא דונלד טראמפ. בולטון התמלא בדאגה כה רבה, עד שאמר לאחד מעוזריו להפנות את תשומת ליבם של פרקליטי הבית הלבן. ניו-יורק טיימס חושף (יום ג', 15.10.19), כי פרטים אלו נמסרו אתמול (14.10.19) לחוקרי ההדחה הפועלים מטעם ועדת המודיעין בית הנבחרים.
ב-10 ביולי התנהלו חילופי דברים מתוחים בין בולטון לבין גורדון זונדלנד, המלונאי אותו מינה טראמפ לשגריר ארה"ב באיחוד האירופי ואשר בחש בענייני אוקראינה לצידו של ג'וליאני. היה זה שבועיים לפני שיחתו של טראמפ עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אשר הובילה לפתיחת החקירה. בולטון הורה לפיונה היל, מנהלת ענייני רוסיה ואירו-אסיה במועצה לביטחון לאומי, לדווח לעורכי הדין של המועצה על פעולותיהם של זונדלנד, ג'וליאני וראש הסגל בבית הלבן, מייק מולבאני.
הפגישה התקיימה במשרדו של בולטון ונכחו בה זונדלנד; שר האנרגיה, ריק פרי (שלדברי טראמפ היה מיוזמי השיחה עם זלנסקי); קורט וולקר, השליח המיוחד לאוקראינה; היל; ושני פקידים אוקראינים. מטרת השיחה הייתה לדון בפרטים הטכניים של הסיוע האמריקני למועצה האוקראינית לביטחון לאומי. הנציגים האוקראינים היו מעוניינים מאוד לקבוע פגישה בין הנשיאים. בולטון ניסה שלא להתחייב, אך זונדלנד התערב ואמר, כי יש הסכם עם מולבאני לפיו פגישה כזו תתקיים – אם אוקראינה תפתח בחקירת השחיתות בה מעוניין הבית הלבן.
בולטון סיים מיד ובמפתיע את הפגישה, העידה היל. כאשר המשתתפים הלכו בכיוון הדלת, אמר זונדלנד שהוא מבקש שיבואו לבניין סמוך לבית הלבן כדי לדון בצעדים הבאים. בולטון לקח הצידה את היל והורה לה להצטרף לאותה פגישה ולדווח לו מה נאמר בה. כאשר הקבוצה ירדה במדרגות, היא שמעה את זונדלנד מדבר במפורש עם האוקראינים על חברת בוריסמה, בה שימש הנטר ביידן כדירקטור.
היל שאלה את זונדלנד מדוע הוא דן בנושא בנוכחותם של האוקראינים, וניסתה להוציא אותם מהחדר כדי ליישר קו עימו. זונדלנד הזכיר את שמו של ג'וליאני, כמי שמעורב בשיחות על פגישה אפשרית בין שני הנשיאים. היל דיווחה לבולטון על השיחה, והוא הורה לה לדווח לג'ון אייזנברג – סגן היועץ המשפטי של הבית הלבן והיועץ המשפטי הראשי של המועצה לביטחון לאומי. אייזנברג הבטיח להיל להעביר את הדיווח ליועץ המשפטי של הבית הלבן, פאט סיפולון; היא אינה יודעת האם עשה זאת.
היל ציטטה בפני החוקרים את דבריו של בולטון: "אני לא אהיה חלק משום 'עסקת סמים' שזונדלנד ומולבאני רוקחים". לדברי היל, לא הייתה זו הפעם הראשונה בה בולטון הביע באוזניה דאגה רבה ממעשיו של ג'וליאני באוקראינה – הניסיון למצוא מידע שיביך את ג'ו ביידן ולאושש את הטענה לפיה אוקראינה שיתפה פעולה עם הדמוקרטים ביצירת החקירה בפרשה הרוסית. "ג'וליאני הוא רימון יד שיתפוצץ לכולנו בפרצוף", ציטטה אותו היל.
