X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ החליט לאפשר הסלמה בשטחי הגדה ועימותים עם חיילי צה"ל במחסומים במחאה על פרסום תוכנית השלום האמריקנית. גורמים בפתח אומרים כי מדובר במחאה לגיטימית ואין מדובר באינתיפאדה שלישית, השטח עלול להסלים אם ישראל תספח שטחים בימים הקרובים ויהיו נפגעים רבים
▪  ▪  ▪
צפי למהומות בגדה? [צילום: AP]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס קיבל החלטה להוביל מהלך של הסלמה בשטחי הגדה במחאה על תוכנית השלום האמריקנית המכונה "עסקת המאה", המהלך נועד להרתיע את ישראל מלספח שטחים בגדה בטווח הזמן הקרוב ולהציב תמרור אזהרה בפני מדינות ערב שלא לתמוך בתוכנית האמריקנית באופן ישיר או עקיף. על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס דחה מסרים של ראש השב"כ הישראלי נדב ארגמן להימנע מהסלמה וגם לחצים של מצרים וסעודיה להגיב באופן מתון על תוכנית השלום האמריקנית.
יו"ר הרש"פ שיחרר את הרסן להפגנות המוניות בשטחים, ומייד לאחר פרסום תוכנית "עסקת המאה" הוא יכנס הערב את ההנהגה הפלשתינית לישיבת חרום כדי לגבש שורה של צעדים מדיניים בתגובה על תוכנית "עסקת המאה". בכיר פתח עזאם אלאחמד אמר אמש: "לא נפרק את הרש"פ בתגובה על "עסקת המאה" של טראמם, הרש"פ כישות היא הישג של הפלשתינים בהסכם אוסלו, אולם אם היא תתמוטט לא נצטער עליה".
על-פי גורמים ברש"פ, מחמוד עבאס הינחה את ראשי מנגנוני הביטחון של הרש"פ לאפשר למפגינים להגיע לכל מחסומי צה"ל ברחבי הגדה ולהתעמת עם החיילים מבלי למנוע מהם זאת, כפי שנעשה בעבר. התוכנית של מחמוד עבאס היא להבעיר את שטחי הגדה באמצעות תנועת ה"שביבה" של פתח שיש לה אלפי פעילים באוניברסיטאות בגדה ובבתי הספר התיכוניים. בפגישה עם חברי הוועדה המרכזית של פתח ב-27 בינואר הגדיר יו"ר הרש"פ את מצב הפלשתינים כ"מצב חרום" ואמר כי עדכן את מצרים כי יאפשר לתושבי הגדה להביע את דחייתם לתוכנית האמריקנית.
על-פי גורמים בפתח, אמר מחמוד עבאס" אנו זקוקים להסלים את ההתנגדות העממית בכל נקודות העימות (עם צה"ל) ולגייס את כל הצעירים שלא יעזבו את הרחובות, אנו צריכים את כל הפלגים ביחד איתנו, כולל חמאס והג'יהאד האיסלאמי". על-פי הגורמים האלה, מחמוד עבאס רתח מזעם והשתמש בשפת רחוב, הוא סיפר כי קיבל איומים מהאמריקנים לאחר שסירב לשוחח בטלפון עם הנשיא טראמפ ונמסר לו כי "ישלם ביוקר על המעשה הטיפשי שלו".
הוא כינה את הנשיא טראמפ בכינויי גנאי כמו: "כלב בן כלב"",זיפת", "ערס שרוצה לכפות עלינו תוכנית שאיננו רוצים בה", "ממשל של כלבים". "אינני מתכוון לבזבז את שארית חיי כבוגד" אמר מחמוד עבאס לחברי הנהגת פתח",או שאהייה שהיד כמו יאסר ערפאת, אבו ג'יהאד ואבו איאד או שנניף את דגל פלשתין על חומות ירושלים". גורמים בלשכתו של מחמוד עבאס הכחישו בתגובה כי הוא קילל את הנשיא טראמפ. דובר המועצה המהפכנית של פתח פירסם אמש הודעה כי התנועה נמצאת במצב חרום מתמשך.
מגמת ההסלמה שמוביל מחמוד עבאס היא מסוכנת וכן גם נכונותו לשתף לראשונה פעולה עם ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי בפעולות מחאה אלימות. שלשום קרא מנהיג חמאס אסמעיל הניה לארגון פתח לשלוח נציגים לקהיר כדי לתאם ביחד עם חמאס ושאר הפלגים אסטרטגיית מאבק נגד "עסקת המאה" אך הוא לא נענה באופן רשמי.
