X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"פרסום נכון והוגן של ההליך"

נדחתה תביעה נגד יואב יצחק

בית המשפט: הפרסום של כתב טענות מתוך הליך בעניינם של האוניברסיטה הפתוחה ואלדד ברקוביץ, היה מוגן על-פי חוק לשון הרע נדחתה טענתו של ברקוביץ ולפיה הפרסום גרם לו נזק
▪  ▪  ▪
האוניברסיטה הפתוחה. מאבק על מכרז
המחוזי קיבל ערעור האוניברסיטה הפתוחה נגד News1
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל פסק דין של בית המשפט השלום, וקבע שהותרת מסמך של עתירת מכללת אפיק באתר הפתוח לציבור, כמות שהוא, בעוד יתר המסמכים מוגבלים למנויים בלבד, מהווה לשון הרע
לרשימה המלאה

שופטת בית משפט השלום בחיפה, מירב קלמפנר-נבון, דחתה (יום ב', 27.1.20) תביעת לשון הרע שהגישו האוניברסיטה הפתוחה ואלדד ברקוביץ נגד יואב יצחק, המו"ל והעורך הראשי של News1.
התביעה נגעה להליך משפטי שהתנהל בין הפתוחה ואלדד ברקוביץ, המנהל מטעמה של הקורסים לנהיגה מונעת, לבין מכללת אפיק במחלוקת על מתן שירותים למשרד התחבורה. במסגרת סיקור ההליך, פרסם News1 מסמכים משפטיים ובהם השלמת טיעון מצידה של אפיק, בו נכללו טענות נגד ברקוביץ. בתביעה נטען, כי מסמך זה הוא התוצאה השלישית בחיפוש שמו של ברקוביץ בגוגל, וכי הוא מהווה לשון הרע ופוגע בו בחפשו עבודה.
קלמפנר-נבון קיבלה את טענתו של יצחק, לפיה מדובר בפרסום מוגן ומותר על-פי חוק איסור לשון הרע. החוק מעניק הגנה ל"דין וחשבון נכון והוגן על מה שנאמר או אירע כאמור בפסקאות (5) או (6) בישיבה פומבית". בפסקאות אלו מדובר על "ב"פרסום ע"י שופט, חבר של בית דין דתי, בורר, או אדם אחר בעל סמכות שיפוטית או מעין שיפוטית על-פי דין, שנעשה תוך כדי דיון בפניהם או בהחלטתם, או פרסום על-ידי בעל דין, בא-כוחו של בעל דין או עד, שנעשה תוך כדי דיון כאמור".
לדברי קלמפנר-נבון, "תוכן הכתבה בשלמותה באתר, מהווה פרסום נכון והוגן של ההליך, אשר סוקר את האירועים, כפי שהתרחשו, לרבות הצגת כתב התביעה, פסק הדין הסופי שניתן בהליך, ואף תוצאות הערעור על פסק הדין, אשר נמחק לאחר המלצת בית המשפט שלערעור". לגבי המסמך העולה בחיפוש בגוגל, היא מדגישה: זהו "כתב בי-דין. הנתבע לא שינה במאומה את תוכנו. מהות המסמך - כתב טענות בהליך משפטי - ברורה לכל קורא כבר מכותרת המסמך, אשר נותרה ללא כל שינוי, כך שכל קורא סביר המעיין במסמך יכול בנקל להעריך את מהימנות הפרסום בהתאם לחובה המוטלת על המפרסם".
קלמפנר-נבון מוסיפה: "המסמך נושא התביעה, נלקח מפרסום במערכת נט המשפט כיוון שההליך אינו חסוי, כך שממילא המסמך פתוח לציבור, בשים לב לעקרון פומביות הדיון. צירוף המסמך לכתבה המפרטת את ההליך המשפטי, מצורף לכתבי טענות נוספים, מהווה דיווח על התנהלות ההליך המשפטי, דיווח נכון והוגן שכן המסמך הובא כלשונו ללא שינויים כלשהם מידי הנתבע". היא גם מציינת, כי הפתוחה וברקוביץ דחו את הצעתו של יצחק להעביר לפרסום מסמכים מטעמם שיציגו את הסתייגויותיהם מאותו מסמך.
ברקוביץ טען, כי הפרסום ב-News1 הוביל לפסילת הצעתו במכרז - אך קלמפנר-נבון דוחה טענה זו על-פי דבריו שלו: "לא הובא ולו עד אחד אשר יאשר את הנטען בידי התובע 2. שנית ועיקר, התובע בעצמו העיד כי הטרוניה עליו מטעמה של הוועדה במכרז הייתה, כי לא דיווח אמת במכרז ואף הדגישו בפניו, כי לא הצהיר על אודות ההליך אשר התנהל בכל הנוגע ללימודיו באנגליה ולתואר אשר קיבל. התובע העיד, כי נאמר לו שבשל העדר הדיווח לא סומכים על שיקול דעתו. במילים אחרות, התובע הודה כי הלכה למעשה, הסיבה אינה עצם הפרסום ע"י הנתבע אלא הסתרה של התובע בעצמו את הדברים הללו".
הפתוחה וברקוביץ חויבו בתשלום הוצאות בסך 16,500 שקל. את התובעים ייצג עו"ד צחי פיסטל, ואת יצחק - עו"ד מנחם אברהם ממשרד עו״ד יורם מושקט.

תאריך:  27/01/2020   |   עודכן:  14/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מספר המתים בסין עלה ל-81    חברת התעופה הסינית סצ'ואן איירליינס ביטלה את טיסותיה ליעדים ברחבי העולם, לרבות קו ת"א-סין    ליצמן: החתימה על הצו נותנת לנו את האפשרות לנקוט את כל הצעדים הנדרשים בעת הצורך, ואינה מהווה הכרזת חרום
יואב יצחק
פרופר קובל נגד השימוש שנעשה בשמו ובתמונתו לקידום מטרותיו של דונרשטיין    טוען כי אינו מתאים גם בגין דברים שנאמרו בגנותו בבית המשפט
עידן יוסף
החיילים המשרתים במעברים חשודים כי שיתפו פעולה עם מבריחים ישראלים ופלשתינים של אמצעי לחימה, מוצרי טבק וטובין תמורת תשלום של אלפי שקלים    המשטרה: "חשד ללקיחת שוחד וחריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה"
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי דחה ערעור על המשך איסור הפרסום    השופט ציון קאפח: פרסום שכזה יהווה פגיעה חמורה בפרטיות; אין יסוד לטענה כאילו הטלפון היווה "מאגר מידע"
עידן יוסף
נעצרו שני מגויסים של התשתית המתגוררים בתל אביב ובלוד    אחד מהם בן לאם יהודייה והשני בן לערבייה ישראלית    בין היתר צילמו מתקנים ביטחוניים במרכז הארץ, ומסרו מידע על מיקומי כיפות ברזל ונפילות רקטות במהלך סבב הלחימה האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il