X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנציב דוד רוזן פתח במה שמכונה: "קדם בירור", בעקבות פניית News1 - המתבססת על עדות מרדכי (מוצי) דהמן שהעיד במשטרה במסגרת פרשת ישראל ביתנו העדות: קצין מלהב 433 הדליף מידע לבכירים במפלגה; וכן: ליברמן פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובירר עמו האם יש חקירה והאם מבוצעות האזנות סתר לפאינה קירשנבאום למרות העדות, פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליט המלווה מאור אבן-חן נמנעו מתשובה ל-News1: מדוע לא הועבר הטיפול בנושא לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים ליברמן מאותרג
▪  ▪  ▪
רוזן. בודק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
אדלשטיין. מידע לליברמן? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

קירשנבאום. מידע מוקדם מהחקירה [צילום: פלאש 90]

משרד הביטחון בראשו ליברמן שחרר 'שטח אש' להקמת ישוב נוה תמרים; היזם הצטרף כשותף לבניו של ליברמן
יואב יצחק
גילויים נוספים: הקשר העסקי בין עמוס ליברמן ויעקב ליברמן לבין היזם משה ישעיהו, עמו נפגשו בחשאי במוסקבה ביולי 2018, מעורר תהיות * העובדה שמשרד הביטחון בראשות ליברמן שחרר חודש לאחר מכן שטח אש בנגב לטובת היזם ישעיהו - על-אף התנגדותו לכך במשך 19 שנים, מחייבת את הרשויות לבדוק ו/או לחקור פרשה זו * שי ניצן שהיה אחד הפרקליטים שהובילו סגירת תיק החקירה לליברמן בפרשת חברות הקש, הוא המאתרג הראשי את ליברמן בפרשת ישראל ביתנו
לרשימה המלאה

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ') דוד רוזן, פתח בבדיקה שאותה מכנים בנציבות: "קדם בירור", בעקבות פניית News1, שעיקרה: מדוע לא הורו פרקליט המדינה שי ניצן, והפרקליט המלווה עו"ד מאור אבן-חן, על חקירה באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים, בחשד לדליפת מידע מוכמן מהחקירה בפרשת ישראל ביתנו, לבכירים ובראשם ליו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן. רוזן החליט להיכנס בעובי הקורה, עקב המידע הממשי שהועבר, מידע הכולל עדות שנמסרה במשטרה.
על-פי החשד, מכוח אותו מידע פנה ליברמן גם אל יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, בניסיון לקבל ממנו פרטים נוספים. בשל החסינות הקבועה לחברי הכנסת, יו"ר הכנסת מקבל דיווחים מוקדמים על חקירות פעילות נגד חברי כנסת ובמיוחד על האזנות סתר למכשירי הטלפון והסלולר. ליברמן ביקש להיבנות מזאת, תוך ניצול לרעה של מעמדו ותפקידו. אדלשטיין, המקיים מערכת קשרים ענפה עם ליברמן (ליברמן הוא שהכריע באחרונה בעד המשך כהונתו כיושב-ראש הכנסת), נמנע ממסירת דיווח לפרקליטות, בזמן אמת, על פנייתו של ליברמן.
דבר דליפת המידע לבכירים בישראל ביתנו עלה בחקירתו של ראש מועצת מגילות לשעבר, מרדכי (מוצי) דהמן, שניתנה ביום 08.02.15. דהמן, שהפך לעד מדינה, מסר עדות מפורטת בנושא, בהתבססו על מידע שקיבל מישראל יהושע (שאף הוא העומד לדין בפרשה, אך לא בנושא הנחשף כאן), מקורבו ואיש סודו של ליברמן. עדותו אמורה הייתה להקפיץ את ניצן ואת אבן-חן - שליוו מקרוב את הפרשה. המידע שמסר אימת חששות שקדמו לכך, לפיהם בכירים בישראל ביתנו קיבלו הדלפות מוקדמות על החקירה עוד בתקופה שהייתה סמויה - דבר שאיפשר להם לסלק מסמכים, לתאם עדויות, למחוק מידע שנצבר במכשירי הסלולר ולנהל מערכת קשרים סמויה תוך שיבוש הליכי חקירה ומשפט.
המדובר במידע רגיש, שהיה טעון חקירה בהולה. אולם למרות זאת, ועל-אף מידע ראשוני בנושא פורסם בעבר על-ידי העיתונאי גור מגידו והעיתונאית אילה חסון, ליברמן אותרג גם במחיר אי-מיצוי הדין הפלילי עם קצין להב 433 שסרח ועם האישים שקיבלו ממנו מידע החקירות ושיבשו את החקירה. ניצן ואבן-חן נמנעו מהעברת המידע לחקירת מח"ש - שהרי המשטרה מנועה מלחקור חשד הנוגע לקצין בכיר - שהיא זו האמורה לחקור חשדות בפרשה שבה מעורב קצין בכיר במשטרה, קל וחומר בנושא הדלפות הנוגעות לחקירה פעילה ושבה נקשר שמם של אישים כמו אדלשטיין וליברמן.
ניצן ואבן-חן "קברו" פרשה זו, וזאת בניגוד לאינטרס הציבורי ובניגוד לחוק המחייב אותם לחקור חשדות לדליפת מידע מחקירות. יודגש, כי ליברמן אפילו לא זומן לעדות בחקירה - למרות המידע הרב על מעורבותו הפלילית בפרשת ישראל ביתנו, כולל בנושא העברות כספים שבוצעו באופן בלתי חוקי, וגם לא בפרשת ההדלפות. אי-זימונו לחקירה בפרשה זו, כמו גם בעניינים אחרים שחשפנו ב-News1, מצביעים על אתרוגו.

