X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחת ממלכודות הדבש שעומדות בפני חברת סטארט אפ חדשה, הוא הפיכתה לפלטפורמת מחקרים אקדמית. מצב שכיח בו הופך מיזם הסטרט אפ לכלי עזר של חוקרים אקדמיים לפרסום כמות רבה של מאמרים
▪  ▪  ▪

מיזמים כלכליים שמבוססים על מסחור רעיונות החדשים הידועים בשם סטארט אפ הם מנוע צמיחה מרכזי של הכלכלה העולמית והישראלית.
למרות שהיקף העובדים שמשתכרים באופן ישיר מתעסוקה בענף הסטארט אפ אינו גדול, לתעשיית הסטארט אפ יש השפעה תדמיתית רחבה על כל שוק התעסוקה; שכן תעשיה זו מעודדת את כל התעשיות המסורתיות לחשיבה חדשנית, שהתגמול שלה הוא רווח גדול יותר.
אחת ממלכודות הדבש שעומדות בפני חברת סטארט אפ חדשה, הוא הפיכתה לפלטפורמת מחקרים אקדמית. מצב שכיח בו הופך מיזם הסטרט אפ לכלי עזר של חוקרים אקדמיים לפרסום כמות רבה של מאמרים.
כלומר, במקום למקד את מאמצי החברה במיקסום הרווח שתשיג החברה, ממוקדים מאמצי החברה במיקסום כמות המאמרים האקדמיים שיודפסו על-ידי חוקרים אקדמיים שישתמשו בחברה לצורך כך.
חברת סטארט אפ הנופלת למלכודת דבש של פרסום מאמרים, מוצאת את עצמה בדרך כלל לאחר עשור עטור תהילה של השתתפות בכנסים מדעיים נוצצים, בדרך ללא מוצא.
לרוב מתברר ליזם שהשקיע ימים ולילות מחייו, בשנים הראשונות לרוב לא תמורה, כי החברה שהוא הקים למטרת רווחה כלכלית לו ולמשפחתו, הפכה לכלי שרת בידי חוקרים אקדמיים, שגילו דרך קלה לפרסם מאמרים אקדמיים רבים.
כל עוד לא יתעורר יזם סטארט אפ כזה בזמן, הוא עלול למצוא את עצמו לאחר שנים עם חברה שפיספסה את השוק שבו היא עוסקת, כיוון שהייתה עסוקה בהתפארות עצמית בכנסים אקדמיים נוצצים.
מצב שבו הופכת חברת סטארט אפ ממיזם להשגת רווח למיזם להשגת מאמרים נפוץ למדי בישראל משתי סיבות עיקריות;
סיבה אחת היא ריבוי יחסי של מיזמי סטארט אפ בכלל ובתחום הרפואי בפרט בישראל. המציאות שבה "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים" הופכת את ספקי ההון כמו בנקי השקעות וקרנות הון סיכון לסלקטיביות יחסית לארצות אחרות.
לצורך מימון רעיון לסטארט אפ בתחום הרפואי, דורשות כל קרנות הון הסיכון כי הסטארט אפ יצרף אליו חוקרים ובעיקר רופאים ידועי שם כתנאי למימונו ההתחלתי.
לחוקרים ובעיקר לרופאים מהווה דרישה זו חבל הצלה אקדמי. שכן, הדיאטה התקציבית שכופה הממשלה בישראל על מוסדות ההשכלה הגבוה לסוגיהם, והעיסוק הרב שכרוך בהשגת קרנות מחקר אחרות, הופך את תקציבו של הסטארט אפ למקור נוח וקבוע לחוקרים להשגת תקציב מחקר נוח.
לחוקר האקדמי, יש צורך לפרסם כל הזמן מאמרים כדי להשיג קידום וכדי לשמור על מעמדו. סטטיסטיקות שמתפרסמות על-ידי מוסדות ההשכלה הגבוהה עצמן מראות כי בישראל, פוחת עם השנים החשיבות של קריטריון נוסף בפרסום מאמרים שהוא החשיבות המדעית.
כך שלהוציא כמה פרסי נובל, ישראל מאופיינת בשנים האחרונות בדירוג הולך ויורד של האוניברסיטאות, יחד עם דירוג הולך ועולה של מספר המאמרים היחסי שמפרסם חוקר אקדמי.
משמעות הנתונים האלו היא פשוטה. במצב של ירידה בתקציבים, וטרחה רבה שכרוכה בהשגת קרנות מחקר פרטיות, לחוקר הנדרש להמשיך ולהיות יצרן מאמרים קבוע, האקדח שמצמידות קרנות הון הסיכון לרקתן של חברות הסטארט אפ החדשות, במיוחד בתחום הרפואי הוא מתנה משמיים.
חברה ובה צעירים נלהבים שעובדים חצי בהתנדבות, שמוכנה לספק לחוקר נתונים ומאמרים מוכנים, היא מכרה זהב.
חברת סטארט אפ עבור החוקרים, היא גם דרך נוצצת יותר להשגת חומר למאמרים חדשים, מן הדרך המקובלת והלא נעימה, של ניצול תלמידי המחקר לדוקטור ולמסטר לצורך השגת חומרים למאמרים.
חברת הסטארט אפ שתיפול למלכודת דבש של פרסום מאמרים, תספק בדרך כלל לחוקר האוניברסיטאי גם את הוצאות הנסיעה להשתתפות בכנסים בהם יוצגו המאמרים, וזאת מעבר למימון האוניברסיטה.
כנסים אלו נערכים באולמות ובהן תפאורה משלה מקרטון. תפאורה שמוסרת למחרת הכנס ונותר חדר ריק. משל הוליוודי לחברה שנופלת במלכודת פלטפורמת המאמרים ותמצא עצמה מול שוקת ריקה בעתיד.
הקולות היוצאים מקרב הארגונים הרפואיים עצמם המלינים לאחרונה על הניצול הלא הוגן של חברות הסטארט אפ למטרות כלכליות אישיות של רופאים לא עוזרים עדיין למיגור התופעה.
מה שיעזור אולי, הוא כי יזמי חברות הסטארט אפ יתעוררו לא אחרי עשר שנים אלא לפני זה, ויגלו שהם השקיעו עשר שנים מחייהם וחיי משפחתם, רק כדי להפוך לפס יצור של מאמרים אקדמיים.
שינוי כזה בהתנהלות חברה קטנה התלויה בכספי משקיעים המסונוורים לרוב מהמלצות הרופאים כמו בכל מלכודת דבש הוא קשה, אבל הוא השינוי שיאפשר את הישרדות והצלחת החברה.

