X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הקורונה פוגעת קשות בבתי האבות בספרד

"ידך היא כל מה שיש לנו"

גארדיאן מתאר את המאמצים הנואשים של עובדים ומתנדבים במאות בתי אבות ברחבי ספרד, שם מתים קשישים בהמוניהם - ולעיתים איש אפילו אינו יודע על כך
▪  ▪  ▪
בדיקות בבית אבות בברצלונה [צילום: סנטי פלסיוס, AP]

מריה, עובדת בית אבות ליד מדריד, נמנעת מזה שלושה שבועות מלחבק את ילדיה בתום יום עבודה ארוך. היא מפחדת שמא חלתה בקורונה תוך כדי טיפול בזקנים, ש-50 מהם מתו בתקופה זו ו-90 נוספים הוכנסו לבידוד. כך נראית המגיפה בספרד, השנייה רק לאיטליה בחומרת הקורונה בה.
מריה וחבריה לעבודה טרם נבדקו בעצמם, מדווח גארדיאן. הם קיבלו מסיכות, אך עליהם לאלתר חלוקים משקיות אשפה. נכון לסוף השבוע שעבר (3.4.20), שני עובדים בבתי אבות בספרד כבר מתו מקורונה ו-400 נוספים חלו. עובדי בריאות מהווים 14% מבין 100,000 המקרים בספרד, שכבר גבו את חייהם של 10,000 בני אדם.
במחוז מדריד פועלים 470 בתי אבות, בהם מתו 3,000 איש בחודש שעבר – מחציתם בשבוע האחרון של החודש. הקשישים שבבידוד תקועים בחדריהם, מפוחדים ומבולבלים. רק לבני המזל שביניהם יש טלפונים ניידים, המאפשרים להם לשמור על קשר עם בני משפחותיהם. משרד ההגנה הספרדי גילה, כי חיילים שהגיעו לבתי אבות נגועים, מצאו קשישים נטושים ומתים במיטותיהם.
חוויאר מרטינז גרסייה הוא פקח שמורות טבע, העובד כעת עם חבריו בבתי אבות נגועים במחוז סורייה, 230 ק"מ צפונית-מזרחית למדריד, ממשיך גארדיאן. הם מצוידים היטב: חליפות מגן, מסיכות, כפפות, מגפי גומי ועוד. החבורה משתדלת להגיע במצב רוח טוב אל הקשישים, שעד כה ראו דמויות כאלה רק בסרטים. לדבריו, המשימה דומה במקצת למלחמה בדליקות יער: מפחידה תחילה, אך ממריצה כאשר יודעים מה לעשות.
לואיס אנסייאס עסק בתיאום המאבק ביותר מתריסר התפרצויות של מגיפות, כולל האבולה, ועבד באיזורי מלחמה כמו אפגניסטן ואנגולה. כל זה גורם לו דווקא להרגיש מוזר, כאשר עליו לפעול במולדתו, בגוף רפואי התנדבותי המקים בתי חולים זמניים כדי להקל במעט מן העומס על שירותי הבריאות הכורעים תחת הנטל.
אנסייאס סבור, שאין מערכת בריאות בעולם היכולה להתמודד לבדה עם הקורונה, ומציין שאירופה ויתר חלקי העולם המפותח לא נתקלו במגיפה שכזו מאז השפעת הספרדית ב-1.19 – כך שכלל לא ניתן היה לדמיין אותה. לדבריו, כעת העדיפות היא להציל חיים, אך כאשר המגיפה תחלוף – חייבים להפיק לקחים: אנושיות, תכנון והכנות.
תוכניותיה של מריה אינן מרחיקות לכת יותר מאשר לעבור עוד יום, לאזור כוחות ליום המחרת ולשמור ברמה נמוכה ככל האפשר את רמות הפחד והחשיפה שלה. "היה לי יום אחד ממש רע בשבוע שעבר, כאשר המון אנשים מתו ונדמה היה שלאיש לא אכפת. באתי הביתה ואמרתי: זהו זה, אני חייבת כמה ימים כדי לנוח ולהתאושש". בתה בת העשרה שכנעה אותה: "אם הזקנים והזקנות הללו ימותו, הם ימותו בכל מקרה. אבל אם לא תלכי, זה יהיה עוד יותר גרוע עבורם. הם צריכים שתבואי ותעשי כמיטב יכולתך".
מריה נחושה בדעתה כעת להחזיק מעמד כמיטב יכולתה, שהרי היא ועמיתיה הם המגע האנושי היחיד שיש לרבים מאותם זקנים במשך שבועות ארוכים של חוסר ודאות, בדידות ואף גרוע מכך. "לפני כמה ימים, אחת הזקנות – שלא ראתה את בתה במשך שבועיים – רצתה לחבק ולנשק אותי. לא יכולתי, כי זה אסור. ואז היא אמרה: מותק, תני לי לפחות את ידך, כי זה כל מה שיש לנו".

תאריך:  05/04/20   |   עודכן:  05/04/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מפולת, מבט לעתיד, תעודת מצוינות, במגיפה ומחסור בצוותים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבוע טוב, בריאות שלמה וחג שמח וכשר    רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
הרצל ישראל
מדוע החל משרד הבריאות לנטר (בשפת העם - להיות עם היד על הדופק) את ריכוזי הקורונה בישראל, באיחור של שבועיים לפי דברי המומחים    מדוע החליט נתניהו לנטרל את פיקוד העורף ומל"ח שזהו תפקידם בזמנים של אירועים קיצוניים, דבר שהיה מרגיע את הבהלה בציבור?
שלומי אדר
המעסיקים חייבים לדאוג לכל השירותים הנלווים מתוקף היותם חשופים להדבקה - פגיעה במצבם הרפואי ומצבם הכלכלי - אלו ועוד עשויים לבוא לידי ביטוי על-ידי המעסיקים במתן ביטוח רפואי מורחב, והגדלת גובה הפיצוי עבור כל יום עבודה שהעובד משרת את המעסיק
איילת פישביין
היא הורגת, היא מנפצת כלכלות, מכניסה עמים שלמים לסגר, ועם זאת יש למגיפת הקורונה גם יתרון גדול: היא חושפת אמיתות באכזריות שאין כמוה
איתן קלינסקי
אני מאמץ את הצו שבקע בהר סיני: צו קול הצדק - לפעול לחברה של צדק סוציאלי ולא של חברת צדקה עם פערים חברתיים    לפעול לחברה שלא תשלים עם קיומה של קוטביות מעמדית כפי שקיימת היום בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il