תמליל החקירה המעלה חשד נגד ליברמן

מרדכי (מוצי) דהמן מסר סדרה של עדויות במשטרה. אחת מהן, שחלקה מובא להלן (מיום 08.02.15), מעלה כאמור חשד לעבירות מצד ליברמן לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט. דא-עקא, ליברמן אפילו לא זומן לחקירה. להלן העדות המדברת בעדה:
  • חוקר: האם ידעת שיש חקירת משטרה בנושא וממי?
    דהמן: בשלב מסוים, לפני 8 חודשים בערך, ישראל יהושע קרא לי לפגישה דחופה, לדעתי הפגישה הייתה במצודת דוד בלובי, שם הוא אמר לי שנודע לו מחבר שמתקיימת חקירה משטרתית נגדו והאזנה לטלפון שלו ועל 2 ראשי מועצה בדרום. הוא אמר שהוא לא יודע מי הם 2 ראשי המועצות אבל הוא מניח שזה דב ואני כי בדרום רק איתנו הוא עובד, אבל הוא יבדוק עוד פרטים. הוא לקח את מספר תעודת הזהות שלי, לא יודע אם גם של דב, כדי לבדוק אם יש האזנות. אני לא יודע איך הוא בודק אם יש האזנות. אומר רק שיש לו דרך לבדוק.
    חוקר: מי החברה שדרכו הוא יודע שיש חקירה?
    דהמן: הוא לא ציין שם, אמר חבר טוב מהמערכת המשטרתית. אחרי תקופה מסוימת הוא בדק אם יש האזנה באמצעות תעודת הזהות שלי ואמר שאמרו לו שאין עלי חקירה והאזנה לטלפון ושעליו יש איזו חקירה או בדיקה.
    חוקר: האם הוא אמר לך שהמשטרה פנתה לגביך להוציא צו האזנה?
    דהמן: הוא רק אמר שהוא בדק ולא מצא שיש נגדי אלא רק נגדו יש משהו, אבל מאחר שזה בא מהמערכת המשטרתית שיש חקירה אז הוא אמר לי ש'מוד' ההתנהגות ביננו יהיה שונה.
    חוקר: הוא הזכיר את אביגדור ליברמן בעניין הזה?
    דהמן: הוא הסביר שאסור להאזין לחברת הכנסת פאינה כי היא חברת כנסת, יש לה חסינות, ואם רוצים להאזין לה אז חייבים לפנות ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לבקש את אישורו, ורק אביגדור ליברמן יכול לפנות ליולי אדלשטיין. ישראל יהושע אמר לי שהוא פנה לאביגדור ליברמן, שבדק עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כדי לבדוק אם מאזינים לפאינה ויולי אדלשטיין, לדברי ישראל יהושע, אמר לליברמן שלא פנו אליו לבקש אישור האזנה לפאינה קירשנבאום. נוהל העבודה שקבע ישראל יהושע שלא מדברים בטלפון על כלום, נפגשים וזורקים את הטלפונים הצידה, או שמשאירים אותם ברכב.
    חוקר: איזה הוראות קיבל דב מישראל יהושע.
    דהמן: לא ידוע, אני מניח שישראל נפגש איתו, אבל אני לא זוכר את האמירה של ישראל בעניין.
    חוקר: האם ישראל אמר לך מאיפה הוא למד בתוך המערכת המשטרתית שיש נגדכם חקירה?
    דהמן: הוא אמר שקצין בכיר בלהב אמר לו שיש חקירה נגדו ונגד שני ראשי מועצות בדרום.
    חוקר: האם ישראל אמר לך שהקצין הבכיר אמר לו ישירות או באמצעות מישהו?
    דהמן: כמה שאני זוכר, ישראל אמר לי שהוא דיבר עם אותו קצין בכיר. יותר מזה, ישראל אמר לי שהקצין הבכיר בלהב הסביר לו שהוא לא רוצה להיכנס עם הקוד שלו לבדוק אם יש חקירה ואם מאזינים, ולכן הוא צריך לקבל או להקיש קוד של מישהו אחר כדי לבדוק לגבי החקירה או האזנה. ישראל אמר לי שכשבאים לכנסת אז אסור להאזין שם, ולכן בכנסת אפשר לדבר חופשי. הוא ציין שזה אפשרי במספר מקומות בכנסת, לא בכל מקום. ישראל יהושע אמר לי שפאינה יודעת על החקירה שמתנהלת או לא מתנהלת, כי ישראל אמר שדיבר איתה, ואני מניח שגם ליברמן דיבר איתה, אבל אני לא יודע והיא מתנהלת מאותו רגע כאילו יש חקירה.
    חוקר: לא שאלת מי זה הקצין הבכיר?
    דהמן: לא שאלתי. לא יודע מי ומה זה.
    חוקר: לא סיקרן אותך?
    דהמן: גם ככה לא ישנתי. אז מה זה יעזור לי עוד דבר כזה.
תמליל החקירה הנ"ל חייב את העברתו למחלקה לחקירות שוטרים, כדי שזו תחקור את החשדות נגד האישים הנזכרים. דבר זה לא נעשה, ומכל מקום לא מוצה הדין עם החשודים.

