X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מושגים
מהו משרד עורכי דין?
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

משרד עורכי דין הוא עסק אשר לרוב מנוהל על-ידי עורך דין אחד או יותר. עיסוקו המרכזי הוא מתן פתרונות וייעוץ משפטי עבור אנשים פרטיים ו/או עסקים לגבי זכויותיהם וחובותיהם על-פי חוק ולייצג לקוחות במשפטים פליליים או אזרחיים, הסכמים ושאר נושאים בהם נחוצה נוכחות עורך דין.
משרד עורכי דין מאורגן בעיקרון בכמה רמות, תלוי בתחום השיפוט שלו. הנפוצים הם:
משרד עורכי דין של פרילאנסר: העורך דין במקרה הזה הוא המשרד עורכי דין והוא זכאי לכל הרווחים, ועליו מוטלים החובות וההפסדים.
משרד עורכי דין בשותפות כללית: כל העורכי דין במשרד הזה שותפים בצורה שווה בחובות וברווחים.
משרד עורכי דין תאגידי: עורכי דין החברים במשרד מסוג זה זכאים למניות בחברה. בדומה לכל תאגיד אחר.
בהרבה מדינות ובכללן ארצות הברית ובריטניה ישנו חוק המאפשר רק לעורכי דין להיות בעלים או להיות מנהלים של משרד עורכי דין. לפיכך, משרד לא יכול לגייס הון בזריזות כמו רוב התאגידים האחרים, על-ידי הנפקת מניות לציבור. בארה"ב, החוק תקף לגבי כל המדינות. אולם לאחרונה ישנו דיון לגבי הגמשת עמדה זו בכדי לאפשר למשרדים להתרחב במהירות.
החוק נוצר על-מנת למנוע ניגודי אינטרסים. על-פי דין, עורך דין אמור להיות מחויב במאת האחוזים ללקוח שלו ולייצוג האינטרסים שלו ולא לחייבו יתר על המידה. עורך דין המחזיק במניות החברה שחלקן הגדול ציבוריות ייתכן שיטה את החלטותיו לטובת בעלי המניות בחברה. דבר שלעיתים רבות יכול לבוא בניגוד לאינטרסים של הלקוח אותו הוא מייצג.
משרד עורכי דין מאורגן סביב שותפים אשר הינם שותפים ומקבלי החלטות בתחומים המשפטיים. מאחוריהם עומדים עמיתים, אשר הינם עובדים במשרד עורכי דין אשר ביום מן הימים יהיו גם הם שותפים במשרד ובמעגל השלישי עומדים עובדי המשרד אשר מספקים שירותי תמיכה עבור המשרד.
עמית במשרד עורכי דין ייאלץ לחכות עד 9 שנים בטרם השאלה אם להופכו לשותף במשרד תועמד לדיון.
יש המון יוקרה בלהיות שותף במשרד עורכי דין, במיוחד לאור התחרות הגדולה בשוק המוצף בעורכי דין.
זה מחזה די נדיר שנכפה על שותף במשרד עורכי דין להתפטר, אך זה קורה אם השותף מבצע עבירה או התנהגות לא אתית, מחלה כרונית או שהשותף אינו תורם במאומה לרווחי המשרד. ישנם משרדים אשר הכניסו סעיף אשר מציין גיל פרישה אל תוך הסכם השותפות. גיל זה יכול להיות גיל הפרישה על-פי חוק ומעלה. מנהל בתאגיד, בניגוד לשותף במשרד עורכי דין, נמצא בסכנה גדולה יותר לאיבוד מקום העבודה אפילו אם האשמה היא לא שלו כמו בנפילת ערכי מניות החברה.
בארה"ב, בקנדה וביפן משרדי עורכי דין בגדלים בינוניים ומעלה מעסיקים משפטנים בתפקיד המוגדר כ"יועץ". כפי שבית המשפט העליון במדינת קליפורניה קבע מספר הגדרות לתפקיד אשר אינן תואמת בדיוק את תפקיד העמית. יועץ במשרד עורכי דין הינו שכיר בדומה לעמית. למרות שמספר חברות מעניקות מעמד של פרילאנס ליועציהם. בניגוד לעמית, ליועץ במשרד עורכי דין יש את הלקוחות שלו. הוא מנהל את התיקים שלו בעצמו ומנהל עמיתים תחתיו. יחסים אלו נועדו על-מנת לשמור על מאגר לקוחות ומקורות במסגרת המשרד. מעמד זה ניתן בעיקר לעמיתים שלא הגיעו למעמד של שותפים בחברה.

הכותב הנו כותב מאמרים מקצועי בתחום המשפט והעסקים.
תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
בבואה של הרשות המינהלית להפעיל סמכותה עליה לפעול מכוח סמכות אשר ניתנה לה בחוק, בסבירות, בהגינות, תוך מתן זכות שמיעה לכל הצדדים    מהי נפקות המעשה המינהלי אשר בוצע שלא בסמכות ותוך אי קיום זכויותיו הפרוצדורליות של האזרח?
ענבל בר-און
ביצוע מעשה בניגוד לחוק (הפלילי או האזרחי) יכול להקים למי שנפגע ממעשה לא חוקי זה עילה לתביעה בנזיקין    וזאת בתנאים מסוימים שנקבעו בפקודת הנזיקין ובפסיקה
ענבל בר-און
הגם שחופש הביטוי מהווה את ערך היסוד בחברה דמוקרטית, אל מולו עומדים זכויות ואינטרסים שונים: הזכות לשם טוב, לפרטיות, לכבוד, אינטרס בטחון המדינה ועוד
ענבל בר-און
בכדי להגן על האזרח מפני פקידי רשות אשר מנצלים את סמכותם לרעה לצורך האינטרסים האישיים שלהם נוצר במשפט המנהלי כלל איסור ניגוד העניינים
ענבל בר-און
בבואה של הרשות לקבל החלטה עליה לאסוף נתונים, להחליט מהם הנתונים הרלוונטים, והאם הם מבוססים    ככל שהמעשה השלטוני פוגע בזכויות הפרט כך על התשתית הראייתית שעליה מושתת מעשה זה להיות מבוססת יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il