X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
גנץ. שקרן סדרתי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
המימד השיקרי של בני גנץ;
ומה אירע בהיותו רמטכ"ל
יו"ר כחול לבן התנהל באופן מגונה בשורה של עניינים: הוא שיקר לאנשי השב"כ כשהגיעו לתשאלו לאחר שהתגלתה פריצה למכשיר הנייד ונשאבו גם תמונות וסרטונים מביכים גם בתקופה ששימש רמטכ"ל הוא שיקר לבכירי המשטרה כשדחף בכל כוחו לקבל למימד החמישי בראשה עמד בלא מיכרז ביצוע פרויקט בהיקף 50 מיליון ש"ח ובאחרונה הוא שיקר לבית המשפט כשטען שלא היה גישור עם ג'ייקובס, למרות שהתקיים גישור במשך חמש שעות
חשיפה: גנץ הסתיר מידע מהשב"כ; הנייד האישי כלל סרטונים מביכים
יואב יצחק
גנץ נתון עתה לסיכון אמיתי של סחיטה - במיוחד בתקופה שהוא מכהן בתפקיד יושב-ראש מפלגת כחול לבן ומוצב כמועמדה לראשות הממשלה * הסתרת המידע, על-אף שתי פגישות שנערכו עימו, מעוררת שאלות קשות בדבר אופן התנהלותו ושיקול דעתו * מידע נוסף ונפיץ בפרשה זו לא ניתן עתה לפרסום
לרשימה המלאה

יושב-ראש כחול לבן, בני גנץ, הולך ומסתבך. מיום ליום אנו למדים, כי האופציה לומר אמת אינה ערך מקודש בעיניו. נהפוך הוא: גנץ בוחר שוב ושוב לשקר - במקום להסביר ולנמק, או למצער להתנצל, וזאת בניסיון לחלץ עצמו מחשיפות מביכות המציגות דמותו האמיתית כשקרן סדרתי. התנהלותו מלמדת כי מדובר בדפוס-חוזר של שקרים וחצאי אמיתות. דבר זה ניכר גם בשקרים "קטנים" יחסית: מסיבת עיתונאים שערך במלון בוושינגטון, שהוצגה לציבור עם תפאורה מטעה משל זו נערכה מתוך הבית הלבן; וטענתו החוזרת בראיונות לתקשורת כאילו נגד בנימין נתניהו הוגשו שלושה כתבי אישום, בעוד שהאמת היא שהוגש כתב אישום אחד הכולל אישומים בשלוש פרשות.
ביום 19.02.20 חשפנו ב-News1, כי גנץ הסתיר מידע מחוקרי השב"כ, שהגיעו בתחילת 2019 פעמיים לתשאלו בעניין מכשיר הסלולר שלו, שנפרץ על-ידי האירנים וגורמי ביון נוספים. גנץ בחר בשתיקה. הוא נמנע ממתן תגובה. עתה מתברר, כי מהנייד האישי שלו נשאבו תכנים בהיקף גדול גם בתקופת היותו רמטכ"ל. כולל תמונות עצמיות וסרטונים אירוטיים מביכים ששיגר לכמה גורמים, בהם אישה המתגוררת עתה בארה"ב עימה היה מצוי בקשר קרוב מאוד במשך שנים.
גנץ נשאל על-ידי השב"כ, ובחר לשקר, בניסיון להטעות. בכך סיכן את יכולתו של הארגון להגן עליו ועל מדינת ישראל. שקריו לאנשי השב"כ גורמים לבעיה, נוכח זאת שגורמי הביטחון עלולים להתקשות לבדוק/לחקור: לאילו מעגלים נוספים ואנשי קשר דלפו התכנים האמורים. ברי, כי מצופה מרמטכ"ל לשעבר לשתף פעולה עם גורמי הביטחון כדי שיוכלו להגן ולוודא שמא בכל זאת דלף מידע ו/או שמא גנץ נתון לסחיטה. הכעס עליו עצום, במיוחד נוכח שקריו. לא נפרט כאן מטעמים מובנים.
יאמר כאן: קשריו של גנץ בעבר או בהווה עם נשים אחרות, אינה מענייננו. דא-עקא, הדעת נותנת כי קשרים אלה הופכים לעניין ציבורי, כאשר גנץ משתמש לרעה בתפקידו הציבורי ו/או אם מעשיו חושפים את הציבור לנזק עתידי. כך הדבר מחמת היותו סחיט בשל התמונות והסרטונים המביכים שנשאבו בפריצה לנייד שלו; וכך גם מחמת זאת שהציב אישה עימה ניהל קשרים קרובים מאוד ברשימת כחול לבן לכנסת.

