X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
פרו. חיסון נסיוני [צילום: מרטין מג'יה, AP]
סיאטל. מחקר למציאת חיסון [צילום: טד וורן, AP]
שיקולים של קבלת מענקים, קידום אישי ויוקרה מקצועית נדחקים לשוליים ניו-יורק טיימס מתאר כיצד מדענים, מכונים וחברות מכל העולם מחפשים חיסון לקורונה - וחולקים ביניהם את המידע שהם אוספים תרומה חשובה במיוחד יש למדענים הסיניים
▪  ▪  ▪

ממשלות ארה"ב וסין מדרבנות את המדענים בתחומיהן למצוא חיסון לקורונה, אך רוב המדענים מגיבים בתימהון. זה פשוט מגוחך ולא כך הדברים נעשים, אמרו כמה מהם לניו-יורק טיימס.
בעוד מנהיגי מדינות נעלו את גבולותיהן, מדענים עובדים בשיתוף פעולה בינלאומי חסר תקדים ואינם מדברים במונחים לאומיים. מעולם לא קרה שכל כך הרבה מומחים מכל כך הרבה מדינות יעבדו במקביל על נושא אחד במהירות שכזאת; כמעט כל שאר המחקרים נעצרו. נושאים כמו הקרדיט האקדמי נדחקו הצידה וממצאים ראשוניים מתפרסמים און-ליין באופן מיידי. החוקרים זיהו ושיתפו ביניהם מאות צורות של גנום הקורונה ו-200 ניסויים קליניים החלו במעבדות ובתי חולים ברחבי העולם.
למשל: בוקר אחד גילו מדענים באוניברסיטת פיטסבורג, כי חמוס שנחשף לקורונה פיתח חום גבוה – מה שעשוי לקדם את המחקר לפיתוח חיסון שניתן יהיה לנסות על בעלי חיים. במצב נורמלי, הם היו מפרסמים מאמר בביטאון מקצועי. הפעם הם שיתפו את עמיתיהם, בתוך שעתיים, בשיחת ועידה טלפונית במסגרת ארגון הבריאות העולמי.
"ארה"ב תעשה את זה!", הכריז הנשיא דונלד טראמפ לאחרונה בנוגע למציאת החיסון, אך במציאות – קשה להדביק "תוצרת ארה"ב" למחקרים מדעיים. המדענים בפיטסבורג משתפים פעולה עם מכון פסטר בפריז ועם חברת תמיס האוסטרית, המימון מגיע מארגון נורבגי הנתמך בידי ביל גייטס ומספר ממשלות, וכל הקבוצה מנהלת שיחות עם יצרנית התרופות ההודית סרום על שיתוף פעולה.
הטיימס מציין, כי התגובה לקורונה משקפת קהילה רפואית שמזה זמן רב היא למעשה בינלאומית – אך המשבר איחד אותה בצורה חסרת תקדים. המצב הקרוב ביותר לנוכחי היה בשיא התפרצות האיידס בשנות ה-90, כאשר הטכנולוגיה של היום מאפשרת שיתוף פעולה שלא היה אפשרי אז. הדבר משקף את היקף המגיפה ואת התפיסה שאיזורי הסכנה שוב אינם בכפרים נידחים אלא בערים בהם מתגוררים ועובדים המדענים עצמם.
הקורונה דוחקת לשוליים גם את הסודיות המאפיינת בדרך כלל מחקרים רפואיים. מחקרים גדולים ובלעדיים נושאים עימם מימון, קידום ויוקרה. לא הפעם. מדענים עובדים יחדיו ומוותרים על הקידום האקדמי שלהם, משום שהם יודעים שמדובר בשאלה של חיים ומוות למיליונים. לדוגמא: האתרים medRxiv ו-bioRxiv, הכוללים מאמרים שטרם עברו ביקורת עמיתים וממילא טרם פורסמו, מוצפים במידע על הקורונה מרחבי העולם.
