X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם הנשיא בוש מבין היטב מה הוא טרור וכיצד להגיב כלפיו, הרי שלא כך מתייחסת אליו ממשלת ישראל, שלכבוד ביקורו תשחרר מאות אסירים פלשתינים, חלקם רוצחי יהודים, אנשים נשים וטף
▪  ▪  ▪
ג'ורג' בוש [צילום: AP]

אפתח באפיזודה אישית: לפני ההחלטה על מהלך ההינתקות האומלל ב-2006, במסגרת ניסיונותינו הנואשים לבטלה, נסענו משלחת רבנים המייצגים כ-350 רבנים מישראל מטעם הקונגרס לוושינגטון, כדי להסביר את עמדתנו לאנשי ממשל אמריקנים. באחת מפגישותינו עם סנטור ידוע, הסברנו לו את ההלכה היהודית הרואה בנסיגה סכנה נוראית לתושבי ישראל. בתגובה הוא חייך ואמר, "ראביי, אתם לא צריכים להסביר לי, אני מבין את ההיגיון בנושא גם ללא ההלכה, הסבירו זאת למדינאים הישראלים, הם אלו שמשכנעים את הממשל בוושינגטון לתמוך בנסיגות"
אם תרצו, זהו הסיפור שמאחורי ביקורו של הנשיא ג'ורג' בוש בישראל. הנשיא בוש הנו אדם חיובי מאוד הנלחם בטרור ואוהד ישראל, לצערנו, לא הוא מחליט מה יהיו תוצאות ביקורו, תוצאות שמתחילות עוד לפני הביקור עצמו. התקשורת הישראלית, המגמתית לצערנו, מדברת כל העת על כך שמטרת הביקור הינה הגברת הלחץ על ישראל לבצע את שלב ב' בהינתקות, ראש הממשלה ושריה, שעד עתה סיפרו בתקשורת ש"לא הוחלט דבר באנאפוליס", מדברים לפתע על "יישום החלטות אנאפוליס בהמשך לביקור בוש". הם מחליטים בשביל בוש מה מטרותיו.
גם אם הנשיא בוש מבין היטב מה הוא טרור וכיצד להגיב כלפיו, הרי שלא כך מתייחסת אליו ממשלת ישראל, שלכבוד ביקורו תשחרר מאות אסירים פלשתינים, חלקם רוצחי יהודים, אנשים נשים וטף! ועל-מנת "לוודא" שאותם אסירים, שוודאי ימשיכו בטרור אחר שחרורם, לא יילחמו בידיים ריקות, מעבירה ממשלת ישראל כ"מחווה לקראת ביקור הנשיא", אלפי כלי נשק לרשות הפלסטינאית. להזכירכם, עד עתה רוב כלי הנשק שישראל העבירה לפלשתינים ל"צרכי שיטור פנימי" הופנה נגד ישראל, ובו נרצחו עד עתה למעלה מ-1000 יהודים ה' יקום דמם! ונפצעו עשרות אלפים.
תורת ישראל, מלמדת את היהודי כיצד לחיות את חייו בצורה המוסרית והנכונה ביותר. ההלכה היהודית קבעה באופן ברור לפני מאות שנים (שולחן ערוך סימן שכ"ט), שקדושת החיים היא מעל הכול.
הסכמי אוסלו הוכיחו כי, אפילו מו"מ בנוגע למסירת חלקי ארץ ישראל, גרמה לסכנה מיידית ומוחשית לחייהם של מיליוני תושבי ישראל! על כן חתמו 350 רבני ישראל על פסק הלכה הקובע שאסור לוותר על אף שעל מתוך דאגה כנה לשלום עם ישראל היושב בציון.
נכונותה והגיונה הנצחי של ההלכה מוכיח את עצמו, לאסוננו הגדול, פעם אחר פעם: כשמדברים על נסיגה, ויתור או שחרור אסירים, מרימים ארגוני הטרור ראש ומבצעים פיגועים קשים ואכזריים, כדי שיוכלו לומר שהם אלו שהכריחו את מדינת ישראל להיכנע. ולאחר נסיגה בפועל, כל שטח שנמסר לידיהם משמש לבניית בסיסי טרור ולשיגורי טילים לתוך ערי ישראל!
הגיון זה מכה בנו גם הפעם. מאז "הריחו" ארגוני הטרור שממשלת ישראל מתכננת ויתורים נוספים לקראת ביקור בוש, הם הגבירו פי כמה את מלחמתם, הכפילו את כמות ההפגזות והחלו לשלוח טילים ארוכי טווח גם לעיר אשקלון וכך נוספו כ-200,000 יהודים נוספים לטווח הסכנה. יתירה מזו הם כבר אינם מתחבאים מאחורי ארגוני הטרור הקיצוניים, ואת הפיגועים הרצחניים האחרונים מבצעים שוטרי הרשות הפלסטינאית בעצמה! אנו יכולים לדמיין לעצמנו, רחמנא ליצלן, איך ייראה הטרור של "שוחרי השלום" לאחר הביקור.
אין זה חשוב מה הן תוכניותיו של הנשיא בוש, חשוב כיצד ביקורו מתפרש בעיני העולם, ובעיקר בעיני הישראלים והפלשתינים, וכפי שהם מפרשים, או רוצים לפרש - תוצאת הביקור הינה אחת ויחידה, תמיכה בהינתקות שלב ב' שתגרום למעגל שפיכות דמים נוראית, שסופו מי יישורנו, חלילה וחס.
ראש השב"כ מר יובל דיסקין אמר זאת במילים פשוטות בדבריו בוועדת החוץ והביטחון: "תוצאותיה של ועידת אנאפוליס יהיו אלפי טילים ופצמרי"ם בירושלים ובמרכז הארץ". חשבון הנדסי פשוט מראה, שטיל בטווח שיגור של הטיל שנפל השבוע באשקלון, לאחר הנסיגה המתוכננת של ישראל, יגיע בדיוק למרכז תל אביב.
בשבוע שעבר חתמנו על מכתב לנשיא בוש, בשם 350 רבני ישראל החברים ב"קונגרס הרבנים למען השלום - פיקוח נפש", בו אנו קוראים לו, מהסיבות דלעיל לבטל את ביקורו המתוכנן בארץ.
אנו תפילה, כי נשיא ארה"ב ככל חסידי אומות העולם וידידי היהודים לאורך הדורות, ייענה לבקשותיהם של הרבנים - מנהיגי ישראל האמיתיים.

