X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בה בעת שקולות נהי והזדהות עם האחים מעבר לקו הירוק עולים ממחאה זו או אחרת, ממשיכים רוב האזרחים הערבים בשגרת חייהם הטובה. שיגרה שבאה לידי ביטוי בחיי היומיום ביישובים עצמם, כמו גם במקומות העבודה ברחבי הארץ, בבתי החולים, במערכות המשפט, באתרי הבנייה, במגרשי בכדורגל, ואפילו בערוצי הטלוויזיה. השתלבות מבורכת ומתרחבת
▪  ▪  ▪
כפר קאסם

שלושה סעיפים או רעיונות בתוכנית המאה של הנשיא טראמפ צריכים להדאיג במיוחד. הראשון כמובן - עצם ההכרה ביישות מדינית עצמאית ששמה מדינה פלשתינית. בכמה הזדמנויות "הרגעתי" את עצמי בכך שאין המדובר במדינה לכל דבר, אלא ביישות שדומה יותר לאוטונומיה. כל סממניה כבר קיימים למעשה בשטח - כלומר, בשטחי A ו-B, אך עתה היא תוגבל למרחב "שוויצרי".
הרעיון השני הוא מסירת שטחים באזור חלוצה לאותה "מדינה". המביט במפה רואה את האבסורד שבדבר. וכי סיפוח זה הוא מה שירצה את הפלשתינים? מדוע על ישראל לוותר על שטחים שבריבונותה? רק משום שהם חולות, כביכול? ושמא מצרים תקצה רצועת חוף בצפון סיני, כהמשך ישיר לעזה? חלוצה - זהו רעיון עוועים שלא יקום ולא יהיה.
הסעיף השלישי, העברת שטחים שמאוכלסים בערבים, למשל ה"משולש", לריבונות פלשתינית, אף הוא לא יקום ולא יהיה. על-פי ההצעה, יישובים כמו אום-אל-פאחם או כפר קאסם, לא יהיו עוד חלק ממדינת ישראל, אלא יסופחו למדינה שלמען הקמתה הם נאבקים, ולו רק כמס שפתיים. טרנספר של שטח, לא של אנשים, מבית היוצר הליברמני. זעקה קמה ביישובים הערביים: אנחנו אזרחי ישראל וכך נהיה גם בעתיד!
אבל בעוד הם מכריזים זאת, יצאו בהפגנות נגד תוכנית טראמפ, הניפו את דגלי פלשתין, קראו קריאות לאומניות, וקרעו תמונות של נשיא ארה"ב. צריך לדייק: רק מיעוט מקרב כמעט שני מיליונים בני מגזר המיעוטים מפגינים ומתריסים. כך בהפגנות של סטודנטים ערביים, וכך בעצרות גדולות בהנהגת הפלג האיסלאמי הצפוני, ולעתים גם בחסימות צירי תנועה מרכזיים. בה בעת שקולות נהי והזדהות עם האחים מעבר לקו הירוק עולים ממחאה זו או אחרת, ממשיכים רוב האזרחים הערבים בשגרת חייהם הטובה. שיגרה שבאה לידי ביטוי בחיי היומיום ביישובים עצמם, כמו גם במקומות העבודה ברחבי הארץ, בבתי החולים, במערכות המשפט, באתרי הבנייה, במגרשי בכדורגל, ואפילו בערוצי הטלוויזיה. השתלבות מבורכת ומתרחבת.
היישובים הערביים מושכים אליהם המוני ישראלים, לביקורים, לקניות, לתיקוני רכב מוזלים, לזלול חומוס-בפיתה. הבאים אינם יכולים להתעלם מהכתובות בעברית, מתנופת הבנייה, מבנייני הפאר, מרמת החיים הנוסקת, מחיים שוקקים ונורמליים. כפרי המיעוטים הם חלק בלתי נפרד מהמרקם היפה של המדינה.
71 שנות עצמאות, מהן 18 שנה שבהן היה המגזר הערבי נתון לממשל צבאי, הוכיחו, כי אכן הדו-קיום מתקיים ואפילו מתעצם. יש להדגיש זאת, שהרי בעוד הערבים הם מיעוט במדינת היהודים, ישראל היא מיעוט במרחב הערבי-איסלאמי, מצב שאין לו אח ורע על פני כדור-הארץ, ביחסי רוב ומיעוט. יתר על כן, כשם שהערבים "שלנו" מתערים יותר ויותר במדינה, כך ישראל מתערה משנה לשנה באזור, כשהיא מחזקת קשריה במרחביו, לא בלי ערנות מוגברת אל מול האיומים המתעצמים מאותו מרחב.
