X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרפואה אינה מבינה עדיין מספיק טוב מדוע אדם חולה בסרטן, ואינה מבינה עדיין מספיק טוב את מהלך המחלה. כתוצאה מכך, חולים רבים מאובחנים באיחור, ואצל חולים רבים בהם מאובחנת המחלה באיחור, הטיפול לא יעיל והם מתים בסופו של דבר
▪  ▪  ▪
סרטן. גורם תמותה מס' 1 בישראל [צילום: יחצ]

נתוני משרד הבריאות על סיבות התמותה בשנים האחרונות בישראל שהתפרסמו השבוע קובעים, כי סרטן היא הסיבה העיקרית כיום לתמותה בישראל.
בשל התקדמות המחקר הרפואי ירדה התמותה ממחלות לב בעולם ובישראל והיא הפכה לסיבה השנייה בחשיבותה לתמותה. הבנת תהליך ההיווצרות של מחלת לב, ומאפייני המחלה כאשר היא מתרחשת, אפשרו פיתוח תרופות ומכשירים טכנולוגיים לאבחון ולטיפול במחלה וכך להוריד את התמותה ממנה.
בסרטן לעומת זאת, המצב עדיין שונה. הרפואה אינה מבינה עדיין מספיק טוב מדוע אדם חולה בסרטן, ואינה מבינה עדיין מספיק טוב את מהלך המחלה. כתוצאה מכך, חולים רבים מאובחנים באיחור, ואצל חולים רבים בהם מאובחנת המחלה באיחור, הטיפול לא יעיל והם מתים בסופו של דבר.
כך שלמרות המאמץ הכספי האנושי והטכני, עדיין בסוגים רבים של מחלות סרטן, חלק גדול עדיין מתים מן המחלה בסופו של דבר.
מצב זה מביא עם השנים יותר ויותר מטופלים ומטפלים לשאול את עצמם, מדוע פורצת המחלה, איך מחלימים ממנה, ומדוע אנשים מחלימים בעוד שאחרים בעלי מאפיינים זהים מתים.
שאלות אלו מביאות רופאים, מתחילים ובכירים כאחד, לאשש מחדש, איש איש בדרכו, את העקרונות המסורתיים של הבריאות והחולי. את אותם עקרונות שידועים אלפי שנים ברפואה מונעת ובהחלמה, של מנוחה, התעמלות, תזונה טובה ובעיקר שינוי התודעה.
כאשר רופאים אלו מבססים את גישתם, הם מחליפים את השאמנים של פעם ביכולתם להבין את הנסתר שהיא כיום ההחלמה ממחלת הסרטן. רופאים אלו הופכים גם, תודות לתקשורת ופרסום מתאים לגורו מודרני שמיליוני אנשים בעולם מאמצים את שיטתם.
בעשורים קודמים היו שיטות כאלו שפיתחו הרופאים למניעה והחלמה מסרטן תובעניות ויקרות. הן דרשו בדרך כלל מן האדם להפוך לצרכן, לצאת לחוות ריפוי, לקנות מוצרי מזון וקלטות ולהמשיך בשימוש בהם בתוכנית מובנית בבית.
בשנים האחרונות חל שינוי בגישה הזאת בכמה מימדים. יותר ויותר רופאים מפתחים ומבססים גם את נושא שינוי היחס הנפשי של האדם לעצמו, לסביבה ולחיים כדרך למניעה ולהחלמה מסרטן. שינוי זה כמו גם המימדים האחרים של תזונה וספורט יכול להיעשות בחיי היום-יום בנושאים רגילים בהם ניתן לשנות כמו סוג הירקות הנצרך או בעזרת מכשירי עזר קטנים מתאימים.
ספר מעניין שיצא לאחרונה על-ידי אחד הרופאים שהפך ל"גורו תקשורתי" בזכות התפיסה הכוללת שלו לשמירת בריאות ומניעת חולי נפשי, הוא הספר "לא לסרטן", מאת ד"ר דויד סרוואן-שרייבר הידוע מספרו הקודם "ללא פרויד ללא פרוזאק".
ספר זה תומך בעקרונות שלו בשורה של ספרי רופאים שבארבעים השנה האחרונות, מפרסמים שיטה משלהם המבוססת על אותם עקרונות משותפים, של תזונה, מודעות וספורט לאחר שקיבלו אישור ברפואה מערבית וכל אחד על-פי הדגשים שלו.
ד"ר סרוואן-שרייבר פיתח את ספרו הקודם וכתב את הספר הזה, לאחר שחלה בסרטן והבריא. כך שספרו הוא פרי ניסיונו המקצועי והאישי - כרופא וכחולה סרטן.
המעניין בספר זה הוא שהוא נכתב על-ידי רופא-פסיכיאטר, שמפתח את אופן ניהול הרגשות של אדם לעצמו, לסביבה ולחיים, כדרך למנוע תחלואה בסרטן, לסייע יחד עם שאר רכיבי אורח החיים בהחלמה מן המחלה.