גנץ שיקר לבית המשפט

בפברואר 2019 הגיש בני גנץ נגד אחת, נאווה ג'ייקובס, תביעה לבית המשפט על-סף 500 אלף ש"ח בעילה של הוצאת לשון הרע. התביעה הוגשה בעקבות פוסט שפרסמה בפייסבוק, שבו טענה כי גנץ הטריד אותה מינית לפני שנים רבות וכי הוא התערטל בפניה בעת שהיו חניכים בכפר הירוק.
עורכי דינו, בעז בן-צור, כרמל בן-צור וגיא רוה, כתבו בשמו כי "מדובר בבדותות ובשקרים גסים. עלילת-דם של ממש. התובע אינו זוכר כל היכרות עם הנתבעת, וממילא הסיפור הפנטסטי שהמציאה ממוחה הקודח לא התרחש מעולם". בנוסף, נטען בתביעה, "ג'ייקובס פעלה בשליחות או בסיוע גורמים פוליטיים בעלי עניין להכפיש ולבזות את גנץ".
תביעתו של גנץ פורסמה במרבית כלי התקשורת וגרמה לאפקט מצנן - כלי תקשורת נמנעו מהעמקת הטיפול בטענות, כמו גם בפרשות אחרות שצצו נגדו. ג'ייקובס הוצגה כמטורללת, כמי שהמציאה פנטזיה ממוחה הקודח. להגנתה שכרה את עו"ד יעל תותחני, וזו התגייסה, כדרכה, ופצחה בהתקפה כאמצעי להגנת הנתבעת.
באוגוסט 2019 התקיימה על-פי הוראת בית המשפט ישיבת מהו"ת (מידע, הערכה ותיאום) בפני עו"ד דורית כרמלי. לישיבה הגיעו עורכי הדין של הצדדים. גנץ וג'ייקובס שוחררו מחובת התייצבות, אך עמדו באותן שעות בקשר טלפוני עם עורכי דינם. באותה ישיבה אירעו התפתחויות מעניינות - שאותן מכחישים גנץ ובא-כוחו, מכל וכל.
ישיבת המהו"ת הפכה לגישור. במהלכה הועלתה הצעה על-ידי המגשרת, עו"ד כרמלי, לאחר שיחתה עם עו"ד תותחני, כי הצדדים יחתמו על הודעה משותפת, לפיה: גנץ אכן התערטל בפני ג'ייקובס, כמעשה קונדס - ללא כוונה מינית מצידו; וג'ייקובס תסכים לקבל הצהרתו של גנץ, ותביע עמדתה לפיה אין בכך כדי לסתור את תחושתה כי היא נפגעה מכך. לפי המידע שהובא ל-News1, עו"ד כרמלי ראתה בהצעה זו נוסחה גואלת. הצדדים לא הגיעו לסיכום באותה ישיבה. עם זאת הוסכם והובן: כל צד יודיע למגשרת מאוחר יותר את החלטתו. דא-עקא, מהלכי הגישור התפוצצו. ככל הידוע, בעקבות דליפת מידע בדבר עצם קיום הגישור. גנץ ובא-כוחו סירבו להמשיך את הגישור והדיון הושב לבית המשפט.
אלא שבבית המשפט הסתבר כי גנץ שוב בחר לשקר ולהכחיש אפילו את עצם קיום הגישור. כך במיוחד, באמצעות בא-כוחו עו"ד בעז בן-צור, טען גנץ כי "לא ניתנה על-ידי הח"מ הסכמה להפוך את ישיבת המהו"ת להליך של גישור, אלא לבחון מתווה אפשרי כאמור". בן-צור מסר עוד, בשמו של גנץ, כמובן, כי "בהתאם ומימלא, משך הפגישה שנערכה בין עו"ד כרמלי לח"מ ארך כ-15 דקות בלבד...". בהתייחסו לפגישת עו"ד תותחני עם המגשרת כתב עו"ד בן-צור, כי היא "מוזמת כמובן לשבת - כמה שתרצה - לשיחות עם עו"ד כרמלי, אולם אין בכך כדי ללמד על מעבר להליך של גישור כהמשך לישיבת מהו"ת".
עו"ד יעל תותחני פעלה בנחרצות. בפנייתה לבית המשפט היא טענה, כי התקיים גישור במשך כחמש שעות. כמו-כן מסרה על חילופי הדברים בהליך הגישור, ועל ההצעה שגובשה כאמור לעיל. משמעותה, בשורה התחתונה: בניגוד לאמור בתביעה שהגיש, גנץ יודה בכך שהתערטל בפני ג'ייקובס, בלא כוונה מינית. עו"ד תותחני ביקשה את התערבות בית המשפט גם בשאלת הגישור - היה או לא היה. היא קצפה ורטנה, נוכח ההכחשות המגונות. לטענתה, לסוגיה זו ניכרת חשיבות רבה הן בשאלת אמינותו של גנץ, והן בשל ההוצאות שנדרשת הנתבעת לשלם לעו"ד כרמלי תמורת הגישור שנמשך שעות רבות.
בנסיבות אלה, נאלץ בית המשפט לחייב את המגשרת להודיע לבית המשפט: האם אכן התקיימה ישיבת גישור, כטענת ג'ייקובס, או אם לאו - כטענת גנץ ובא-כוחו. ביום 02.09.19 הודיעה עו"ד כרמלי לבית המשפט, כדלקמן (צילום הודעת המגשרת מובא בהמשך):
  • 1. המגשרת מאשרת כי ביום 6.08.2019 התקיימה פגישת מהו"ת במשרדה בנוכחות ב"כ הצדדים, בהמשך להחלטה הפוטרת את בעלי הדין מהתייצבות לפגישה.
    2. בסיום פגישת מהו"ת הודיעו הצדדים כי יסכימו להליך גישור בפני הח"מ.
    3. בזהירות המתחייבת ועל-מנת לא לפגוע בחיסיון ההליך, מאשרת המגשרת כי הליך הגישור נמשך מס' שעות.
ובמילים פשוטות: מהודעת המגשרת נהיר, כי גנץ, באמצעות בא-כוחו, מסר לבית המשפט הודעה שיקרית - בהתכחשו אפילו לעובדה שאכן התקיים הליך גישור, וזה נמשך כמה שעות. להכחשתו ניכרת משמעות רבה, כאמור, הן נוכח זאת שהיא מטילה דופי באמינותו המפוקפקת, והן מחמת מטרתו: להותיר את התביעה תלויה ועומדת, בתקופת הבחירות, ולייצור ערפל אפילו בעניין המו"מ בינו לבין ג'ייקובס וההצעות שהועלו במסגרת גישור כדי למצוא פשרה.

