X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך לעשות טיפול בהלם למערכת המחוקקת והמבצעת. את המגמה שהתחילה בבחירות הקודמות של ירידת אחוז ההצבעה כסמן של חוסר שביעות רצון בבחירות הקודמות לכנסת, יש לחזק על-ידי אי הצבעה לכנסת הנוכחית
▪  ▪  ▪

ככל שפחות אנשים יצביעו בבחירות הבאות לכנסת ישראל, כך גדל הסיכוי שישתפר מצבה של מדינת ישראל.
השיטה הנהוגה אצלנו היא של דמוקרטיה ייצוגית. המשמעות של השיטה הזאת היא שאנו בעלי המניות של המדינה הזאת. אנו נצביע לכנסת פעם בארבע שנים במקרה האידיאלי, או פחות מכך במקרה הסביר.
בתקופה שבין הבחירות, השליחים אותם מינינו להיות חברי הכנסת ושרי הממשלה שלנו, ייצגו את הצרכים שלנו באופן יעיל והגון.
הפוליטיקאים משכנעים אותנו שמפלגה אחת תהיה יותר מתאימה לייצג את האינטרסים של הקבוצה אליה הבוחר מייחס את עצמו, יותר ממפלגה אחרת, ולכן שנצביע בעד אותה מפלגה.
מהנתונים המצטברים על יעילות השלטון ועל השחיתות האישית של נבחרי הציבור, ברור כי השיטה הנוכחית הגיעה לנקודת מפנה. זה לא מפלגה אחת או אחרת. אין הבדל בין בילויי שני מנהיגי הליכוד נתניהו ושלום בלונדון בתקופת מלחמת לבנון השנייה, לבין מקורות המימון של אהוד ברק להפגנות הצמתים שלו בממשלת אהוד הראשונה. אין הבדל בין נשיקה צרפתית של חיים רמון ערב מלחמת לבנון השנייה, למעשי נשיא המדינה בלשכתו שהדלת סגורה.
השיטה הדמוקרטית הייצוגית הנהוגה כיום בישראל, מניחה שהרשות המחוקקת והמבצעת תבצע את תפקידה ביעילות ובהגינות. תפקידה היא לא רק להגן על מדינת ישראל בפני אויביה. תפקידה הוא גם לנהל חברה בצורה יעילה הוגנת וסולידרית.
הנתונים הנחשפים על חברי הכנסת ושרי הממשלה הנוכחית, מכל המפלגות, מראים שהאינטרס היחיד של נציגנו הנבחרים הוא לשרוד כדי להיטיב עם עצמם, עם קבוצות פקידי השלטון ועם אילי ההון התומכים בהם. ראו את כתב האישום נגד השר הירשנזון, איך הוא נהנה מכספי האנשים הפשוטים. ראו איך נהנה אולמרט מכספי המעטפות לפי העדות. ראו איך נהנים חברי הכנסת מנסיעות הבונדס שלהם ובראשם יו"ר הכנסת.
שיטת העונג
לקראת הבחירות הבאות שוב ייטיבו מיטב משרד הפרסום לחקור ולבדוק איפה לא עבד מסע השכנוע הקודם שניסה לשכנע אותנו שיש הבדל בין מפלגות. זאת בעוד שכל ההבדל היה בשיטת העונג של כל ח"כ.
על רוב הציבור יעבוד כרגיל מסע הפרסום הזה. חברי הכנסת יעברו במהירות בין מפלגות כדי לא להישאר בלי כסא כמו משחק הכיסאות בגן, וכנראה לכולם ימצא כיסא חוץ מללא יוצלח.
חבר כנסת דתי יהפוך לירוק ואחר שהתנגד לגירוש מגוש קטיף יעבור למפלגה שבעד להחזיר את הגולן. העיקר להמשיך בשביעה ובבליעה.
ברפואה אין לפעמים ברירה אלא לבודד גידול סרטני כדי שיימק. כדי שתצמח מחדש רקמה בריאה. כדי שהגידול הסרטני לא ישתלט על הגוף ויכריע אותו.
ישראל רוצה להתקבל למועדון המדינות העשירות. במועדון המדינות העשירות לממשלה, לפרלמנט ולפקידי הממשלה של אותן מדינות יש תפיסת עבודה וערכים אחרת. של מוסר ושל יעילות.
ראש ממשלת נורווגיה לא יפגש עם בעל הקזינו שעה לפני הפגנת השלום. שם הוא יצא לחופשה שהוא הרגיש לא טוב.
קודם כל אמורים נבחרי הציבור להגן על המדינה בפני טרור ואויב. הם עושים זאת בהגינות וביעילות. תקציב תנאי השרות של הגנרלים שלהם ישר והגון.
תפקיד הממשלה שם אינו להעביר כסף מאזרחים לפוליטיקאים, לפקידי השלטון ולעשירים המקורבים, למשל על-ידי הפרטת חברות ממשלתיות לחברים כמו שעשה עורך הדין של האחים עופר בשיטה שנקראת שיטת השקשוקה בהפרטת צים במחירי סוף העונה.
במדינות מתוקנות השייכות למועדון המדינות העשירות שדומות בגודלן לישראל, למשל מדינות סקנדינביה ודומיהן, לממשלה תפקיד מינורי. ועיקר המעמסה היא על המגזר העסקי והמקומי. התוצאות מראות שהאזרח שם יותר מרוצה, החברה יותר הוגנת ויותר סולידרית. כתוצר לוואי הפוליטיקאים שם לא מקבלים מעטפות ונוסעים לחו"ל לראות הצגה ולקניות לאישה בזמן של מלחמה. הם הגונים שם.
