בעולם שבו אנו חיים, עסק אינו יכול להתקיים ללא נוכחות דיגיטלית אשר מתפרשת על-גבי מספר הולך וגדל של פלטופרמות. ברמה הבסיסית, נוכחות של עסק מתחילה בראש ובראשונה באתר תדמיתי אשר מציג ללקוחות את מהות העסק, תחומי פעילות, שעות פעילות ואת ערכי החברה. אתר אינטרנט הוא עמוד התווך של כל פעילות עסקית בדיגיטל ומהווה את הפנים של המותג או החברה שלכם.
גם אם יש לכם נוכחות דיגיטלית מסוימת ברחבי הפלטופרמות השונות כמו פייסבוק, אינטסגרם וכו', סביר להניח שבסופו של דבר הגולשים יחפשו להגיע לאתר שלכם וללמוד עליכם יותר ממה שניתן לעשות בפייסבוק ובאינסטגרם.
כדי לעזור לכם להבין קצת יותר כיצד תהליך
בניית אתרים מתבצע למעשה, ריכזנו עבורכם את השלבים המרכזים:
1.
שלב האפיון: בשלב הראשוני הבסיסי צריך להבין את הצרכים שלכם, מה אתם רוצים להפיק מהאתר ועל איזה קו עיצובי חשבתם פחות או יותר. אפיון אתר הוא חשוב מאוד משום שהוא מאפשר לכם לבצע הגדרות פרויקט הכרחיות שיקלו עליכם את העבודה העתידית;
2.
שלב העיצוב: לאחר האפיון, הגיע הזמן לתת למעצבים לעצב סקיצות ראשוניות של האתר על בסיס שיחת האפיון ובחירת הקווים העיצובים. בשלב זה, מעצבים גרפיים עובדים על האתר ומכינים טיוטות עיצוב. לאחר סיום העבודה, הטיוטה תשלח אליכם לקבל אישור, ואם יש צורך, סבב תיקונים נוסף. לאחר אישור סופי של הטיוטות ניתן להמשיך להתקדם לשלב הבא;
3.
שלב הפיתוח: שלב הפיתוח הוא השלב שבו המפתחים עובדים על פיתוח האתר ולמעשה אחראים לכך שהסקיצות שייצרנו יהפכו לאתר חי ונגיש לגולשים. ישנן המון שיטות ופלטופרמות שונות לפיתוח אתרים, אך ברוב המקרים מומלץ לבחור בפלטופרמות המבוססות על קוד פתוח (יותר קל לבצע שינויים באתר בעתיד, לשלוט בו ולקדם אותו במנועי החיפוש ברוב הפעמים).
השלב הרביעי - קידום אתרים במנועי החיפוש
אז נכון, עסקים רבים מחליטים ללכת על מסלול של בניית אתרים וחווים אכזבות בשל ציפיות לא ריאליות שהיו להם מתהליך הבנייה. כיום, לא מספיק שיהיה לכם אתר אינטרנט תדמיתי יפה, אלא גם חשוב שגולשים יגיעו אליו כדי שתוכלו להפוך את אותם גולשים ללקוחות. תוכלו להגיע לגולשים הללו באמצעות כמה שיטות, אך המרכזית שביניהן היא
קידום אורגני. בתהליך מסוג זה, תוכלו לפעול במגוון שיטות שיעזרו לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש כמו גוגל, בינג ורבים דומים. הכלל הוא פשוט, ככל שהאתר שלכם יהיה מדורג יותר גבוה במנועי החיפוש תחת ביטויים תחרותיים כך יותר גולשים יהיו חשופים לאתר שלכם ולשירותים או המוצרים שאתם מציעים.
לסיכום
אין ספק שאתר אינטרנט הוא כלי מרכזי בכל מאמצי השיווק של עסקים בימינו. חשוב לזכור שאתר יפה אינו מספיק, וחשוב לקדם אותו כדי שבאמת תוכלו ליהנות מפירות ההשקעה.