חשוד, ועוד איך.

בימים האחרונים עושים כתבי החצר של בני גנץ מאמץ כביר כדי להציגו כמי שאינו חשוד בפרשת המימד החמישי. רבים אחרים, בהם גם עיתונאים, הידהדו את הפרסומים מצד כתבי החצר, משל גנץ טוהר מכל חשד כבר בשלב הבדיקה בפרקליטות ועל-ידי היועץ המשפטי לממשלה. יריביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמו גם עיתונאים המריצים את גנץ לראשות הממשלה, פועלים כדי להטעות את הציבור.
מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, שהורה על פתיחת חקירה בפרשת המימד החמישי, - ימים ספורים לאחר שבדק את הפרשה ובהסתמכו על חוות דעת שנכתבו כמה חודשים קודם לכן מצד בכירים בפרקליטות - הפך בבת אחת למטרה לניגוח ולפרסום שקרים נגדו. נטען נגדו, לדוגמה, שהורה על חקירה מטעמים פוליטיים. בעוד שהאמת היא: היועץ משפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן, הם שעיכבו, מתוך שיקולים זרים, את העברת הפרשה לחקירה, למרות חוות דעת חמורות ועל-אף פניות חוזרות ונשנות מצד המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר.
מבקר המדינה קבע בדוח שהוציא, כי הוצגו בפני המשטרה מצגים כוזבים ו"בזכותם" קיבלה המימד החמישי תשלום בסך 4 מיליון ש"ח תמורת ביצוע פרויקט נסיוני; וכן אופציה לפרויקט גדול יותר בהיקף 50 מיליון ש"ח אם אכן יוסכם בהמשך. גנץ עצמו מכחיש ממצאים של מבקר המדינה, יוסף שפירא, לפיהם הוא נטל חלק בפגישות וכן במצגים ובסיכומים ובהסכמים בין המימד החמישה לבין המשטרה.
אין ולא יכול להיות ספק: הכספים התקבלו במרמה ובתחבולה, ואלה טעונים חקירה מקיפה מצד המשטרה - כפי שקבע מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד. גנץ משקר שוב ושוב בנושא זה, בניסיון להרחיק עצמו מהפרשה. גנץ דרוש לחקירה, ובהקדם, הן מתוקף אחריותו כיושב-ראש באותה עת, למצגים הכוזבים; והן נוכח השתתפותו הפעילה, כאמור, במצגים הכוזבים, ובפגישות הפנימיות של צמרת המשטרה ובראשה המפכ"ל רוני אלשיך - שנערכו אף הן באופן הנוגד את החוק וסדרי מנהל תקינים.

