X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פועל נהרג בשנת 2017 - אך החוקרים לא בדקו סימני דם, לא שחזרו את התאונה, לא גבו עדויות חיוניות ולא תיעדו פעולות מרכזיות ביהמ"ש זיכה את מנהל העבודה שהואשם באחריות למקרה
▪  ▪  ▪
למנוע תאונות [צילום אילוסטרציה: אבשלום שושני, פלאש 90]

מחדלי חקירה קשים גרמו לכך שלא ניתן לקבוע מי אשם בתאונת בנייה, בה נהרג אדם במארס 2017. כך עולה (יום ד', 22.1.20) מפסק דינו של שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, דרור קלייטמן, אשר זיכה את מנהל העבודה עמית אור מאשמת גרימת מוות ברשלנות.
אור היה מנהל עבודה בפרויקט "רותם שני" בגני תקווה. חיים קשקביץ נהרג באתר, והמדינה טענה שהסיבה הייתה התמוטטות של ערימת דיקטים שהונחו בצורה בלתי בטיחותית בקומה שמעל זו בה עמד. המדינה ייחסה ל-אור את גרימת מותו של קשקביץ, בנימוק שהוא היה אחראי להנחת הדיקטים בצורה כזאת. התיק היה בנוי על ראיות נסיבתיות, שכן איש לא ראה את הדיקטים נופלים על ראשו של קשקביץ.
קלייטמן קובע, כי המדינה לא עמדה בנטל להוכיח את אשמתו של אור, וזאת בשל שורה ארוכה של מחדלי חקירה ופרטים רבים שלא נבדקו. בין היתר, לא נבדק האם היו על הדיקטים סימני דם של קשקביץ; לא נעשה כל ניסיון לשחזר את התאונה ולבחון האם התסריט של המדינה אפשרי; לא נגבו עדויות שיוכיחו שהייתה ערימת דיקטים בקומה שמעל; לא הוכח שהם הוצבו, אם הוצבו, בדרך מסוכנת.
לדברי קלייטמן, לנוכח המחדלים הרבים בחקירת התאונה, לא ניתן לשלול הסברים חילופיים - בעוד הרשעה על סמך ראיות נסיבתיות מחייבת שאשמת הנאשם תהיה התרחיש ההגיוני היחיד העולה מהן. עוד הוא אומר, כי אין ממש בטענת המדינה לפיה אור נושא בכל מקרה באחריות לתאונה (בשל תפקידו), מאחר שלא ניתן לקבוע שהוא התרשל כאשר לא ברור כיצד אירעה התאונה.
קלייטמן גם מצטט את דברי חוקר התאונות, שעדותו הייתה הראיה המרכזית מבחינת המדינה, אשר אמר בשיחת הרענון שערכה עימו התביעה לפני עדותו, כי לדעתו - האשם המרכזי בתאונה היה עובד אחר, שכבר עזב את הארץ. "מבחינת מנהל עבודה, קשה למנהל עבודה לראות כל פינה בבניין וכל פספוס", הוסיף העד - ולמרות זאת ביקשה כאמור המדינה להטיל על אור על מלוא האחריות.
עוד מצביע קלייטמן על מחדלי חקירה נוספים: ביקוריו של החוקר באתר ביום התאונה לא תועדו, אין תיעוד לשחזור שלדבריו ערך ("אנחנו לא עושים דוח שחזור, ככה" - הסביר) ועוד. "המדובר בחקירת מותו של אדם וקשה מאוד להבין כיצד מתבצעת חקירה בדרך שכזו. זאת כאשר מטרת החקירה אינה אך ורק על-מנת למצוא אשמים, אלא על-מנת שניתן יהיה בעתיד למנוע תאונות מעין אלו", אומר קלייטמן.
בסיום פסק הדין מזכיר קלייטמן, כי מדובר באדם שנהרג על לא עוול בכפו, וכי בשנת 2019 נהרגו 47 איש בתאונות בנייה ו-197 נפצעו. ". לצערי, דרך חקירת התאונה במקרה שהובא בפני, לא אפשרה למצוא את האחראים לתאונה זו ואף לא להבין את הגורמים המדויקים לתאונה על-מנת שיימנעו בעתיד", הוא אומר. את המדינה ייצגה עו"ד ליטל שרי, ואת אור - עוה"ד חדווה באום וגלעד באום.

תאריך:  23/01/2020   |   עודכן:  23/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
מירב ארד
הלימודים בגולן מתקיימים כסדרם    בחרמון ירדו הלילה 15 ס"מ שלג, האתר סגור למבקרים    מפלס הכינרת עלה מאתמול ב-7 ס"מ
מירב ארד
כוחות כיבוי והצלה חילצו את החייל מג'יפ ששקע בשיטפון באזור כפר יונה    המפלס עלה המפלס ב-5 ס"מ    לכנרת מלאה חסרים פחות משני מטרים    היום יהיה גשום לפרקים בעיקר בצפון ובמרכז    שיאניות המשקעים ביממה החולפת הן בת ים ונתניה
עידן יוסף
מפקד חיל-האוויר הורה על הקמת צוות תחקיר מומחים בעקבות ההצפות בבסיס חצור    אלוף נורקין: טעינו בכך שלא פינינו את המטוסים מהדת"קים שבסכנת הצפה בבסיס חצור"
עידן יוסף
מי השטפונות גרמו נזק למטוסי הקרב באחד הבסיסים של חיל-האוויר בדרום הארץ    על-פי אומדן ראשוני מדובר בנזק הנאמד בסך של מיליוני שקלים    חיל-האוויר והצנזורה ניסו למנוע את פרסום האירוע
יצחק דנון
חברת הביטוח תובעת 34.5 מיליון שקל ממשרדי ממשלה וגופים מקומיים, בעקבות ההצפות העזות של נחל חדרה בינואר 2013    חברות ביטוח נוספות הגישו תביעות דומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il