קבוצת עשירים קטנה
במציאות שבה בישראל קרוב למחצית העושר כבר מרוכזת אצל קבוצת עשירים קטנה, ובמציאות שבה רמטכ"ל שתכנן להיות שר בממשלה אם הוא לא היה נתפס מוכר מניות ערב יציאה למלחמה, אין מנוס מלנהוג כמו עם חולה בולימיה שמזיק לעצמו מרוב רעב לעוד קצת.
במציאות שבה הדבר היחידי שמעניין את עובדי משרד האוצר הוא איך להתנחמד לעשירים בתקופת עבודתם בממשלה כדי לקבל אצלם ג'וב, אין ברירה אלא לגוף שזה כולנו להגן על עצמו בפני הגידול הסרטני שהוא הממשל, במערכת ההגנה החיסונית היחידה שעומדת לרשותו שהיא בחירות.
בשיטה הנוכחית בה ערב בחירות כלכלת בחירות ומסע פרסום מתוחכם ינסו לשכנע אותנו שבאמת יש הבדל בין מפלגת שינוי למפלגת הגמלאים ביעילות והגינות חברי המפלגה ולכן כדאי להצביע בעדה, אין ברירה אלא לנהוג אחרת.
כדי לאפשר את ההגינות והסולידריות בין כל הקבוצות השונות של האוכלוסיה בישראל, צריך לעשות טיפול בהלם למערכת המחוקקת והמבצעת. את המגמה שהתחילה בבחירות הקודמות של ירידת אחוז ההצבעה כסמן של חוסר שביעות רצון בבחירות הקודמות לכנסת, יש לחזק על-ידי אי הצבעה לכנסת הנוכחית.
רק ירידת אחוז ההצבעה מתחת לסף הסמלי המקובל במחקר של הצבעת מחאה של חמישים אחוז, תחייב את הממשל להפסיק את משחקי אחיזת העיניים השגרתיים שלו, שהוא עושה למען מסע רכישת הסיגרים השבועי, ולהשתנות.
כמו כל טיפול בהלם, זה יחייב את המערכת הציבורית על כל חלקיה, כנסת ומשרדי ממשלה, לעצור והשתנות. זה יחייב אותה כמערכת חולה להבריא, ולהתנהג כמו במדינה מתוקנת.

תאריך:  06/07/2008   |   עודכן:  06/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להצביע בבחירות
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים בתנאי
גורי גרוסמן  |  6/07/08 11:52
2
תמימות קדושה
מדע המדינה  |  6/07/08 12:04
3
להצביע גם נצביע לנתניהו! ל"ת
יופיטר  |  6/07/08 13:44
4
שוב אותו השיר המתוק והמרדים
סו  |  6/07/08 15:44
5
בוקר טוב אליהו
שאול א.  |  6/07/08 19:32
6
זהירות! תרגיל הונאה של השמאל! ל"ת
לילו  |  6/07/08 20:41
7
מי שלא מצביע תומך בקיים ל"ת
גדעון אמיר  |  6/07/08 21:44
8
חֲנוּת מַכּוֹלֶת.
תמרה  |  6/07/08 23:35
9
טעות פטאלית - ואני אנמק
מומחה למומחים  |  6/07/08 23:50
10
להצביע לכל מה שהוא לא קדימה! ל"ת
מיקיס  |  7/07/08 13:24
11
לפודלים של ביבי .
אינסטלטור ביוב  |  7/07/08 17:52
12
לא להצביע?
צבי טל  |  7/07/08 20:30
13
ניצן, מסכים איתך ב-100%
אודי בורג  |  26/01/09 22:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
הגיעה העת לומר ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולעובדיהם וכן למשטרת ישראל כי הם אינם מעל החוק, כי במקרים שבהם יחרגו מסמכותם או שהתנהלותם תהיה לא תקינה, מעשיהם ייחקרו והאחראים, אם יימצאו, יתנו את הדין
דודו אלהרר
אין בפעולות החבלנים הפלשתינים שום סממן של עבירת רֶצָח מצוי. המניע הוא לאומי-דתי. אין כאן לא מחשבה ולא כוונה פְּלִילִית. זהו סוג של מלחמה מתועבת ואכזרית המחייבת התייחסות הולמת, וזוֹ, לדעתי הענייה ממעש, אינה מעניינו של בית משפט, או שופט חשוב, מלומד וחכם ככל שיהיה
אפרי הלפרין
בשנים האחרונות הפך מרכז השלטון המקומי בישראל לגורם מרכזי ומוביל במדינה, המעורב בכל תחום של החיים הציבוריים, לרווחת התושבים, מרכז השלטון המקומי גם מחלק אותות - אות יקיר השלטון המקומי, והוא מחלקם לראש הממשלה, שר הפנים ושר התשתיות
ד"ר אברהם בן עזרא
יצר ההישרדות ואומץ הלב, התושייה והגבורה, ההתנדבות וההקרבה - כל אלה הם תוצאה של חינוך מסוים, שהוא לא בדיוק מהסוג שהתקשורת של מדינת ישראל, כפי שהיא כיום, מעוניינת לטפח
הרצל חקק
מבט מאוחר בעקבות - "ואולי שינה", ספרו הנצחי של הנרי רות. מסע בעקבות יצירת מופת, שמציבה מראה בפנינו. ואולי המשבר לא תם    "ואולי שינה", כינרת, 1984, 416 עמודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il