הודעת המגשרת עו"ד דורית כרמלי לבית המשפט סותרת דברי בני גנץ: בניגוד לגרסתו והכחשתו בפני בית המשפט - אכן התקיים גישור עם נאווה ג'ייקובס
תאריך:  22/02/2020   |   עודכן:  22/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המימד השיקרי של בני גנץ; ומה אירע בהיותו רמטכ"ל
תגובות  [ 60 ] מוצגות  [ 60 ]  כתוב תגובה 
1
בושה וחרפה איך שיואב יצחק
טור-כספא  |  22/02/20 12:41
 
- אני באמת הייתי מבקש התייחסות
הרצפלד משה  |  22/02/20 13:09
 
- }}}יואב יצחק בשרות המגה חשוד
צולללות מניות ו..  |  22/02/20 16:50
 
- אתה ושכמותך הבעיה
עוד סתם אחד   |  22/02/20 13:13
 
- }}נתניהו לא ישראלי הוא אמריקאי
שיחזור לאמריקה.  |  23/02/20 08:59
 
- ישראלי
1יוכי  |  20/05/20 15:27
 
- בושה וחרפה איך שטור-כספא
בונדורמיר  |  22/02/20 13:16
 
- ככול שיואב יצחק משתלח בגנץ
המדד הנכון  |  22/02/20 13:16
 
- הבן שלי שינה את דעתו אחרי הפרס
צללתם 4 מנדטים  |  23/02/20 00:23
 
- מה הקשר?
דניאל פריידנברג  |  22/02/20 13:31
 
- טור כספא: תתבייש
א מ ת  |  22/02/20 14:30
 
- לא צריך לדווח על מניות
מורי  |  22/02/20 14:31
 
- ונגיד שיצחק מלקק לנתניהו אז
וולף  |  22/02/20 14:52
 
- הבושה היא של טור כספא
עודדי  |  22/02/20 14:58
 
- בום!
נעמה  |  28/02/20 17:09
 
- גנץ הוא הנושא והחשוד
לא קשור לביבי  |  22/02/20 16:50
 
- נו!
שמ  |  22/02/20 17:57
 
- מניות
אריק 1958  |  28/02/20 07:36
2
אכן כך גנץ שקרן מקצועי כתבה
במקומה, כמו תמיד  |  22/02/20 13:02
 
- המימד המושחת של יואב יצחק חרטא ל"ת
יהודה דרורי  |  22/02/20 23:26
 
- כמה שיואב דרורי הקשיש טיפש
כמה  |  23/02/20 05:16
 
- כמה שיהודה דרורי הקשיש!
נפלה שגיאה  |  23/02/20 08:32
 
- מענה ממי שקורא לעצמו נפל-שגיאה ל"ת
יהודה דרורי  |  6/03/20 18:08
3
בלגנץ אינו ראוי
שםלי  |  22/02/20 13:20
4
גנץ לא מתאים להיות מס' 1
אקטואלי  |  22/02/20 15:19
 
- גנץ=קונילמל ל"ת
חפץ חיים  |  28/02/20 15:58
5
מימד השיקרי
בן-. משה  |  22/02/20 15:19
6
תסביר את הסיפור לשלוימל'ה... ל"ת
מגיב ותיק  |  22/02/20 16:20
7
אין ספק, הליכוד מקבל
הירונימוס  |  22/02/20 16:48
8
גנצי
אזרח דואג  |  22/02/20 16:53
9
אם זה נכון.
7-7-7.  |  22/02/20 17:51
10
רגע אחד.
7-7-7.  |  22/02/20 18:01
11
מזל שיש את העיתונאי הזה.
7-7-7.  |  22/02/20 18:02
12
בלעם אברמוביץ' צודק: אין פה ס
קורןנאוה טבריה  |  22/02/20 18:03
13
תגובה
צנחן  |  22/02/20 18:57
14
הנושא הכספי,השקרים וההטעיות
בני בנקר  |  22/02/20 19:28
 
