X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  ספרים
השר לשעבר דוד לוי היה יושב-ראש של ועדת פרס ספיר לספרות יפה, והחלטתו בוטלה בשל ניגוד עניינים איך ייתכן שמפעל הפיס, גוף ההימורים מהגדולים המדינה, אשר חי רק מכוח הסכמה חברתית מאוד מאוד מוטלת בספק, משמש בפועל ככלי פוליטי לעידוד הציונות, הימין, ורצוננו להמשיך ולחיות בארץ הזו?
▪  ▪  ▪

פרס יוסף ספיר לספרות יפה, מחולק מדי שנה לספר הטוב של השנה. המועמדים מתקבצים ממספרות בכל רחבי הארץ והמובילים שבהם בשנים האחרונות:
  • קלודין, מאילת, שבאה מתחום המניקור-פדיקור ועלתה לגדולה כאשר עיצבה את שערה של שרה נתניהו, בעת הביקור המשפחתי בקניון האדום.
  • שימי, הגדול מכולם, מנתיבות, גוזר פיאותיו כהלכה של הבבא סאלי.
  • שערית קטקט, ספרית הילדים, זו שכל ילד יוצא ממנה בונבון.
  • וכמובן, הזוכה מהשנה שעברה יהוידע רעמון, תושב הגבעות אשר לרגלי הרי השומרון, הספר של נוער הגבעות ושל הכבשים בגבעות (מספר אותם אותו דבר).
יושב-ראש חבר השופטים, השר לשעבר, בעל הפן הנצחי, דוד לוי. בחבר השופטים תמצאו את: אורה נמיר (פן) השופטת ומבקרת המדינה לשעבר בן פורת (פן), וכמובן ביל קלינטון, שכל שערה אצלו, מסדר כנפיים.
אבל השנה קרתה תקלה, הבת של דוד לוי, החברת כנסת, החברה שלה, הבן שלה, הגיס שלו, השכן שלו, האבא שלו, מכיר את האמא של קלודין, האח שלה, הבן שלו, מהצבא. הם לא ממש ממש מכירים והם לא ממש ממש שירתו ביחד, אבל הם היו באותה יחידה בהפרש של 70 שנה, ושניהם מופיעים בספר היחידה במרחק של שלושה עמודים זה מזה.
היה גם אירוע שקלודין דיברה בטלפון עם אחותה, ודוד לוי דיבר בטלפון עם גיסו, ממש באותו זמן! הם לא היו ועידה, אבל כנראה שהשיחות עברו דרך אותה מרכזייה! וכאשר התגלה האסון הלאומי הזה, ביטל מיידית הנשיא התורן של מפעל הפיס את התחרות, וקלודין, שהייתה הפייבוריטית השנה, ירדה מן הארץ ואמרה שאין אף אחד כאן בארץ המחורבנת שלנו שראוי להסתפר אצלו. שאר המועמדים אמרו שהם מסירים את מועמדותם, כי מפעל הפיס ירדו מהפסים בשיער, ודוד לוי טרק את הדלת, ומשך בשערותיו ונשברה לו היד.
אני, שאני לא מבין גדול בספרות, לא מבין מה כל הבלאגן הזה. מה פתאום, מפעל הפיס מחלק פרסי ספרות?
רוצים לזכור את שמו של איש כלכלה, מהימין, יוסף ספיר? אז שיכתבו את שמו באתר ההנצחה הממלכתי, ושמשפחתו תכתוב ספר אוטוביוגרפי במימונה (יצטרכו בטח כמה מימונות על-מנת לכתוב עליו אוטוביוגרפיה), ושאת תורתו ילמדו בבתי ספר לכלכלה.
רוצים לתת תעסוקה לדוד לוי? רוצים לחלק ג'ובים וכבוד לאנשי הימין? קודם אסור לחלק ג'ובים, וחוץ מזה שיהיה עוזר פרלמנטארי של הבת שלו, וייעץ למספרות סטייל שנות ה-50.
רוצים לעודד חותם ימני, לאומני, ציוני? יש לנו פרס ישראל! הפרס השנתי אותו נותנת המדינה לספריה, מספריה וסופריה, מה פתאום עוד ועוד פרסים מכספי המדינה או כספי הימורים, כספי הפקר הנאספים על-פי חוקי המדינה?
איך ייתכן שמפעל הפיס, גוף ההימורים מהגדולים המדינה, אשר חי רק מכוח הסכמה חברתית מאוד מאוד מוטלת בספק, משמש בפועל ככלי פוליטי לעידוד הציונות, הימין, ורצוננו להמשיך ולחיות בארץ הזו?
אז בואו נבטל את כל פרסי הספרות, הספרים כמו כל עסק אחר, מתפרנסים מקיצוץ ומעיצוב שיער.
בכל טקסי הפרסים המעליבים האלה, הם משמשים כתפאורה מאוד מאוד מכוערת, לפרסומם של פוליטיקאים, הם אומנם מקבלים על זה תשלום, אבל ספר צמרת הוא לא סטטיסט, הוא לא בובה, אשר מטרתה לעלות על הבמה ללחוץ יד של דוד לוי, כאשר דוד לוי נמצא על הבמה כל הטקס, והספר נמצא בפוקוס לא יותר מדקה.
ובכלל, די עם שפיכת המיליונים על תחום העיצוב, עיצוב לילדים, עיצוב למבוגרים, עיצוב עם חרוזים, ראסטות, פוזה. אין שום סיבה לזרוק כל-כך הרבה כסף ציבורי על פרסים בתחום הזה, ועל תחומים דומים בתרבות ובאמנות השיער, כל הפרסים האלה נראים הרבה יותר מסריחים מפרס יוסף ספיר.
הם נראים כאילו הם מהווים חלק ממסע פוליטי של קיצוץ עצמי של השמאל הישראלי, ניסיון להקריח לחלוטין את תלתלי השמאל המתבכיין והפוגעני, ניסיון של מרד על-ידי 98% מהאוכלוסיה המסתפרת, ומשלמת הון על כל קיצוץ, נגד 2% מדושני עונג, מלאי הרס עצמי, מספרי סיפורי מעשיות.

תאריך:  06/07/2009   |   עודכן:  06/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
ספר חדש לילדים מאת גרשון אקשטיין יצא לאור. סיפור אמיתי על תחרות, יריבות, ניצחון, השלמה ופיוס
אהרון רול
ספר חינמי חדש לאהרון רול; ניתן לקריאה ברשת האינטרנט    הספר המחקרי עוסק במסכת התכנון העולמי של "הסדר העולמי החדש" והשפעתה על דרך התנהלות מדינת ישראל
זהר נוי
ספר חדש: "בית ספר לחתולים מתחילים" - לאוהבי חיות המחמד ולכל המשפחה - משל על עולם הנעורים
הלל ויס
מה שנקרא "הכל שפיט" אינו אלא הכל כשר לשיפוט ולעיוות החוק המדומה דמתקריא "שלטון החוק" והמוקדש למטרה האחת והיחידה המקדשת את כל האמצעים. סילוק היהודי כאדם וכלאום מארצו ומדינתו היא מדינת כל אזרחיה הנאורים    על ספרו של אלון חילו "אחוזת דג'אני"
סמית ווטסון בייקר
המסקנה כאן היא מאוד פשוטה    חשוב מאוד להשקיע בלימודים, במקצוענות, באזרחות טובה וביושר, אבל אסור לרגע אחד להזניח את העובדה שכישורים לבד אינם מספיקים ודרושים גם קשרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il