X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגוני הטרור ברצועה אינם מתרגשים עוד מהאיומים של בכירים בישראל, סבב הלחימה האחרון ברצועה לא תרם מאומה לשיקום ההרתעה הישראלית. הגיע העת למעשים, ההתקפה בסוריה על מפקדת הג'יהאד האיסלאמי היא צעד בכיוון הנכון, אין מנוס מכיבוש הרצועה ופירוק תשתיות הטרור,עד אז יש לחדש את החיסולים
▪  ▪  ▪
בנט ונתניהו בדיון באוגדה [צילום: אריאל חרמוני]

סבב הלחימה האחרון בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה לא היה מוצלח מבחינת ישראל בלשון המעטה, הסבב ה-13 במספר מאז מבצע צוק איתן ב-2014 נמשך יומיים והסתיים מבלי שישראל שיקמה, ולו במעט, את יכולת ההרתעה שלה. שוב הסתבר כי ארגוני הטרור ברצועת עזה קוראים היטב את המפה הפוליטית בישראל ואת הכוונות האמיתיות של הפוליטיקאים הישראלים מימין ומשמאל בהתייחסם לרצועת עזה.
גורמים בחמאס אומרים כי הארגון הפסיק לקחת ברצינות את האיומים החוזרים ונשנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הביטחון בנט על "ההפתעה" הגדולה שמחכה לארגוני הטרור ברצועת עזה וחמאס מתייחס להצהרות האלה כחלק מתעמולת הבחירות והרצון לעבור את יום הבחירות בשבוע הבא בשקט. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר ב-26 בפברואר כי ארגוני הטרור בעזה התרגלו לאיומים שמשמיעים ראש הממשלה ושר הביטחון בנוגע ליציאה למערכה ברצועה וכי הם לא חוששים מהאיומים האלה",להתנגדות יש את היכולת להגן על עמה במצב שבו ישראל תבצע מעשה טפשי".
בג'יהאד האיסלאמי טוענים כי הארגון היה חייב להגיב ולנקום את מותו של המחבל מוחמד אלנאעם בגבול הרצועה כדי לייצר משוואה חדשה של הרתעה מול ישראל "הפצצה תחת הפצצה, דם תחת דם", לכך נוסף הלחץ ברחוב העזתי על הארגון לשמור על "הכבוד הלאומי" לאחר שהשופל של צה"ל "התעלל" בגופת המחבל שהניח את מטען החבלה בסמוך לגדר הגבול ופינה אותה לשטח ישראל כדי שתשמש כקלף מיקוח במשא-ומתן על החזרת השבויים והנדרים הישראלים המוחזקים בידי חמאס.
גורמים ברצועה טוענים כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי הגיב בזהירות ובמידתיות לאירוע, הוא לא השתמש ברקטות ארוכות הטווח בשברשותו כדי לפגוע בתל אביב, כפי שהצהירו חלק מדובריו, גם ישראל הגיבה במידתיות ונמנעה מחיסולים ממוקדים, שני הצדדים השאירו קצה חבל למתווכים השונים להשיג הפסקת אש בתוך זמן קצר. ארגוני הטרור ברצועת עזה משוכנעים כי למרות כל האיומים של הבכירים בישראל, ממשלת ישראל איננה רוצה במלחמה כוללת וכיבושה של רצועת עזה מחשש לנפגעים רבים בקרב חיילי צה"ל וגם מתוך רצון שלא למוטט את שלטון חמאס ברצועה כדי להמשיך במדיניות הבידול בינו לבין שלטון הרש"פ בשטחי הגדה.
הרושם המתקבל בקרב תושבי רצועת עזה הוא כי ממשלת ישראל עוסקת בניהול המערכה בלבד ברצועת עזה וכי אין לה פתרון צבאי או מדיני, גם לא למפלגת "כחול לבן" שאפשר שתחליף אותה בשלטון, בכל תרחיש המצור על רצועת עזה אמור להימשך כל עוד ארגון חמאס שולט ברצועה. חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי בהאא' אבו אלעטא בחודש נובמבר שעבר היה פעולה חשובה, אבו אלעטא ניסה לטרפד את הבנות ההסדרה באמצעות פיגועים נגד חיילי צה"ל בגבול הרצועה ובירי רקטות לעבר ישראל, אולם, ישראל לא המשיכה במדיניות החיסולים הממוקדים ומעט ההרתעה שהשיגה נשחק אף הוא.