ליברמן מאותרג

המידע האמור, המעלה חשד ממשי לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מחייב כמובן התייחסות הפרקליטות. לכן פנינו בשאילתה דחופה אל הפרקליטות ואל הנציב רוזן:
1) אני מבקש בזאת את תגובת פרקליט המדינה שי ניצן ואת תגובת הפרקליט המלווה בפרשת ישראל ביתנו עו"ד מאור אבן-חן:
  • א) מדוע לא יזמו פתיחת חקירה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד להדלפת מידע מהמשטרה (מלהב 433) לבכירים בישראל ביתנו ובהם לח"כ אביגדור ליברמן; ואם כן יזמו – מדוע לא הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים;
    ב) מדוע לא פעלו לחקירת החשד שעלה בחקירת פרשת ישראל ביתנו, לפיו ליברמן פנה אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, והוציא/קיבל ממנו מידע בנוגע לפעולות מוכמנות שבוצעו אותה עת במסגרת החקירה, לרבות כנגד חברת הכנסת דאז פאינה קירשנבאום.
2) לנוחותכם: מצ"ב תמליל מחקירת מרדכי (מוצי) דהמן מיום 08.02.15 (שורות 338-282).
3) פנייתי זו מועברת גם לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, כב' השופט (בדימ') דוד רוזן, בבקשה שיבחן: מדוע נמשך אתרוגו של ליברמן, ומדוע הוא לא זומן אפילו לעדות פתוחה.
הפניה הנ"ל שוגרה אל ניצן ואבן-חן ביום 20.11.19. למרות זאת, עד עתה לא ניתנה תגובה מטעמם. ולא בכדי: ליברמן מאותרג, מסיבות שונות הטעונות בירור נוקב. הנציב רוזן, לעומת זאת, השיב כי העניין יטופל.