- נניח לרגע לגנץ, האם נתניהו
בני הנכבד  |  23/02/20 00:04
 
- מזל》מצריםלא רכשה צוללות מפוטין
ע_הראל  |  23/02/20 15:55
15
יואב יצחק בשירותו של ביבי.....
קיקו  |  22/02/20 19:57
16
מושחתי הקוקפיט-גנץ,לפיד,אשכנזי
אא  |  22/02/20 20:07
17
להערכתי בסוף החקירה כתבי אישום
אקטואלי  |  22/02/20 20:52
18
כדאי לקרוא את מאמרו של
ניאוף ושקרים  |  22/02/20 21:11
19
שכנעת אותי! נתניהו גרוע יותר
מה? מה פתאום?!  |  22/02/20 21:57
 
- אל תבואו בטענות אחרי הבחירות
אקטואלי  |  23/02/20 01:13
20
חבל שיש רק צדיק אחד בסדום פה. ל"ת
חנוך2  |  23/02/20 01:49
21
לעצור מיד את ניצן והמן דבליט!
ירון...   |  23/02/20 08:25
22
...ומה אירע בהיותו רמטכ"ל?
gizi@bgu.ac.il  |  23/02/20 09:40
23
תביעה ייצוגית כנגד הממד החמישי
אקטואלי  |  23/02/20 14:21
 
- בינתיים מי שעומד לדין
הירונימוס  |  23/02/20 18:12
24
קיבלתי ברשת: גנץ עושה ביד
חשדנית  |  23/02/20 18:29
 
- בכותרת של יואב יצחק כתוב:
היי חשדנית  |  23/02/20 20:31
 
- קיבלתי ביד: גנץ עושה ברשת
חדשנית  |  23/02/20 22:18
 
- למה שאדם נורמלי ישלח סרטון
שאלה  |  24/02/20 10:05
 
- כנראה כדי להשתחרר מהלחץ ל"ת
חשדנית  |  25/02/20 20:16
25
מי רץ לתקשורת על קלטת שלא היתה
אלון פלג  |  26/02/20 00:24
26
מ"מ פרקליט המדינה : גנץ אינו ח
משה דורון  |  26/02/20 15:57
27
מעניין מרתק, מיום ליום ..משעה
גוטליב  |  27/02/20 00:30
28
מעניין מרתק, מיום ליום ..משעה
גוטליב  |  27/02/20 00:30
29
Gantz, TheUnready!
SheeberAl  |  1/06/20 17:44
30
Gantz, TheUnready!
SheeberAl  |  1/06/20 17:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
אברהם בנמלך
טובה ספרא
בנימין נתניהו ממשיך בתפקידו כראש הממשלה. כחול לבן יגיעו לבאר, אבל לא יזכו לשתות ממנה מים. ובכלכלה: סין נפגעת מהקורונה ואיך זה ישפיע על העולם כולו
עידן יוסף
ביום רביעי צפויה ועדת התכנון במינהל האזרחי לאשר את התוכניות שיאפשרו רצף ישראלי ביו"ש    600 בתים חדשים ייבנו ביישוב עלי    שר הביטחון: "לא נמסור סנטימטר אדמה של ארץ ישראל לערבים"
איציק וולף
3,444 מתוך 5,231 בעלי זכות ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל מימשו השבוע את זכותם להצביע בבחירות לכנסת ה-23    הקלפיות ירוכזו בוועדת הבחירות המרכזית בכספת וייפתחו במוצאי יום הבחירות
עמוס שנער
ראש ממשלה מכהן תמיד יהיה בעמדת נחיתות בעימות פומבי מול יריב חסר ניסיון, כי יותר קל למי שלא כיהן במשרה הבחירה ולא הספיק לעשות טעויות לתקוף את מי שכן התמודד באתגר ולהבטיח הבטחות פופולריות מבלי שהיה צריך להתמודד עד כה במימושם    לכן, זו לא בושה שראש ממשלה מכהן מתחמק מעימותים    זו בושה שהטוען לכתר בורח מהם
רשימות נוספות
גנץ: החקירה - לחץ פוליטי, אני שקוף ורגוע  /  איציק וולף
60% סבורים: יש לערוך עימות  /  איציק וולף
לא תיפתח חקירה על עידוד בחירות  /  עידן יוסף
פוליטיקאי אמת  /  עמנואל בן-סבו
תעמולת בחירות אסורה  /  אפרים הלפרין
התפילינאי - ציפי לידר  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il