מדיניות ההסדרה שמשולבת לעיתים עם סבבי לחימה ברצועה נגד ארגוני הטרור נכשלה, היא לא מביאה ביטחון לתושבי הדרום וישראל נשאבת למצב של "הסדרה תחת אש" מבלי להשיג ביטחון. הגיע העת להפסיק את הדיבורים ולעבור למעשים כדברי האמרה:IF YOU WANT TO SHOOT SHOOT! DO NOT TALK!.
ההפצצה הישראלית על מפקדת הג'יהאד האיסלאמי בדמשק הייתה צעד בכיוון הנכון, ישראל החמיצה אומנם את עכרם אלעאג'ורי, ראש המועצה הצבאית העליונה של הארגון, אך היה זה בהחלט מהלך הרתעתי, אסור לשכוח עם זאת שמנהיג הארגון זיאד נח'אלה יושב במפקדת הארגון בשכונת א-דאחייה בביירות והוא שמפעיל את אנשיו ברצועת עזה לבצע את פעילות הטרור נגד ישראל כדי לטרפד את ההסדרה על-פי ההנחיות מאירן.
הפתרון השורשי לטרור ברצועת עזה הינו כיבושה מחדש של הרצועה או חלקים ממנה והריסת תשתיות הטרור, זוהי פעולה ארוכה ומורכבת שתיקח כמה חודשים אך לישראל אין ברירה והיא תצטרך לעשותה ואחר כך לדאוג, ביחד עם הקהילה הבינלאומית לפירוזה של הרצועה, עד שתתקבל ההחלטה על כך יש לחדש את פעילות הסיכולים הממוקדים כדי להתחיל בשיקום ההרתעה ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  27/02/2020   |   עודכן:  27/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעשים ולא דיבורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היו מי שטענו ש"ההפתעה במלחמת
בן נאמן  |  27/02/20 09:09
2
ה"איומים" כלפי החמאס, לא נועדו
בן נאמן  |  27/02/20 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס שנער
על כל טיל, בניית רחוב חדש בשטחים    על כל פיגוע, שכונה חדשה, ועל כל מנהרה, עיר    כך המחבלים "יבנו" במו ידם שכונות וערים חדשות ליהודים ומלחמתם נגד המדינה תוביל דווקא לבניינה
בעז שפירא
עשרות גופי שמאל הצליחו במלאכת מחשבת ותקציבים אדירים "להתלבש" על עמוד השדרה החינוכי של הצבא תוך שהם הורסים כל חלקה טובה ושולחים גרורות ממאירות לכל עבר, כשהדגש על כל הקצונה הבכירה בצבא
מירב ארד
בתום הערכת מצב הסיר צה"ל את מגבלות התנועה בדרום    תנועת הרכבות בקו שדרות-אשקלון חודשה    מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה נותרו סגורים    מתחילת ההסלמה טופלו בבית החולים ברזילי 21 נפגעים
יוני בן-מנחם
בזכות ישראל וחמאס הפכה קטר לגורם אזורי חשוב המסייע לשמירה על הרגיעה ברצועה, אולם קטר היא מדינה תומכת טרור שמסכסכת בין המדינות במזה"ת ותומכת בטרור של אירן. קטר משתמשת בישראל בעורמה כדי להתקרב אל ממשל טראמפ בתקוה שילחץ על מדינות ערב שיסירו את החרם מעליה
איתן קלינסקי
מטרידה אותי מציאות של חברה המסמאת את עיניה לראות כיצד עולם מיסטי עושה שמות בקיומה של החברה הישראלית
רשימות נוספות
אחרי מטח רקטות נוסף: דיווח על הסכם הפסקת אש  /  עידן יוסף
"לא רוצים במערכה רחבה"  /  עידן יוסף
צה"ל תקף יעדי ג'יהאד ברצועה  /  איציק וולף
איש לא קם  /  דן מרגלית
מי חשוב יותר  /  אביתר בן-צדף
אסכולות השלום  /  טל בן-יעקב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il