עוד העידה היל, כי ג'וליאני ובני בריתו עקפו את הנהלים הרגילים בתחום הביטחון הלאומי ולמעשה ניהלו מדיניות חוץ משל עצמם, כך שיועציו הבכירים של טראמפ ידעו על מעשיהם אך לא יכלו למנוע אותם. בנקודה מסוימת היא התעמתה עם זונדלנד, אשר עסק באוקראינה למרות שהיא אינה חברה באיחוד האירופי ולכן לא הייתה בתחום סמכותו. זונדלנד אמר להיל שהוא הממונה על אוקראינה וטען שטראמפ הוא שהעניק לו סמכות זו.
היל עזבה את הבית הלבן זמן קצר לפני שיחת טראמפ-זלנסקי. לדבריה, היא התנגדה לקיום השיחה, משום שלא הבינה את מטרתה. טראמפ אמר שברצונו לברך את זלנסקי על בחירתו, אך שיחה כזו כבר התקיימה שלושה חודשים לפני כן. לא נאמר לה, כי טראמפ מתכוון ללחוץ על זלנסקי לחקור את ענייניה של משפחת ביידן, ולדבריה היא גם לא ידעה על החלטתו של טראמפ לעכב העברת סיוע ביטחוני לאוקראינה בסך 391 מיליון דולר.
היל העידה במשך תשע שעות בדלתיים סגורות. לדברי הטיימס, עדותה לא הוכיחה שהיה "קח ותן" ישיר בין בקשתו של טראמפ לחקור את הביידנים לבין הסיוע הצבאי. היל כן העידה, כי הממשל קישר בין הזמנתו של זלנסקי לבית הלבן לבין "התחייבות אוקראינית לחקור מקרי שחיתות", אשר נראתה כשם צופן לחקירה נגד הביידנים. היל, מומחית בעלת מוניטין לענייני רוסיה ומזרח אירופה, הצטרפה למועצה לביטחון לאומי בשנת 2017 – תחת ממשל טראמפ.
החוקרים מטעם הדמוקרטים בבית הנבחרים זימנו למחר את מייקל מק'קינלי, שהיה יועץ בכיר לשר החוץ, מייק פומפאו, והתפטר בשבוע שעבר. הזימונים מלמדים, כי החקירה נמשכת במלוא הקצב למרות שהבית הלבן הודיע לפני עשרה ימים, כי לא ישתף פעולה משום שלשיטתו מדובר בחקירה בלתי לגיטימית. זונדלנד אמור להעיד מחרתיים; היום אמור להעיד ג'ורג' קנט, המופקד במשרד החוץ על מזרח אירופה; ובסוף השבוע תעיד לורה קופר, הממונה על האזור במשרד ההגנה.

תאריך:  15/10/19   |   עודכן:  15/10/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רודי ג'וליאני הוא רימון יד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דרושה מומחיות
יאיר4  |  17/10/19 12:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס חשף סרטון שהוצג בכנס תומכים שהתקיים בשבוע שעבר באתר הנופש של טראמפ במיאמי, בו הוא "מחסל" את יריביו הפוליטיים ומבקריו בתקשורת
איתמר לוין
מי שהיה דוברו של ג'וליאני תוהה בניו-יורק טיימס מה אירע לראש העירייה שהוא ורבים אחרים העריצו, וכיצד קרה שהוא משקר ומטייח ללא הרף עבור טראמפ
איתמר לוין
ביום שלם של מפגשים עם עשרות עיתונאים, אומר זלנסקי שלא ידע על הקפאת הסיוע הצבאי האמריקני, ומזהיר מפני גרירתה של ארצו לחקירת ההדחה נגד טראמפ
איתמר לוין
לב פרנס ואיגור פרומן, אנשי עסקים מפלורידה שתרמו לקמפיין טראמפ, חשודים שסייעו לג'וליאני בניסיון להשיג מידע באוקראינה - תוך הפרת חוק מימון הבחירות
איתמר לוין
ארוסתו של העיתונאי שנרצח בידי סעודיה, האטיס צ'נגיז, כותבת באתר טיים על הצדק שטרם נעשה, על אכזבתה ממנהיגי העולם וגם על האנשים מן השורה המשתתפים בצערה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il