X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
השר אלקין וראש העירייה ליאון [צילום: איציק בלניצקי]
מתחם "המטבחון" נפתח
יש מה לטעום בקריית הלאום
ביוזמה ממשלתית-עירונית יוצבו שלוש משאיות מזון בגן הוורדים ויציעו ארוחות במחיר 55-35 שקל למבקרים בשטח שבו כיום אין דוכני מזון ומסעדות במרחב בציבורי

עכשיו זה רשמי, מתחם "המטבחון", מתחם קולינרי חדש נפתח (יום ב', 13.1.20) בגן הוורדים שמול הכנסת.
מתחם ה"מטבחון", יוזמה משותפת של המשרד לירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, יכלול שלוש משאיות מזון של מסעדות מובילות מירושלים, שיוחלפו כל חודש, במחיר 55-35 שקל ובשיתוף תן-ביס. המסעדות שיתמקמו במהלך חודש ינואר הקרוב במתחם הן: רשת בתי הקפה "קפית" שתציע תפריט חלבי, מסעדת "אנג'ליקה" ומסעדת השוק "המוציא" עם תפריט בשרי.
ההשראה להקמת "המטבחון" לקוחה מערי ממשל ברחבי העולם כדוגמת ברלין ווושינגטון שבזמן ארוחת הצהריים פוקדים עובדי המשרדים הממשלתיים ומבקריו הרבים את שדרת משאיות המזון המציעה להם מגוון רחב ועשיר של מאכלים. המתחם החדש נועד עבור עובדי המדינה והמבקרים הרבים בכנסת, במשרדי הממשלה ובבית המשפט העליון, שכן באזור זה אין מסעדות ובתי קפה במרחב הציבורי. לצד האפשרויות הקולינריות של מתחם "המטבחון", יציע המקום בהמשך פעילויות פנאי והעשרה נוספות.
מה יהיה אפשר לאכול במתחם? רשת בתי הקפה 'קפית' תגיש בצהריים מרק בצל ופוקצ'ה, פיש אנד צ'יפס ואורגנטו בטטה. בבוקר תגיש הרשת קפה, מאפים ובורקסים. במסעדת 'המוציא' יוכלו המבקרים לבחור בין מרק קובה סלק, סופריטו בקר ותפוחי אדמה ומעקוד פשטידה מרוקאית בפיתה או צלחת. מסעדת 'אנג'ליקה' תציע קציצות בשר עם ארטישוק ירושלמי, סלרי וזעפרן, דלעת ערמונים עם סלט עדשים וקרישה ואסדו בקר עם ברביקיו ביתי ומייפל.
מנתוני הרשות לפיתוח ירושלים, עולה כי הריכוז הגדול של עובדים במגזר הציבורי בירושלים הוא בקריית הממשלה. משרדים כגון: משרד רה"מ, משרד האוצר, משרד הפנים, משרד הכלכלה, משרד התחבורה, וכן הכנסת, בית המשפט העליון, בנק ישראל ואחרים, והללו חולקים את המרחב העירוני של גבעת רם, כאשר כל משרד ומשרד מתנהל בפני עצמו, כמעט מבלי שתהייה לעובדים נקודות עוגן לפגוש עמיתים ממשרדים אחרים במרחב הציבורי.
בירושלים מועסק המספר הגדול ביותר בישראל של עובדים בשירות הממשלתי והוא עומד על כ-32 אלף, מחציתם תושבי העיר ושליש מתוכם גרים במרחב ירושלים. לצד העובדים הקובעים, מדי יום עולים אל קריית הלאום: נציגי מערכת הביטחון וצה"ל, עיתונאים ועורכים, חברות שדלנות וממשל, מכוני מחקר, כלי תקשורת בינלאומיים ונציגי ארגונים אזרחיים ועוד.
שר ירושלים והמורשת ח"כ זאב אלקין אמר באירוע: "אנחנו שמחים להוביל את מיזם 'המטבחון' שיהפוך את גן הוורדים למקום מרכזי, שיציע לא רק תחרות קולינרית למזנון הכנסת, אלא גם יהפוך את הגן למטבחון החדש שם מתבשלים גם התרגילים הפוליטיים. במשך שנים גן הוורדים לא מימש את הפוטנציאל שלו ועל אף שבאזור גן הוורדים עוברים מדי יום אלפי עובדי מדינה רק מעטים מבקרים בו. בדומה לערי בירה וערי ממשל נוספות ברחבי העולם גם ירושלים הולכת בדרך הזו והמטבחון יהווה נקודת מפגש עבור קובעי מדיניות, עובדי מדינה ועיתונאים ויציע להם ליהנות ממסעדות ירושלמיות במחירים הוגנים".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר: "מהחמין שבגאולה ועד בתי הקפה שבמתחם התחנה, ממסעדות השף ועד שוק מחנה יהודה, ירושלים שופעת חוויות אוכל עשירות, שמהוות מוקדי בילוי, ותיירות מהגבוהים בארץ. האוכל בירושלים הוא משל לירושלים עצמה, תערובת של טעמים, ריחות וצבעים, שכל אחד יכול למצוא בה את הטעם שהוא אוהב. בראייה למרחוק אני רואה את המקום הזה מלא אנשים ובעלי עסקים עומדים בתור בשביל לקחת חלק, והוא קרוב. אין לי ספק שהמטבחון יהפוך לזירת שיתופי פעולה חוצת משרדים וחוצת מגזרים, והוא מסמל את התחדשותה של העיר ירושלים, את פריחתה ושגשוגה".
באירוע הפתיחה נכחו גם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ', מנכ"ל משרד ירושלים: מרדכי בניטה ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: אייל חיימובסקי.

תאריך:  13/01/2020   |   עודכן:  13/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש מה לטעום בקריית הלאום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם יש היכן לחנות ? ל"ת
שמואל א'  |  15/01/20 07:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איתמר לוין
ראש מחלקת צווארון לבן במשרד רם כספי ומי שהיה סניגורם של אולמרט ונתניהו יעמוד בראש משרד בוטיק לצווארון לבן וליטיגציה מסחרית מורכבת
איתמר לוין
העיר שהקים הורדוס נכללת ברשימת 52 יעדי שנת 2020, ולדברי העיתון היא ניצבת בשורה אחת עם האקרופוליס באתונה, עם כמה מן הממצאים הרומיים המרשימים בעולם
איתמר לוין
השופט בדימוס דוד חשין יעמוד בראש הוועדה שמינה אוחנה, ואשר בין היתר תבדוק את האפשרות לקיים בחינה מסננת בשלב מוקדם של לימודי המשפטים
עידן יוסף
בעוד כמה שבועות יופסק שידור המגזין שהצפייה בו נעה סביב 3% רייטינג    יעקב אחימאיר יפוטר: "בגיל +81 איני נצמד למושב באולפן אשר לפניו ניצבות המצלמות. מקווה כי אמצא דרך להעסיק את עצמי"
יפעת גדות
זוג סטודנטיות ישראליות זכו במדליית הזהב באליפות העולם בדיבייט שנערכה בתאילנד בימים האחרונים בהשתתפות כ-750 משתתפים מכל העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il