הפתרון אליו מגיע הספר החדש, מצטרף לשורה של פתרונות אותם הציעו במהלך ארבעים השנה האחרונות הרופאים החשובים, בספרים הנמכרים ביותר למניעה והחלמה ממחלות, בנושא הרכיב הפסיכולוגי בהחלמה מסרטן: שילוב שיטה מובנית של תרגילי עזר ובעיקר תרגילי נשימה ודמיון מודרך ותוך סיוע במכשיר מרפאתי של משוב ביולוגי (ביופידבק) לשם שינוי המודעות הנפשית כמרכיב להחלמה ממחלה.
סיוע בשיטות אלו ובמכשיר הביופידבק להחלמה מסרטן, הוצע לראשונה על-ידי הרופא האונקולוג ד"ר סימונטון בארצות הברית. לאחרונה אף חברו שלושת הרופאים החשובים ביותר בארצות הברית ובעולם המערבי בתחום מניעת והחלמה ממחלות ובעיקר מחלות לב יחד, כדי להמליץ על מכשיר ביופידבק משותף להם. רופאים אלו הם ד"ר דיפאק צ'ופרה, ד"ר אנדרו וייל וד"ר דין אורניש. רופאים אלו מוכרים גם בישראל. בארצות הברית ובאירופה הם נהנים ממעמד של גורו במניעה והחלמה ממחלות.
המשמעות של הצטרפות ד"ר דויד סרוואן-שרייבר לנושא מניעת הסרטן באמצעות שינוי המודעות, בעקבות מחלתו והחלמתו מסרטן, היא חיזוק רב משמעות לתפקיד התרגול והמכשור בשינוי יחס האדם לעצמו, לגופו ולחיים, בשל העובדה שהוא פסיכיאטר בעל השפעה בעולם.
בספרו הקודם הוא מצא, כי דווקא מכשור ביופידבק קטן ופשוט, שניתן לתפעול פשוט ויעיל בכל בית, הוא בעל השפעה משמעותית על מניעה והחלמה מבעיות נפשיות, זאת מעבר לתפקוד הידוע שלו זה מכבר בנושא במחלות לב. בספרו החדש הוא מרחיב את השימוש במכשור זה כמו קודמיו, לנושא החלמה מסרטן.
כך שספר חדש זה, מחזק את הגישה ההולכת וצוברת תמיכה ברפואה, כי לא רק תזונה ותנועה גופנית מסבירות תחלואה או החלמה מסרטן. אלא גם למודעות הפסיכולוגית יש תפקיד דומה. שיטות קצרות ופשוטות ומכשירי עזר פשוטים יכולים לסייע למניעה וגם להחלמה מסרטן.
ספר זה הוא לדעתי גם חיזוק נוסף למטפלים ומטופלים שרואים את אופן ביטוי הרגשות כסיבה לתחלואה וכרכיב בהחלמה ומציע לכך שיטות פשוטות לתפעול לכל. זאת לעומת עמדת הממסד הרפואי שעדיין רואה בסרטן בעיה רפואית מעיקרה, וכפי שאנו רואים בנתוני משרד הבריאות, עדיין לא מצליח כתוצאה מכך די הצורך למנעה ולרפאה לחלוטין.

תאריך:  29/05/2008   |   עודכן:  29/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לסרטן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על סיבות למחלת הסרטן
נעמי42  |  10/06/08 20:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צלו רוזנברג
מצער לראות איך העולם הנאור מתבזה פעם אחר פעם מול מדינה שעלולה להפוך תוך זמן קצר יחסית למדינה בעלת יכולת גרעינית. מצער גם לראות את ישראל מתנהלת בכבדות, בעצלות מחשבתית במקום לעורר את העולם למעשה שיפסיק לחלוטין את כל התוכניות הגרנדיוזיות של אירן
עו"ד יוסי דר
עובדה היא, שברק פנה אל אולמרט בדרישה שיפנה את כסאו - לא בגלל המעטפות, אלא אך ורק כי אולמרט אינו יכול לחלק את זמנו בין החמאס, הפרוסטטה, החיזבאללה והחקירות
הרב ישראל רוזן
'שתי בירות למדינה אחת'; ירושלים היהודית ותל אביב הישראלית, האירופית, האמריקנית ואולי רק מזרח תיכונית    בירה יהודית או ישראלית?
אהרון רול
לעתים בעת אשר ברצוננו להיות מעט יותר מנומסים, אמור 'תקינים פוליטית', מחליפים אנו לשון חריפה בביטויים רכים יותר אך לא פחות נחרצים בכוונתם. כזו היא התבטאותו של הלה התופס את כסא ראש הממשלה בכנותו את ידידי ונאמני ארץ ישראל בכינוי 'הזוהים'
אפרי הלפרין
רשות לנו להגבלים עסקיים, וגם רשות לחשמל יש לנו - ואנחנו נטחנים באמצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il