X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
לשרירי רצפת האגן תפקיד קריטי בתמיכה ובתקינות של איברים פנימיים חיוניים אז כיצד מחזקים אותם? הינה כל המידע שחשוב לדעת
▪  ▪  ▪
[צילום: pexels]

אזור רצפת האגן כולל אצל נשים מספר שכבות שריר שיוצרות סוג של ערסל בחלק התחתון של האגן. התפקיד של רצפת האגן הוא לשמש מנח עבור איברי האגן החשובים ובהם שלפוחית השתן, הרחם והרקטום.
מבחינה אנטומית, לכל אחד מהאיברים האלה יש פתח שמתפקד כצינור מעבר דרך רצפת האגן. עבור רובנו, השמות המוכרים של הפתחים הם כמובן צינור השתן והשופכה, הנרתיק ופי הטבעת. בנוסף, מעל איברי האגן יושבים איברים לא פחות חשובים של חלל הבטן ובהם הקיבה והכבד.
המשמעות של כל האמור לעיל היא שלרצפת האגן יש תפקיד קריטי עבור נשים בטווח רחב של גילאים. כתוצאה מכך, בשנים האחרונות יש עלייה במודעות לחשיבות של תרגילים לחיזוק רצפת האגן גם בלי קשר להתרופפות והיחלשות השרירים. בין היתר, מטרת התרגילים היא לשפר את תפקידי רצפת האגן ולדאוג לפונקציונליות תקינה של מערכת השתן, המין והצואה.
כיצד התרגילים משפיעים על רצפת האגן?
יש כמה תוצאות של תרגילים שמוכיחות את החשיבות של חיזוק רצפת האגן עבור נשים בגילאים שונים. קודם כל, התרגילים מסייעים בסגירת הסוגרים על-ידי כיווץ בזמן עליית לחץ תוך בטני. למעשה, תרגילים ספציפיים לחיזוק שרירי רצפת האגן הם הדרך היעילה ביותר למנוע דליפת ובריחת שתן בעת צחוק, שיעול, הרמת חפצים וכן הלאה.
שנית, התרגילים עוזרים להרים את איברי האגן למקום האנטומי המתאים עבורם והם משפרים את היכולת לשלוט בצרכים על-ידי הפעלת רפלקסים. בטווח הקצר, התרגילים עוזרים לאגור או לרוקן שתן וצואה בזמן המתאים בטווח הארוך הם שומרים על מנח נכון של שלפוחית השתן, הרחם והרקטום.
מחקרים מראים שחיזוק נכון של רצפת האגן חשוב לתפקוד מיני תקין. בעזרת חיזוק השרירים אפשר גם להקל על תהליכי הריון ולידה, לשמור על יציבות נכונה ולשפר את איכות החיים. לשם השוואה, כאשר רצפת האגן חלשה או מכווצת מדי - התפקוד שלה נפגע והשכיחות לסבול מדליפות שתן, גזים וצואה עולה.
טיפים לתרגילים יעילים
הסיבות העיקריות להיחלשות של שרירי רצפת האגן הן כיווץ לא נכון של השרירים, לידה ארוכה, שינויים הורמונליים בגיל המעבר, ניתוחי אגן ובהם כריתת רחם או שברים ומחלות כגון סוכרת, טרשת נפוצה, פרקינסון וכן הלאה. החדשות הטובות הן שיש המון תרגילים שעוזרים להתמודד עם היחלשות שרירי רצפת האגן ודווקא לחזק אותם.
הטיפ החשוב ביותר הוא להקדיש כמה דקות לתרגול פשוט, קל ובסיס ולנסות לשלב אותו גם בשגרת החיים העמוסה. כמו-כן, כדאי לתרגל התאפקות במתן שתן, לבצע פילאטיס ולבחור פעילות שמתמקדת בשרירי גב עמוקים, בשריר הנשימה וכמובן ברצפת האגן כולה.

תאריך:  03/04/2019   |   עודכן:  03/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תומר סיימון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן ברנע
המגוון הקיים של פתרונות ספיגה למבוגרים עלול להציב אותם ואת קרובי המשפחה שלהם בפני התלבטות    אז איך בוחרים בין פדים, תחתונים וחיתולים וכיצד יודעים מהו הפתרון המתאים לאדם שסובל מדליפת שתן? הינה כל התשובות
כתיבת המומחים
אורן ברנע
צביעת קירות, החלפת תאורה ושדרוג המיטה והמזרן יאפשרו לכם לעצב מחדש את חדר השינה בלי לחרוג מהתקציב    כך תעשו זאת נכון
אורן ברנע
היכרות עם האופן שבו בנויים כיום תיקי השקעות יכולה לסייע לכם להפיק תשואה מהון עצמי שצברתם    מבולבלים בגלל כל האפשרויות? הינה המדריך שיעשה לכם סדר
אורן ברנע
פיצה הפכה לאחד המאכלים הנפוצים בעולם המערבי בין היתר בגלל שאפשר לשדך אליה מגוון עצום של תוספות    עם זאת, יש כמה תוספות שככל הנראה מעולם לא חשבתם עליהן בהקשר של המטבח האיטלקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il