תאריך:  17/05/2008   |   עודכן:  17/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטארט אפ ופלטפורמה אקדמית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון: רשת פיתוח ארצית
Fraunhofer  |  17/05/08 14:58
2
בנוגע לפרסום מאמרים
אייל.ב  |  17/05/08 17:19
 
- אתה שוב משתמש בסיסמאות במקום
מיכאל ב  |  18/05/08 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"פוסי" באוסטריה פירושו "נשיקה" וכך גם "קוס" בגרמניה; ובמקסיקו - "חרא" הוא שם-משפחה נפוץ מאוד    אבל פורנוגרפיה, מסתבר, היא באמת עניין של גיאוגרפיה. אז, תיירים, היזהרו בדבריכם; הברכה והקללה
טובה ספרא
השבוע מערכות יחסים עומדות במבחן ויש מקרים רבים של חוסר אמון וחוסר הבנה - גם ברמה הארצית    המצב גורם להמשך הסקנדלים במדינה    וגם: תחזית לבנימין נתניהו ומה קורה בבחירות לארה"ב
קובי לירז
דר' אברהם בן עזרא
חקירה של צד שלישי בבוררות, שלא במעמד בעלי הדין, היא עניין מהותי בעל חשיבות ראשונה במעלה, עד כדי כן שתיפסל חקירתו של בורר הנעשית ללא שיתוף הצדדים לדיון - אפילו היא חקירה עניינית
צבי גיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il