X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שולמית לבנת, המכונה "זמרת המחתרות", חצתה לפני כחודשיים (דצמבר 2019) את גיל ה-90 בימים אלה נערך לכבודה ערב הצדעה והוקרה בהשתתפות יו"ר הכנסת וקהל מכריה ומוקיריה
▪  ▪  ▪
להקת הכרמל בפגישת מחזור [צילום: באדיבות לוסי ארנון]

ב"בית ציוני אמריקה" בתל אביב נערך (א' 16.2.20) במרכז מורשת בגין אירוע לציון יום הולדת 90 לזמרת שולמית לבנת. לבנת השמיעה בערב כמה משיריה בליווי הרכב תזמורת "סימפונט רעננה".
בין הבאים לאירוע: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר אופיר אוקוניס, ח"כ גדעון סער, המוסיקאי שמעון כהן, המשורר יורם טהר-לב, איש הרדיו מולי שפירא, והבת השרה לשעבר לימור לבנת. את האירוע הנחה ד"ר אבשלום קור.
שולמית לבנת היא סוג של תופעת טבע. אל אף שחצתה את גיל ה-90, קולה נותר עוצמתי וצלול כמעט כבעבר. היא עדין מוזמנת להופיע באירועים שונים ואף הוציאה בימים אלה דיסק-אלבום חדש משיריה. בתה, השרה לשעבר לימור לבנת, סיפרה באירוע כי אמה הייתה אימא תומכת ומעודדת.

סיפור חייה
דבר קולה היפה דווח למפקד להקת הצ'יזבטרון חיים חפר ובינואר 1948 צורפה ללהקה והופיעה בתוכניתה הראשונה של הצ'יזבטרון בה היו חברים שייקה אופיר נעמי פולני ונוספים
▪  ▪  ▪

שולמית לבְנַת נולדה ב-26 בדצמבר 1929 בווינה, אוסטריה, בתם של יהודה וקלרה אדלר. המשפחה הייתה ציונית. אביה יהודה אדלר, כך מספרים, היה ציר בקונגרס הציוני. בשנת 1936 בגיל 7 לערך עלתה לארץ ישראל עם אמה קלרה. אביה יהודה עלה לארץ שנה לפני כן ב-1935 כדי להכין את קליטת משפחתו.
המשפחה השתקעה בחיפה בדירת שני חדרים אותה חלקה בשנים הראשונות עם משפחה נוספת כשהמטבח והשירותים משותפים לשתי המשפחות. שולמית התגוררה עם הוריה בחדר אחד והמשפחה השנייה בחדר השני.
ביסודי למדה שולמית בבית ספר עממי א' ששכן ברחוב ביאליק 3 בחיפה מול בניין עירית חיפה והיה מבתי הספר הראשונים בעיר הכרמל. בהמשך למדה בבית הספר התיכון "הריאלי". בסוף הכיתה השישית עזבה את הריאלי ועברה ללמוד בבית ספר "חוגים" בחיפה.
בנעוריה הייתה חברה בתנועת הנוער "מכבי הצעיר". עם פרוץ מלחמת העצמאות והיא בת 17 לערך התגייסה לפלמ"ח, יחד עם חבריה לגרעין "ההכשרה המגויסת" ושירתה בגדוד החמישי - "גדוד שער הגיא" שפעל בליווי השיירות לירושלים. בגיל 18 התחילה לשיר.
דבר קולה היפה דווח למפקד להקת הצ'יזבטרון חיים חפר ובינואר 1948 צורפה ללהקה והופיעה בתוכניתה הראשונה של הצ'יזבטרון בה היו חברים שייקה אופיר נעמי פולני ונוספים. השיר אולי הידוע ביותר בתוכנית זו היה "דחילק מוטקה" שכתב חפר.
בהמשך עזבה את הצ'יזבטרון והופיעה בלהקת הכרמל של חטיבת כרמלי יחד עם אריק לביא, בומבה צור, יהודה אפרוני לוסי ארנון ועוד. תקופה קצרה הופיעה בלהקת חיל-הים הראשונה.
עד שנת 1947 הייתה שולמית בת יחידה להוריה. בשנה זו בתקופת ערב הקמת המדינה כשהייתה שולמית בת 18 נולדה לה אחות ושמה נקרא בישראל בת דרור.

