X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יזבק בדיון: "הניסיונות להשתיק את הוויכוח הפוליטי האמיתי לא יצליחו" ח"כ אופיר כץ: "נדרש מבג"ץ להפסיק עם הסולידריות לחברי בל"ד" בן גביר: "איני עומד יחידי; עמדי ניצבים מיליוני אזרחי ישראל קטגורים, ואלפי נרצחים שנרצחו בפעולות טרור"
▪  ▪  ▪
יזבק בדיון. "הפכו אותי למפלצת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בתום דיון סוער פסלה (יום ד', 29.1.2020) ועדת הבחירות המרכזית את מועמדותה של ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת. הבקשה לפסילה, שהגישו חברי הכנסת אופיר כץ (הליכוד) ועודד פורר (ישראל ביתנו), עברה ברוב של 27 תומכים מול תשעה מתנגדים. ההחלטה מחייבת את אישור המשפט העליון בהרכב של תשעה שופטים. יודגש כי ערב הבחירות הקודמות רמז בג"ץ כי היה פוסל את יזבק אילו הנושא היה מגיע לפתחו.
בפתח הדיון אמר ח"כ אופיר כץ: "קיימת שורה ארוכה של תמיכה בהתבטאויות של טרוריסטים ורוצחים. הניסיון להציג התבטאויות אלה באור אחר הוא מרתיח. הפרשנות היחידה היא תמיכה במחבלים ובפועלם. נדרש מבג"ץ להפסיק עם הסולידריות לחברי בל"ד. חובתנו המוסרית להצביע בעד פסילתה של יזב"ק.
ח"כ עודד פורר: "הסעיף לא נועד רק להירשם בספר החוקים, אלא יש באמת כאלה ששוללים את קיומה של מדינת ישראל. זה מה שהביא אותנו לכאן. הסעיף הזה לא מבקש הצטברות של תנאים, מספיק שכל אחד מהם עומד בפני עצמו, במקרה שלנו יש לפחות שניים בוודאות שעודמים בפני עצמם. די בהתבטאויות כדי להביא לפסיית המועמדת. גברת יזבק מנהלת קמפיין נגד ישראל במשך 7 שנים לפחות, קמפיין עקבי ופומבי. היא טרחה לפרסם דברי שבח והלל למחבלים גם לאחר שהיא נבחרה לכנסת. מכלול ההתבטאויות שלה מצביע באופן חד וברור כי כניסתה לזירה הפוליטית נועדה לקדם את שלילת אופיה היהודי של המדינה וקידם פעילות טרור נגד ישראל."
יזבק אמרה דיון בוועדת הבחירות: "חשוב לפני שתצביעו שתשמעו אותי. יכול להיות שאני נאיבית לחשוב שיש סיכוי שההצבעה לא תהיה אוטומטית. מי יודע? אולי?. הציבור שלי, הציבור שאני מייצגת, עשה בחירה ברורה במאבק ציבורי לגיטימי ובלתי אלים במסגרת החוק. זו דרכנו וכך אנחנו מנהלים את מאבקינו. ולכן אני כאן, בכנסת. אני מאמינה בדרך הזו, ואני מאמינה בכוחה להביא שינוי ממשי. אחרת לא הייתי בוחרת בה. אני רוצה לומר שפעמים רבות הנוכחות בכנסת, בפוליטיקה, אינה קלה לערבים אזרחי המדינה, אך זו הדרך שלנו ואנו נחושים להמשיך בה. הנוכחות שלי כאן היא התגלמות ההכרעה הפוליטית לטובת מאבק פרלמנטרי, ציבורי".
"הכרעה זו היא שהופכת את הניסיון להאשים אותי בתמיכה באלימות או עידוד לאלימות לאבסורד מוחלט, שכן הקשר היחיד ביני ובין אלימות הוא חלקי במאבק נגד אלימות. למען הסר ספק אני חוזרת ומדגישה שמעולם לא קראתי לשימוש באלימות. וגם לא התכוונתי להלל את השימוש באלימות".
"כן יש לי כוונה להאיר את המקום שכל מי שהגיש בקשת פסילה נגדי ניסה להסתיר ולהעלים: המצע הפוליטי הברור שאני מחויבת לו, והוא מצעה של הרשימה המשותפת, על כל מרכיביה. יתר על כן, כל הניסיונות להשתיק את הוויכוח הפוליטי האמיתי לא יצליחו.
"אי-אפשר להתעלם מההקשר של הדיון שמתקיים היום, והוא הנסיון של אנשי הימין הקיצוני להסתיר את העוול האמיתי: שהוא הכיבוש, המצור ומדיניות הדיכוי המתמשכת של כל העם הפלשתיני".
עו"ד איתמר בן גביר אמר בנאומו בבקשה לפסול את יזבק: "עִמדי ניצבים כאן בשעה זו מיליוני אזרחי ישראל קטגורים, ועוד אלפי נרצחים שנרצחו בפעולות טרור במאבק נגד מדינת ישראל. אהיה אני להם לפה, ואבקש מכבודכם לפסול את יזבק מלהתמודד בבחירות לכנסת". בן גביר תקף בדבריו שת החלטת היועמ"ש ואמר: "בשונה מחבר עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, כאשר ביחס אליו קבע היועמ"ש כי תצהירו לפיו אמירותיו מתייחסות לאויבים בלבד אינו קביל, שכן לשיטת היועמ"ש אמירותיו המקוריות הן שקובעות - מה שאין כן אצל יזבק, כאשר במקרה שלה היועמ"ש קיבל את תצהירה שהוגש רק שלשום".
פסילתה של ח"כ יזבק התקבלה למרות עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה לפיה אין מקום לפסול את השתתפותה של הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת ה-23. לדברי מנדלבליט ניתן לאשר את התמודדותה של ח"כ היבא יזבק, וזאת למרות התבטאויותיה הקשות. מנדלבליט אמר בעניינה של יזבק כי "הגם שחלק מן התבטאויות של העותרת, כפי שפורטו בבקשות, מקרבות אותה קרבה של ממש לרף הפסילה, הרי שלנוכח הצהרותיה והבהרותיה בפני ועדת הבחירות, אין מדובר בתשתית אשר מצדיקה את פסילתה, בהתאם לאמות המידה הנוקשות שנקבעו בהלכה הפסוקה".