לכאן נכנסת תמונת ההנהגה הערבית בישראל. הנהגה קיצונית זו נבחרה בידי הרוב המכריע של האזרחים הערביים. הנהגה שעיקר עיסוקה - ולא רק בתקופת בחירות - בהסתה נגד הממשלה והימין, אך גם נגד זהותה של המדינה, תוך שהם קורצים ל"אחים" מעבר לגבול. הרעיון שהם מנפנפים בו - ישראל כמדינת "כל אזרחיה" - משמעו, קץ מדינת היהודים.
ראש הממשלה אינו חוסך שבטו מהנהגה זו, מזהיר מפני שיתוף פוליטי עמה. לדאבון הלב, הוא מטיל בתעמולת הבחירות צל כבד על כלל האוכלוסייה הערבית. את המאבק נגד יריבים פוליטיים יש לנהל בלא לחצות קווים פלגניים, שיסיגו לאחור את מגמת השילוב וההכלה של אזרחינו הערביים. למרות זאת, הליכוד אינו רואה במגזר הערבי פלח אוכלוסייה אבוד מבחינתו. יש לברך על פתיחת קמפיין מטעם התנועה, המיועד למגזר הערבי, בתקווה לקטוף בגליל, במשולש ובנגב, חצי מנדט או אפילו מנדט שלם.
ח"כ איימן עודה שואף, כי הרשימה המשותפת שבהנהגתו תשיג 16 מנדטים ב-2 במרץ. זוהי כמובן משאלת לב יומרנית. אנחנו מקווים שה"משותפת" לא תעבור את 12 המנדטים. תהיה זו תחילת מגמת התפכחות בקרב האזרחים הערביים. אות לכך שהם מתחילים להבין שלא מפלגות ערביות-לאומניות-בדלניות-משסעות יביאו להם רווחה ושוויון. הכרה בכך שדווקא תחת שלטון הליכוד, מצבם הכלכלי והחברתי משתפר והולך, הגם שהדרך עוד ארוכה.
אנחנו מזדהים עם תושבי כפר קאסם ואום-אל-פאחם במאבקם נגד רעיון סיפוחם למדינה פלשתינית. לא נוותר עליהם. הם היו ויהיו חלק מישראל הדמוקרטית, וככל הנראה גם "פלשתין" לא תקום ולא תהיה.

תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  18/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איימן עודה / Eiman Ode
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כפר קאסם - ישראלי!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גדולה יתרה יש לז'בוטינסקי על ש
בן נאמן  |  18/02/20 01:52
2
סתירה לוגית
לוגי  |  18/02/20 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יהודה שלם
בכל ראיון או נאום של ח"כ ממפלגת השמאל הגדולה, כחול לבן, או מי משותפיהם לדרך, אפשר להרגיש באינטונציה של הדוברים את תחושת האדנות, ההערכה העצמית, חסרת בסיס יש לומר, וההשתייכות למחנה הנאור בעיני עצמו
דן מרגלית
החברות המצליחות ביותר והתועלתניות ביותר (וכמובן הנאורות ביותר) הן כאלה שפתחו את עצמן לוויכוח, לאיפכא מסתברא
רות רזניק
המפלגות פוליטיות שכחו את קיומנו    אנו קהל המצביעים הנאמן המתייצב לבחור וגם להתנדב לרשימות שאנו מזדהים עמן, אבל אנא, אל תכתבו על הזקנה במסדרון, אותה זקנה במסדרון היכולה להיות אמכם, דודתכן או סבתכן
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ השעה זמנית את ביצוע ההחלטות שקיבל נגד ישראל וארה"ב בעקבות פרסום תוכנית השלום האמריקנית. גורמים בכירים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס מתנגד לאינתיפאדה שלישית ותולה תקוות כי הבחירות בישראל יביאו לחילופי שלטון וביטול רעיון הסיפוח
עומר מואב
שבדיה צמחה עד 1970 בצורה מרשימה והגיע לתוצר לנפש הגבוה ב-25% ממוצע המדינות באו.אי.סי.די.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il