הרב יוסף גערליצקי הינו יו"ר של קונגרס הרבנים למען השלום – פיקוח נפש
תאריך:  08/01/2008   |   עודכן:  08/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקור בוש - סכנה לישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בעזרת השם יתברך
א ר  |  8/01/08 18:30
2
ואם בוש לא ייבקר מצבנו טוב???
הרב הוזה בהקיץ  |  8/01/08 19:03
 
- תגובה ל 2
ירמי  |  8/01/08 20:20
3
אם אוהד ישראל הוא, ואם שלום
הניה  |  8/01/08 22:23
4
אולמרט ועגל הזהב
דרוש מנהיג חזק  |  9/01/08 08:02
5
הרב גרליצקי: זה לא בוש, זה
צלילה  |  9/01/08 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלפור חקק
על שירתו של עמוס מלר ביום ד' בשבט, יום השנה הראשון ללכתו מעימנו
זאב סוביק
השביתה הגדולה במערכת החינוך הסתיימה בטוב    המורים קיבלו תוספת שכר, התלמידים ימשיכו ליטול רטאלין ולברוח לסמים ולמציאות אלטרנטיבית    הכותב הוא תוצר גאה של הישגי השביתות הקודמות והוא מאמין שאפשר כבר לשאול בקול רם את השאלות שנשאלות בשקט, בחדרי חדרים    ויש לו גם פיתרון
מנדי ספדי
אסד לא התאמץ ולא יתאמץ כדי להחזיר לידיו את הגולן, לא בהסכם שלום ובוודאי לא במלחמה    המלחמה למען לבנון תחזק את משטרו של אסד בעקבות הרווחים הרבים שיפיק ממנה
אהרון רול
המערכת המשפטית מגמשת שריריה נגד ילדות בנות 14-16, משום שהיא חוששת להתעמת עם הדבר האמיתי - המתיישבים הנחושים של הגדה המערבית.
אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד ורו"ח
בעקבות רצונם של אנשי עסקים רבים לפעול באסיה בכלל ובשוק ההונג קונגי בפרט, גובר הצורך להתייחס בקווים כלליים למתרחש שם, מבחינת שיטת המיסוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il