תאריך:  29/01/2020   |   עודכן:  29/01/2020
+אכנס המליאה לאישור התוכנית, על-אף ביקורת
22:07 29/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יולי אדלשטיין הודיע כי יכנס את המליאה ברגע שיידרש לעשות זאת לצורך אישור תוכנית המאה של טראמפ  ▪  "אם התוכנית הזאת תישאר רק חוברת דפים צבעונית, או תהפוך לאירוע היסטורי ומשנה מציאות - זו אך ורק החלטה שלנו, אסור שנפספס את ההזדמנות"

אדלשטיין. "לא משנה מה הביקורת, הדבר הנכון ייעשה"
+ועדת הבחירות דחתה בקשה לפסילת שלוש רשימות
18:37 29/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הליכוד וימינה חתמו על הסכם עודפים
15:32 29/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר ימינה, השר נפתלי בנט, ובא כוח הליכוד, ח"כ דוד ביטן, חתמו על הסכם עודפים עם מפלגת הליכוד. ישראל ביתנו לא תחתום על הסכם עודפים עם אף מפלגה.

+נדחתה הבקשה לפסילת הרשימה המשותפת
15:26 29/01/20  |  עידן יוסף

‏ברוב של 14 מתנגדים ו-4 תומכים, ועדת הבחירות הצביעה נגד פסילת הרשימה המשותפת.

+ועדת הבחירות פסלה את רשימת לריסה עמיר
14:46 29/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הפסילה אושרה ברוב של 13 תומכים, ללא מתנגדים  ▪  עמיר-טרימבובלר: "ראינו פה קרקס"  ▪  עמיר פרץ: "ההגיון והצדק ניצחו"

עמיר-טרימבולר. לא בכנסת [צילום: פלאש 90]
+איפה ההישגים
14:31 29/01/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

בשולי הכותרות: חצי אמת גרועה מהשקר, תשאלו את גנץ  ▪  ולקינוח מדד הכיסא של ליברמן

ליברמן. מלל מנופח
+ליברמן על פסילת יזבק: "מקווה שבג"ץ יאמץ את ההחלטה"
12:42 29/01/20  |  מירב ארד

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו:
״מברך על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את היבא יזבק. מקווה שבג"ץ יאמץ את ההחלטה ולא יאפשר לתומכת הטרור להיות בכנסת. מקומה בפרלמנט ברמאללה.״


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הבחירות פסלה את מועמדותה של יזבק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה אפשר לצפות ממנדנבליט
שמישלי  |  29/01/20 11:25
2
מנדלבליט-עושה דברה של המאפייה!
אא  |  29/01/20 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עמוס שנער
אין הלימה בין שם משרתו של מנדלבליט לסמכויותיו    עיקר עיסוקו אינו בא לידי ביטוי בייעוץ אלא בשיבוש    היועץ המשפטי לממשלה הפך לאימת הממשלה, ופסיקותיו אינם מחויבים לחוק אלא לאינטרסים אישיים    השמאלניים חוגגים אך גם להם כדאי להיות מודאגים
מירב ארד
הקמת הוועדה אושרה ברוב של 60 תומכים וללא מתנגדים    יו"ר הכנסת, יואל אדלשטיין עזב עם התחלת הדיונים על החסינות    ח"כ ניסנקורן: "ההחרמה של הדיון היא חסרת תקדים. בושה שככה נוהגים חברי הקואליציה"
איתמר לוין
היבא יזבק התבטאה בצורה הברורה ביותר בעד מרצחים ומעשי טרור - אבל לדעת אביחי מנדלבליט, די בכך שהיא הצהירה שלא התכוונה ושיותר לא תדבר כך    זוהי עמדה מטופשת, בלתי מעשית ואפילו מסוכנת - שגם מדגימה את הליקוי הבסיסי שבכל הליך פסילת המועמדים
איציק וולף
יו"ר כחול לבן הצהיר כי אם יהיה ראש ממשלה יפעל ליישום תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, בתיאום עם מדינות האזור    "בכל הסדר חייבים לכלול את החזרת השבויים והנעדרים שנמצאים בידי חמאס"
איתמר לוין
אומר שנותר ספק לגבי כוונותיה של הח"כית שהביעה תמיכה בסמיר קונאטר    סבור גם שאין מקום לפסול את הרשימה המשותפת - כפי שכבר פסק בג"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il