X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מכה לתקוותיו של יו"ר הפרלמנט הבריטי לשעבר

תלונה: אלימות מילולית של ברקואו

ג'ון ברקואו קיווה לקבל תואר אצולה - אך סיכוייו פחתו משמעותית בעקבות תלונה של מי שהיה מנכ"ל הפרלמנט, מדווח טיימס ברקואו מכחיש את הדברים
▪  ▪  ▪
ברקואו. שורה של תלונות [צילום: פרנק אגוסטין, AP]

תקוותיו של יו"ר הפרלמנט הבריטי לשעבר, ג'ון ברקואו, לקבל תואר אצולה ספגו מכה קשה ואולי אנושה, לאחר שעוזרו הבכיר ביותר הגיש תלונה רשמית נגדו ולפיה התנהג באלימות מילולית – מדווח (יום ה', 23.1.20) העיתון טיימס.
את התלונה הגיש רוברט רוג'רס – כיום לורד ליסוויין – שהיה "הפקיד הראשי" (למעשה המנכ"ל) של הפרלמנט בשנים 2014-2011, בתחילת כהונתו בת עשר השנים של ברקואו כיו"ר. ככל הידוע, התלונה – שהוגשה לממונה על האתיקה בפרלמנט – כוללת תיאור מפורט של מקרים בהם ברקואו התנהג כלפי אנשי צוות באלימות מילולית ובצורה משפילה, כולל שימוש ב"מילים בלתי הולמות".
מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, הציע רשמית להעניק תואר אצולה לברקואו – שהיה חבר המפלגה השמרנית, אך התעמת שוב ושוב עם ממשלותיה, תוך שהוא מעניק יותר כוח לחברי הפרלמנט. קורבין העלה את ההצעה לאחר שממשלתו של בוריס ג'ונסון נמנעה מלעשות זאת, תוך שבירת המסורת המקובלת לגבי יושבי הראש הפורשים של הפרלמנט.
תומכיו של ברקואו טוענים, כי התייחסותה של הממשלה אליו היא נקמה על ההחלטות שקיבל ואשר סייעו למנוע בשנתיים האחרונות את אישור הברקזיט – לו התנגד ברקואו. בממשלה אומרים, כי הטענות נגד התנהגותו של ברקואו – שהועלו בעבר ושאותן דחה בתוקף – היו הסיבה העיקרית להימנעות מהצעה להעניק לו תואר אצולה. ברקואו עצמו אמר בתגובה: "בחמש השנים בהן עבדנו יחד, היו ללורד ליסוויין אין ספור הזדמנויות להעלות בפני טענות על בריונות. הוא לא עשה זאת בשום שלב. העיתוי של התערבות זאת מעורר תמיהות".
כל המועמדים לתואר אצולה נבדקים בידי ועדת המינויים של בית הלורדים, אשר חייבת להביא בחשבון את התנהגותם בעבר כחלק משיקוליה האם להמליץ להעניק את התואר. אם הוועדה תייעץ נגד ברקואו, סביר להניח שג'ונסון לא יגיש את שמו למלכה. טיימס אומר, כי ג'ונסון חושש שקידומו של ברקואו לבית הלורדים, יעניק לו למעשה חסינות מפני חקירת הטענות לגבי התנהגותו כאשר היה חבר פרלמנט.
אנגוס סינקלייר, שהיה מזכירו הפרטי של ברקואו, טען בעבר, כי ספג ממנו התפרצויות זעם ולשון פוגענית, וכי ברקואו אף ריסק טלפון על שולחנו. דייוויד ליקי, שהיה מנהל הטקס של הפרלמנט עד 2017, אמר, כי ברקואו צעק עליו והתנהג באלימות מילולית – "בכל מובן של המילה: מעליב, בלתי הגיוני, בלתי הולם" – וגרם לאנשי הצוות לחוש מאוימים. קיית אמס פרשה ממשרדו של ברקואו לאחר פחות משנה של עבודה, בנימוק רשמי של מצב בריאותי, אך נטען שבפועל גם היא התלוננה על בריונות מצידו.
בשנת 2018 מנע הפרלמנט חקירה נגד ברקואו, בנימוק שהתלונות שהוגשו נגדו היו בנות למעלה משבע שנים ולפיכך חלה עליהן התיישנות. מאז שינה הפרלמנט את הכללים וכיום אין מגבלת התיישנות, כולל בתלונות נגד חברי פרלמנט לשעבר, אך חברי בית הלורדים כפופים למערכת שונה של בירור תלונות.

תאריך:  23/01/20   |   עודכן:  23/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונה: אלימות מילולית של ברקואו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}גון ברקואו בן לאב יהודי ... ל"ת
הוא משלנו...  |  23/01/20 18:00
2
מביש
שמ  |  23/01/20 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
התובע המחוזי של וושינגטון טוען, כי הוועדה שילמה מחיר מופקע תמורת אולם הנשפים של המלון שבבעלות הנשיא    קבוצת טראמפ: תעלול יחצ"ני של התביעה
איתמר לוין
תחרות מצד פורומים דומים, המתקפה על הקפיטליזם הגלובלי ושאלת ההמשכיות אחרי קלאוס שוואב. אלו האתגרים שבפני הגוף המארגן את הכנס השנתי היוקרתי, כותב אקונומיסט
איתמר לוין
מטבע הליברה של פייסבוק נתקל במכשולים משמעותיים וגם מתחריו מתקשים לצאת לדרך, אך מתישהו עשוי מטבע וירטואלי להפוך לאמצעי תשלום בינלאומי מרכזי - צופה "The World in 2020"
איתמר לוין
המתחים העדתיים והאתניים, הג'יהאדסטים מבחוץ ולחצי המדינות הזרות - כל אלו מעיבים על נצחונו העקוב מדם של בשאר אסד במלחמת האזרחים בסוריה, מסביר "The World in 2020"
איתמר לוין
וושינגטון פוסט ממשיך לעקוב אחרי השקרים וחצאי האמיתות של הנשיא    בשנת 2019 לבדה השמיע טראמפ יותר מאשר בשנים 2018 ו-2017 יחדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il