מטה "צעדות השיבה", הכולל את כל הפלגים ברצועה, הודיע על שורה של פעילויות מחאה היום ומחר נגד "עסקת המאה", על-פי גורמים פלשתינים מדובר במפגינים שיגיעו לגדר הגבול כדי להתעמת עם חיילי צה"ל למרות ההחלטה שהתקבלה לפני 3 שבועות לעצור זמנית את "צעדות השיבה" עד "יום האדמה" ב-30 במרס.
האם מחמוד עבאס מוביל לאינתיפאדה שלישית?
יו"ר הרש"פ משחרר את נמר האלימות מתאו ורוצה לרכוב עליו כדי לשלוט בגובה הלהבות שהוא הצית ולהשתמש באלימות ככלי מחאה ונשק נגד ישום תוכנית השלום האמריקנית ובמיוחד הכוונה לסיפוח מיידי של חלקים משטחי הגדה. גורמים בפתח מכחישים כי מדובר בהחלטה אסטרטגית לפתוח באינתיפאדה שלישית ומסבירים כי מדובר במחאה לגיטימית וכי ההנהגה הפלשתינית חייבת לאפשר לציבור הפלשתיני בגדה לשחרר את הזעם שלו כלפי ארה"ב וישראל וכי מחמוד עבאס איננו סוכן המשרת את המדיניות האמריקנית באזור.
צריך להמתין ולראות את מידת ההיענות של השטח לקריאתו לצאת ולהתעמת עם חיילי צה"ל במחסומים,האווירה כרגע היא שמרבית תושבי הגדה אינם מעוניינים באינתיפאדה שלישית נגד ישראל בגלל רמת החיים הטובה שהורגלו אליה ובגלל תחושה שההנהגה הפלשתינית מושחתת והם אינם מעוניינים לשלם מחיר כלכלי וקורבנות בנפש עבורה.
עם זאת, מחמוד עבאס יכול להניע גם את מערכת ההסתה של הרש"פ נגד ישראל כדי להעלות את רף האלימות, באופן רשמי הפלגים הפלשתינים הכריזו על 2 "ימי זעם" היום ומחר, אך אם יהיו נפגעים רבים בעימותים עם צה"ל עלולה ההסלמה להימשך גם לקראת תפילות יום השישי כולל עימותים בהר-הבית בירושלים. ביכולתו של מחמוד עבאס לרסן את רמת האלימות בכך שיורה למנגנוני הביטחון הפלשתינים להסתפק בהפגנות במרכזי הערים הפלשתיניות בגדה ולא לאפשר למפגינים להגיע למחסומי צה"ל, אך כרגע הוא הורה להם בפירוש לאפשר את העימות עם חיילי צה"ל במחסומים.
לא פחות חשובה היא כוונתה של ממשלת ישראל, אם היא לא תחליט ליישם את "האור הירוק" לסיפוח שטחים כבר בימים הקרובים ולהמתין עד לאחר הבחירות לכנסת ב-2 במרס, ישפיע הדבר על רמת האלימות הפלשתינית בשטח ומחמוד עבאס יתקשה להוציא את ההמונים לרחובות.

תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאסר ערפאת  נדב ארגמן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל קסטל
השנה הזו, להבדיל מקודמותיה, נפתחת בעיקר באי ודאות זהירה    אי-ודאות פוליטית וביטחונית, שעלולה להשפיע על כל היבטי החיים בישראל, ובהם כמובן גם ההיבט הנדל"ני
חנה סמוכה מושיוב
מאז שהיא תינוקת יש קשר הדוק ביני לבין בתי האחת, הבת החלומה, שבתוכי נבראה, רציתי שתגשים לי חלום, ללדת את עצמי
רות רזניק
הורי אמי ברחו מהפרעות באוקראינה וסבי למד הנדסת חשמל בגרמניה    סבתי הייתה ציונית ולימים התגרשו והסב חזר לרוסיה ונישא לרופאה    אמי הייתה בקשר עם אביה בערך עד 1935 ומאז לא ידעה מה קרה לאביה האהוב
אביתר בן-צדף
לפי ידיעה בעיתון בריטי, הודיעו הסובייטים לישראל, שלושה ימים לפני מלחמת יום הכיפורים, כי הם מפנים את משפחות יועציהם ממצרים, כיוון שעומדת לפרוץ מלחמה
יצחק מאיר
בהבנה כי ארצות הברית אינה מעצמה לשעה אחת. היא מעצמה לדורות. לאט לנו. לדון. לשקול. לבחון. ליצור מרחב של זמן. של פרספקטיבה. לברוח מבולעני ה"מייד כן" או "מיד לא"! איפוק. ישראל רוצה מדינאים. לא מנהיגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il