נישואיה ללוחם לח"י עזריאל לבנת
הזוג הצעיר התגורר בחיפה כאן נולדה ב-1950 בתם לימור לבנת, לימים חברת כנסת ושרה בממשלות ישראל
▪  ▪  ▪

באחת מחופשותיה בפלמ"ח בעת שטיילה עם חברתה בחיפה פגשה שולמית בעזריאל וייס-לבנת, לוחם לח"י ששב זמן קצר קודם לכן מגלות בת 4 שנים באפריקה לשם הוגלה על-ידי הבריטים יחד עם עשרות חברי האצ"ל והלח"י.
כינויו המחתרתי בלח"י היה "גיורא". לא חלף זמן רב ועזריאל נשא את שולמית לאשה. שולמית הייתה בגיל 20 לערך בעת נישואיה.
הזוג הצעיר התגורר בחיפה. כאן נולדה ב-1950 בתם לימור לבנת, לימים חברת כנסת ושרה בממשלות ישראל.
בהמשך נולד בנם נועם, לימים חוזר בתשובה ופעיל ימין. כעבור מספר שנים עברה משפחת עזריאל ושולמית לבנת מ"חיפה האדומה" להתגורר ברמת גן, שכידוע התרכזו בה לא מעט אנשי חרות ואנשי התנועה הרוויזיוניסטית.

"זמרת מצליחה"
ב-1960 חתמה שולמית על הופעות במועדון "סברה" בניו-יורק
▪  ▪  ▪

בשנות ה-50 וה-60 הייתה שולמית לבנת זמרת מצליחה. בין שיריה באותה תקופה, "שיר התופסת", "דבקה הלל", "נערת תפוחי הזהב" "סתיו בחלונות ובלבבי" "תל אל קאדי", "הורה ניעורים" ועוד. שיריה הושמעו לא מעט ברדיו והיא הופיעה ברחבי הארץ ובעולם. בין השאר הופיעה עם דני קיי. כמה משיריה הפכו לשירי ריקודי עם.
ב-1960 חתמה שולמית, כך אני למד מעיון בארכיוני העיתונות ההיסטורית, על הופעות במועדון "סברה" בניו-יורק. ב-1962 השתתפה כחברה בלהקת זמר בשם "צימוקים ושקדים" שביצעה שיריי עיירות יהודיות בתרגום עברי. בין חברי הלהקה בנוסף לשולמית לבנת, יעקב טימן ונוספים. ההצגה בוימה על-ידי מנחם גולן.
ב-1969 הופיעה במועדון עומר כייאם ביפו העתיקה. באותה שנה השתתפה לבנת בסרט על עידוד התיירות. הסרט, שאורכו כ-18 דקות, מציג אתרי נוף בישראל ונפתח בשיר "מה יפים הלילות בכנען" בביצועה של שולמית לבנת.
שולמית השתתפה בכמה תוכניות טלוויזיה ובניהן ב-1970 במשחק הטלוויזיה "רגע חושבים" בהשתתפות עדנה שביט, אלי זוהר, אביעזר גולן, שמעון בר, יהודה אפרוני ועוד. ב-1975 ערכה מסע הופעות בגרמניה ובאמסטרדם.

"זמרת המחתרות"
היו שראו בשולמית לבנת, שהייתה בעברה לוחמת פלמ"ח וחברת להקת הצ'יזבטרון, מעין בוגדת שערקה לצד האחר ומספרים שאפילו באירועי הפלמ"ח לא הוזמנה להופיע
▪  ▪  ▪