תאריך:  26/11/2019   |   עודכן:  26/11/2019
+מנדלבליט והאמת
19:05 26/11/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בניגוד לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, שי ניצן אינו "ישר והגון" והפרקליטות אינה "אחד הגופים שנתונים תחת הכי הרבה בקרה"  ▪  הכזבים הללו של מנדלבליט פוגעים באמינותו בכלל

נשיא הסתדרות הפרקליטים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנציב בודק: מדוע נמנעה הפרקליטות מחקירת חשד לדליפת מידע לליברמן
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו הכל ברור.
7_7_7.  |  26/11/19 10:40
 
- }}}ליברמן צדיק.לחקור יואב יצחק ל"ת
למה תמך בעברינים?  |  28/11/19 16:50
2
איפה החקירה.
7_7_7.  |  26/11/19 10:46
3
מזל שיש את העיתונאי הזה.
7_7_7.  |  26/11/19 10:51
4
לא נתנעהו לא חוקרים
רננה  |  26/11/19 10:58
5
חלק מהסכם
האיתרוג  |  26/11/19 11:59
6
הדלפת מידע מלהב 433 לליברמן המ
צמפיון  |  26/11/19 13:00
7
מקווה שלא יפגעו בו ויהפכו אותו
נדב  |  26/11/19 13:04
 
- ואני מקווה שלא יקרה לו דבר אחר
בוריס המקווה  |  26/11/19 19:12
8
כל הכבוד לכם News1
אלי רופא  |  26/11/19 14:33
9
אפשר לסמוך על רוזן.. תותח על  ל"ת
מהסוג הטוב  |  26/11/19 15:18
 
- חוק חסר
שיניים  |  26/11/19 16:43
10
תשמור על עצמך
וורד  |  26/11/19 18:27
11
באיזו מדינה אנחנו חיים???
אופיר  |  26/11/19 23:23
12
חסינות לליברמן.מתחיל להתבהר.
יונה מרדכי  |  27/11/19 07:24
13
תביעות אתרוגים
אלעד בר  |  29/11/19 01:19
14
המשוב הקטוע בפרקליטות
אוליבר וונדל   |  29/11/19 06:45
15
מה עם פרשת גנץ-אלשייך?
אזרחית  |  29/11/19 13:16
16
שוב מסתבר שהפרקליטות מושחתת
לא ייאמן  |  6/12/19 13:35
17
אני אצביע נגד הפרקליטות
מייק  |  11/12/19 22:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
יוצא נגד "העיוות שחל בשל עליית קרנה של ההגנה מן הצדק" מעבר לפסיקה המנחה של העליון    מזהיר מפני מסעות דיג של נאשמים והעלאת טענות נגד התביעה שלא יהיה להן סוף
איתמר לוין
איסור הפרסום - למרות שמדובר כבר באישום ולא בחשד, למרות שההגנה הסכימה שיש ראיות לכאורה, למרות העניין הציבורי המוגבר בשל זהות הנאשם ובניגוד לפסיקת ביהמ"ש העליון
איתמר לוין
ארבעה שופטים מכהנים - אחד בעליון ושלושה במחוזיים - נכללו ברשימה של בכירי הפרקליטות לשעבר שקיבלו השבוע את "דף המסרים"    ניצן: מדובר בתקלה
איתמר לוין
שופט העליון עוזי פוגלמן והשופטים המחוזיים אלי אברבנאל, חיה זנדברג ואירית קלמן-ברום היו עד הבוקר ברשימת הדיוור של שי ניצן - שנהנה מערוץ ישיר אליהם. מי יודע מה עוד עבר שם    ניצן, השקרן הכרוני, מתעלם מהרבה מאוד קביעות שמתחו ביקורת קשה על הפרקליטות - ויוצר את הרושם כאילו הבעיה היחידה שלה היא תיקי נתניהו
איתמר לוין
חיות פסלה שופט באילת שנחשף לעברו הפלילי של נאשם בשני תיקים קודמים    יישום רוחבי של הגישה עלול ליצור מצב, בו לא יהיה מי שידון בעבריינים חוזרים בבתי המשפט בערי השדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il