למרות הטון הלאומני של הנשיא שי ג'ינפינג, גם מדענים סינים תורמים את חלקם בפרסומים אלו. סין אומנם טייחה תחילה את ההתפרצות וממשיכה להשתמש בה לצרכים תעמולתיים, אך מדענים סינים מובילים במידה רבה את המחקר העולמי בתחום הקורונה. מעבדה סינית פרסמה בחודש ינואר את המידע החיוני על הרכב הגנום של הנגיף – מידע שהוא הבסיס לנסיונות בכל העולם. חלק מן הניסויים הקליניים הנוכחיים מסתמכים על מחקרים ראשוניים שנערכו בסין.
גם מדענים שאינם עוסקים בחקר מחלות מדבקות תורמים את חלקם למאמץ. את אחד המחקרים באיטליה מוביל אונקולוג, בשל נסיונו בניהול ניסויים קליניים. ממשלת איטליה מצידה אישרה את הניסויים עשרה ימים בלבד לאחר הגשת הבקשה – וייתכן שיש בכך גם לקח לאישורים עתידיים.
הטיימס מציין, כי חברות התרופות האמריקניות הגדולות – כמו פייזר וג'ונסון אנד ג'ונסון – הודיעו שהן מתמקדות בפיתוח חיסון קבוע לקורונה. חברות אלו מתעניינות במוצרים שניתן למכור שנים רבות, לא בכאלו המיועדים לטווח המיידי ולמדינות המתפתחות, משום שמחקר כזה הוא בלתי כדאי מבחינתן. בשנת 2014 הפסידו חברות אלו סכומים ניכרים במחקר על חיסון למגיפת האבולה; החיסון הראשון אושר לשיווק רק אשתקד, זמן רב אחרי שהמגיפה חלפה.

תאריך:  03/04/20   |   עודכן:  03/04/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדעני העולם יחדיו נגד הקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
Livine believes China
dror1  |  4/04/20 05:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עמנואל בן-סבו
במרחק של עשרים שנה אני מבקש להודות למורה השמנמנה ומאירת הפנים שהעניקה לי חבל הצלה והייתה במקום השומם הזה עבורי    לימדת אותי אחריות, מסירות, אהבת אדם, חמלה, התמדה, התמודדות, לימדת אותי לחלום, לשאוף, לא לוותר
רפי לאופרט
בבחירות 2019 עמדנו בפני שורת אתגרים משמעותיים ובכללם משבר קונסטיטוציוני, החברה, הכלכלה, תוכנית טראמפ, האיומים הקרובים, חמאס וחיזבאללה ואירן    המשבר הוליד שלושה סיבובי בחירות ללא הכרעה
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר משגר איום ברור לעברה של ישראל בחידוש הטרור מהרצועה אם תתפשט בה מגיפת הקורונה. סינוואר טוען כי ארגונו שולט בינתיים במצב באופן מלא, ומשגר איתות לישראל כי המשבר הקורונה יצר הזדמנות לקדם עסקת חילופי שבויים חדשה
איתמר לוין
משבר הקורונה חמור ממשברים קודמים משום שהוא כלל-עולמי, משום שהשפעתו על ההתנהגות תימשך גם לאחר שהמגיפה תודבר ומשום שהפעם אומרים לצרכנים להישאר בבית    המצב חמור במיוחד במדינות המתפתחות והאו"ם קורא לסייע להן ב-2.5 טריליון דולר - מדווח ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
השר לשירותי דת יאשר קיום מניינים מחוץ לבתי כנסת שישודרו בתחנות רדיו הפועלות מכוח הרשות השנייה    כיום משודרות תפילות מהכותל המערבי ברדיו קול ברמה
רשימות נוספות
בני ברק נסגרה; מחסומים בכניסות לעיר  /  עידן יוסף
הנפט מזנק - היום השני ברציפות  /  איתמר לוין
הממשלה: בני ברק - אזור מוגבל  /  עידן יוסף
הפרטים החשובים  /  אפרים הלפרין
האנשים הללו חיים על המאדים  /  איתמר לוין
הבעיה של ג'ו ביידן: כסף  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il