בשלב מסוים בקריירה שלה למדה שולמית לבנת את שירי המחתרות והשמיעה בהופעותיה את שירי מחתרות האצל" והלח"י. היא הופיעה בשירי מחתרות באירועים וכינוסים שונים של חברי האצ"ל והלח"י ובסוף שנות ה-80 הוציאה לאור קלטת מיוחדת עם שירי מחתרות, אוסף משירי הלח"י והאצ"ל שכלל בין השאר את השירים 'עלי בריקדות' 'חיילים אלמונים', 'הם לא ישברו אותנו" ועוד.
עם השנים דבק בה התואר "זמרת המחתרות". לדבריה של שולמית בעקבות תיוגה כ"זמרת המחתרות" והופעותיה בכינוסי האצ"ל והלח"י הוחרמה על-ידי ההסתדרות וגופי תרבות המזוהים עם הממסד המפא"יניקי והיא לא הוזמנה להופיע באירועים שגופים אלה ארגנו.
היו שראו בשולמית לבנת, שהייתה בעברה לוחמת פלמ"ח וחברת להקת הצ'יזבטרון, מעין בוגדת שערקה לצד האחר ומספרים שאפילו באירועי הפלמ"ח לא הוזמנה להופיע. בשלב מסוים פרשה לבנת מקריירה מוזיקלית אולם המשיכה להופיע פה ושם מול ותיקי המחתרות ועוד.

פעילה במדרשה הלאומית ע"ש רינה מור
בן-יוסף לבנת, בנו של נועם לבנת, נכדה של שולמית לבנת ואחיינה של לימור לבנת שהייתה אז שרה בממשלת ישראל נהרג מאש ירי שוטרים פלשתינים
▪  ▪  ▪

מאז מחצית שנות ה-80 היא מנהלת את המדרשה הלאומית ע"ש רינה מור הפועלת ל"העמקת השורשים הלאומים והציוניים".
באפריל 2011 פקד את משפחת לבנת אסון כבד. בן-יוסף לבנת, בנו של נועם לבנת, נכדה של שולמית לבנת ואחיינה של לימור לבנת שהייתה אז שרה בממשלת ישראל נהרג מאש ירי שוטרים פלשתינים שעה שחזר בשעת לילה עם חבריו מביקור בקבר יוסף בשכם כדי להתפלל שם.
ב-2015 הלך לעולמו בעלה של שולמית עזריאל לבנת והוא בן 92. באירוע לכבודה שנערך ב"בית ציוני אמריקה" סיפרה שולמית כי היא מתכוונת להמשיך בפעילות ולא להפסיק כל עוד תוכל והודתה לכל אלה שסייעו בארגון האירוע לכבודה.

תאריך:  25/02/2020   |   עודכן:  25/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצדיעים ל"זמרת המחתרות" שולמית לבנת בת ה-90
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קישור לראיון עימה לפני כשבוע
נצר גבריאל  |  25/02/20 14:32
2
ייתכן ומצאתי את תאריך העלייה
נצר גבריאל  |  27/02/20 14:22
 
- תיקונים לתגובתי על האניה גליל
נצר גבריאל  |  27/02/20 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי אפללו
הימין התעורר וזו ההזדמנות האחרונה שלנו להגן על השילטון ממופע השרלטנות המתמשך של כחול לבן, הזדמנות היסטורית שלא תחזור על עצמה    בן גביר זוז לנו מהדרך עכשיו!
חנינא פורת
בעקבות ספרו של איש "חיות הנגב" שאול ספיר (דג'מל)    על תופעות לוואי לא מוסריות בעת המלחמה - זיכרונות בני 70 שנה
בעז שפירא
עשרות גופי שמאל הצליחו במלאכת מחשבת ותקציבים אדירים "להתלבש" על עמוד השדרה החינוכי של הצבא תוך שהם הורסים כל חלקה טובה ושולחים גרורות ממאירות לכל עבר, כשהדגש על כל הקצונה הבכירה בצבא
יהודה קונפורטס
הצורך בקליטת ובבידוד מפוני ספינת הקורונה הביא את אנשי המחשוב של שיבא לבצע פרויקט מורכב בזמן שיא - שלושה ימים בלבד    שימי ארנסט, המנמ"ר, מספר על הפרויקט ועל הטכנולוגיות שמסייעות לצוות הרפואי בטיפול
אלי לוין
4. ודאו כי אתרי האינטרנט שלכם ואתרי האינטרנט של שירותי הענן שאתם צורכים מאובטחים ומשתמשים בתעודות הצפנה SSL - אתרים אשר לא מוצפנים עלולים לחשוף את המידע שלכם או שעלולים להאזין למידע שלכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il